IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Weet wat je eet. (goor topic) Vorige pagina | Volgende pagina
BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 05-08-2022 11:05 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2022 11:00 schreef Fusion het volgende:
Dude. Ik eet 4 kleine stukjes ravioli met een bak groenten. Of een handjevol andere pasta die vaal dan ook nog eens van spliterwten o.i.d. is gemaakt of volkoren is. Wat is daar ongezond aan? Ik vraag me af hoe jij a.d.h.v. 2 zinnen denkt op te kunnen maken of ik gezond of ongezond eet. Ik neem voeding heel serieus, ik ben enorm fit voor mijn leefijd en heb een enorm gezond lichaam dat er ook zo uitziet. Ik train menig jonkie eruit, doe wijd pull ups, jog, fiets en ik eet héél bewust. Er is niets mis met pasta, zeker niet in de (geringe) mate waarin ik dat eet. Vooralsnog neem ik de mening van de reguliere wetenschap en voedingsleer over volkoren pasta, de glycemisch index, de vezels etc voor waarheid aan en maak ik me geen zorgen




Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-08-2022 11:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

(oh en ja ik ben me bewust van gluten, ik heb gelukkig geen allergie noch overgevoeligheid ervoor, en in de mate waarin ik ze eet, zijn ze prima in orde)


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-08-2022 11:14 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Om nog verder te jammeren: ik eet geen rood vlees, alleen af en toe kip, en geen fabrieksvleesverangers. Ik gebruik nooit suiker en weinig zout en eet erg weinig producten met suiker (of zoetstoffen) en zout. Ik eet fruit, bakken groenten, gematigd koolhydraten (en bijna altijd langzame koolhydraten), noten, avocado's, gebruik alleen maar olijfolie of kokosvet, doe ca 2x per week aan intermittent fasting etc

En uiteraard bakken satésaus


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-08-2022 11:36 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Je zit iig in het goede topic te posten. Gadverredamme.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-08-2022 11:41 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 5 augustus 2022 10:19 schreef Natural Disaster het volgende:
en frikandellen.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 05-08-2022 15:01 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2022 13:24 schreef Hypnos het volgende:
jaaaaa!






er was er ook eentje met een balspel
en op einde klonk het "maar ik heb wel lekker gedronken"

hilarisch


voor de verzameling





BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 05-08-2022 15:05 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

En in het duits



[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 05-08-2022 15:05]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-08-2022 15:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2022 10:13 schreef Fusion het volgende:
Vegan lukt me niet, ik vind t heel kut, vooral melk is kut. Eieren vind ik nog te overzien qua leed, want biologisch cq 3 sterren is voor zover ik kan inzien acceptabel allemaal,


Zo keek ik er ook tegenaan, tot ik me er in ging verdiepen.

Kippen die uitgeselecteerd zijn op maximale legcapaciteit en daarom zoveel kalk nodig hebben dat ze hun eigen skelet op leggen.

Legkippen die doodgaan omdat ze als gevolg letterlijk uit elkaar vallen, niet meer kunnen staan en dergelijke.

Niet te vergeten gaan de haantjes die uit de eieren kruipen levend de hakselaar in.

Dit zijn geen vegan propaganda "shock" verzinsels. Dit is de dagelijkse realiteit en iedereen kan dit fact checken.

Ik kan dat op geen enkele manier ethisch aanvaardbaar vinden.

quote:

maar melk (ook bio) nog steeds kut. Ik ga proberen over te stappen naar amandelmelk (al die andere varianten vind ik smerig) want dat smaakt lekker, in de latte macchiato (maar schuimt minder goed). Dan heb ik alleen nog maar af en toe (weidemelk) yoghurt en eieren. En heel af en toe stukkie kip


Er zijn tal van plantaardige melken verkrijgbaar tegenwoordig, voor in de koffie heb je speciale "barista" varianten die volgens mij wat vetter zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 05-08-2022 15:34]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 05-08-2022 16:00 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2022 15:34 schreef Snaack het volgende:
Zo keek ik er ook tegenaan, tot ik me er in ging verdiepen.

Kippen die uitgeselecteerd zijn op maximale legcapaciteit en daarom zoveel kalk nodig hebben dat ze hun eigen skelet op leggen.

Legkippen die doodgaan omdat ze als gevolg letterlijk uit elkaar vallen, niet meer kunnen staan en dergelijke.

Niet te vergeten gaan de haantjes die uit de eieren kruipen levend de hakselaar in.

Dit zijn geen vegan propaganda "shock" verzinsels. Dit is de dagelijkse realiteit en iedereen kan dit fact checken.

Ik kan dat op geen enkele manier ethisch aanvaardbaar vinden.






Snaack, lees eens een boek

Eens met het dierenleed verhaal, maar ondergeschikt aan het feit dat je geen eieren moet eten vanwege de hoeveelheid arichadonzuur en linolzuur die erin zit.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-08-2022 21:38 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Als je eieren als ongezond bestempelt... kweennie. Als ik beloof eens een boek te lezen, lees jij dan wat voedingsadviezen van relevante mensen van bekende academische instellingen?

@Snaeck: dat vat die verhakselaar weet ik, maat had ik denk ik even weggedrukt. Is die (Nederlandse) uitvinding waarmee de t geslacht van een ei kunnen checken en dan besluiten m wel of niet uit te broeden dan nog steeds niet gemeengoed? Kut. Hmmm. Die omschrijving over die lippen, geldt dat ook voor 3 sterren Beter Leven, met EKO Bio keurmerk? Indien ja, kun jee wat info sturen?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-08-2022 21:47 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

(@Bongo: wat ik probeer te zeggen, ik ben bekend metinolzuur en dat je er niet te veel van moet eten omdat dan verhoudingen tussen omega 3 en 6 scheef gaat, maar dan heb je t over te veel linolzuur, wat veel mensen tegenwoordig hebben, maar ik eet dat met mate,. Geen idee wat er an zich schadelijk is aan linolzuur l, voor zover ik weet, en Ik baseer me op volgend mijn goede bronnen, niets?)


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-08-2022 8:06 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2022 21:47 schreef Fusion het volgende:
(@Bongo: wat ik probeer te zeggen, ik ben bekend metinolzuur en dat je er niet te veel van moet eten omdat dan verhoudingen tussen omega 3 en 6 scheef gaat, maar dan heb je t over te veel linolzuur, wat veel mensen tegenwoordig hebben, maar ik eet dat met mate,. Geen idee wat er an zich schadelijk is aan linolzuur l, voor zover ik weet, en Ik baseer me op volgend mijn goede bronnen, niets?)


Ja sorry je hebt gelijk, ik was vergeten dat jij betere bronnen raadpleegt dan ik

Als jij vindt dat je gezond eet en je voelt je goed,lekker toch ? Veel mensen zouden gebaat zijn bij jouw dieet.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-08-2022 8:13 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Even nor... eeeh, je weet toch wel tegen wie je het hebt?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-08-2022 8:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2022 15:05 schreef BongoBongo het volgende:
En in het duits




Er was er nog eentje met een jongetje dat honkbal speelde denk ik.


signature


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-08-2022 8:44 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2022 8:13 schreef Natural Disaster het volgende:
Even nor... eeeh, je weet toch wel tegen wie je het hebt?





Geen idee, in ieder geval iemand die graag eieren eet
En dat voor zichzelf probeert te rechtvaardigen

Ik zeg: eet gewoon lekker je ei, wat kan jou het schelen wat een ander er van vindt

[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 06-08-2022 8:46]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-08-2022 8:48 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2022 8:36 schreef Hypnos het volgende:
Er was er nog eentje met een jongetje dat honkbal speelde denk ik.


Ben ik nog niet tegen gekomen. Ik moest wel weer erg lachen om die reclames , herinner ze me allemaal nog, behalve die duitse. Zulke reclames maken ze tegenwoordig veels te weinig.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-08-2022 9:25 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Deze is dan wel weer heel braaf




BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-08-2022 9:28 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Zo ook deze



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-08-2022 9:33 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Hoeveel zijn er wel niet



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-08-2022 9:35 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Het is er nog steeds.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-08-2022 9:35 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 augustus 2022 8:06 schreef BongoBongo het volgende:
Ja sorry je hebt gelijk, ik was vergeten dat jij betere bronnen raadpleegt dan ik

Als jij vindt dat je gezond eet en je voelt je goed,lekker toch ? Veel mensen zouden gebaat zijn bij jouw dieet.


Ik snap niet zo goed wat je denkt te halen danwel brengen, je geeft iemand aan dat eieren ongezond zijn, want linolzuur. De ander geeft aan te weten dat een teveel (Tov omega 3) idd potentieel (de relevante onderzoeken zijn relatief recent en volgens mij zijn de resultaten nog niet written in stone zeg maar) niet optimaal is, maar dat verder de relevante en gerenommeerde bronnen die hij erover leest niets anders negatiefs over linolzuur an sich melden. En dan vraag ik je serieus naar jouw boek, en bied ik je serieus aan mijn bronnen omtrent dietiek inzake linolzuur te lezen. En dan maak jij je af met dit soort sarcasem Misschien kwam ik wat nors over, maar ik sta serieus open voor andere bronnen en info over linolzuur. Dus, ik hoor graag wat er mis is met eieren (naast mogelijk dierenleed)


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-08-2022 9:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2022 21:38 schreef Fusion het volgende:

Die omschrijving over die lippen, geldt dat ook voor 3 sterren Beter Leven, met EKO Bio keurmerk? Indien ja, kun jee wat info sturen?


Ja natuurlijk. Helaas.

Dat komt omdat alle kippenrassen van nu doorgefokt zijn op maximale eiproductie. De oerkip legde zo'n 20 eieren per jaar. De eifabrieken die we tegenwoordig fokken zo'n 300 per jaar.. Dat geldt voor alle kippenrassen in de bioindustrie.

Kippen die in de opvang terecht komen krijgen dan ook meestal een hormoonstaaf geïmplanteerd zodat ze stoppen met leggen. Net zoals mensenvrouwen de pil geïmplanteerd kunnen krijgen.

Er bestaan nog wel oerrassen die een normale eiproductie hebben maar voor zover mij bekend kan je daar geen eieren van kopen.

Sorry.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-08-2022 9:38 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 augustus 2022 8:44 schreef BongoBongo het volgende:
Geen idee, in ieder geval iemand die graag eieren eet
En dat voor zichzelf probeert te rechtvaardigen

Ik zeg: eet gewoon lekker je ei, wat kan jou het schelen wat een ander er van vindt
Het kan me niets schelen wat JIJ er van vindt, en ik PROBEER niets te rechtvaardigen. Wat zijn dit toch voor rare, emotionele, polariserende termen? Ik eet eieren omdat ik met de inormatie die ik heb, waarbij ik me echt niet baseer op de Libelle (ik doe een PhD, ik ben 50, ik weet echt wel hoe je goede bronnen moet selecteren, noem t maar arrogant etc), oprecht overtuig ben dat, net zoals alles, met mate, eieren inderdaad in een gezond dieet passen.

Nogmaals, de uitnodiging om aan te geven wat er niet gezond aan linolzuur an sich is


When your people matter, menstrual health matters


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 06-08-2022 9:45 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2022 9:38 schreef Fusion het volgende:
Het kan me niets schelen wat JIJ er van vindt, en ik PROBEER niets te rechtvaardigen. Wat zijn dit toch voor rare, emotionele, polariserende termen? Ik eet eieren omdat ik met de inormatie die ik heb, waarbij ik me echt niet baseer op de Libelle (ik doe een PhD, ik ben 50, ik weet echt wel hoe je goede bronnen moet selecteren, noem t maar arrogant etc), oprecht overtuig ben dat, net zoals alles, met mate, eieren inderdaad in een gezond dieet passen.

Nogmaals, de uitnodiging om aan te geven wat er niet gezond aan linolzuur an sich is


Mooie stropop heb je opgetuigd



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-08-2022 9:47 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Hij vervalt graag in patronen ja.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen