IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Dutch Doom Day VI, 3 + 4 november 2007 Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 04-11-2007 10:19 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Doom noob meld zich even. Ik wil wat Doom downen, maar dan wil ik meteen het langzaamste, zwaarste wat er is.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-11-2007 10:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php/389278/1

Kijk daar maar eens .. traagste = funeral doom of drones

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 04-11-2007 10:51 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 4 november 2007 10:19 schreef Slechtheid het volgende:
Doom noob meld zich even. Ik wil wat Doom downen, maar dan wil ik meteen het langzaamste, zwaarste wat er is.

Mournful Congregation, Skepticism, Worship zijn erg traag. Het latere Runemagick (Envenom bv) is erg traag en zwaar, of het sideproject The Funeral Orchestra. En anders Thergothon, begin je gelijk bij de oorsprong.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-11-2007 10:55 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Maar hoe was het nu de eerste dag?

edit: Heavy Lord postte nog een last minute bericht dat ze zouden openen. Betekende dat dat Eria d'Or niet gespeeld heeft

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 04-11-2007 10:56]

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-11-2007 10:58 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik ben vandaag helaas afwezig, ik baal er wel van maarja oma in het ziekenhuis gaat momenteel even voor.

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 04-11-2007 10:59 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 4 november 2007 10:55 schreef Judge M. het volgende:

edit: Heavy Lord postte nog een last minute bericht dat ze zouden openen. Betekende dat dat Eria d'Or niet gespeeld heeft

stemt

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 04-11-2007 11:50 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2007 10:55 schreef Judge M. het volgende:
Maar hoe was het nu de eerste dag?

Was erg gaaf! Heavy Lord opende inderdaad, doordat de zanger van Eria d'Or ziek was. Maar dat was absoluut geen verslechtering, want Heavy Lord speelde erg strak. Die zanger moet alleen iets aan zijn podiumpresentatie doen, maar zal de leeftijd wel wezen...

Daarna kwam Autumnal uit Spanje. Hun CD 'Grey Skies' heb ik al een tijdje in huis en dat vind ik een erg lekkere CD. Toen ze opkwamen miste ik echter een belangrijk onderdeel van hun muziek, de cello. Helaas kon de celliste, of hoe je dat ook noemt, niet aanwezig zijn vanwege familieomstandigheden. Desondanks een geslaagd optreden met een zanger die zowel of een emotionele zangstem, als diepe grunt beschikt.

Na Autumnal zijn we wat gaan eten, dus The River heb ik niet helemaal kunnen zien. Wat ik wel van heb gezien, vond ik niet slecht, maar ook niet echt bijzonder.

Vervolgens betrad Imindain het podium. Dit was duidelijk de 'extreemste' band van de dag. Niet geheel mijn ding, maar op zich klonk het allemaal wel goed.

Mael Mórdha was duidelijk de vreemde eend in de bijt. De Ieren spelen nou niet echt bepaald standaard doom, het gaat meer richting Primordial. Maar hun album 'Gealtacht Mael Mordha' dat dit jaar is verschenen, gaat hoog in mijn top 10 lijstje eindigen. En live maken ze het ook zeker waar. Geweldig energiek optreden. Geef die zanger echter vervolgens een draadloze microfoon, dan hoeft hij niet steeds met die snoeren bezig te zijn...

Mirror Of Deception uit Duitsland spelen echte traditionele doom. En dat doen ze ook erg goed. Beter dan de vorige twee keren dat ik ze live aan het werk had gezien. Hun optreden vloog voorbij.

Officium Triste heb ik nu zeker meer dan 10 keer live gezien. En ik heb ze nog nooit op een slecht of matig optreden kunnen betrappen. Ook nu dus niet. De nieuwe nummers, afkomstig van 'Giving Yourself Away, staan live ook weer als een huis.

Daarna zijn we naar huis gegaan, Forsaken heb ik dus moeten missen.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 04-11-2007 12:10 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 4 november 2007 10:15 schreef Vikingblood het volgende:
Gaat ie weer wat meid????

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 04-11-2007 12:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2007 11:50 schreef Mark Z het volgende:
Was erg gaaf! Heavy Lord opende inderdaad, doordat de zanger van Eria d'Or ziek was. Maar dat was absoluut geen verslechtering, want Heavy Lord speelde erg strak. Die zanger moet alleen iets aan zijn podiumpresentatie doen, maar zal de leeftijd wel wezen...

Daarna kwam Autumnal uit Spanje. Hun CD 'Grey Skies' heb ik al een tijdje in huis en dat vind ik een erg lekkere CD. Toen ze opkwamen miste ik echter een belangrijk onderdeel van hun muziek, de cello. Helaas kon de celliste, of hoe je dat ook noemt, niet aanwezig zijn vanwege familieomstandigheden. Desondanks een geslaagd optreden met een zanger die zowel of een emotionele zangstem, als diepe grunt beschikt.

Na Autumnal zijn we wat gaan eten, dus The River heb ik niet helemaal kunnen zien. Wat ik wel van heb gezien, vond ik niet slecht, maar ook niet echt bijzonder.

Vervolgens betrad Imindain het podium. Dit was duidelijk de 'extreemste' band van de dag. Niet geheel mijn ding, maar op zich klonk het allemaal wel goed.

Mael Mórdha was duidelijk de vreemde eend in de bijt. De Ieren spelen nou niet echt bepaald standaard doom, het gaat meer richting Primordial. Maar hun album 'Gealtacht Mael Mordha' dat dit jaar is verschenen, gaat hoog in mijn top 10 lijstje eindigen. En live maken ze het ook zeker waar. Geweldig energiek optreden. Geef die zanger echter vervolgens een draadloze microfoon, dan hoeft hij niet steeds met die snoeren bezig te zijn...

Mirror Of Deception uit Duitsland spelen echte traditionele doom. En dat doen ze ook erg goed. Beter dan de vorige twee keren dat ik ze live aan het werk had gezien. Hun optreden vloog voorbij.

Officium Triste heb ik nu zeker meer dan 10 keer live gezien. En ik heb ze nog nooit op een slecht of matig optreden kunnen betrappen. Ook nu dus niet. De nieuwe nummers, afkomstig van 'Giving Yourself Away, staan live ook weer als een huis.

Daarna zijn we naar huis gegaan, Forsaken heb ik dus moeten missen.
Damn, jou helemaal niet gespot (volgens mij)

Ik vond dat The River een erg aardig bandje ... jammer dat ze geen merch bij zich hadden.
Verder grotendeels met je eens, alhoewel ik de zanger van Heavy Lord wel weer iets grappigs vind hebben ... iig lekker fanatiek gespeeld.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-11-2007 12:37 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 november 2007 12:35 schreef Jenje het volgende:
Damn, jou helemaal niet gespot (volgens mij)
Hehehe.. Mark Z: hij is er altijd maar je ziet hem nooit (maar hij ziet jou wel)

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 04-11-2007 12:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bij mij altijd andersom; mij zien ze wel, maar ik zie ze niet ...

Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 04-11-2007 12:41 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik heb hem ook niet gezien...zelfs niet in de snackbar

Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 04-11-2007 13:04 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2007 12:37 schreef Judge M. het volgende:
Hehehe.. Mark Z: hij is er altijd maar je ziet hem nooit (maar hij ziet jou wel)

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2007 9:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

zo .. was mooi feessie ...

Niet helemaal af kunnen zien, maar goed ...

Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 05-11-2007 9:42 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 5 november 2007 9:38 schreef Jenje het volgende:
zo .. was mooi feessie ...

Niet helemaal af kunnen zien, maar goed ...

Was het gisteren nog wat?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2007 9:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja zekers ..

Mooie bandjes weer ... eerste band viel me wat tegen, maar verder weer goede bands

Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 05-11-2007 9:48 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

Ben benieuwd wat t volgend jaar weer word.

acid
Usericon van acid
Posted 05-11-2007 10:19 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Gisteren 's avonds even langsgeweest. Serpentcult voor de 1e keer live gezien. Goede band, geweldig heavy sound! Mesa Boogie/Gibson combinatie bezorgt me altijd rillingen.

En dan Pagan Altar. Tering de nering, wat een GENIALE band. Ik ben niet zo snel enthousiast, maar dit is toch wel een van de beste concerten die ik ook gezien heb. Het gitaarwerk, de zang van Terry, de 'hits', de podiumpresentatie, het geluid.. nee, ik kan geen slechte punten opnoemen (nouja, het feit dat ze niet gewoon 3 uur speelden misschien).

"Jullie stemmen Pechtold!!"

DDD
Usericon van DDD
Posted 05-11-2007 14:52 by DDD Wijzig reactieProfiel van DDDQuote dit bericht

Ja, het was voor ons ook weer een geslaagd feestje. En dat Pagan Altar geen drie uur speelden kwam omdat ze een inval gitarist hadden en de mannen er echt finaal doorheen zaten. Ze hebben wel een half uur langer gespeeld dan ik had ingepland. Het was in ieder geval echt te gek

mascha
Usericon van mascha
Posted 05-11-2007 14:59 by mascha Wijzig reactieProfiel van maschaQuote dit bericht

was echt weer een mooi weekend, prachtige bands gezien.. leuke verassing van Heavy Lord

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 05-11-2007 16:14 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

PA was inderdaad subliem. Voldeden prima aan de hoge verwachtingen, vette setlist, en prima speeltijd (mag natuurlijk altijd langer ;p ). Gezellige tent de baroeg ook. Voldoende buitenlands publiek ook gekomen zag ik. En terecht.

en trouwens voor de geinteresseerden ze speelden:
Pagan Altar - s/t
Armageddon
Judgement of the dead
Nightrider
Dance of the druids
Sentinels of hate
The cry of the banshee
the black mass
Samhein
The Aftermath (dacht ik)

[Dit bericht is gewijzigd door Sar'Goth the Warlock op 05-11-2007 16:44]

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-11-2007 17:16 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 4 november 2007 10:19 schreef Slechtheid het volgende:
Jij was blekkie toch? Probeer eens Ligfærd van Nortt en alles van Tyranny, plus Stabat Mater

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 05-11-2007 17:17]

Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 05-11-2007 18:26 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Was top...Al helemaal voor een niet Doom man zijnde.

Helaas gisteren eerder uit de roelatie vanwege een lekkende koppakking, volgend jaar hoop ik langer te blijven..

Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.

mascha
Usericon van mascha
Posted 06-11-2007 10:24 by mascha Wijzig reactieProfiel van maschaQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2007 18:26 schreef Vikingblood het volgende:

Helaas gisteren eerder uit de roelatie vanwege een lekkende koppakking, volgend jaar hoop ik langer te blijven..

en die frikandellen dan?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2007 10:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Lekkel!

(sambal bai?)

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com