IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Ziektekosten en het nieuwe zorgstelsel Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-11-2009 22:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Is er bij iemand al iets bekend over de kosten van de zorg voor het komende jaar?

Bij mij gaat de totale premie (inkomensafhankelijk deel niet meegerekend) van 104 naar 108 euro per maand.
Valt me eerlijk gezegd reuze mee.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


renYek
Usericon van renYek
Posted 16-11-2009 10:02 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Ik had van het weekend de nieuwe polis van VGZ in de bus. Van 120 naar 126 gestegen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-11-2009 10:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2009 10:02 schreef renYek het volgende:
Ik had van het weekend de nieuwe polis van VGZ in de bus. Van 120 naar 126 gestegen.

Same here. Wel weet ik, na ziekenhuisbezoek, dat een medisch noodzakelijke oogoperatie nog net vergoed gaat worden omdat ik over twee weken de diagnose heb, volgend jaar gaat die eruit. Premie stelt niks voor, is denk ik met inflatie mee gestegen, maar vergoeding wordt steeds lastiger over gedaan. Het lullige bij ons is dat we nogal eens een beroep op de verzekering moeten doen, dan doen ze veel lastiger.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-11-2009 10:35 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Qua vergoedingen heb ik bij Unive tot nu toe weinig te klagen.

Ook fijn dat ik daar, vanwege andere verzekeringen die ik ook bij Unive heb, een pakket-korting krijg van bijna 10% op mijn basisverzekering.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-11-2009 11:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2009 10:35 schreef XXL het volgende:
Qua vergoedingen heb ik bij Unive tot nu toe weinig te klagen.

Ook fijn dat ik daar, vanwege andere verzekeringen die ik ook bij Unive heb, een pakket-korting krijg van bijna 10% op mijn basisverzekering.

Ik blijf nog een tijd bij het VGZ, maar sinds die gefuseerd zijn is mijn ervaring dat het steeds chaotischer is daar qua vergoeding en op de hoogte zijn. Nu zijn wij gelukkig erg mondig en alert, maar als je niet oplet wordt er een hoop niet vergoed waar je wel recht op hebt.
Rechtsbijstand, inboedel en autoverzekering ga ik binnenkort over in onderhandeling, kan door pakketkorting en werknemerskorting een hoop gaan besparen als het goed is. Maar mijn ervaring met verzekeringen is wel dat je goed moet opletten waar je recht op hebt en hiervan op de hoogte zijn. Ben je hier laks in, dan kost het je mogelijk geld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 16-11-2009 19:31 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Ik zit bij IZA, ik heb daar vrij goede ervaringen mee, de premie is volgens mij nauwelijks gestegen. Ik betaal nu € 109,22 per maand, basis en aanvullende verzekering met collectiviteitskorting.

Vanuit mijn werk bieden we cliënten een zorgverzekering met collectiviteitskorting aan bij Menzis. Maar god, wat een ellende is dat, vooral qua kennis van de medewerkers. Diep triest.


Verrassend triviaal


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-11-2009 19:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2009 10:35 schreef XXL het volgende:
Qua vergoedingen heb ik bij Unive tot nu toe weinig te klagen.

Ook fijn dat ik daar, vanwege andere verzekeringen die ik ook bij Unive heb, een pakket-korting krijg van bijna 10% op mijn basisverzekering.
Zit zelf bij Groene Land Achmea, maar heb daar hetzelfde. Check ook of je niet via je werk extra korting kunt krijgen. Zo krijgen mijn vriendin en ik beide 30% korting op de autoverzekering vanwege haar werk! Tel daar de hoogste no claim trede bij en ik betaal amper voor twee auto's wat de gemiddelde nederlander voor 1 auto betaald.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 17-11-2009 18:08 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Ik zit bij FBTO en ben van 103,09 naar 105,80 gegaan. 't Is nogal de moeite...


Bareuh...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-06-2013 16:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

even een vraag aan de werkende Nederlanders.


Hoe zit dat bij jullie,

als je in je verlofperiode (bvb 3 weken verlof) ziek wordt,
worden die dagen dan als ziekte gezien of blijft het verlof staan?


Ik bedoel dus niet dat als je voor een geplande velofdag/en ziek wordt, want dan is het automatisch ziekte (eerste schorsing primeert)

volgens Europa moet je de dagen ziekte binnen het verlof als ziekte bekijken en krijg je dat verlof terug, maar in de praktijk varieert dat wel es van land tot land.

heeft iemand van jullie daar ervaring mee?



signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-06-2013 16:57 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Als ik in de vakantie ziek wordt, moet ik me ziek melden, en wordt het als ziekte gerekend.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 26-06-2013 17:01 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Ik merk het aan den lijve.

Verslavingsklinkiek: maximale opname termijn van 12 naar 3 maanden gegaan.

RCGGZ: Er moet een duidelijk behandelplan zijn, anders mag je oprotten.

[in het verleden kwam ik 1x per jaar bij het RCGGZ puur en alleen om ingeschreven te blijven (dat is een must om bij Mensana te mogen wonen)].


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-06-2013 17:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2013 16:57 schreef bastianus het volgende:
Als ik in de vakantie ziek wordt, moet ik me ziek melden, en wordt het als ziekte gerekend.



Echt? In België wordt het nog steeds niet echt toegepast. Verlof gepland is gepland, als je ziek wordt heb je pech. Je kunt er als WN op staan, maar dan word je met meer pech ook nog ontslaan (met je verlofdagen)




@Lijder, da's best een hoop organisatie


signature


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 26-06-2013 17:13 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Toch, ondanks alle shit mag ik blij zijn dat ik in Nederland woon.

In veel andere landen wordt je weggestopt in een gesticht met lobotomie.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 26-06-2013 18:42 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

in NL direct stoppen met sponsoring door zorg"verzekeraars" van voetbalclubs etc en geld terug aan Henk & Ingrid.


I am mine own redeemer...!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 26-06-2013 18:44 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Dat zou mooi zijn ja.

En no-claim korting op je premie.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-06-2013 18:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2013 18:42 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
in NL direct stoppen met sponsoring door zorg"verzekeraars" van voetbalclubs etc en geld terug aan Henk & Ingrid.

Hoezo?

Stem met je voeten!

(sponsorcontracten zijn trouwens een druppel op de gloeiende plaat; Aegon bv. iets van 10 miljoen per jaar naar Ajax. In termen van zorgpremie per jaar heb je het dan over iets van 1000 polishouders, nou joepie de poepie)


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 26-06-2013 18:53 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Ik zou als ik jou was een andere zorgverzekeraar zoeken.

(Enkel rekening houdend met wat je zelf aan de zorgverzekeraar betaalt).


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-06-2013 19:06 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik kan niet rekenen.

Ca. 10000 polishouders. Of als je vet goedkoop doet, 13000 polishouders (met het hoogste eigen risico en alleen de basisdekking).
Dan nog vind ik het niet echt zoden aan de dijk zetten. Die paar miljoen aan voetbalsponsoring moet je uitsmeren over evenzoveel polishouders. Daar kunnen Henk & Ingrid nog niet eens hun eredivisie live-abonnementje van betalen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-06-2013 19:33 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 juni 2013 19:06 schreef M. het volgende:
Ik kan niet rekenen.

Ca. 10000 polishouders. Of als je vet goedkoop doet, 13000 polishouders (met het hoogste eigen risico en alleen de basisdekking).
Dan nog vind ik het niet echt zoden aan de dijk zetten. Die paar miljoen aan voetbalsponsoring moet je uitsmeren over evenzoveel polishouders. Daar kunnen Henk & Ingrid nog niet eens hun eredivisie live-abonnementje van betalen.
Dat kan zo zijn, maar welk nut dient die sponsoring?


Boeiender


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-06-2013 20:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Natuurlijk, die sponsoring is vrij zinloos.

Ik snap gewoon niet waarom je je druk zou maken om dergelijke futiliteiten. Ten eerste kost het geen drol, ten tweede moet een privaat bedrijf als een zorgverzekeraar dat lekker helemaal zelf weten.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 26-06-2013 20:04]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 26-06-2013 20:14 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Ja, en je dan zeker wel druk maken om die anderhalve ton of meer bonus die zo'n lamlul van een CEO er dat jaar weer bij krijgt. :')


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-06-2013 20:18 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Da's idd net zo sneu.

edit: je daar druk om maken dus

edit edit: CEO's lamlullen noemen trouwens ook

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 26-06-2013 20:18]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WMP
Usericon van WMP
Posted 26-06-2013 20:19 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2013 20:03 schreef M. het volgende:
Natuurlijk, die sponsoring is vrij zinloos.

Ik snap gewoon niet waarom je je druk zou maken om dergelijke futiliteiten. Ten eerste kost het geen drol, ten tweede moet een privaat bedrijf als een zorgverzekeraar dat lekker helemaal zelf weten.


Als dat zou zijn bij een bedrijf waar je een keuze hebt om geen klant van te zijn, snap ik dat punt. Maar dit zijn private partijen waar je verplicht bent een product af te nemen. Die vlieger gaat wat mij betreft dus niet op.
Ik ben trouwens nog steeds voor een openbare executie van Hans Hoogervorst, de oetlul die dit gedrocht van een systeem bij elkaar heeft gefröbeld.


[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 26-06-2013 20:20]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-11-2013 9:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2009 22:39 schreef XXL het volgende:
Is er bij iemand al iets bekend over de kosten van de zorg voor het komende jaar?

Bij mij gaat de totale premie (inkomensafhankelijk deel niet meegerekend) van 104 naar 108 euro per maand.
Valt me eerlijk gezegd reuze mee.


Voor het komende jaar:

107,35 per maand

met extra dekking ( Ik ga nog even doornemen of dat nog rendabel is) en tandarts pretpakket.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 14-11-2013 10:20 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Las laatst op NOS.nl dat ongeveer alle aanbieders omlaag gaan qua premie.

Edit: o ja, post uit 2009.

[Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 14-11-2013 10:28]


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen