IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : "Nieuwe computer aanschaf, Pentium of AMD Athlon?" [hardware, computerbouw deel II] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-12-2008 19:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ook mooi, maar heb al gekozen .. (weinig geduld) die waar ik in eerste instantie al voor ging.


SQT
Usericon van SQT
Posted 05-03-2009 15:59 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik zit over de aanschaf van een laptop na te denken, maar ik zie die dingen altijd als uiterst instabiel en traag. Zijn er hier mensen die eventueel tips qua merken of types hebben betreffende stabiliteit, duurzaamheid en (blijvende) snelheid? Voorlopig heb ik hem alleen voor mijn onderzoek nodig, volgend jaar wil ik hem overal voor gaan gebruiken aangezien ik dan hopelijk in het buitenland zit.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2009 16:03 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Heb een HP Pavilion DV9890, draait al vanaf het begin snel en is zéér stabiel. Uitstekend apparaat, maar daar betaalde ik dan ook uitstekend voor.


SQT
Usericon van SQT
Posted 05-03-2009 16:17 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik was nou niet van plan er een godsvermogen aan uit te geven. Ik zal HP sowieso in mijn achterhoofd houden, dank je.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-03-2009 16:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dell heeft mij een erg prettige desktop geleverd ..

Acer ben ik op afgeknapt, laptop die ik er van heb valt me tegen. Instabiel en weinig support


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2009 16:22 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Support van HP is perfect. Ik had m'n laptop laten vallen ( :') ) waardoor de koeling los kwam te zitten. Afspraak gemaakt, maandag erop werd ie opgehaald, vrijdag werd ie weer gerepareerd afgeleverd. Kosteloos uiteraard.



SQT
Usericon van SQT
Posted 05-03-2009 16:24 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Dat is netjes, zoiets zie ik mezelf ook nog wel doen namelijk.
Ik zal binnenkort eens wat vergelijkingen op websites opzoeken. Of ik loop morgen even langs de Paradigit, die geven ook best prima advies.

Maar als mensen dus goede danwel slechte ervaringen hebben met laptops, dan hoor ik het graag!

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 05-03-2009 16:27]


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-03-2009 17:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2009 16:17 schreef SQT het volgende:
Ik was nou niet van plan er een godsvermogen aan uit te geven. Ik zal HP sowieso in mijn achterhoofd houden, dank je.
Als je goed spul wilt hebben moet je gewoon geld laten rollen, simpel.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-03-2009 17:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2009 15:59 schreef SQT het volgende:
Ik zit over de aanschaf van een laptop na te denken, maar ik zie die dingen altijd als uiterst instabiel en traag. Zijn er hier mensen die eventueel tips qua merken of types hebben betreffende stabiliteit, duurzaamheid en (blijvende) snelheid? Voorlopig heb ik hem alleen voor mijn onderzoek nodig, volgend jaar wil ik hem overal voor gaan gebruiken aangezien ik dan hopelijk in het buitenland zit.


Definieer "overal"?

Wat ga je met die laptop doen?

Er is nogal een verschil tussen wat emailen, internetten en documentjes tikken of bijvoorbeeld zwaar grafisch/ technisch werk doen.


SQT
Usericon van SQT
Posted 05-03-2009 22:27 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Met overal bedoel ik waar ik mijn desktop-computer nu voor gebruik. Ik gebruik wel MX Fireworks, maar geen 3D-tekenprogramma's, en ook geen grote grafische games. Wel zal ik bijvoorbeeld een hoop downloaden en met programma's als SPSS moeten kunnen werken, en verder af en toe een simpel spelletje of een filmpje.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-04-2009 14:32 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Wie kan mij een goede all-in-one printer aanraden in de prijsklasse van 100 - 200 Euro?


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 15-10-2009 23:11 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC.
Buiten de standaard bezigheden als Internet/mp3/films kijken wil ik hem ook gaan gebruiken om de nieuwste games op te spelen.
Tevens is het de bedoeling dat hij over een jaar of 2/3 nog altijd actueel is (of indien nodig simpel/niet al te duur te upgraden naar een actueel systeem).

Na een paar uurtjes zoekwerk ben ik hier op uitgekomen:
Mobo: Asus P5Q SE2
CPU: Intel Core 2 Quad Q9550
Graphics card: Asus MATRIX GTX285/HTDI/1GD3
RAM: GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit (GB24GB8500C6DC)
HDD: Seagate ST31000528AS (1T
DVD-brander: LG GH-22NS30
CPU FAN: Cooler Master Hyper N520
Behuizing: Zegamax Unicorn
Voeding: Cooler Master ExtremePower 500W

Ik heb zelf 1 punt waar ik over twijfel en dat is of ik misschien het RAM zou verdubbelen.


Ik was er zelf al weer een beetje uit (prive PC's samenstellen), dus de reden dat ik dit hier post is vooral om een second opinion te vragen.
Wellicht heb ik wat over het hoofd gezien (ben ik misschien wat vergeten).
Of is deze configuratie met een simpele wijziging aanzienlijk te verbeteren.
Dus mijn vraag aan de mensen hier met verstand van zaken, wat is jullie mening over dit systeem?
En is met de nieuwste games 4 GB RAM ruim voldoende of kan ik toch beter meteen voor 8 GB gaan.
Ik ben er nog niet helemaal 100% over uit, maar ik zit er over te denken om Windows 7 (64-bit) te gaan draaien, wellicht met een dual boot Kubuntu 9.04 (ook 64-bit), dus het adresseren van meer dan 4 GB RAM is dan geen probleem.


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-10-2009 23:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Waarom koop je een processor die 2 jaar geleden geintroduceerd is als je een "state of the art" bak wilt die nog zeker 3 jaar actueel blijft? Voor ongeveer hetzelfde geld koop je bijv aan AMD Phenom II X4, of een Intel Core i7.

Check dit eens: http://tweakers.net/reviews/1349/amd-phenom-ii-x4-965-tegengas-voor-de-core-i7.html

Edit: en waarom ros je er ipv die graka bijv geen 2 5770's in Crossfire (AMD's variant op SLI) in? Meer performance voor minder geld.

http://tweakers.net/pricewatch/246710/asus-eah5770-2dis-1gd5-a.html

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 15-10-2009 23:26]


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 16-10-2009 9:05 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ja of ga voor een intel socket 1156 moederboard. Daar kan je core i5 of core i7 8xx processors op zetten. Het moederboard kan dan goedkoper omdat een groot deel van de northbridge dan al in de processor zit. Zet er een core i7 860 op en je bent helemaal up to date.

Waarschijnlijk ben je daar net zoveel voor kwijt als voor die q9550 plus moederboard maar het is wel veeel sneller.

Ik zou nu niet meer voor een socket 775 gaan.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 16-10-2009 10:09 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

Thanks voor de snelle en nuttige reacties !

Ik ben meteen aan de slag gegaan en dit is versie 2.0:
CPU: Intel® Core™ i7-860
Mobo: Asus P7P55D LE
GPU: 2x Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A
RAM: OCZ 4 GB DDR3-1333 Kit (OCZ3G13334GK)

HDD: Seagate ST31000528AS (1T
Optical drive: LG GH-22NS30
CPU FAN: Cooler Master Hyper N520
Case: Zegamax Unicorn, Black
Power supply: Cooler Master ExtremePower 500W

Opmerkingen?

Vragen die ik nu zelf nog heb zijn:
- Is die 500W voeding nog voldoende?
(Ik heb geprobeerd zo'n calculator te raadplegen, maar de bovenstaande GPU's staan er nog niet in.)
- Is zo'n crossfire setup eigenlijk makkelijk in te bouwen?
(Dit heb ik nog niet eerder mogen doen)
- 4 GB RAM voldoende voor de huidige generatie games etc?
Of zal ik beter meteen voor 8 GB gaan?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Deze configuratie is toch wel tig keer gaver dan die waar ik zelf mee op de proppen kwam.
Ik had niet gedacht dat dit mogelijk was voor deze prijs.

[Dit bericht is gewijzigd door Filth Lucre op 16-10-2009 10:11]


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-10-2009 10:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hoeveel ben je zo'n beetje kwijt voor zoiets dan?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 16-10-2009 10:46 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2009 10:31 schreef M. het volgende:
Hoeveel ben je zo'n beetje kwijt voor zoiets dan?


Zo rond de €900,-.


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2009 10:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Netjes, waar bestel je dat?
Beetje mooie kast bij ook trouwens?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2009 11:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2009 10:09 schreef Filth Lucre het volgende:
Thanks voor de snelle en nuttige reacties !





quote:

Ik ben meteen aan de slag gegaan en dit is versie 2.0:
Mobo: Asus P7P55D LE


Wederom van Tweakers:

Bijzonderheden: Moederbord neemt een 16x/4x opstelling, en geen 8x/8x, aan bij een CF-configuratie.

Geen idee of dat een probleem vormt.

Check anders deze ff:
http://tweakers.net/pricewatch/245607/gigabyte-ga-p55-ud4.html

quote:
CPU FAN: Cooler Master Hyper N520


Prima ding maar koop dan voor een 10tje meer een Scythe Mugen 2, die beter uit de tests komt:

http://tweakers.net/pricewatch/229938/scythe-mugen-2.html


quote:
- Is die 500W voeding nog voldoende?
(Ik heb geprobeerd zo'n calculator te raadplegen, maar de bovenstaande GPU's staan er nog niet in.)


Denk dat het randje is..

quote:

- Is zo'n crossfire setup eigenlijk makkelijk in te bouwen?


Jup, beide kaarten in de sloten stoppen, Crossfire kaartje er tussen, klaar. En natuurlijk ff de laatste drivers installeren.

quote:
- 4 GB RAM voldoende voor de huidige generatie games etc?


Zondermeer.

Succes!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 16-10-2009 11:08]


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 16-10-2009 11:09 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2009 10:58 schreef Jenje het volgende:
Netjes, waar bestel je dat?
Beetje mooie kast bij ook trouwens?


Alternate/Dynabyte etc, ik moet nog uitzoeken waar ik wat precies weghaal.
Kijken wie de mooiste prijzen heeft.
Pricewatch van Tweakers gaat me daarbij helpen .

Dat is afhankelijke van je smaak denk ik, maar oordeel zelf:


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2009 11:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

An sich wel mooi, maar hou zelf nooit zo van grote kleppen (kan stuk, staat toch dan weer vaak open?)


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 16-10-2009 11:34 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2009 11:07 schreef Snaack het volgende:




Wederom van Tweakers:

Bijzonderheden: Moederbord neemt een 16x/4x opstelling, en geen 8x/8x, aan bij een CF-configuratie.

Geen idee of dat een probleem vormt.

Check anders deze ff:
http://tweakers.net/pricewatch/245607/gigabyte-ga-p55-ud4.html



Prima ding maar koop dan voor een 10tje meer een Scythe Mugen 2, die beter uit de tests komt:

http://tweakers.net/pricewatch/229938/scythe-mugen-2.html




Denk dat het randje is..



Jup, beide kaarten in de sloten stoppen, Crossfire kaartje er tussen, klaar. En natuurlijk ff de laatste drivers installeren.



Zondermeer.

Succes!


Wederom bedankt !

Ok thanks voor die opmerking, ik ben nu voor het GigaByte mobo gegaan die je voorstelde.
Daar wil ik inderdaad geen risico gaan nemen.

Ik zie net dat die CPU fan die ik gekozen had niet op de 1156 socket pas en die Scythe Mugen 2 ook niet.
Ik ben nu voor de Cooler Master Hyper 212 Plus gegaan.
Of heb jij een betere optie?

Ik wil ook geen risico gaan nemen wat betreft de voeding.
Dus nu voor een 600W gegaan, ik neem aan dat dat voldoende is?

Die crossfire gaat dan zeker wel lukken.
Zo'n crossfire kaartje, dien ik die los aan te schaffen of is die meegeleverd bij de GPU?

Great!
Thanks!

Oja, hierbij dus de huidige stand van zaken:
Versie 2.1:
CPU: Intel® Core™ i7-860
Mobo: GigaByte P55-UD4
GPU: 2x Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A
RAM: OCZ 4 GB DDR3-1333 Kit (OCZ3G13334GK)

HDD: Seagate ST31000528AS (1T
Optical drive: LG GH-22NS30
CPU Fan: Cooler Master Hyper 212 Plus
Case: Zegamax Unicorn, Black
Power supply: OCZ StealthXStream

[Dit bericht is gewijzigd door Filth Lucre op 16-10-2009 11:36]


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 16-10-2009 11:40 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2009 11:10 schreef Jenje het volgende:
An sich wel mooi, maar hou zelf nooit zo van grote kleppen (kan stuk, staat toch dan weer vaak open?)


Ja van wat nu op Alternate staat vind ik dit toch wel de mooiste eraf.

Zo'n klep kan stuk, dat is waar.
Ik zie wel hoe het zich houd.
Mocht hij snel kapot gaan en ik daarom wat anders wil koop ik een nieuwe kast en bouw ik het spul over.
Voor die €80,- dat zo'n kast kost.
Bij ons zal de klep niet heel veel open staan.
Hier wordt de PC aan het begin van de dag aangezet en aan het eind van de dag weer uitgezet.
Daarnaast maken we weinig gebruik van CDs/DVDs.


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2009 11:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is ook persoonlijk

Heb zelf een Dell XPS, met mooie Lichtjes voorop Wel mooie sterke kast van Dell trouwens.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 16-10-2009 12:03 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2009 11:43 schreef Jenje het volgende:
Is ook persoonlijk

Heb zelf een Dell XPS, met mooie Lichtjes voorop Wel mooie sterke kast van Dell trouwens.


Ja daarom, persoonlijk interesseert me het niet heel veel.
Als het maar een strakke kast is.
Ik zelf houd dan weer niet zo van de lampjes, dus ik heb juist gekeken naar een kast zonder al te veel poespas.
Ik vind het wel mooi dat de voorkant helemaal glad/strak is; geen zicht op de drives etc.
Het is dat dit soort kasten tegenwoordig nauwelijks duurder zijn dan die basic kasten, anders was ik gewoon voor zo'n basic kast gegaan.

Die XPS kasten zijn inderdaad goede kasten!
Sowieso ben ik enkel positief over Dell.
Hier op de zaak ga ik ook altijd voor Dell.
Als ik voor thuis voor een pre-built kast zou gaan zou ik waarschijnlijk ook voor Dell gaan.

EDIT: Typo

[Dit bericht is gewijzigd door Filth Lucre op 16-10-2009 12:03]


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen