|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Toen ik me terug wilde trekken uit de conversatie werd me verweten dat de conversatie te moeilijk voor me was... De pot verwijt de ketel... |
|
HORG-HORG-HORG NGZZZZDIZZZZZZZZ HARGH HARGH!!! GRMPF! |
|
Oh my God, Jenje killed Snaack en High-jacked his PC !! Oftwel...de pot ... |
|
sorry Campske maar mijn repeat-knop doet het niet vandaag. |
|
Je spreekt er je niet uit kerel... |
|
Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
|
|
Ok kramy hier heb je je zin al je quotes met je zogenaamde weerlegging... Ik hoop dat je er wat van Opsteekt, daar post ik hier onder andere voor om wat te leren en andere mensen wat te leren. quote: Onzinnige redenering waarom: Vlees is ongezond in de mate waarin het gegeten word --> feit. Dat veel mensen het dan eten net zoals snoep, bier etc. HEEFT DAAR NIKS MEE TE MAKEN!@. In other words als iedereen van een hoog gebouw afspringt hecht jij daar waarde aan! quote: Je zegt: Uiterst kortzichtig, Zonder die dieren kun jij niet eten (in termen van ecosystemen), zonder eten kun jij niet leven. Daarnaast blijft je leven niet "goed" (wat jij goed vind) als iedereen zo'n mening als jij erop na houd quote: Dus jij beweert dat als je een dier, mens etc. opsluit vanaf het begin van zijn leven met 4 anderen in een klein hokje (met verrot voedsel en je zoveel hormomen geeft dat je doodgroeit als je niet afgemaakt wordt) Dat je dan minder zou lijden dan een mens dier die in die situatie gestopt wordt als je op de helft van je levensverwachting zit? Lekker uit de losse pols geschud dus quote: a. Vlees ligt zwaarder op de maag maar dat heeft niks ermee te maken dat je als iets meer vult je er MINDER van nodig hebt in voedingstermen. En die planten komen grotendeels uit de derde wereld (soja,cassave etc.). Daarnaast heeft dit ook met instelling van de overheid, mensen in een land te maken. quote: Dus? waar wil je heen? quote: Je spreekt jezelf tegen in dezelfde zin quote: a. kwestie van visie qua o.a overbevolking daarnaast een misplaatst argument in de kwestie vlees geen vlees eten. quote: Dat klopt die mensen zijn er maar dat is niet heeft geen waarde voor deze discussie bijv. voor het feit dat vleeseten een belangrijke factor is voor het wereldvoedselprobleem bijv. quote: Vegetariers eten geen vlees en geen vis. nogmaals een keuze en jouw Morele waarde over krom / recht etc. quote: als je geen vlees/vis eet en een beetje gebalanceerd eet hoef je GEEN pillen te slikken. quote: Dat heeft alleen maar een waarde over het voedingsaspect. En het is een keuze en jouw Morele waarde over krom / recht etc. quote: Niet zinvolle info voor deze discussie. Daarnaast ken jij geen 1000 vegetariers denk ik dus kom je zeker niet in de buurt om zo'n ongegronde generalisatie te noemen (ja dit moet je leren voor Nederlands.) quote: We hadden het over VLEES niet over de productiemethodes van groentes/knollen etc. quote: Alles is giftig en gezond in mates. Feit: Meisjes in de westerse wereld worden tegenwoordig al op hun 12/13de ongesteld. In de Dorpjes van china (waar nog nooit melk gedronken wordt pas op hun 17de.). Feit: kippen groeien dood door de hormonen als ze niet geslacht worden optijd (klinkt dat gezond? dat eet je dan dus..) En je komt weer met je morele waarde van als je iets gezond doet dan moet je alles gezond doen wat volgens jou gezond is! etc. quote: Ehm het ging over VLEES PRODUCTIE, snaack heeft nergens geopperd dat hij tegen de productiemethodes van groenten, knollen, graan etc. is. Daarnaast als mensen veel minder vlees eten is er waarschijnlijk rond de helft van de huidige landbouwgrond nodig , Veel eten voor dieren komt uit de 3e wereld zoals ik al gezegd had. quote: Dat wil hij ook niet aangezien alcohol gebruik hier NIKS mee te maken heeft! Hoogstens met het verschil tussen jouw en Snaack zijn kijk op gezond... [Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 31-10-2003 20:38] |
|
Dwaallicht wat bedoelde je hier nou mee: Ik zal er verder geen problemen mee hebben, word ik gewoon opnieuw vego (maar nu mét staalpillen ). Had je een ijzertekort? |
|
IJzertekort, gewoon op brood marmite of vegimite eten, en appelstroop... en je bent gelijk van (bijna) al je problemen af (ik was dat iig wel) And my marlboro light |
|
Over dat 'Maar Snaack drinkt ook alchohol'-argument... Kan iemand die 3 keer per week patat eet ook gewoon gaan roken, omdat diegene toch al ongezond bezig is? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Aangezien ik geen zin heb om dit hele topic af te lezen: Wie weet er wat de voordelen op gezondheids-niveau ( vet, cholestorol, hormonen,...) zijn van geen vlees/vis te eten? Nu heb ik het hier niet over "ik eet geen vlees want ik vind konijntjes lief", maar wel "ik eet geen vlees want vlees is de oorzaak van overgewicht/prostaat-kanker/rectum-herpes/..." |
|
ik ben vrij streng vegetarisch |
|
Jammer. |
|
quote: .. Nou vooruit dan quote: Voordelen is ook weer zo'n woord heh.. In vlees zit de volgende rommel die je binnen kan krijgen: * Tal van ziektekiemen die soms ook voor de mens schadelijk kunnen zijn.. Schadelijk zijn bijvoorbeeld: -salmonela-bacterie. Leidt tot een zware voedselvergiftiging, evt. ziekenhuisopname. Zit in 50 procent van alle kip(producten) dus ook ei. -BSE (veroorzaker gekkekoeieziekte). Leidt bij mensen tot het Syndroom van Jacob-Creutzfeld dat de hersenen aantast. -In rauw rood vlees zitten tal van parasieteneitjes. Een broodje filet Americain of rauw tartaar is misschien wel erg lekker, de kans op een lintworm is behoorlijk aanwezig. Los daarvan kan je je afvragen of de ziektekiemen die voor mensen niet schadelijk zijn bij langdurige consumptie niet eventueel zouden kunnen muteren tot iets dat wel schadelijk is. * Hormonen en geneesmiddelen Ookal is het verboden, sommige boeren dienen hun dieren nog steeds groeihormonen toe. Hoe meer vlees aan het beest, hoe meer ze verdienen! Het lijkt me niet lekker om als mens dierlijke groeihormonen binnen te krijgen.. Wie weet wat er ineens gaat "woekeren" door dat spul En, het is vanzelfsprekend dat alles wat het dier tijdens zijn leven toegediend krijgt in het vlees terecht komt, zo ook geneesmiddelen.. Aangezien ik de medicijnen van een ander al niet mag gebruiken lijkt het me al helemaal een slechte zaak medicijnen die voor een dier geschikt zijn binnen te krijgen. * Algemeen - Dierlijke vetten hebben een nadelig effect op het chlorestorol-gehalte. Slecht dus voor het hart & bloedvaten.. - Vlees is slecht voor de darmen. Het blijft relatief lang in de darmen waardoor de darmwand geïrriteerd raakt. Men vermoedt dat dit een reden is dat vleeseters een hogere kans op darmkanker hebben dan niet vleeseters. Onderzoek onder Japanners en Amerikanen (zo ongeveer de grootste tegenpolen qua eetgewoonten) heeft dat vermoeden bevestigd. Nu geldt bovenstaande vooral voor vlees. Vis is veel minder schadelijk en zelfs gezond. Zo ongeveer het enige schadelijke aan vis is het feit dat veel vis behoorlijk dioxinirijk is (dankzij vervuiling..) Dioxini is kankerverwekkend. Het vet van vis is i.t.t. tot dierlijk vet niet schadelijk (niet dat je er liters van moet drinken.. ) en heeft juist het omgekeerde effect.. quote: Hehehe, toen ik me bewust werd van bovenstaande feiten ben ik gestopt met vleeseten, puur omdat ik die #$%#$%#$ zooi die erin zit niet langer binnen wilde krijgen.. Andere redenen om het niet langer te willen eten volgden bij mij later pas Ik vind je nog steeds true hoor Campske [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 16-01-2004 19:58] |
|
quote: Hmmz mooi uitgezet allemaal vroeg me alleen wat dingen af sinds wanneer zijn groeihormonen illegaal? waar heb je dat vandaan? voor zover ik weet groeien vleeskippen nog steeds dood (9 weken) als ze niet geslacht worden(4-6 weken)? en over vis, vis wordt steeds schadelijker ook, aangezien er nu al een heel groot deel gekweekt word (bij zalm zelfs vrijwel alles) met dezelfde antibiotica rommel en bij zalm kleurstof voor het vlees. (waarschijnlijk nog wel meer troep). Het is overigens vrij aan te raden als je toch iets wilt eten van vlees of vis om dan niet gekweekte vette vis te eten 2x in de week, |
|
quote: Binnen de EU is het gebruik van groeihormonen verboden en dient vlees vrij te zijn van medicijn-residuen. Ik kon het wetsartikel zo snel niet vinden maar het staat vast ergens op het net.. Door deze wet heeft de VS nog een klacht ingediend tegen de EU, de EU importeert minder vlees uit de VS omdat daar wel hormonen gebruikt mogen worden/ de controle op ziektes minimaal is. Enige tijd geleden is in België nog een inspecteur vermoord (veterinair inspecteur Van Noppen, google maar..) door de hormonen-maffia, hij wilde aan de bel trekken.. Vleeskippen kunnen inderdaad doodgroeien, dit komt niet door de hormonen maar puur omdat er extreem doorgefokt wordt op kippen die het snelst groeien.. Hetzelfde dus als wanneer in Nederland alleen mensen met aanleg voor "dik worden" kinderen zouden mogen krijgen. quote: Klopt helemaal |
|
quote: Er groeien groene blaadjes uit je oren? Je zal wel bedoelen dat je vegetariër bent... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: hm nee je hebt zegt maar 'gewoon' vegetarisch en ik ben 'streng' vegetarisch ik let er echt heel erg op of er iets in zit wat ik eigenlijk niet mag snapte? |
|
quote: Hmz, dat bedoelde ik dus niet... Als je echt vegetarisch bent, dan zou ik maar uitkijken voor vegetariërs... (Lees mijn vorige post nog eens goed en je begrijpt wel wat ik bedoel... Ok, het is misschien een beetje mierenneukerig, maar ik kan me er zo nu en dan een beetje aan ergeren dat mensen de verkeerde woorden gebruiken... ) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: ik ga steeds vaker denken dat ik dyslectisch ben |
|
quote: Hoezo dat dan? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Vegetariers eten vegetarische dingen... jij zei dat je vegatarisch was.. dus dan ben je geschikt voer voor vegetariers... begint er al iets te dagen? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |