|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
(oh en ja ik ben me bewust van gluten, ik heb gelukkig geen allergie noch overgevoeligheid ervoor, en in de mate waarin ik ze eet, zijn ze prima in orde) When your people matter, menstrual health matters |
|
Om nog verder te jammeren: ik eet geen rood vlees, alleen af en toe kip, en geen fabrieksvleesverangers. Ik gebruik nooit suiker en weinig zout en eet erg weinig producten met suiker (of zoetstoffen) en zout. Ik eet fruit, bakken groenten, gematigd koolhydraten (en bijna altijd langzame koolhydraten), noten, avocado's, gebruik alleen maar olijfolie of kokosvet, doe ca 2x per week aan intermittent fasting etc En uiteraard bakken satésaus When your people matter, menstrual health matters |
|
Je zit iig in het goede topic te posten. Gadverredamme. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: voor de verzameling |
|
En in het duits [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 05-08-2022 15:05] |
|
quote: Zo keek ik er ook tegenaan, tot ik me er in ging verdiepen. Kippen die uitgeselecteerd zijn op maximale legcapaciteit en daarom zoveel kalk nodig hebben dat ze hun eigen skelet op leggen. Legkippen die doodgaan omdat ze als gevolg letterlijk uit elkaar vallen, niet meer kunnen staan en dergelijke. Niet te vergeten gaan de haantjes die uit de eieren kruipen levend de hakselaar in. Dit zijn geen vegan propaganda "shock" verzinsels. Dit is de dagelijkse realiteit en iedereen kan dit fact checken. Ik kan dat op geen enkele manier ethisch aanvaardbaar vinden. quote: Er zijn tal van plantaardige melken verkrijgbaar tegenwoordig, voor in de koffie heb je speciale "barista" varianten die volgens mij wat vetter zijn. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 05-08-2022 15:34] |
|
quote: Snaack, lees eens een boek Eens met het dierenleed verhaal, maar ondergeschikt aan het feit dat je geen eieren moet eten vanwege de hoeveelheid arichadonzuur en linolzuur die erin zit. |
|
Als je eieren als ongezond bestempelt... kweennie. Als ik beloof eens een boek te lezen, lees jij dan wat voedingsadviezen van relevante mensen van bekende academische instellingen? @Snaeck: dat vat die verhakselaar weet ik, maat had ik denk ik even weggedrukt. Is die (Nederlandse) uitvinding waarmee de t geslacht van een ei kunnen checken en dan besluiten m wel of niet uit te broeden dan nog steeds niet gemeengoed? Kut. Hmmm. Die omschrijving over die lippen, geldt dat ook voor 3 sterren Beter Leven, met EKO Bio keurmerk? Indien ja, kun jee wat info sturen? When your people matter, menstrual health matters |
|
(@Bongo: wat ik probeer te zeggen, ik ben bekend metinolzuur en dat je er niet te veel van moet eten omdat dan verhoudingen tussen omega 3 en 6 scheef gaat, maar dan heb je t over te veel linolzuur, wat veel mensen tegenwoordig hebben, maar ik eet dat met mate,. Geen idee wat er an zich schadelijk is aan linolzuur l, voor zover ik weet, en Ik baseer me op volgend mijn goede bronnen, niets?) When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ja sorry je hebt gelijk, ik was vergeten dat jij betere bronnen raadpleegt dan ik Als jij vindt dat je gezond eet en je voelt je goed,lekker toch ? Veel mensen zouden gebaat zijn bij jouw dieet. |
|
Even nor... eeeh, je weet toch wel tegen wie je het hebt? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Er was er nog eentje met een jongetje dat honkbal speelde denk ik. signature |
|
quote: Geen idee, in ieder geval iemand die graag eieren eet En dat voor zichzelf probeert te rechtvaardigen Ik zeg: eet gewoon lekker je ei, wat kan jou het schelen wat een ander er van vindt [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 06-08-2022 8:46] |
|
quote: Ben ik nog niet tegen gekomen. Ik moest wel weer erg lachen om die reclames , herinner ze me allemaal nog, behalve die duitse. Zulke reclames maken ze tegenwoordig veels te weinig. |
|
Deze is dan wel weer heel braaf |
|
Zo ook deze |
|
Hoeveel zijn er wel niet |
|
Het is er nog steeds. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote:Ik snap niet zo goed wat je denkt te halen danwel brengen, je geeft iemand aan dat eieren ongezond zijn, want linolzuur. De ander geeft aan te weten dat een teveel (Tov omega 3) idd potentieel (de relevante onderzoeken zijn relatief recent en volgens mij zijn de resultaten nog niet written in stone zeg maar) niet optimaal is, maar dat verder de relevante en gerenommeerde bronnen die hij erover leest niets anders negatiefs over linolzuur an sich melden. En dan vraag ik je serieus naar jouw boek, en bied ik je serieus aan mijn bronnen omtrent dietiek inzake linolzuur te lezen. En dan maak jij je af met dit soort sarcasem Misschien kwam ik wat nors over, maar ik sta serieus open voor andere bronnen en info over linolzuur. Dus, ik hoor graag wat er mis is met eieren (naast mogelijk dierenleed) When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ja natuurlijk. Helaas. Dat komt omdat alle kippenrassen van nu doorgefokt zijn op maximale eiproductie. De oerkip legde zo'n 20 eieren per jaar. De eifabrieken die we tegenwoordig fokken zo'n 300 per jaar.. Dat geldt voor alle kippenrassen in de bioindustrie. Kippen die in de opvang terecht komen krijgen dan ook meestal een hormoonstaaf geïmplanteerd zodat ze stoppen met leggen. Net zoals mensenvrouwen de pil geïmplanteerd kunnen krijgen. Er bestaan nog wel oerrassen die een normale eiproductie hebben maar voor zover mij bekend kan je daar geen eieren van kopen. Sorry. |
|
quote:Het kan me niets schelen wat JIJ er van vindt, en ik PROBEER niets te rechtvaardigen. Wat zijn dit toch voor rare, emotionele, polariserende termen? Ik eet eieren omdat ik met de inormatie die ik heb, waarbij ik me echt niet baseer op de Libelle (ik doe een PhD, ik ben 50, ik weet echt wel hoe je goede bronnen moet selecteren, noem t maar arrogant etc), oprecht overtuig ben dat, net zoals alles, met mate, eieren inderdaad in een gezond dieet passen. Nogmaals, de uitnodiging om aan te geven wat er niet gezond aan linolzuur an sich is When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Mooie stropop heb je opgetuigd |
|
Hij vervalt graag in patronen ja. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |