IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Ziektekosten en het nieuwe zorgstelsel Vorige pagina | Volgende pagina
zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 19-12-2005 22:41 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 19 december 2005 22:37 schreef MindlessMayo het volgende:
Ik zit bij IZZ en betaal 123 per maand, ben dan wel zeer goed verzekerd en krijg nog korting via het werk ofzoiets. Alle andere verzekeraars komen bij mij rond de 117 euro uit, kan ik net zo goed blijven waar ik zit.

Op zich ook best duur. Maar het kan duurder.
Ik zit idd wat Paul zegt nu ook te denken, wat ik wel en niet nodig denk te hebben. En daarbij wat zou ik zelf kunnen betalen,.....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2005 22:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik wil wat betreft tandarts goed zitten en dat zit maar amper in de basis ...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-12-2005 22:52 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2005 22:41 schreef zillah-morte het volgende:
Op zich ook best duur. Maar het kan duurder.
Ik zit idd wat Paul zegt nu ook te denken, wat ik wel en niet nodig denk te hebben. En daarbij wat zou ik zelf kunnen betalen,.....


Ja nouja krijg dus zorgtoeslag en een bijdrage van de werkgever erbij he. Trekt de boel wel weer recht. Ik heb een goede dekking voor fysiotherapie en tandarts gekozen. Fysiotherapie is belangrijk in mijn werk, gok dat ik het komend jaar wel eens zal moeten gebruiken. En tja tandarts, die kosten lopen gigantisch snel op als je iets hebt dus liever een goede dekking dan.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 19-12-2005 22:52]


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 19-12-2005 22:59 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 19 december 2005 22:52 schreef MindlessMayo het volgende:
Ja nouja krijg dus zorgtoeslag en een bijdrage van de werkgever erbij he. Trekt de boel wel weer recht. Ik heb een goede dekking voor fysiotherapie en tandarts gekozen. Fysiotherapie is belangrijk in mijn werk, gok dat ik het komend jaar wel eens zal moeten gebruiken. En tja tandarts, die kosten lopen gigantisch snel op als je iets hebt dus liever een goede dekking dan.

Bij de meest uitgebreidde polis van defriesland betaal je hooguit 117. Ik moet nog bericht krijgen of ik een toeslag krijg. Sommige weten dat al.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-12-2005 23:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2005 22:59 schreef zillah-morte het volgende:
Bij de meest uitgebreidde polis van defriesland betaal je hooguit 117. Ik moet nog bericht krijgen of ik een toeslag krijg. Sommige weten dat al.


Via PMA Collectief (voor iedereen, of je nou werkt of niet..), die met Menzis werken, betaal je in het allerduurste geval 81,00 (basis) +31,05 (beste aanvullende + beste tandarts) = 112,05 uitgaande van een Naturapolis. Dat scheelt toch al weer 60 euro per jaar vergeleken met De Friesland (@Zillah ) , @Mayo vergeleken met jou 123 euro scheelt dat dus ruim 131 euro (al gaat daar mogelijk nog korting via jou werk af), dus 'lekker blijven zitten' zou ik niet al te snel doen voor je hebt onderzocht wat de mogelijke verschillen zijn...

Als je voor een restitutiepolis gaat komt er 2 euro bij per maand, maar zelfs dan verschilt het nog behoorlijk.

Verder is het voor mij niet duidelijk natuurlijk of de het beste Menzispakket gelijk is aan het beste De Friesland pakket of waar dan ook, maar het uitzoeken is het zeker waard lijkt me. (tenzij je die 100 euro op jaarbasis te verwaarlozen vind en liever geen administratieve rompslom hebt)


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-12-2005 23:17 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2005 23:10 schreef Valorian het volgende:
@Mayo vergeleken met jou 123 euro scheelt dat dus ruim 131 euro (al gaat daar mogelijk nog korting via jou werk af), dus 'lekker blijven zitten' zou ik niet al te snel doen voor je hebt onderzocht wat de


Als ik me voor hetzelfde daar zou verzekeren, zou ik 122 per maand kwijt zijn.. zonder werkgevers bijdrage.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-12-2005 23:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2005 23:17 schreef MindlessMayo het volgende:
Als ik me voor hetzelfde daar zou verzekeren, zou ik 122 per maand kwijt zijn.. zonder werkgevers bijdrage.


Dat is het voordeel van zo'n collectief als PMA, t.o.v. de premies die Menzis rekent als je direct bij hen verzekerd bent scheelt het bijna 10 euro per maand, en naar ik gehoord heb is dat PMA gewoon 'een collectief' waar iedereen zich bij kan aansluiten die graag die korting pakt. Als je dus TOCH AL bij Menzis zou gaan zitten, dan is er volgens mij geen enkele reden te bedenken om niet naar PMA te gaan. Zit je ergens anders, dan wordt vergelijken natuurlijk lastiger omdat alle aanvullingen weer verschillend zijn..

Zelf ben ik er nog niet uit, eerst even de offerte via mijn werk afwachten, dan de aanvullende verzekeringen vergelijken, maar het bovenstaande is wel een van de betere opties die ik ben tegengekomen..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 20-12-2005 0:03]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-12-2005 0:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Aardige optie idd Valorian; zeker een kandidaat bij het rondshoppen.

Wat wel erg maf is is dat jouw aangedragen optie zelfs goedkoper is dan de collectieve oevereenkomst van de FNV vakbond met ook nog eens dezelfde maatschappij.



Ik heb zelf ff onenigheid op het moment; betekent natura voorschieten of is restitutie juist voorschieten?

*EDIT* al gevonden:

Bij een naturapolis worden de kosten rechtstreeks betaald aan de zorgverlener. Menzis heeft met bijna alle zorgverleners afspraken gemaakt. Bij een restitutiepolis heeft u de vrije keuze uit zorgverleners. U betaalt bepaalde zorgkosten eerst zelf, waarna u deze declareert en vervolgens krijgt uitbetaald.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-12-2005 1:19]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-12-2005 15:51 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nou, volgens de OHRA:

"Als u een inkomen heeft uit Nederland dan komt u in aaanmerking voor de
Basisverzekering anders wordt het een Buitenlandpolis of u dient zich te
verzekering in uw Woonland."

Afgezien van het feit dat goed Nederlands schrijven blijkbaar toch iets anders is dan verzekeringen regelen, is dit nog steeds een vrij onzinnigantwoord. Buitenland-polis of verzekeren in woonland? Mag ik dan zelf kiezen of is dit ergens verplicht?

Lekker, zo'n verzekering die zijn klanten duidelijkheid verschaft


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 20-12-2005 15:58 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Zozo, krijg een zorgtoeslag van 3 euro per maand.
Een Big Mac meer eten dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Frietbal op 20-12-2005 15:59]


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 20-12-2005 16:03 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Kan er iemand van jullie ff uitleggen wat dit allemaal betekent. In Nederland moet je jezelf dus verzekeren voor ziekenkosten? Dat houdt dus ook huisarts, kinesist, tandarts in?
En jullie betalen daar meer dan 100€ per maand voor? :-O
Fuck, da's een serieuze hap uit het budget.. Ben ik ff blij in België te wonen..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-12-2005 16:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 16:03 schreef Sharteel het volgende:
Kan er iemand van jullie ff uitleggen wat dit allemaal betekent. In Nederland moet je jezelf dus verzekeren voor ziekenkosten? Dat houdt dus ook huisarts, kinesist, tandarts in?
En jullie betalen daar meer dan 100€ per maand voor? :-O
Fuck, da's een serieuze hap uit het budget.. Ben ik ff blij in België te wonen..



In België betaal je het ook....alleen wordt het van de belastingen betaald.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-12-2005 16:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 december 2005 16:14 schreef Chelman het volgende:
In België betaal je het ook....alleen wordt het van de belastingen betaald.....


Dus de belastingen zijn ong. dat verschil hoger dan in NL?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-12-2005 16:30 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 16:29 schreef Mutilator het volgende:
Dus de belastingen zijn ong. dat verschil hoger dan in NL?


Neu, wij verspillen zoveel dat alles hier toch wel hoger is

De Belgen hebben wel weer iets meer btw.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-12-2005 16:31 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 20 december 2005 16:14 schreef Chelman het volgende:
In België betaal je het ook....alleen wordt het van de belastingen betaald.....

Ja maar de premie die nu de werkgever betaald zal straks wel wegvallen. We gaan dan een percentage betalen van hetgeen wat we aan inkomen krijgen, maar die wordt weer vergoed door de werkgever of geldverstrekker. Dus we houden netto meer over.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-12-2005 16:34 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Wordt Nationale Nederlanden, collectief via werk. Wacht nog op de definitieve aanbieding...


Bazzio Attacks!!!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-12-2005 16:35 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 16:31 schreef zillah-morte het volgende:
Ja maar de premie die nu de werkgever betaald zal straks wel wegvallen. We gaan dan een percentage betalen van hetgeen wat we aan inkomen krijgen, maar die wordt weer vergoed door de werkgever of geldverstrekker. Dus we houden netto meer over.



Je vergeet dat je daar dan ook weer belasting over betaald
En wat overhouden betreft. Jij misschien


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


FozzY
Kiss My Axe
Usericon van FozzY
Posted 20-12-2005 16:37 by FozzY Wijzig reactieProfiel van FozzYQuote dit berichthttp://nu geen zin an

Ik heb hem bij mijn ma haar werk late afsluite...
Moet 86 euro betale in de maand ofzo en ik krijg 97 euro terug aan toeslag elke maand.. haha


In ten minutes I'll be laying down flat on the floor..


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-12-2005 16:39 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 20 december 2005 16:35 schreef Argus het volgende:
Je vergeet dat je daar dan ook weer belasting over betaald
En wat overhouden betreft. Jij misschien

Nee was ik niet vergeten, maar ik denk dat je minder belasting betaald dan de premies die je nu betaald. Geen idee hoor, Ik heb nog geen concrete berekeningen etc gezien.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-12-2005 16:40 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 20 december 2005 16:37 schreef FozzY het volgende:
Ik heb hem bij mijn ma haar werk late afsluite...
Moet 86 euro betale in de maand ofzo en ik krijg 97 euro terug aan toeslag elke maand.. haha

Elke maand krijg je zoveel? Ik dacht dat men een max van 450 per jaar aan zorgtoeslag ongeveer kon krijgen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


FozzY
Kiss My Axe
Usericon van FozzY
Posted 20-12-2005 16:43 by FozzY Wijzig reactieProfiel van FozzYQuote dit berichthttp://nu geen zin an

quote:
Op 20 december 2005 16:40 schreef zillah-morte het volgende:
Elke maand krijg je zoveel? Ik dacht dat men een max van 450 per jaar aan zorgtoeslag ongeveer kon krijgen.



Ik krijg dat elke maand alst goed is..
Maar ligt ook nog aan hoeveel je pa en ma verdiene en of ze gescheiden zijn ja of de nee etc. etc.


In ten minutes I'll be laying down flat on the floor..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-12-2005 17:22 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 16:40 schreef zillah-morte het volgende:
Elke maand krijg je zoveel? Ik dacht dat men een max van 450 per jaar aan zorgtoeslag ongeveer kon krijgen.



Is het jaar maximum ook inderdaad, lijkt me sterk dat Fozzy als enige nederlander over dat bedrag heen zou gaan..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-12-2005 17:24 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Overigens raar iets, zojuist naar apotheek geweest om recept op te halen. Moet ik ineens na 3 jaar altijd gewoon afhalen, nu wel zelf voorschieten. Schijnbaar heeft mijn verzekering het zo druk dat zij een half jaar betalings achterstanden hebben waardoor ik alles zelf moet gaan voorschieten. Ook al staat het anders in de polis, ga nu wel heel erg zitten nadenken of ik niet elders heen moet gaan..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-12-2005 17:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 16:29 schreef Mutilator het volgende:
Dus de belastingen zijn ong. dat verschil hoger dan in NL?

Eigenlijk zijn het geen belastingen maar premies. Je zou moeten kijken hoeveel de Belgische overheid aan gezondheidszorg uitgeeft en dat delen door het aantal Belgen; tel daarbij op die paar euro die ze betalen en je hebt de effectieve premie per Belg berekend.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-12-2005 18:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 16:43 schreef FozzY het volgende:
Ik krijg dat elke maand alst goed is..
Maar ligt ook nog aan hoeveel je pa en ma verdiene en of ze gescheiden zijn ja of de nee etc. etc.


Niet dus:

quote:

Hoeveel zorgtoeslag krijgt u?

Bent u alleenstaande met een toetsingsinkomen tot € 25.068 bruto? Dan heeft u maximaal recht op ongeveer € 400 zorgtoeslag per jaar. Heeft u een toeslagpartner en is het toetsingsinkomen van uw en uw toeslagpartner samen niet meer dan € 40.120 per jaar? Dan heeft u samen maximaal recht op ongeveer € 1.155 zorgtoeslag per jaar. Is uw toetsingsinkomen meer dan € 25.068 (of € 40.120 als u een toeslagpartner heeft), dan heeft u geen recht op zorgtoeslag.

Wilt u weten hoeveel zorgtoeslag u gaat ontvangen? Doe dan de Proefberekening Zorgtoeslag.

U ontvangt geen zorgtoeslag als de zorgtoeslag op jaarbasis minder dan € 24 zou zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen