|
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vond Decipher best een lekkere plaat, maar Invisible Circles heb ik na een luisterbeurt of 2 nooit meer aangeraakt. Vooral die gesproken tussenpassages waren tenenkrommend genant. Daarna eigenlijk nooit meer iets van ze geluisterd, dus als iemand hier een tip heeft over nieuwer werk dat meer in de lijn van Decipher ligt dan wil ik best wel weer een poging wagen. Maar als ze nog verder de categorie C soap-serie sample kant zijn opgegleden dan laat maar. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Remagine en de self-titled zijn niet echt in de lijn van Decipher maar wel een stuk beter dan IC. Vooral de self-titled (het laatste album) is een mooie amalgaam van de oude en nieuwe AF-kenmerken. Als ze waren doorgegaan en die ontwikkeling hadden doorgezet was er misschien nog een meesterwerk uit gekomen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:+1 En daarnaast heeft Epica voor het grootste gedeelte het stokje van de Decipher-stijl overgenomen |
|
quote: Stijl mischien, maar zeker niet de kwaliteit. Boeiender |
|
Inderdaad. Wat een ellende. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Epica vind ik een beetje slappe hap eigenlijk. Een keer live gezien (toegegeven, toen bestonden ze net een half jaartje pas geloof ik), maar dat vond ik toen niet bijster indrukwekkend, beetje AF-light. Sowieso boeit het hele female-fronted gothic/black werk me tegenwoordig niet zoveel meer. Ik vond het wel gaaf ten tijde van oude nightwish (oceanborn) en Trail of Tears voordat ze die zangeres eruit schopten, maar de interesse is nu wel een beetje weggeebd. Terwijl ik bijvoorbeeld wel met veel plezier nog naar het oude The Gathering werk kan luisteren. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
After Forever was een band, die wat mij betreft altijd wel welkom was op een festival. Altijd leuk live, en zeker een paar errug vette nummers. Zonde, maar geen ramp. |
|
Floor zag er best goed uit op het podium, ja She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
https://www.013.nl/programma/95484/after-forever quote: Zou dit, zo'n coverband, nou nog veel publiek trekken? :') Edit: Afwezig: ND Aanwezig: - [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 23-10-2024 14:21] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Bas Maas speelde ook al 10 jaar in de band. Maar AF zonder Floor? Nah... Hafgufa |
|
Zonder Floor is het geen After Forever, dat klopt. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Gelul. Genoeg originele leden. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
De zingert maakt de band. Je zou dit dus een coverband kunnen noemen waar enkele originele bandleden aan meedoen. ACDC met Axl Rose was ook geen ACDC. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Daar zit zeker wat in. Maar het was destijds wel echt een goede band, dus het is leuk om die nummers weer eens live te horen door 2/3 van de oude bezetting (5/6 als je Bas Maas meerekend). Ik ken wel iemand uit mijn omgeving die sowieso gaat, en dan ga ik misschien ook wel mee. Ze zullen vast geen half werk leveren. [Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 23-10-2024 17:40] Vox Clamatis in Deserto |
|
Ik had verwacht dat ze mevrouw Gommans, wiens naam me even ontschoten is, zouden inzetten, die heeft toen ook al eens meegedaan op Invisible Circles. edit: Amanda Summerville dus Hafgufa |
|
quote: Ik was sowieso niet gegaan, maar dit is treurigheid den top, toch? Verbaas me ook dat iemand als Mark J dit nog wil doen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dat eerste ben ik het niet mee eens als algemeen statement. Op zichzelf doet ze het ook niet geweldig, heeft een goede band nodig. In dit geval wel mee eens in de zin dat AF wel heel erg bepaald werd door Floor en wat ze kan. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dat moet jij weten. Als het bij 90% wel zo is dan mag het algemeen genoemd worden. Wat bedoel je met op zichzelf doet ze het ook niet geweldig? Haar solowerk of zingen zonder band? Maar terug naar het statement. Bij het geluid van een band heb je een bepaalde voorstelling, althans ik wel. Als dat dan in ene anders klinkt omdat de zang anders is dan kunnen ze verder nog zo goed hun best doen en kan het nog zo goed zijn maar dan is het het toch niet omdat het de persoonlijke voorstelling van desbetreffende muziek verstoort. Dat is ook het manco van coverbands wat mij betreft. De zang is al anders en als muzikanten dan ook nog een eigen swing aan de muziek geven is het wat mij betreft helemaal afgedaan. Een gitaarsolo zit op een bepaalde manier in je hoofd en als dan zo'n mafklapper dat even anders denkt te gaan doen had ie wat mij betreft thuis moeten blijven. Edit: bent of toch maar band. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 24-10-2024 23:26] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: En met Brian Johnson dus ook niet volgens jouw stelregel. Verder Iron Maiden, Marduk, DHG om de eerste drie namen die me te binnen schieten te noemen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote:Ik volg het niet helemaal, maar schrijft ND nou dat Nightwish tegenwoordig een coverband is? "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
The Gathering is sinds 1994 ook een coverband. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik vind die coverbands wel gaaf. Maar goed, deze AF zonder Floor is geen coverband, hoe overbodig dit optreden ook is. Hafgufa |
|
quote: Dat is niet hoe waarheid werkt, maar goed. Oppervlakkig gezien heb je gelijk hoor, maar gezien het gebrek aan kwaliteit van wat vocalisten doen als ze solo / semi-solo gaan ligt het toch wat subtieler. De band maakt de band, de vocalist is ook maar een instrument. quote: Ze zingt nog steeds goed, en vermoedelijk beter en breder dan eerder. Vermoedelijk de beste metal/rock zangeres van Nederland. De releases waar ze op staat zijn al lange tijd zwaar overbodig echter. Denk serieus niet dat er iets na AF is wat daadwerkelijk iets toevoegt. quote: Ja, andere mensen maken een ander geluid. Of je ze nu vervangt of ouder worden. En dat valt meer op met zang, blijkt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: The Gathering was altijd al beter dan AF. Liepen altijd al verder vooruit. Hun zangeres dacht ook al een stuk eerder dat ze zelf zo belangrijk was dat ze de rest niet meer nodig had. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |