|
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | ||||
Auteur: |
|
|
weet er echt niemand of er niets anders bestaat dan die fragiele bakken? signature |
|
waarom kun je eigenlijk niet gewoon een harde schijf van 2 terra in je vaste PC steken? signature |
|
quote: Bewegen van schijven die aanstaan of nog erger schijven die op dat moment geschreven of gelezen worden is hét recept voor ze slopen, ja. Vergelijk het met een platenspeler waar je aan gaat rammelen terwijl de naald op het vinyl zit Pro-tip: niet bewegen als ze aanstaan, niet de hele tijd aan laten staan. SSD-schijven zijn wel bewegingsproof, maar veel te duur voor dataopslag. quote: Hoezo kan dat niet, mafketel [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-05-2012 20:18] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: quote: dat moet ik hebben, kan me niet schelen als het 500 euro kost quote: waarom doen mensen dat dan niet? signature |
|
quote: Als je nou mijn tip opvolgt en het geld wat je daarmee bespaart naar mij overmaakt quote: Hoe kom je erbij dat mensen dat niet doen? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Voor een SSD van 2TB (of zelfs 1TB ) ben je veel meer dan dat bedrag kwijt. Die zijn dan ook niet voor consumenten bedoeld. quote:Dat doen mensen wel. edit: te laat [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 07-05-2012 20:22] |
|
quote: pffff no way, ik zit echt niet te basketten met die dingen en toch zijn er al 5 naar de kloten. Echt niet quote: omdat er zo keiveel externe harde schijven verkocht worden signature |
|
quote: 500 euro? kan me echt echt niet schelen, de laatste twee jaar al een docking station, twee SATA's en een 2 TB kapot, kost meer dan 500 euro signature |
|
quote: Nou 20 gig per dag schrijven is nogal wat punishment, daarnaast voortdurend aanhebben én bewegen is een prima manier om die dingen snel te laten slijten. Misschien is je stroomvoorziening ook nog een beetje instabiel, of worden ze erg warm et cetera. Maar gezien wat je hier post is het puur de manier waarop je ze gebruikt waardoor ze falen. quote: Dus? Er wordt keiveel Justin Bieber verkocht en toch kopen wij metal quote: Veel plezier: http://tweakers.net/pricewatch/cat/674/solid-state-drives.html De goedkoopste 1TB is 355 euro Of koop gewoon een grote interne en een even grote externe. De externe alleen maar gebruiken om een keer per week/maand de intern te back-uppen. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-05-2012 20:28] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Hier (link) een overzichtje van een aantal SSD's van 512GB. Veel zijn er rond de €500. quote:Dat is een 100GB SSD + 1TB HDD. [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 07-05-2012 20:30] |
|
die dingen zijn echt duur ja... en zijn die dan zoveel betrouwbaarder eigenlijk? misschien moet ik inderdaad 2 extra interne harde schijven en een externe van 2 terra of zo kopen. spreiden en hopen dat het niet kapot gaat. Waar blijft die online opslag toch........ pfff... wordt weer kostelijk zo signature |
|
quote: Vond het al wat goedkoop, maar te lui Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Een SSD is wel energiezuiniger dan een conventionele HD. Maar 2TB kan makkelijk in je PC. Echter zijn sinds de watersnood in Azie de prijzen nog steeds aan de hoge kant ondanks dat ze al weer aan het zakken zijn (net als het waterpeil daar ). Maar je kunt dus ook gewoon een 2TB schijf in je pc toevoegen als je dat wilt. Ik neem tenminste aan dat je je pc-kast niet door de kamer schuift. |
|
quote: Ach zo erg is het ook weer neit met die harde schijven, ik heb lange tijd mn laptop gewoon gebruikt als MP3 speler, beetje lastig bedienen en korte afspeel tijd maar het ging best. Zelfs als de ventilator niet goed kan aanzuigen. Dat ding ging toch al 2,5 jaar mee zonder enkele problemen tot mn hond vond dat er water overheen moest. Heb ook al 5 jaar een harde schijf die minster 10 keer uitelkaar is geflikkerd tijdens spelen en waar ik vaak genoeg mee bewogen heb terwijl hij draaide. Tja het slijt wel harder maar genoeg schijven die behoorlijk wat kunnen hebben. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
@Hypnos - Misschien eens RAID overwegen? Genoeg mainboards die het standaard ondersteunen, en anders is een losse interface kaart ook niet zo gek duur. Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
Ik begin eerder te denken aan aardingsproblemen of statische electriciteit waardoor het mis gaat bij Bart. |
|
Of de HD niet vasthouden tijdens rukken? |
|
quote:Goede bijdrage. http://news.softpedia.com/news/HDD-Crisis-Was-Fake-Seagate-and-Western-Digital-Post-Big-Profits-266676.shtml Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Dank je! Heb een WD externe HD, doet het al 2 jaar top. Niks mis mee. |
|
quote: En het is ook al niet al te best voor zijn harde schijven. Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
Ik wil graag een bus-powered externe harde schijf hebben. Het doel is hem te gebruiken als zowel backup, als opslagmedium voor films/muziek/foto's en om grote bergen data mee te nemen. Hij zal dus niet dagelijks gebruikt worden, omdat die bestanden (dwz die voor dagelijks gebruik) gewoon vanaf de interne harde schijf gebruikt worden. Wat zijn qua prijs/kwaliteit de beste opties? Over opslagcapaciteit heb ik nog niet echt nagedacht maar ik denk dat 500GB-1TB wel genoeg is. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 08-05-2012 23:45] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
|
|
Ik heb zo'n 3 jaar geleden een PC gekocht/gebouwd met daarin dit RAM: http://tweakers.net/pricewatch/214331/ocz-gold-ddr3-pc3-10666.html#tab:info. Nu wordt 4 GB op tegenwoordig wat krap als je de nieuwste games voluit wilt spelen. Dus ik wil mijn RAM upgraden, ik zit te denken om dit kitje aan te schaffen: http://tweakers.net/pricewatch/285808/corsair-cmv8gx3m2a1333c9.html#tab:info. Is het aan te raden om dit RAM bij te plaatsen? (Voor een totaal van 12 GB.) Ik weet dat het qua aantal sloten past, tevens heeft het RAM dezelfde specs, maar performed dit goed samen? Of kan ik dan beter één nieuw setje van 12 GB aanschaffen? Alvast bedankt ! Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle. |
|
Als de specs qua timing etc. overeen komen moet dat geen probleem zijn. Ik heb 4x 2GB in mijn PC, identieke specs, 2 verschillende fabrikanten, en dat werkt probleemloos. Overigens heeft 4+ GB alleen zin bij 64bit operating systems. Hou er ook rekening dat er voor de hardware (videokaart, mainboard etc.) dan ook 64bit drivers beschikbaar moeten zijn. Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |