|
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | ||||
Auteur: |
|
|
Heeft die systeembeheerder ook wat te doen. |
|
quote:Jij vind alles wat geen mac is crap .. |
|
Ik wil een nieuwe pc gaan halen, maar geen idee wat voor iets... Ik wil er gewoon wat spellen op kunnen spelen (Call of duty, etc.) en verder wil ik m voor muziek gebruiken. Wat is wijsheid om aan te schaffen waar moet ik op letten? Ik ben een absolute n00b op dit gebied. Heb nu een AMD Sempron 2400 met 2 gig geheugen en een Radeon 32 mb kaart en een Maudio1010 geluidskaart. |
|
quote: Hey, Rotzak ik zal je geen Acer aanraden. Acer is eigenlijk een van de weinig merken die door consumententesten steeds worden afgeraden. Kijk beter even voor een ander merk als bijvoorbeel de Sony VAIO, de Asus systemen, HP of desnoods als je de hand een beetje op de knip wilt houden maar toch een goed kwaliteitssysteem Dell. www.metalkrant.net | Metalkrant, de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland. |
|
Een Hewlet packard dan? Die hebben ook wel schiere laptops zo te zien Against God and Government |
|
quote: Werk op een HP, niet geweldig, vooral het beeldscherm is redelijk kut van die dingen (maar ik heb zelf dan ook een Sony, met een erg goed beeldscherm). Die Sony is een fijne laptop, maar wel gezeur met de USB poorten, wordt nu gefixt door Rajackar als het goed is. Boeiender |
|
Hewlett-Packard = HP |
|
quote: Ja, dacht dat dat algemeen bekend was. Boeiender |
|
Was ook niet voor jou bedoeld lieverd. |
|
quote: Boeiender |
|
quote: Ik stel voor om je PC zelf samen te stellen. Dit kan bijvoorbeeld op webshops als www.azerty.nl Eerste vraag is natuurlijk wat je er voor uit wilt geven. Elke dag dronken is ook een regelmatig leven. |
|
quote: haha oke, alle merken die ik nu voorbij heb zien komen hebben allemaal zo hun mankementen dus Against God and Government |
|
quote: Hehehe, komt het wel op neer denk ik ja. Ohnee, Apple is foutloos natuurlijk. Boeiender |
|
apple is niet foutloos apple is makkelijker en er kan minder makkelijk van alles aan verkloot worden. rotzak: waarom geen dell, die kosten ivt andere net-zo-prutsmerken best weinig... en op de dell site kan je m ook helemaal zelf samenstellen |
|
Ja maar ik hoef niet perse een pruts merk, ik wil een klein compact ding en wil er best wat meer voor betalen Ik heb er alleen geen ballen verstand van, wat nu goed en wat nu slecht is haha. Against God and Government |
|
Ik wil een nieuwe audio pc samenstellen. Heeft iemand verstand van werkelijke geheugensnelheden tov FSB snelheden, hoeveelheid disk drive cache etc? Is de config hieronder een goede of moet ik dingen veranderen of beter op elkaar afstemmen? Intel Core2 Quad Q6600 Asus P5Q Pro 2 x Corsair 2GB DDR2-1066 Dominator EPP 2 x Seagate ST3250410AS (250GB, 7200rpm, S-ATA, 80 MB cache) Asus EN9600GT TOP/HTDI (dual monitor support) Asus DRW-2014S1 (IDE DVD/CD RW) and of course a housing, power supply, Windows XP SP3 etc. Ik wil CuBAse LE of Studio 4 draaien (max 25 audio tracks, wat effecten en dfhSuperior 2.0) op een M-Audio Omni Studio When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik denk niet dat je een 80 mb cache hebt. 8 lijkt me waarschijnlijker. Als je wil weten hoe je HDDs het doen zou ik wat stress tests opzoeken. Ga je de onboard audio van dat mobo gebruiken? Ik denk dat je beter wil Je videokaart is wat overpowered voor wat je ermee wil doen. Kan natuurlijk geen kwaad. Voor de rest lijkt het me wel OK. Hou er rekening met dat onder XP je maar tussen de 3-3,5 GB van je werkgeheugen aanspreekt (nog steeds meer dan 2 Gb natuurlijk ). Oh, ik neem aan dat het zo'n TWIN setje is? Dus dat je niet twee losse geheugenstrips maar twee gebundelde koopt? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
sorry cache is idd 8 (of zelfs 16). Ik gebruik uiteraard niet de onboard sound maar de Omni Studio, en t geheugen is idd een twin set. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Dat is een redelijk verouderd ding, nog op 65Nm gebakken. Dan kan je beter voor een 45Nm proc gaan. Zuiniger, sneller. Ook introduceert Intel in januari de budgetlijn van de nieuwe Core i7, kan lonen daarop te wachten. Hopelijk zijn de mobo's voor socket 1366 dan ook wat goedkoper. quote: Socket 775 -> 4GB (2*2G kost een fractie meer, heb je wel wat meer plezier van. (ookal kan je in 32bit OS maar 3.2GB adresseren) Socket 1366 is trouwens triple channel, dan zou ik er 3 1GB reepjes inzetten. quote: Die heeft 8MB cache, geen 80 Als je echt performance wilt, is een WD Raptor immer de shit (maar wel duur..) Anders zijn er grotere schijven die 16MB of zelfs 32MB cache aan boord hebben, die een fractie meer kosten en beter presteren. Bijv. een Samsung Spinpoint. Waarom 2 schijven? Wil je in RAID werken? quote: Dat lukt nog wel op een celeron uit 1995. Maarruh, betreffende "waar voor je geld" zou ik eerder voor de budgetlijn van nieuwe procs/ mobo's etc gaan dan voor bijna afgeschreven oude meuq. |
|
Thanks voor de tips! Ik ga zeker voor een 45nm chip idd! En ik zal eens naar die Samsung Spinpoint kijken When your people matter, menstrual health matters |
|
Quadcore computer. Processor/type Intel Core 2 Quad Q6600 Processorsnelheid 4x 2.4GHz 8MB 1066MHz FSB Werkgeheugen 4096mb DDR2 800 2x 2048mb Transcend Harddisk / opslag 1000 GB S-ATA 2 7200rpm Samsung Spinpoint 16mb cache (2 x 500G DVD station(s):DVD brander +/-RW Lite-On 20 speed Dual Layer Moederbord informatie: Foxconn M7PMX Nvidia chipset Werd tijd, zal wel prima voldoen voor wat ik er mee wil doen. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
ook maar ff de nodige upgrademiddelen aangeschaft Asus m2n68-vm, sAM2 Amd Athlon X2 5400 2x 2 gb kingston werkgeheugen... 520 watt voeding kheb momenteel nog ff een simpel videokaartje van ati (ik weet de specs zo 1,2,3 niet eens) maar dat komt later wel al met al zo'n 175 euro kwijt |
|
Wil nieuwe monitor, zit te denk aan of de LG L227WT-PF of de LG W2252TQ-PF .. Beide 22", groter heb ik niet nodig en staat me te massaal op mijn buro. Ik heb een Nvidia 8800 in mijn systeem, ik ga er vanuit dat dat prima werkt. Mijn voorkeur gaat naar de 227 uit, heeft hoger cobtrastratio, maar lees veel over moeilijk instelbare monitor. Ik heb alleen eens zo'n vissekom van LG gehad, daarna niet meer (ding werkt wel nog steeds als een tierelier) Mensen hier ervaring met één van deze monitoren? |
|
Heb laatst onderstaande 22" monitor gekocht. Prima specs en prima prijs. Resolutie van 1920*1080 Zit ook een HDMI-uitgang op, dus kan ook mn xbox erop aansluiten http://www.azerty.nl/0-1054-191439/acer-h223hqbmid---vlak-scherm-.html Misschien ook wat voor jou Jenje? Elke dag dronken is ook een regelmatig leven. |
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |