IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : "Nieuwe computer aanschaf, Pentium of AMD Athlon?" [hardware, computerbouw deel II] Vorige pagina | Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 19-10-2009 21:33 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 19:40 schreef Filth Lucre het volgende:

Daar zijn de mening over verdeeld zo blijkt.
Snaack had het ook al eens gepost maar lees dit artikel maar eens:
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/.


ja heb ik gelezen dat verhaal over DX 11, eerst zien dan geloven, nVidia heb een dikke vinger blijkbaar. Ik zou ik er wellicht ook nog wat aan hebben met mijn X2..., i dont have high hopes though.



Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 19-10-2009 21:36 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 21:31 schreef Forever After het volgende:
En ik pikte er maar gewoon eentje uit de lijst...

Nou ja, mooi dat dat dan weer precies is waar iemand naar op zoek is.


Hahah, ok dan!

[Dit bericht is gewijzigd door Filth Lucre op 19-10-2009 21:37]


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-02-2010 11:46 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

M'n oude laptop (HP Pavilion DV9890) is kapodt. Beeld geeft allerlei rare kleuren, komt waarschijnlijk door de verbindingskabels van het scherm naar de laptop. Omdat voor mij, in verband met tijdgebrek, repareren per saldo duurder is dan een nieuwe kopen:



Processor 2,13 GHz Intel Core 2 Duo-processor P7450
Werkgeheugen 4 GB
Harde schijf 500 GB
Beeldscherm 16 inch met 1920 x 1080 FullHD-resolutie
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit


Werkt als een trein dat apparaat. Wel ongeveer dezelfde specs als m'n vorige laptop, deze is wel wat kleiner dan de vorige (17"), maar dat bevalt wel eigenlijk. Gewoon een dik scherm ernaast en knallen. Daarnaast lijkt het met de 64-bits versie van Windows ook sneller te gaan. Verder is de betere videokaart ook wel cool (NVIDIA GeForce 9600M GT in plaats van 8600M). Ook 1 USB-poort meer; en dat komt goed uit, want ik gebruikte al zo'n USB-ding-switch-apparaat omdat ik er 4/5 nodig had.

Daarnaast is deze FullHD en de vorige niet, da's ook wel relaxed.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 09-02-2010 11:50]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-02-2010 11:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waarom win Vista en niet 7?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-02-2010 11:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Zat standaards Vista op, en het schijnt per saldo ook niet veel uit te maken. 7 start sneller op, maar is als het eenmaal draait niet veel beter begreep ik. Vista bevalt verder uitstekend en wat ik heb gezien van 7 vind ik chaotisch en wazig.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-02-2010 11:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm, heb zelf een quadcore en vind de ondersteuning daarvan in 7 beter.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-02-2010 11:58 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

http://tweakers.net/reviews/1236/last/preview-prestaties-windows-7-vs-punt-xp-en-vista.html?mode=nested&niv=2&order=asc&page=1#reacties

Hier komen ze ook tot de conclusie dat je het voor het snelheidsverschil niet hoeft te doen, alleen functioneel is het beter. Qua functionaliteit zit het wat mij betreft prima bij Vista; ik heb nergens last van. Ik programmeer de hele dag en heb daarvoor vaak verschillende apps nodig. Ik ga geen seconde wachten tot het volgende scherm geopend is, dat moet gewoon snel gebeuren. Ik zit 60/70 uur per week achter dat ding, dus ga ik daar niet op beknibbelen. Om dan te kiezen voor een laptop waar 7 op staat als dat ogenschijnlijk geen toegevoegde waarde heeft...neen.

Daar komt overigens nog bij dat zaterdag m'n laptop sneuvelde en ik zaterdagmiddag een nieuwe kocht. Ik moest direct weer aan het werk kunnen, dus wilde ik ook niet het risico lopen dat een andere Windows-versie dat 'weer kunnen beginnen' zou vertragen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-02-2010 12:02 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Overigens ook dit ding aangeschaft:


LG W2453V-PF - LCD-scherm - TFT - 24"

Heb al een LG 23,6 op een ander kantoor, en een Acer (?) 24" scherm thuis staan. Bevallen me uitstekend die grote LCD-schermen.

Zijn ook niet zo enorm duur meer trouwens.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-03-2010 8:30 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik wil na bijna zes jaar ook een nieuwe bak gaan kopen, meeste keuzes zijn al gemaakt (AMD Phenom quadcore proc, ATI 5770HD kaart, Gigabyte bordje etc.).

Ik twijfel alleen over geheugen. Maakt het nu nog uit of ik Kingston ValueRAM, of duurder OCZ- of Corsair-geheugen koop? Ik ben geen echte overklokker, waar zit'm dan het verschil? (behalve in prijs)


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-03-2010 8:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 March 2010 8:30 schreef M. het volgende:
Ik wil na bijna zes jaar ook een nieuwe bak gaan kopen, meeste keuzes zijn al gemaakt (AMD Phenom quadcore proc, ATI 5770HD kaart, Gigabyte bordje etc.).

Ik twijfel alleen over geheugen. Maakt het nu nog uit of ik Kingston ValueRAM, of duurder OCZ- of Corsair-geheugen koop? Ik ben geen echte overklokker, waar zit'm dan het verschil? (behalve in prijs)

Timing, koelingsmogelijkheden, kwaliteit van de chips, goede twinning.

Geheugen is tegenwoordig sowieso megacheap, waarom daar op besparen als je voor de rest ook niet voor budgetonderdelen kiest? OCZ en Corsair zijn ook nog niet bepaald de high-end, gewoon goede bang for buck


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-03-2010 8:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Overigens scheelt het al met al niet verdomd veel, voor mij is meer algehele kwaliteit en de koeling de doorslag. Niet dat die ValueRam dingen direct uit elkaar vallen / in de fik vliegen, maar voor dat kleine beetje geld extra

Heb je toevallig deze gevolgd met het samenstellen van je systeem? http://tweakers.net/reviews/1583/3/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-maart-2010-gamesysteem.html


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-03-2010 9:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja die indruk heb ik ook, dat het niet veel scheelt. Ik wil gewoon weten wàt het scheelt. Ik geloof best dat duurder geheugen beter is, maar merk je daar als doorsnee-gamer (beetje Left4Dead 2, beetje Starcraft 2 straks en af en toe zo'n nieuwerwetse RPG) op 1680x1050-resolutie nou wat van.

Ik twijfel ook nog wel (een beetje) tussen een Intel i5-750 en een AMD quadcore hoor... Ik ga nog maar eens wat guides op ome Tom en bij anandtech lezen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-03-2010 9:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 March 2010 9:05 schreef M. het volgende:
Ja die indruk heb ik ook, dat het niet veel scheelt. Ik wil gewoon weten wàt het scheelt. Ik geloof best dat duurder geheugen beter is, maar merk je daar als doorsnee-gamer (beetje Left4Dead 2, beetje Starcraft 2 straks en af en toe zo'n nieuwerwetse RPG) op 1680x1050-resolutie nou wat van.

Het scheelt niet veel, maar de prijs (bij gelijke timings, kloksnelheid) scheelt ook niet veel
quote:
Ik twijfel ook nog wel (een beetje) tussen een Intel i5-750 en een AMD quadcore hoor... Ik ga nog maar eens wat guides op ome Tom en bij anandtech lezen.

Processoren weet ik op het moment niks van. Post je bevindingen anders eens hier, past goed bij de topictitel (behalve dat je voor een phenom kijkt en de i5 geen pentium wordt genoemd...)

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 18-03-2010 9:38]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-03-2010 20:43 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja nou ik weet ook niet veel ervan af, ik weet alleen maar wat ik zoal lees op anandtech.com, tomshardware.com en tweakers.net natuurlijk.

Ik wil een PC waarmee ik, net als deze PC, het een jaar of vijf kan uithouden (deze heb ik alweer bijna zes jaar -- een single core AMD, met GeForce 6800GT aan boord).
Qua proc gaat het tussen AMD Phenom II 965 Black Edition en een Intel i5-750. De eerste is wat goedkoper en schijnt dik over te klokken zijn (maar dat stopt dan weer bij zo'n beetje 3,8GHz als ik mag geloven wat er op tweakers staat), de tweede presteert overall wat beter dan de AMD, is ook goed over te klokken en lijkt gewoon wat meer "bang" voor de "buck" te geven.
Maar, andere socket, ander mobo nodig, met andere featuresets --> moeilijk weer.

Nou ja en dan nog het "juiste" geheugen erbij zoeken, qua timings zeg jij (ik moet weer opzoeken wat dat ook alweer was en waarom het uitmaakt).
De rest staat wel redelijk vast, als graka een 5770HD in Vapor-X uitvoering (ik heb toch maar een reso van 1650x1024 en als ik groter ga gooi ik te zijner tijd er nog wel zo één in; als ik een passief gekoelde vind neem ik die misschien wel). Antec P183 kast, Antec CP-850 voeding (past speciaal bij die kast -- check vooral de reviews op silentpcreview.com), SSD van 80GB (geniale vondst, dat), een vette Prolimatech koeler op de proc en wat Scythe 120mm fans voor op die koeler en in de case -- ik wil namelijk ook heel graag een stille PC.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-03-2010 22:18 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Noukepetmaargedaan.

Kast: Antec P183
Voeding: Antec CP-850
Proc: Intel i5-750 quadcore
Mobo: Gigabyte GA-P55-UD3R
Graka: Sapphire Vapor-X HD 5770 1GB GDDR5 PCIE
Geheugen: G.Skill 4GB, F3-12800CL9D-4GBRL
Koeler: Prolimatech MegaHalems
SSD: Intel Postville X25-M 80GB
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103UJ 1TB
Fans: 4x Scythe Gentle Typhoon 120mm

En Windows 7.

Nu wachten!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-03-2010 22:19 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kostdatnou?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 19-03-2010 22:21 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 19 March 2010 22:18 schreef M. het volgende:
Noukepetmaargedaan.

Kast: Antec P183
Voeding: Antec CP-850
Proc: Intel i5-750 quadcore
Mobo: Gigabyte GA-P55-UD3R
Graka: Sapphire Vapor-X HD 5770 1GB GDDR5 PCIE
Geheugen: G.Skill 4GB, F3-12800CL9D-4GBRL
Koeler: Prolimatech MegaHalems
SSD: Intel Postville X25-M 80GB
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103UJ 1TB
Fans: 4x Scythe Gentle Typhoon 120mm

En Windows 7.

Nu wachten!




...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 19-03-2010 22:22 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 19 March 2010 22:18 schreef M. het volgende:
Noukepetmaargedaan.

Kast: Antec P183
Voeding: Antec CP-850
Proc: Intel i5-750 quadcore
Mobo: Gigabyte GA-P55-UD3R
Graka: Sapphire Vapor-X HD 5770 1GB GDDR5 PCIE
Geheugen: G.Skill 4GB, F3-12800CL9D-4GBRL
Koeler: Prolimatech MegaHalems
SSD: Intel Postville X25-M 80GB
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103UJ 1TB
Fans: 4x Scythe Gentle Typhoon 120mm

En Windows 7.

Nu wachten!


Netjes, mooie config


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-03-2010 22:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 19 March 2010 22:19 schreef De Tegenpartij het volgende:
Kostdatnou?

Grijze haren van de keuzestress.

En qua euro's iets van 1200. Daarvoor zit je dan bovenin het mainstream-segment. Ik hoop er minstens net zo lang mee te doen als met mijn huidige PC (i.e. bijna 6 jaar) en hopelijk is die nieuwe naast retesnel ook een stuk stiller!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-03-2010 22:43 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Tis een bak met geld, maar goed, als je er weer zoveel jaar mee kan doen...


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-03-2010 15:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zo'n SSD is echt helemaal de bom


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 28-03-2010 15:45 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Is dat wat ja, het lijkt mij opzich wel wat, maar ik vernam dat een die snel, groot en degelijk is aardig prijzig is en dat de goedkopere een beetje bagger zijn.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-03-2010 16:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 28-03-2010 20:15 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

mjah, just don't buy one...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-03-2010 20:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Altijd fijn dat ze complete informatie geven over die apparaten. Merk/type mobo, geheugen en HDD zou fijn zijn. Vooral mobo, als er een of ander pauperding inzit kun je er nog weinig mee.

Ook totaal niet in te schatten of het de prijs waard is zo.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen