IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Slangen / Reptielen Volgende pagina
Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 09-02-2002 0:38 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

Naast mijn passie voor muziek heb ik ook een passie voor dieren. Met name voor slangen.

Ik heb zelf 3 koningspythons. Serha, Socra & Scrafo. Koningspythons zijn wurgslangen. Ze blijven redelijk klein (1,5 m) ze hebben een gele of lichtbruine grondkleur met een zwarte of donker bruine tekeninge eroverheen. Het zijn schemer/nachtdieren. Ze eten kleine zoogdieren of vogels. Ze komen in centraal afrika voor.

Deze drie foto's hieronder zijn van Serha.







zijn er meer mensen hier die een passie hebben voor slangen / reptielen??? Zo ja vertel er eens wat over.

Willen mensen info over reptielen / slangen (aanschaf, het houden opzich endergelijke), je kan me gerust mailen.

[Dit bericht is gewijzigd door Errorx op 09-02-2002 0:40]


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 09-02-2002 5:29 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

slangen zijn true, helaas voor sommige muizen hehehehe



blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 09-02-2002 8:34 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ik heb zelf 2 slangen nl. 1 python molurus bivattatis nk 2000. burmese tijger python.hij is nu 1.60m en hij kan ongeveer 5.00m worden en dan nog een lampropeltis getulus califoniae.californiese konings slang een albino en die is 1.40m.als je het leuk vind wil ik best over onze hobby met je mailen.mail me gerust .lijkt me leuk.
mooie foto,s trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door blacksoul666 op 09-02-2002 8:47]


welcome to hell,fuckin, hell yeah


accipiter
Usericon van accipiter
Posted 09-02-2002 10:48 by accipiter Profiel van accipiterQuote dit bericht

flamen doe je maar ergens anders

[Dit bericht is gemodereerd door Paul op 09-02-2002 13:55]


HisRoyalEvilness
Usericon van HisRoyalEvilness
Posted 09-02-2002 11:06 by HisRoyalEvilness Wijzig reactieProfiel van HisRoyalEvilnessQuote dit berichthttp://www.eternalconspiracy.nl

Ik heb een koppeltje tijgelpythons..beiden zo rond de 2 meter.
Mijn vriendin een koppeltje lampropeltis holbrookie holbrookie (ofzo)
en we hebbne nog een verdwaalde rattenslang.
Deze zomer komen daar een koppeltje madagascarboa's en een triootje chenchria's bij.

oja..de tijgerpythons zijn te koop.


To Beast or not to Beast


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-02-2002 14:19 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

brrrr... Ik ben haast nergens bang voor, alleen als de dood voor slangen. Ik vind ze echt afschuwelijk.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 09-02-2002 18:28 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Ik vind het dieren in een kooi triest, helemaal exotische beessies. Ze horen toch in een oerwoud en niet in een huiskamer. Waarom hebben mensen dat soort huisdieren?
Is dat om stoer te doen ofzo??



sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 09-02-2002 20:14 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2002 14:19 schreef Cadaveria het volgende:
brrrr... Ik ben haast nergens bang voor, alleen als de dood voor slangen. Ik vind ze echt afschuwelijk.
precies hetzelfde hiero


zo, dat was mijn beurt dan weer


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 09-02-2002 22:24 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

quote:
Op 9 februari 2002 18:28 schreef 1i1ith het volgende:
Ik vind het dieren in een kooi triest, helemaal exotische beessies. Ze horen toch in een oerwoud en niet in een huiskamer. Waarom hebben mensen dat soort huisdieren?
Is dat om stoer te doen ofzo??


heb jij huisdieren?


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-02-2002 9:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Hoe komen jullie aan die slangen? Ik heb er niks op tegen zolang ze maar niet met uitsterven worden bedreigd in het wild.


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 10-02-2002 13:20 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

jammie slangen ,ik zou der ook wel willen heben, net als vogelspinnen die vind ik ook wel heersen.
Heb eens een reportage gezien van echt tamme vogelspinnen, was echt wel de max, maar ja je moet ook nog rekening houden met je ouders en vriendin.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 10-02-2002 14:21 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

Ik heb al eens in een andere topic gezegt dat ik het er niet mee eens was dat mensen reptielen of slangen houden, ik vind dat die dieren hier niet thuis horen, sommige zullen het ongetwijfeld goed hebben, maar ze horen meestal in land hier ver vandaan.


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 10-02-2002 14:28 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Vampire_girl en ik hebben op dit moment nog maar twee hagedissen.

Een baardagaam (pogona vitticeps) en een soedanese schildhagedis (gerrho saurus major).

In het verleden hadden we nog een halsbandleguaan (R.I.P.) een een groene leguaan (wegens omstandigheden weggedaan).



Heads I win, tails you lose


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 10-02-2002 14:35 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Reptielen Rulen

Ik heb zelf een grote groene Leguaan gehad.
op Vakantie kom ik ook altijd van alles tegen echt facinerend die beestjes.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 10-02-2002 14:36 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik hou niet zo van zulke dieren...

geef mij maar een poes/kat!

Ik zal binnenkort eens een foto van dat beesie posten (bokkie) !


Ik, Wil Schuurman


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 10-02-2002 21:20 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

Ik ben het gedeeltelijk eens met mensen die zeggen dat je geen slangen / reptielen behoort te hebben, maar ooit behoorde je ook geen wolven of leeuwen in huis te hebben, die zijn nu kompleet ingeburgerd maar ooit was het anders.

Ik moet ook zeggen dat ik zelf voor een strakkere wet geving ben. alleen mensen die de kennis in huis hebben zouden dierne / kinderen / levende wezen mogen verzorgen. Ja precies niet alleen slangen en reptielen dus.

Ik vind het alleen zo enorm kortzichtig dat mensen dit alleen zien van exotische dieren, Weet je hoeveel honden en katten slecht gehouden worden? ondervoeding, slechte / te weinig beweging, enzovoorts

In principe is een slang daar veel makkelijker in, je moet je ook zeker aan regels houden en ook echt weten waar je mee bezig bent. Maar ze zijn zeker veel hygienischer. Je hoeft ze neit uit te laten. ze kunnen meerdere weken zonder voer, ook al is dat neit de bedoeling. (je meot ze minstens 1 x per 10 dagen voedsel aanbieden.)

Ik vind zolang je verantwoord er mee omgaat is er nix mis mee. zo lang je geen dieren schaad in het wild. nakweek is er in principe genoeg te krijgen.

En over nakweek gesproken. alsjeblieft kijk als je een reptiel koopt echt of het nakweek is (in gevangenschap geboren) want wildvang staat gerant voor een hoop problemen. Zelf heb ik er 1 van een dieren zaak gekregen ter opvang. Ze had al een hele tijd niet gegeten (de reden hiervoor was dat ze gestressd was. slechte leef omstandigheden) Na heel veel moeite heb ik haar weer aan het eten en nu doet ze het heel goed. eet als een trein en is ook erg gezond, alleen een groeiachterstand. Maar ik moet erbij zeggen dat ik inmiddels van deze slangen soort enorm veel afweet. had ik dat neit gedaan was het zeker fataal voor de slang geworden. DUS NAKWEEK (sorry voor de capslock)

Mensen die specefieke vragen hebben mail me alsjeblieft. Dierenleed vind ik het ergste wat er is.

Rest mij nog 1 ding te zeggen. Ik raad iedereen af een reptiel /slang aan te schaffen. Als mensen het echt willen moeten ze eerst maar eens wat boeken in huis halen en gaan kijken wat ze nu precies willen en wat haalbaar is.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 10-02-2002 21:29 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

quote:
Op 9 februari 2002 11:06 schreef HisRoyalEvilness het volgende: oja..de tijgerpythons zijn te koop.


vraagje, hoezo zijn ze tekoop????


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 10-02-2002 21:32 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

quote:
Op 10 februari 2002 9:25 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe komen jullie aan die slangen? Ik heb er niks op tegen zolang ze maar niet met uitsterven worden bedreigd in het wild.


Even een simpel antwoord. 1 heb ik er op een beurs gekocht (frame-breed zoals ze dat noemen) toen wist ik nog niet beter. 1 heb ik gekocht in een speciale reptielenzaak , dat was nakweek. en 1 heb ik er gekregen. Ter opvang dus (dit was wel een wildvang, Zelf ben ik tegen wildvang, die dieren horen inderdaad gewoon in de vrije natuur.)


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-02-2002 21:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

O.K. Effe een tv-tip. Iedere zondag om 18.00 op discovery komt een programma genaamd Crocodile hunter. Het gaat over een rare australier die opzoek gaat naar reptielen. Vaakvangt hij laat ze ven goed zien en laat ze dan uiteraard weer gaan. Komen altijd zeer mooie beesten bij, ook slangen. Pas geleden ging hij echter op zoek naar zeekrokodillen en komodo varanen,die liet hij echter gewoon lopen! Maar dit is echt een programma voor reptielenliefhebbers.


HisRoyalEvilness
Usericon van HisRoyalEvilness
Posted 11-02-2002 1:10 by HisRoyalEvilness Wijzig reactieProfiel van HisRoyalEvilnessQuote dit berichthttp://www.eternalconspiracy.nl

quote:
Op 10 februari 2002 21:29 schreef Errorx het volgende:
vraagje, hoezo zijn ze tekoop????


wat begrijp je hier niet.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat als iemand ze wil hebben dat diegene ze van me kan kopen.


To Beast or not to Beast


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 11-02-2002 2:40 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

quote:
Op 11 februari 2002 1:10 schreef HisRoyalEvilness het volgende:
wat begrijp je hier niet.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat als iemand ze wil hebben dat diegene ze van me kan kopen.


het heeft niets met niet begrijpen te maken, ik vroeg me gewoon de reden af waarom je ze verkoopt.

ik zou mijn slangen niet kunnen verkopen ben er veelste gehecht aan.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 11-02-2002 2:42 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

quote:
Op 10 februari 2002 21:52 schreef attila_de_hun het volgende:
O.K. Effe een tv-tip. Iedere zondag om 18.00 op discovery komt een programma genaamd Crocodile hunter. Het gaat over een rare australier die opzoek gaat naar reptielen. Vaakvangt hij laat ze ven goed zien en laat ze dan uiteraard weer gaan. Komen altijd zeer mooie beesten bij, ook slangen. Pas geleden ging hij echter op zoek naar zeekrokodillen en komodo varanen,die liet hij echter gewoon lopen! Maar dit is echt een programma voor reptielenliefhebbers.


ken het ja, steve irwin heet die gozer, weet je wat het mooiste van die serie is, wat hij verteld is nog eens echt zo ook. Steve irwin rulezz


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


accipiter
Usericon van accipiter
Posted 11-02-2002 12:33 by accipiter Wijzig reactieProfiel van accipiterQuote dit bericht

De volgende slangen raad ik met plezier aan alle beginnende liefhebbers: Bosmeester, Taipan, Mexicaanse koraalslang en bovenal de Zaagschubadder.


Vampire_girl
rabiƫs
Usericon van Vampire_girl
Posted 11-02-2002 13:43 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 10 februari 2002 14:28 schreef Hirogen het volgende:
Vampire_girl en ik hebben op dit moment nog maar twee hagedissen.

Een baardagaam (pogona vitticeps) en een soedanese schildhagedis (gerrho saurus major).

In het verleden hadden we nog een halsbandleguaan (R.I.P.) een een groene leguaan (wegens omstandigheden weggedaan).




Hier een foto van beide hagedissen. De bovenste is de soedanese schildhagedis (Gerrho), en de onderste de baardagaam (Spike).



the only pleasure is pain


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-02-2002 13:59 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ik had vroeger een bruine anolis, maar die heeft zelfmoord gepleegt om achter een jampotje te gaan liggen waar de zon fel op scheen, vergrootglas effect. Was wel een grappig beestje, alleen veel te pruttig en te klein voor mij. Ik was altijd als de dood dat ik bij het oppakken dat ding zal fijn knijpen. HEt leukste vond ik zijn tongetje, en dat hij van kleur kon veranderen. (groen en bruin.)


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 11-02-2002 14:11 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2002 21:20 schreef Errorx het volgende:

Ik vind het alleen zo enorm kortzichtig dat mensen dit alleen zien van exotische dieren, Weet je hoeveel honden en katten slecht gehouden worden? ondervoeding, slechte / te weinig beweging, enzovoorts




Dat valt bij mij wel mee.
Ik heb zelf geen huisdieren, omdat ik het ook voor ratjes, hamsters etc. niet leuk vind dat ze (bijna)aldoor in een kooitje zitten. En dat alleen omdat het zo gezellig is voor de mens ofzo En dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van verzorging van die beessies...



Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen