|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Hmmm... Ik dacht laat ik even aan iedereen vertellen dat ik ook vegetarier ben |
|
quote: Hippie! Zenial |
|
Het ergste argument vind ik dat mensen problemen hebben met de manier hoe we aan vlees geraken gewoon in de supermarkt halen. Denk je als ik zelf moest je dat ik het zow laten |
|
quote: En nu in ABN/ ABV aub Ik begrijp geen klote van je post.. |
|
quote:dat ik er niet mee zow inzitten om zelf mijn beest te stropen om het te kunnen opeten. |
|
quote: Jaja, stoere jager En wat heeft dat "argument" dan te maken met het veggie-argument dat het product "vlees" te ver bij het dier vandaan staat doordat het panklaar in de supermarkt ligt? Enlighten me.. |
|
Ligt het voor velen niet eerder aan de manier en de schaal waarop de beesten gefokt worden, dus het traject voor de supermarkt? Overigens vind ik het grappig dat mensen vinden dat Quorn de smaak van vlees zo goed benaderd. Dat vind ik dus absoluut niet! Van de zogenaamde 'vleesvervangers' is het wel het product dat m.i. het meest 'in de buurt komt.' Waarschijnlijk komt het door wat Dwaallicht ook al zei; je ontwent. Je vergeet wat de smaak van bepaalde soorten vlees was. Touché, pussycat! |
|
Vrijwel alle vleeseters die weleens bij mij eten en dan Quorn krijgen, zeggen dat het naar kip smaakt? |
|
quote:Gewoon ff ter informatie, er gaan 3 trajecten aan de supermarkt vooraf. -1: De fokkerij -2: De slachterij -3: Secundaire vleesverwerkingsbedrijven [mora, beckers enz. Maar dit is alleen het geval bij kant-en-klaar producten uit de supermarkt (die ze zelf dus klaar geleverd krijgen)]. Nu, eigenlijk gaat het er alleen op de fokkerij [en het vervoer naar de slachterij] dieronvriendelijk aan toe. De dieren voelen tijdens het slachtproces niets meer dan een verdovende schok. |
|
uhm, wat is Quorn eigenluk? is het veganistisch? |
|
quote: LoL! |
|
quote: effe de uitleg over quorn: quote: Bron Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
cool.. bedankt |
|
quote: At thyne service Maar over quorn, je raakt het rap beu gegeten en is duur, ik zou tofoe aanraden, kun je ook creatiever mee omspringen. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote:Ik vind tofu juist weer weinig origineel (en nog vies ook). En ja, Quorn is duur, maar dat is vlees ook (heb je prijzen van kipfilet gezien de laatste tijd?). In mijn ervaring is Quorn ongeveer even duur als vlees in een maaltijd. En eentonig.. mja, dat ligt denk ik aan hoe je 't bereidt. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
hehe, kben al veganist.. je kunt me al niet veel nieuws meer aanraden op dat gebied beli maar thanx. ik wist gewoon niet meer wat Quorn was... en nu'k der over nadenkt klinkt het ook alweer bekend.. |
|
quote: Ook vegetarier? Tof... Hoeveel zijn er eigenlijk hier? Misschien tijd voor een eeuwig lijstje Ennehh, ik denk dat het het beste is dat je dingen afwisseld, want je at vroeger ook niet iedere dag schnitzel ofzo... |
|
lol, ok lijsje: vegetariers: - Dwaallicht - XdeckX - Inside-Lie - - - - veganisten: - XPositiveX - XPincadarusX - vul maar aan [Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 18-12-2002 17:31] |
|
lol, ok lijsje: vleesch-eters: - Misanthrope vegetariers: - Dwaallicht - XdeckX - Inside-Lie - - - - veganisten: - XPositiveX - XPincadarusX - [Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 18-12-2002 17:32] Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
vleescheters: - Misanthrope vegetariers: - Dwaallicht - XdeckX - Inside-Lie - Rasputin - - - veganisten: - XPositiveX - XPincadarusX Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
LOL... vleeseters in het lijstje? maar dat was de vraag helemaal nie |
|
quote: Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
hehe |
|
Mag ik onze vleesetende vrienden er op wijzen dat de mens van oorsprong een planteneter is, het argument dat het zo hoort is inmiddels wetenschappelijk achterhaald. De mens is in de late prehistorie tijdens een uitzonderlijke voedselschaarste begonnen met het eten van merg, afkomstig uit botten van karkassen.(welke door roofdieren en aaseters waren achtergelaten.) De mens was dus in deze een aaseter en bezat geen mogelijkheden om zelf te jagen. Het merg is dus ook lange tijd aanvulling geweest op het voor de rest plantaardige voedsel. Het is waar dat na de betreffende schaartste het eten van vlees stand heeft gehouden en de de mens zich evolutionair in de loop van de geschiedenis enigzins heeft aangepast op een dierlijk/plantaardig dieet. Het is echter nog steeds niet zo dat vlees een primair onderdeel van ons dieet is. De mens is dus van oorsprong vegetarier. Of vlees lekker is of niet vindt ik niet echt relevant. Ik ben zelf van mening dat vlees als grondstof geen uitgeproken smaak heeft, (ja, ik ben vlees eter geweest) het zijn meestal de kruiden of de bereiding die er smaak aan geven. Ik ben blij dat ik 7 jaar gelden gestopt ben met het eten van vlees, en ik mis het ook absoluut niet. why would you listen to me? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |