|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
snellere Hagel nodig? signature |
|
niemand Doors gezien ? Maar weer gaaf optreden gemist dus. Heel jammer.. Morbid Angel nog nieuwe nummers gespeeld ? Vind ik ook niet |
|
Ja, zelfde nieuwe nummer als op waldrock. MA was geweldig. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Zo, eindelijk weer thuis en m'n kater bijna weg. Was een erg geslaagd dagje Amsterdam. Carach Angren was goed maar vond alleen dat verkleed spookje op het podium net iets te veel van het goede. Verder gave show! Hail of Bullets was ook goed...lekker old school! Keep of kalessin, de band waar ik voor kwam, was ook erg gaaf maar helaas iets te kort voor mij persoonlijk. En verder alleen nog een stukje Morbid Angel gezien....kan daar weinig meer van herinneren hehe. Heb wel veel van de bar gezien trouwens Alleen die asociale prijzen.....2,30 voor zo'n klein pisbekertje Voor een dorstig iemand zoals ik word het dan al snel een erg duur avondje. Maar goed, leuke sfeer daar in de Melkweg en zeker de moeite waard geweest om te bezoeken Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Het bier dwong mij er toe om op het podium te klimmen bij Marduk, puur omdat dat ECHT niet bij die muziek 'hoort'... Anyway, de landing was niet geheel geslaagd maar blijkbaar heb ik er mensen mee kunnen vermaken, was er toch nog iets leuk tijdens Marduk |
|
quote:Nu beschouw ik mezelf weldegelijk als een liefhebber maar begrijp ik goed dat er wrderom niks van FFF op de setlist stond . Op Waldrock was het ook schering en inslag met die mid-tempo meuk en Dave is inderdaad weinig waard als je het mij vraagt... Ik ben blij dat ik ze gelukkig nog in betere tijden gezien heb als ik dit zo lees.. |
|
quote: Tja, voor snelheid moet je inderdaad niet bij de Bullets zijn. Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice! |
|
@Judge M:Met 'eerste 5 platen' heb ik het live album niet meegeteld; Bil ur sag van FFF is dus ook gespeeld, net als in Antwerpen. Ze speelden wel goed hoor [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-12-2008 16:35] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Om iets over 3 toen ik binnen kwam lopen was Carach Angren al begonnen. Klonk meteen lekker in de oren, had een vette show. Leuk voorprogramma! Arsis had vond ik een wat rommelig geluid (vlak voor het podium althans) waardoor onder andere de vette dubbel base partijen niet tot hun recht kwamen. Verder een goeie set. Hail of bullets bewust vermeden, wel lekker gegeten. Ik kwam het meest voor Keep of Kalessin, die me niet koud lieten! Voordat ik het wist was het voorbij, wat mij deed besluiten dat dit toch wel te kort was voor de Noorse mannen. Het geluid was overigens wel goed, en ze speelde strak. De set telde helaas maar 2 nieuwe nummers. Over strak gesproken! Aborted zette de hele zaal op z'n kop met hun snelle en ultiem strakke spel. Leuk ook dat op de verzoeken van een circle pit en stagediven zo mooi word gereageerd! Daarna treedt Marduk aan, dan al de 6e band van de dag. De variërende set met snelle en tragere nummers worden we weer 3 kwartier bezig gehouden. Toch komt het snelle werk er wat overtuigender uit. Ook opmerkelijk is de intro die een minuut of 5-6 duurt. Over kataklysm heb ik niet veel te zeggen, na 3 nummers ben ik weggegaan met de conclusie dat het niet echt mijn band is. Na een 30 minuten ombouw pauze, een nieuw drumstel en een hoop gabbermuziek(????) hebben we dan eindelijk Morbid Angel. Met een set van veel verschillende tijden worden mensen door de pit gesleurd en worden je haren heen en weer gewapperd! Als er dan ook nog es een sing-a-long-song word gespeeld is de sfeer helemaal top. Na ruim een uur gespeeld te hebben gaat iedereen weer met piepende oren naar huis (behalve de gene met oordoppen). |
|
Leuke dag gehad gisteren. Na binnenkomst toch nog 2 of 3 nummers Carach gezien, goede presentatie van die lui, en een erg goede show. Hierna Asris, maar hier vond ik het geluid niet echt alles, ik kon er werkelijk niks van maken. Hail of bullets, tsja, niet mijn ding denk ik, hoewel de laatste 2 nummers die gespeeld werden wel een paar erg gave gitaarlijnen had, toch maar een keer een herkansing op cd geven. Keep of Kalessin vond ik erg tegenvallen, ik hoorde de gitaar erg slecht, en ik dacht altijd dat die 2 gitaristen bijhadden, ik vond wat ik gisteren zag niet zo bijzonder, maar kan wederom ook aan het geluid gelegen hebben. Aborted was echt teringvet!! Supervet geluid, gave show, enthousiast publiek, dit was absoluut de band van de dag voor me. Ik ging ook echt voor Aborted, had ze nog nooit gezien live, en ze stelden me zeker niet teleur. Iets wat Marduk wel deed, de tering wat was dat een drama, ik vond het vrij rommelig op zn minst en een erg slecht geluid waar de drums echt compleet in verzopen. Ook hier de vraag, hadden die lui niet ooit 2 gitaristen? Kataklysm en Morbid angel maar gelaten voor wat het was en lekker op tijd naar huis terug gereden. Leuk dagje gehad. |
|
quote:Ondanks de lange rij buiten nog ± 15minuten van Carach Angren meegekregen. Dat het spook voor gemengde reacties zorgt is te verwachten. Ik moest eerst ook even lachen, maar vond het wel gaaf dat ze dat deden. Was eens wat extra's en met het oog op het concept v/d CD Lammendam (over een "spookdame" in Schinveld) past het er ook bij. |
|
Wel lekkere wijven, trouwens, die gasten van Keep of Kalessin. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Soort van verslagje: We kwamen binnen bij Keep Of Kalessin. We hadden het zo gepland, want we hadden geen zin om al zo vroeg naar Amsterdam af te reizen en we waren eerst nog naar de Burger King geweest. Keep of Kalessin dus. Klonk opzich wel lekker, het geluid kon misschien iets beter. Het nummer Ascendant was een mooie afsluiter. Daarna was het de beurt aan Aborted. De band had er zin in en ging er gelijk vol tegenaan. Het geluid stond bij deze band eigenlijk te hard, maar toch heb ik genoten van nummers als The Saw & The Carnage Done, Ophiolatry On A Hemocite Platter en Nailed Through Her Cunt. Prima set! Marduk had een mooi intro en speelde erg solide. Ook het geluid was prima te doen. Het was alweer een tijdje geleden dat ik ze gezien had (er was een tijd dat ik ze elk jaar zag, haha). Ben niet super bekend met het werk van Marduk, maar ze speelden iig Throne Of Rats en Fistfucking God's Planet (afsluiter). Goed optreden! Kataklysm was weer van een heel andere orde, die van de groovende (midtempo) deathmetal. Ach, goed voor de afwisseling zullen we maar zeggen. Men begon met een aantal nummers van hun nieuwe cd Prevail om daarna nummers als Like Angels Weeping (The Dark), Crippled And Broken, As I Slither en In Shadows & Dust te spelen. Geluid was wederom prima en de band was lekker enthousiast bezig. Na een half uur 'thunderdome' muziek te hebben aangehoord, begon Morbid Angel. Men trapte af met Rapture en daaropvolgend kwam Pain Divine. Het geluid was 10 keer beter dan laatst op Graspop en de stemming zat er gelijk goed in. Het merendeel van de nummers kwam van de eerste vier platen (oa Lord Of All Fevers And Plague, Fall From Grace, Maze Of Torment, Sworn To The Black en Where The Slime Live), maar ook het 'nieuwe' nummer Nevermore werd gespeeld. Omdat we de drukte voor wilden zijn, hebben we het optreden niet helemaal tot het eind afgezien, maar het schijnt dat ze ook nog Bil Ur-Sag hebben gespeeld. Een erg gaaf optreden met een David Vincent die hier en daar ook een lolletje had. Pluspunten: - Overwegend goed geluid - Snelle ombouw - Veel bekenden gezien Minpunten - Mensen die met bier gooien (ik drink mijn bier altijd op!) - Aan de vloer vastplakken |
|
quote: haha, geen last meer van je.. uh.. alles? Heb erg om je gelachen, dank |
|
Was weer een goed feestje. Zeker naar mijn zin gehad. Complimenten voor She_Devil voor de lichtshow van Aborted. Zag er allemaal goed uit. Morbid Angel klonk ook weer erg fijn net als Kataklysm trouwens. Heersch avond |
|
Was een leuk dagje uit. Carach Angren heb ik bewust overgeslagen, waarna Arsis wel een lekkere openingsband was. Hail of Bullets viel me daarna ietwat tegen, aangezien ze de sfeer van het album niet helemaal waar konden maken. Bleef echter nog genoeg kwaliteit over voor een degelijk optreden. Keep of Kalessin kende ik niet, maar viel me alleszins mee. Aanvankelijk iets te veel blast-blast-blast, maar daarna volgde wat meer variatie en werd het een stuk beter. Weet iemand trouwens welk nummer ze als een na laatste speelden? Was erg gaaf. Aborted niet gezien wegens Burger King, waarna Marduk mijn verwachtingen volledig inloste door weer eens volkomen saai en totaal niet boeiend te zijn. Kataklysm was daarna een verademing en deed het goed, waarna Morbid Angel het professioneel af wist te maken als terechte headliner. Vond ze althans een stuk overtuigender dan op Graspop. |
|
Vette avond gehad. Hoogtepunten waren Aborted en Hail Of Bullets. www.metalkrant.net | Metalkrant, de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland. |
|
quote: Snap dat met (halve) glazen bier gooien ook niet. Oprotten met die mensen, laat die maar mooi naar Normaal toegaan. Verder, algemeen goed geluid behalve bij HOB viel mij het tegen. Daar waar het bij de andere bands het er goed hard doorheen knalde, leek het bij hen nogal zacht. Morbid Angel was ook stukken gaver als ik ze bij Waldrock of Graspop heb gezien. Overige bands knalden ook stuk bij stuk! Algemeen gezien een mooi dagje met goede bands in een mooi zaaltje. Snelle ombouw tijd verdient ook een pluimpje! |
|
Nee, normaal vind bier gooien fijn... Belachelijk iets. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote:Oké, bij Rowwen Heze dan |
|
Hierbij nog wat foto's van afgelopen zondag. Arsis Keep Of Kalessin Marduk Kataklysm Morbid Angel De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com |
|
Wie is eigenlijk tegenwoordig de tweede gitarist bij MA? Nog steeds die kerel van Zyklon? |
|
Ja. Boeiender |
|
Yup, het was echt een tering gaaf concert. Waarschijnlijk het beste concert dat ik dit jaar heb mogen bijwonen. We kwamen te laat binnen voor Carach Angren. Daar baalde ik behoorlijk van want ik was erg nieuwsgierig geworden naar deze band. Maar ja, alles stond compleet vast toen we Amsterdam binnen kwamen rijden. Gelukkig waren we net op tijd voor Arsis. Jammer genoeg wisten ze mijn torenhoge verwachtingen niet waar te maken. Dit kwam meer door het geluid dan door de band zelf. Door mij oordoppen hoorde ik eigenlijk alleen de bas. Hierdoor kon ik het gitaargeluid zeer slecht onderscheiden waardoor ik dan weer de catchy nummers niet mee kreeg. Het feest begon daarom dus pas echt met Hail of bullets. Ik heb deze band nog nooit slecht gezien en ook nu niet. Ge-fucking-weldige band. Op CD zijn ze al goed maar live zijn ze helemaal geweldig. Van Keep of Kalessin had ik niet al te veel verwacht. Maar ze bliezen mij totaal weg. Wat een geweldige set! Een sterke setlist. Zelfs As mist lay silent beneath kwam langs. En dat is gewoon even het vetste nummer van Agnen. Ook de podium presentatie was lekker energiek (maar niet springerig). Aborted ging daar nog even dunnetjes overheen door alles te verpletteren. Deze moord machine wordt met elk optreden beter. Ik vond ze in Hellendoorn al goed maar hier waren ze nog beter. Strak als een v-snaar en bloed agressief. Prachtig! Van de ene moordmachine door naar de andere. Marduk was misschien wel mijn favoriete band van de dag. De sfeer daalde, na het explosiefe optreden van Aborted, direkt af naar het dichtstbijzijnde abyss. En vanuit daar gingen deze Zweden als bezetenen tekeer. Ook het geluid was dit keer een stuk beter dan de laatste keer dat ik ze zag (Arnhem metal meeting). Al kon het nog wel een stukje beter. Maar ik ben het wel met AmnesJan eens, Mortuus moet oppassen dat hij niet teveel op Legion gaat lijken. Kataklysm was de eerste band die mij minder deed. Geen slecht optreden maar het was mijn ding gewoon niet helemaal. Ik ben nooit een enorm grote fan geweest van Morbid angel, al heb ik ze altijd weten te waarderen. Ook nu moest ik eerst door de chaotische eerste nummers van de set heenbijten. Morbid angel viel een beetje in het niets bij het geweld dat hun voor was gegaan. Maar toen ze hun nieuwe nummer speelden viel het kwartje voor mij. Daarna konden ze weinig meer fout doen. Sterker nog, ik heb de volgende dag direkt Blessed are the sick en Covenant uit het stof gehaald. And I liked it!!! Daarna eten...want dat hadden we de hele dag nog niet gedaan. Eerst Febo...dat was niet genoeg...toen Burger king. Daarna naar huis om mijn arme rug en voeten te laten rusten. TOP OPTREDEN! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |