IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Autorijles / Rijbewijstopic (AR/RT) Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2009 11:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is de binnenspiegel niet verplicht?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-08-2009 11:10 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 11:09 schreef Jenje het volgende:
Is de binnenspiegel niet verplicht?
Niet als je ook een rechterbuitenspiegel hebt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-08-2009 11:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Inderdaad.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2009 11:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah ok. Ach, hij zit er toch ..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-08-2009 11:16 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, nu ik toch aan het zeiken ben, is er geen richtlijn waar je je *domdom* of andere navigatiemateriaal mag ophangen? Ik zie zoveel mensen rijden met het ding midden op de voorruit. Lijkt met ten eerste strontirritant, maar ook erg afleidend en zichtverminderend.

Ik heb hem zelf helemaal links in een hoekje weggepropt zodat ik veel zicht blijf houden en er niet steeds onnodig op hoef te kijken.


Boeiender


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-08-2009 11:17 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Is het niet de bedoeling dat dat ding niet de zichtlijn hindert ? Staat mij iets van bij.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2009 11:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Geen idee, maar zie het idd ook erg vaak, ding midden voor hun kanis en maar naar schermpje turen ..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-08-2009 11:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 augustus 2009 11:17 schreef Illusione het volgende:
Is het niet de bedoeling dat dat ding niet de zichtlijn hindert ? Staat mij iets van bij.
Lijkt mij ook, maar waarom wordt er naar mijn weten totaal niet op gecontroleerd? Volgens mij zinvoller dan op een snelweg gaan staan flitsen midden in de nacht.


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-08-2009 11:26 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik zoek nog de juiste plek. Nu meestal op de zelfde plek als Mr N, maar dat is zonlicht-technisch vaak net niet handig.
Ik overweeg nu een plek in de buurt van de radio of wellicht de plek waar voorheen de binnenspiegel zat. Probleem met dat laatste is dan weer dat die kloterige voedingsdraadjes langs de voorruit lopen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2009 11:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 11:25 schreef MR. N het volgende:
Lijkt mij ook, maar waarom wordt er naar mijn weten totaal niet op gecontroleerd? Volgens mij zinvoller dan op een snelweg gaan staan flitsen midden in de nacht.
Schijnen ze je een keer bij, weer niet goed.

Zaterdag maar eens voor een andere auto gaan kijken, Xsara waarschijnlijk. Astraatje begint me wat te duur in onderhoud te worden.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-08-2009 11:29 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 augustus 2009 11:26 schreef XXL het volgende:
Ik zoek nog de juiste plek. Nu meestal op de zelfde plek als Mr N, maar dat is zonlicht-technisch vaak net niet handig.
Ik overweeg nu een plek in de buurt van de radio of wellicht de plek waar voorheen de binnenspiegel zat. Probleem met dat laatste is dan weer dat die kloterige voedingsdraadjes langs de voorruit lopen.



Hmm, ik heb een Sony PSP met navigatie en het beeld ervan is erg fijn, ook in volle zon, maar ik kan me voorstellen dat andere apparaten wel last van de zon hebben ja. Wel de perfecte spot voor mij dus, linksonderaan op de ruit, links van de stuurkolom dus.


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-08-2009 11:29 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Volgens mij zijn daar wel regels voor, maar vraag me niet precies welke.

Het zicht mag iig niet belemmerd worden. Volgens mij geldt dat ook voor de troep die sommigen aan hun binnenspiegel hangen.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-08-2009 11:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 11:29 schreef Forever After het volgende:
de troep die sommigen aan hun binnenspiegel hangen


Zo groot zijn die kralenkettinkjes en pluche dobbelstenen nou ook weer niet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-08-2009 11:54 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 11:10 schreef kwelgeest het volgende:
Niet als je ook een rechterbuitenspiegel hebt.


Jawel, zelfs dan is 'ie verplicht. Je hoeft er dan alleen geen zicht door te hebben.
Kortom: bij een volgepakte auto krijg je geen bekeuring als je niets meer door je binnenspiegel kan zien op het moment dat je een rechterbuitenspiegel hebt, maar je mag hem niet helemaal verwijderen uit de auto onder het motto 'ik heb ook buitenspiegels'.

Alleen als je binnenspiegel permanent geen zicht biedt, zoals bij vrachtwagens en bedrijfsauto's zonder achterramen is deze logischerwijs niet verplicht.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-08-2009 11:55 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 11:27 schreef Jenje het volgende:
Schijnen ze je een keer bij, weer niet goed.

Zaterdag maar eens voor een andere auto gaan kijken, Xsara waarschijnlijk. Astraatje begint me wat te duur in onderhoud te worden.


En jij zeiken toen ik een Xsara kocht..


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-08-2009 12:04 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 11:54 schreef Valorian het volgende:
Jawel, zelfs dan is 'ie verplicht. Je hoeft er dan alleen geen zicht door te hebben.
Kortom: bij een volgepakte auto krijg je geen bekeuring als je niets meer door je binnenspiegel kan zien op het moment dat je een rechterbuitenspiegel hebt, maar je mag hem niet helemaal verwijderen uit de auto onder het motto 'ik heb ook buitenspiegels'.

Alleen als je binnenspiegel permanent geen zicht biedt, zoals bij vrachtwagens en bedrijfsauto's zonder achterramen is deze logischerwijs niet verplicht.




Ok:

Ik heb op kenteken een 'gesloten bestel' maar in de tussenwand zit een klein ruitje en in de achterklep zit ook een ruit. Mag die binnenspiegel er nou uit of niet?

De APK van 2 weken geleden is hij iig zonder binnenspiegen gewoon doorgekomen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2009 12:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 11:55 schreef WhiteRider het volgende:
En jij zeiken toen ik een Xsara kocht..
Jij hebt zo'n SUV versie, die is pislelijk, ik ene normale station ..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-08-2009 12:12 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik blijf nog even doorrijden in mijn Volvo Amazon ('69) .. Al beginnen zich inmiddels wel wat typische dingetjes voor te doen, even een greep uit het assortiment vaagheden en problemen:

- auto rijdt niet meer op benzine, carburateur is van binnen nogal uitgewoond.. Lang leve LPG (ook 3x zo goedkoop als benzine gelukkig).
- kofferbakklep kan niet meer op slot, cylinder is weg.
- radio ligt inmiddels los in handschoenenvakje welke vervolgens weer met tieraps aan de auto hangt.
- olie gaat er met 1 liter / 2000 km doorheen
- olielampje brand fel bij warme motor bij stationair draaien (waarschijnlijk versleten lagers in onderblok of versleten nokkenas) .
- reflector achter is verdwenen (?)
- mistlamp achter is gedemonteerd, maar was niet verplicht
- mistlamp voor heeft barst maar kwam wel door apk (?)
- uitlaat resoneert tussen 105 - 115 km/uur, waarschijnlijk los schildje ergens halvewege..

Maar gelukkig brengt 'ie me nog altijd 20.000 km per jaar door NL en verder, heeft ie nog ruim een jaar APK, en zijn alle mankementen beperkt tot dingen die voor de veiligheid en het rijgedrag niets uit maken




[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 05-08-2009 12:13]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-08-2009 12:15 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 12:04 schreef XXL het volgende:
Ok:

Ik heb op kenteken een 'gesloten bestel' maar in de tussenwand zit een klein ruitje en in de achterklep zit ook een ruit. Mag die binnenspiegel er nou uit of niet?

De APK van 2 weken geleden is hij iig zonder binnenspiegen gewoon doorgekomen.


Geen idee. Denk dat het wel zonder mag dan ja. Ik ben ook geen expert, las ook maar wat op via google .. Maar APK laten wel vaker wat kleine steken vallen, mijn auto is er ook twee keer doorgekomen met kapotte mistlamp achter, 3e jaar ineens een apk-man die er iets van zei. Vervolgens lamp er af gehaald en dan was het wel goed


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-08-2009 17:35 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Zo, keihard geslaagd! 2 van de 40 normale en 3 van de 25 gevaarherkenningsvragen fout.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-08-2009 17:36 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

gefeliciteerd! Wanneer praktijk?


Je moeder.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-08-2009 18:15 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik ben blij dat ik het ding al een aantal jaren heb, binnenkort wil ik beginnen met motor rijbewijs, ik heb echt geen idee wat ik er van moet verwachten.

@Whiterider, Gefeliciteerd


Against God and Government


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-08-2009 18:33 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Thanks!

@ Volgende week donderdag al, dus er zat wel wat druk op.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-08-2009 19:22 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 11:16 schreef MR. N het volgende:
Hmm, nu ik toch aan het zeiken ben, is er geen richtlijn waar je je *domdom* of andere navigatiemateriaal mag ophangen? Ik zie zoveel mensen rijden met het ding midden op de voorruit. Lijkt met ten eerste strontirritant, maar ook erg afleidend en zichtverminderend.

Ik heb hem zelf helemaal links in een hoekje weggepropt zodat ik veel zicht blijf houden en er niet steeds onnodig op hoef te kijken.


Mooie hint trouwens voor ongenodigde gasten.


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 05-08-2009 21:43 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 18:15 schreef Rotzak het volgende:
Ik ben blij dat ik het ding al een aantal jaren heb, binnenkort wil ik beginnen met motor rijbewijs, ik heb echt geen idee wat ik er van moet verwachten.

@Whiterider, Gefeliciteerd


Kwetsbaarheid, insekten en een flinke rukwind van rechts of links nadat je mij hebt ingehaald... :p


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen