|
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
Het is stuk voor stuk totaal overschatte rommel. The Gathering lijkt net iets meer ergens op dan AF of Nightwish, maar toch.., de adoratie door fans maakt het moeilijk te verteren. En ben ik de enige die iedere keer dat hij Floor J. ziet het idee heeft dat hij naar een omgebouwde man kijkt? Op zich , niets mis mee hoor, maar toch.. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Wim kan nu iets vertellen over Always... en ik kan iets vertellen over Black Light District en Souvernirs.. Helaas is dit het Aften Forever tipoc dus dat kan helaas niet. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
How to Measure a Planet. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Vroeger luisterde ik veel van dit soort bands. Heb zelfs nog een flyertje van een concert van ze in Dordrecht, in 2001. Opzich lijkt dit me wel leuk, maar zal wel in de kortste keren uitverkocht zijn en ik heb ook niks meer met deze 'gothic' metal. |
|
quote: Nou op zich niet. Als ze uit het werk met Tarja putten eigenlijk wel. Ook dat klinkt anders dan je gewend bent. En daar doet Floor niet onder voor Tarja maar het is wel anders. Zo zal het met de AF samenstelling die men voor dit jubileum concert ook zijn. Ik heb reeds gezegd dat het eindresultaat niet slecht hoeft te zijn maar het klopt niet met wat ik van de nummers gewend ben en dan is het hoe goed verder ook toch mweh. Maar dat zijn mijn 2 centen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Heb je Revamp wel eens beluisterd? Geweldige band, en vooral Wild Card is een dijk van een plaat. Alleen jammerlijk weggezakt in het collectieve geheugen doordat Floor vlak daarna bij Nightwish ging zingen. quote: Daarom doet The Gathering tegenwoordig ook nog zo veel, terwijl de zangeres in kwestie helemaal niet regelmatig leuke tours of projecten uit de grond stampt. Vox Clamatis in Deserto |
|
quote: Ik heb Revamp gehoord, en ik kon er niet zoveel mee. Knap, ja, maar ik had de klik niet. Terwijl ik dat wel nog had met de latere AF. Denk dat we wat langs elkaar heen praten wat betreft The Gathering / Anneke danwel Floor. Ik vind dat ze in ieder geval beiden nooit meer een album hebben gemaakt dat beter is dan van d'r bands waar ze beroemd mee zijn geworden. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Het solowerk is van beiden ook niet bijzonder. Het is tegenwoordig meer voor ouwewijvenmeteenrollatorpubliek. En dat allemaal doordat ze meededen aan Beste Zangers. Al slaagden ze daarbij wel allebei met vlag en wimpel tov de rest. Anneke d'r laatste album zou eerst een rockalbum worden en dat is zo'n ouwewijvenmeteenrollatorpubliek album geworden met van die irritante stop and go melodieen. En het komende album lijkt weer zoiets te gaan worden. Floors Paragon staat ook vol met van die draken van nummers. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 24-10-2024 23:17] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Ondanks veel originele bandleden aanwezig, mwah zonder Joost en Floor... Nee dus. Wel jammer dat een echte reunie blijkbaar niet lukt, zou dat met Sander te maken hebben? Bazzio Attacks!!! |
|
"het geluid van een bent. " Godskolere. Wat is dat toch met die autocorrectie tegenwoordig? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Fair enough. quote: Okee, die mening deel ik dan niet helemaal. Ik vind verschillende dingen die Floor heeft gedaan tof, zowel met AF, Revamp als ook Nightwish. Maar mede omdat ze de een van de eersten waren was AF natuurlijk wel een gedenkwaardige band. En dus is het leuk dat ze die oude nummers weer eens gaan spelen. quote: Ik denk dat ik dat van allebei wel snap. Floor zoekt een beetje een middenweg tussen een breder publiek aanspreken en haar eigen achtergrond niet wegdrukken. Anneke is meer bezig met uitdagingen: haar soloalbums zijn behoorlijk verschillend, tussendoor deed ze een paar jaar Vuur en de laatste jaren ook wat dingen met klassieke muzikanten (waarvan de huidige tour met strijkkwartet trouwens echt ge-ni-aal is). Maar goed. Hadden we al geconcludeerd dat de demo's van AF het beste zijn dat ze ooit hebben gemaakt? [Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 24-10-2024 23:54] Vox Clamatis in Deserto |
|
quote: Wings of Illusion, dat die niet op het debuut is gekomen Hafgufa |
|
quote: Sander en Floor waren een tijd een stelletje. Misschien zit daar nog wat oud zeer. Valt me verder ook op dat de originele toetsenist Jack Driessen niet meedoet. quote: Ohja weet nog dat ik dat ook altijd een erg mooi nummer vond. De demo versie welteverstaan, want ze hebben hem wel opnieuw opgenomen voor Prison of Desire maar dat klonk nergens naar. Waarschijnlijk vonden ze dat zelf ook. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Dit. Ik vond het toen ook even leuk, de eerste 2 AF platen hadden toch wel iets bijzonders, ook al was het me iets te kitsch. Na Marks vertrek was het niks meer. Epica heb ik in het begin nog wel even gevolgd maar was op een gegeven moment wel echt klaar met dit soort muziek. Ik luister nu alleen heel af en toe het oudere The Gathering werk nog eens. De rest van al die female fronted goffic meuk kan me gestolen worden. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
En er komt nog een extra show ook. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
quote: Dat was natuurlijk ook allang de bedoeling. En de mini tour komt ook nog wel. En dan een festival. En nog één. en nog eens twee... Hafgufa |
|
quote: Jack Driessen en ook de eerste drummer Joep Beckers zullen waarschijnlijk gewoon niet willen of (meer) kunnen. (Wat doet Jack sowieso tegenwoordig?) Of de afwezigheid van Floor te maken heeft met Sander, geen idee. Ik denk gewoon met ver weg wonen, twee kleine kinderen, goede "nieuwe" baan/band, liever vooruit kijken... En misschien ook ingewikkeld contractueel gehannes als ze mee zou doen, maar dat is pure speculatie. Vox Clamatis in Deserto |
|
quote: Met duizend uren ruzie hier, zijn we het toch ergens eens. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Jack doet wel mee aan het Mayan project en schreef mee aan verschillende Epica nummers nadat hij en Mark het hadden bijgelegd. Dus had hem nu ook wel een beetje erbij verwacht. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Kun je dat even met duizend woorden beargumenteren? Niet dat ik het dan lees maar daar gaat het niet om. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Enkele peer reviewed bronnen zou ook al goed geweest zijn, maar neehoor. Ik hou het voorlopig op pure desinformatie Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Prison of Desire vind ik een steengoede plaat die ik nog graag draai. Decipher was ook prima, meer volwassen maar minder geïnspireerd. Daarna was het helaas gedaan met de goede nummers en de sound an sich is dan niet voldoende om fan te blijven. Floor is een prima zangeres maar bij Nightwish is het er nog niet echt uitgekomen, vind ik. De laatste plaat heb ik nog niet beluisterd maar de platen waar ze verder op is te horen zijn gewoon inhoudelijk niet erg sterk. Juist bij Nightwish vond ik trouwens Anette goed passen zeker sinds de band wat minder gothic en wat meer poppy is gaan klinken. Ik ga niet voor deze halfslachtige reünie naar fucking Tilburg, zoals ik dat natuurlijk destijds, terecht, wel voor de Always.. reünie heb gedaan naar Den Bosch. Maar mocht After Forever hier nog een tourtje aan vast plakken met een gig in het noorden dan ga ik wel even kijken. Want Prison of Desire is echt gewoon steengoed. Vooral Leaden Legacy heb ik ernstig hoog zitten. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Dat laatste is volstrekt legitiem. quote: ja, het wordt wel een demo-discussie zo. Goed, ik ben hier niet niet zo'n partij in. Hoe ze commercieel aan het werk blijven, meh,boeit me niet. Artistiek vind ik ze beiden al lang niet meer sterk. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Nou, doe ik een keer lief, doe jij zo Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |