|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
hm, schriftelijk doen lijkt me. Je moeder. |
|
brief schrijven naar de bisschop em gewoon vragen echt waar signature |
|
fficial&client=firefox-a" target="_blank" class="url3" rel="nofollow">http://www.google.nl/search?q=ontdopen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nlfficial&client=firefox-a GOOGLE!!! [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 16-04-2008 21:19] Je moeder. |
|
Kan gemakkelijk met een gewoon kort mailtje naar: aartsbisdom@kerknet.be met volgende tekst: Betreft: schrapping uit het doopregister ' Geachte, Ondergetekende,...geboren te ...op .. zoon van naam en voornaam vader en van naam en voornaam moeder, 'gedoopt','gevormd',('gehuwd') resp.de Sint-Dinges parochie(s) te... in 19.., 19... en 19...(de respektieve ' parochies' opgeven. Het jaartal volstaat). vraagt hierbij dat zijn/haar naam uit desbetreffende registers zou worden geschrapt.Hoogachtend'.Ik kreeg binnen de 72u volgende mail terug: 'Geachte Heer, Wij hebben uw e-mail dd....ontvangen waarin u uw beslissing van uittreding uit de Katholieke Kerk meedeelt. De pastoor van uw doopparochie is gevraagd dit in te schrijven bij uw naam in het doopregister. Uw beslissing wordt ook ingeschreven in het betrokken register op het Aartsbisdom told ya signature |
|
Dus ik kan me ook laten ontdopen in België? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: DAT KAN NIET !! HAHAHAHAAHAAAAAA BRAND VOOR EEUWIG IN DE HEMELLLLL Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Yep, een maat van me heeft het een jaar of tien geleden laten doen. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Je moeder. |
|
16 jaar en nu al tegen de kerk. Waar moet het heen. En verder wat HYpnos zegt. [Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 16-04-2008 21:30] ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Kerk subsidie per lid? Da's nieuw, welke stroming zit jij dan? Maar goed, een serieuze reactie van Oja, ontdopen, theologisch gezien is belijdenis doen ja zeggen op de belofte die werd gedaan met het dopen naar God toe, dus als je geen belijdenis doet dan is er voor jou geen probleem. Zie de doop als het opstellen van een schriftelijke overeenkomst en de belijdenis als je handtekening eronder zetten. Tenminste, als je gereformeerd/hervormd gedoopt bent, Katholiek weet ik het niet, volgens mij heet belijdenis daar Vormsel ontvangen. Wel kan het zijn dat je je moet uitschrijven bij de kerk waar je bij zat. [Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 16-04-2008 21:31] |
|
Doop, vormsel whatever, allemaal voor de gifts. |
|
quote: *proest*! http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Als je 18 bent kun je je laten uitschrijven. Bareuh... |
|
quote: Het is dus toch een soort abonnement? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Wel dope shit, zo'n kerk |
|
http://forum.politics.be/archive/index.php/t-884.html De praktijk van het dopen van kinderen bij de geboorte is absoluut onaanvaardbaar. Ik ben zo het slachtoffer geweest van een bijna-verdrinking-met-als-doel-spirituele-wedergeboorte (of wat moet ik me daar bij voorstellen) en ben nu dus officieel lid van de katholieke kerk, een organisatie waar ik totaal niet achtersta (zelfs een grondige haat voor heb), ik maak nu deel uit van een systeem van totalitarisme, oerconservatisme, despotisme, hypocrisie en wat nog allemaal, een systeem met het bloed van eeuwen vervolging en onderdrukking aan de handen, een systeem waar ik mij totaal niet in vind. De praktijk van het 'inwijden' van mensen op zeer jonge leeftijd is gewoon zinloos, maar het wordt wel getolereerd. Wat betreft doopsel en vormselfeesten, doen zelfs de kledingketens uitvoerig mee (u weet wel, communicantenkledij). Maar u zou de reacties moeten zien als morgen bleek dat er ergens één kind op zesjarige leeftijd al was ingelijfd in bijvoorbeeld -ik zeg maar wat- de Hare Krisjna beweging. Dan komen de 'gevaarlijke' sektes en het 'hersenspoelen' weer boven. Is er een verschil met het doopsel? |
|
quote: Ik zou je ouders voor het gerecht slepen. Die hebben het je tenslotte aan gedaan. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ja, omdat het Sacrament van de Doop slechts een kant van het verhaal is wat waardeloos is zonder de andere kant. Dat je dit niet weet laat wel weer zien dat je een weloverwogen keuze maakt waar je je ook echt in hebt verdiept. Puber. |
|
Gewoon niet betalen schijnt ook te helpen. Tenminste, bij mij wel. Dat was iig het dreigement jaren en jaren geleden aan de deur. Geen idee of dat ontdopen ook werkelijk heeft plaatsgevonden. Volgens mij kan dat niet zomaar, maar ja dat geloof ik. Terwijl geloven juist niet mijn sterkste kant is, hehe. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Wat voor soort kerk was jij dan bij betrokken, en wanneer? |
|
Vet dope. |
|
quote: Tsja... Ik weet het eigenlijk niet precies meer, iets met nederlands hervormd ofzo? Ze kwamen altijd (omstreeks je verjaardag) met een zakje aan de deur waar je dan geld in moest doen en dan kwamen ze dat later weer ophalen. En dan zat het allemaal wel snor. Maar ik gaf dus nooit wat en toen werd me verbeten mede gedeeld dat ik dan ontdoopt zou worden. Dit speelde zich echter wel een jaar of 20 geleden af oid. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: fun! Suck my piss |
|
quote: Er is sinds vandaag een cd naar je onderweg. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
wat leuk. dankjewel. Suck my piss |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |