IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Ziektekosten en het nieuwe zorgstelsel Vorige pagina | Volgende pagina
BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 16-12-2005 15:10 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

zit nu bij de agis, maar ga over naar de FBTO. voor 1,50 in de maand kan ik mn pil voor nix ophalen. nu betaal ik er 35 euro voor per half jaar, best fijn dus

en tandartspakket erbij, kom ik neer op 104 in de maand, moet prima tedoen zijn dacht ik zo. aangezien ook m'n stufi omhoog gaat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-12-2005 15:23 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2005 15:10 schreef BitchSlap het volgende:
zit nu bij de agis, maar ga over naar de FBTO. voor 1,50 in de maand kan ik mn pil voor nix ophalen. nu betaal ik er 35 euro voor per half jaar, best fijn dus



Hmmm maar als je hem van de verzekering terug krijgt gaat het van je no claim + (eventueel) eigen risico af en betaal je het zelf EN die 1,50.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 16-12-2005 15:36 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

oh, maar ik sluit een aparte module daarvoor af. lijkt me sterk dat het dan van m'n no-claim afgaat....

maar thanx, dat ga ik maar eens ff checken


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-12-2005 19:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 9:38 schreef Aaargh het volgende:
Zoals Fat Bastard het in een ander universum al zo mooi verwoordde (vrij vertaald):

Je wordt genaaid waar je bij staat.



Dat van dat "naaien" vind ik wat ongenuanceerd. Verzekeraars willen gewoon marktaandeel scoren (welke gezonde koopman wil dat niet?) dus komen ze met een mooi startaanbod van (te) goedkope premies (onder de kostprijs -- dan maak je dus verlies! wie wordt er dan "genaaid"?). Als later een premieverhoging doorgevoerd wordt, kan je altijd van verzekeraar wisselen. Als iedereen het doet, is er nog altijd de Nederlandse Mededingingsautoriteit om de markt te bewaken en kartelvorming te voorkomen.

Er is niet alleen een markttechnische reden voor een aanstaande premieverhoging, maar ook een verzekeringstechnische. Er geldt nl. momenteel een acceptatieplicht; iedereen kan waar hij maar wil z'n basisverzekering afsluiten, de verzekeraar moet accepteren. Dit is hét moment voor chronisch zieken, bejaarden, etc. om van verzekeraar te wisselen. Vroeger zouden ze dan honderden en honderden euro's meer premie moeten gaan betalen, nu niet. Want er is een acceptatieplicht en de aanvullende dekkingen zijn maar een paar tientjes en worden de eerste paar maanden ook door veel verzekeraars geaccepteerd.

Maar dat gaat zich natuurlijk wreken in de schadelast het komende decennium.
En als ik nou braaf mijn vakjes haal ben ík straks één van die gasten die de nieuwe premies gaat berekenen. Maar ik zal jullie er niet bij naaien (ZM-dekking).

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-12-2005 19:05]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 16-12-2005 23:55 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2005 11:38 schreef Fat Bastard het volgende:
maar er zijn er ook genoeg, die gewoon profiteren van alle voorzieningen die dit land biedt.



Profiteurs zullen er altijd zijn, dat heeft vooral zijn oorsprong in de 'slechte' economische situatie en met maatregelen zoals oa het nieuwe zorgstelsel zal het alleen maar verslechteren.

Uiteindelijk verwacht ik dat de hoge salarissen in dit land nog het grootste probleem worden (of inmiddels zijn).

NB. Saillant detail; Sinds de huidige regering aan de macht is, is het ziekteverzuim fors gestegen.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Frantic
Usericon van Frantic
Posted 18-12-2005 18:25 by Frantic Wijzig reactieProfiel van FranticQuote dit bericht

Ik laat het waarschijnlijk binnenkort bij trias doen. Mijn pa werkt daar en ik kan dan kortig krijgen. Ik krijg 50% korting op mijn basis en aanvullende verzekeringen. Nu zit ik bij zorg en zekerheid.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-12-2005 21:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2005 18:25 schreef Frantic het volgende:
Ik laat het waarschijnlijk binnenkort bij trias doen. Mijn pa werkt daar en ik kan dan kortig krijgen. Ik krijg 50% korting op mijn basis en aanvullende verzekeringen. Nu zit ik bij zorg en zekerheid.


Ik meen me toch te herinneren dat ze van de wetgever maximaal 10% korting mogen geven....

edit: Op de basisverzekering

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 18-12-2005 21:40]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 18-12-2005 21:41 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

Dacht het ook ja..

Ik blijf fijn bij Univé, is nog wel acceptabel kwa kosten, zelfs aanvullend.


heavy metal is the law


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-12-2005 21:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2005 23:55 schreef Naturens Galleri het volgende:
Profiteurs zullen er altijd zijn, dat heeft vooral zijn oorsprong in de 'slechte' economische situatie en met maatregelen zoals oa het nieuwe zorgstelsel zal het alleen maar verslechteren.



Het heeft vooral met de inviduele kenmerken van de profiteurs te maken en niet met de algemene omstandigheden. Jouw stelling is enorm beledigend voor de overgrote meerderheid van mensen met weinig geld die de boel NIET flessen.

quote:

Uiteindelijk verwacht ik dat de hoge salarissen in dit land nog het grootste probleem worden (of inmiddels zijn).


Leg uit....

Stel ik verdien 1.000.000 per maand. Welk negatief effect heeft dat op anderen?

quote:

NB. Saillant detail; Sinds de huidige regering aan de macht is, is het ziekteverzuim fors gestegen.


Helemaal niet saillant. Overheidsmaatregelen hebben nagenoeg geen uitwerking op de gezondheid van mensen op zeer korte termijn. Een verbod op artsen en ziekenhuizen zal dat wel hebben uiteraard. Jij doelt er waarschijnlijk op het feit dat mensen zich vaker ziek melden terwijl ze niet ziek zijn. Dat is dus werkschuw tuig.

Saillant detail: Onder paars is het gebruik van internet enorm toegenomen. Dankzij paars hebben we nu dus internet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 18-12-2005 21:51 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

nergens... hij loopt gewoon door


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-12-2005 22:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 18 december 2005 21:40 schreef Chelman het volgende:
Ik meen me toch te herinneren dat ze van de wetgever maximaal 10% korting mogen geven....

edit: Op de basisverzekering

Ja, maar het kan best zijn dat Trias bij personeel+familieleden voor de helft de premie betaalt; da's gewoon een personeelsvoorwaarde, dat mag Trias verder zelf weten.

De collectiviteitskorting voor de basisverzekering is inderdaad gemaximeerd op 10%.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 18-12-2005 23:43]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Frantic
Usericon van Frantic
Posted 18-12-2005 23:17 by Frantic Wijzig reactieProfiel van FranticQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2005 21:40 schreef Chelman het volgende:
Ik meen me toch te herinneren dat ze van de wetgever maximaal 10% korting mogen geven....

edit: Op de basisverzekering


Weet ik het, dit is wat ik gehoord heb. Wie weet is het wel gelul


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 18-12-2005 23:19 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2005 21:41 schreef High Voltage het volgende:
Dacht het ook ja..

Ik blijf fijn bij Univé, is nog wel acceptabel kwa kosten, zelfs aanvullend.
pfff...iets van 97 euro...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 19-12-2005 7:29 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik zat bij Unive..net bij menzis afgesloten..scheelt 25 euries per maand...das toch gemiddeld 12 biertjes meer per maand


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 19-12-2005 9:58 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2005 21:45 schreef Chelman het volgende:Jouw stelling is enorm beledigend voor de overgrote meerderheid van mensen met weinig geld die de boel NIET flessen.


Pot verwijt ketel?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 19-12-2005 11:41 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2005 9:58 schreef Stefan het volgende:
Pot verwijt ketel?


Nee Chelman is de man met geld die de boel nog steeds flest


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2005 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hey hallo, 't is een pool, die zijn er om landen uit te zuigen en dan op te tiefen.

Net als die aliens, maar dan lelijker


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 19-12-2005 12:03 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

Doelde eigenlijk op "Jouw stelling is enorm beledigend", omdat Chelman ook vaak beledigende uitspraken doet waarbij hij groepen over 1 kam scheert. En dan met name de groep "mensen met weinig geld die de boel NIET flessen".

[Dit bericht is gewijzigd door Stefan op 19-12-2005 12:06]


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 19-12-2005 12:48 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 19 december 2005 11:45 schreef Jenje het volgende:
Hey hallo, 't is een pool, die zijn er om landen uit te zuigen en dan op te tiefen.

Net als die aliens, maar dan lelijker


hehe ik heb een poolse ..zuight heerlijk..(ff offtopic)


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 19-12-2005 22:04 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ik denk dat ik eruit ben. Ik ga denk ik naar De Friesland. KLinkt suf, maar zij krijgen een hele goede beoordeling, en hun punten staan me aan.
Bij de meest uitgebreide polis, incl aanvullend en tandarts betaal je max 117 euro.
Ik ga niet alles optimaal verzekeren, dus mijn premie wordt lager.
Morgen eerst voor de zekerheid informeren of ik niet ergens onder een collectief zou kunnen vallen, anders ga ik ervoor.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 19-12-2005 22:07 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 18 december 2005 23:19 schreef Doomy het volgende:
pfff...iets van 97 euro...
tientje er boven nog..

Maar ik ben altijd goed geholpen bij Univé (werk in de bouw, en ook een aantal maal afgekeurd e.d.). Daarnaast vind ik Univé prettig in de omgang, echt nooit gezeik mee gehad!


heavy metal is the law


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-12-2005 22:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik overweeg een collectieve verzekering via PMA (zie www.kiesbasisverzekering.nl), die hebben een basispremie van 81 euro. Zij hebben gekozen om samen te werken met Menzis, toch al een van de goedkoopste zo lijkt het. Voor mensen die overigens al bij Menzis zitten is dit helemaal een aanrader: de pakketten zijn immers gewoon van Menzis, dus dat betekend dezelfde voorwaarden als wanneer je je niet collectief via PMA zou gaan verzekeren, en wel tot 100 euro korting per jaar!



zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 19-12-2005 22:27 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 19 december 2005 22:24 schreef Valorian het volgende:
Ik overweeg een collectieve verzekering via PMA (zie www.kiesbasisverzekering.nl), die hebben een basispremie van 81 euro. Zij hebben gekozen om samen te werken met Menzis, toch al een van de goedkoopste zo lijkt het. Voor mensen die overigens al bij Menzis zitten is dit helemaal een aanrader: de pakketten zijn immers gewoon van Menzis, dus dat betekend dezelfde voorwaarden als wanneer je je niet collectief via PMA zou gaan verzekeren, en wel tot 100 euro korting per jaar!



Menzis de goekoopste? Nou ik zit bij GEOVE, en die wordt Menzis. Sorry maar die is verre van de goekoopste. Dure aanvullende verzekeringen etc. Basis is ook al niet de goekoopste.
Ik heb een voorstel gehad, maar ik ga oversluiten, helemaal als ik nergens een recht zou hebben op een eventuele collectief.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 19-12-2005 22:35 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik vind het wel frappant dat minister Hoogervorst melde dat hij alleen basisverzekering afsloot. Met andere woorden, die aanvullende verzekeringen zijn alleen maar wat verhogingen van bestaande vergoedingen en nog wat simpel geneuzel. Let dus op dat je niet onnodig allemaal dure aanvullende verzekeringen gaat afsluiten voor zaken die je misschien zelf ook nog wel kan opbrengen. Een paar keer zelf de fysio betalen is vast nog wel op te brengen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-12-2005 22:37 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik zit bij IZZ en betaal 123 per maand, ben dan wel zeer goed verzekerd en krijg nog korting via het werk ofzoiets. Alle andere verzekeraars komen bij mij rond de 117 euro uit, kan ik net zo goed blijven waar ik zit.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen