IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Voorlichtingsbureau Vlees en reclame: indoctrinatie? Vorige pagina | Volgende pagina
bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 29-08-2002 11:53 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 11:49 schreef Dwaallicht het volgende:
Well, ik ben ook geen dierenliefhebber (heb andere redenen), maar bovenstaande snap ik niet en ik denk eigenlijk dat je heel wat mist op die manier.


Dat komt omdat ik een zeikerd met eten ben. De meeste groenten vind ik niet te eten, dus de hoofdmoot bestaat voor mij uit vlees of vis met aardappels en rijst.


Bazzio Attacks!!!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 11:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Aaaai, nog een groentehater

Wat is dat toch, hoe kan dat nou, waar ligt dat aan. Moeders die de prei tot pap kookten vroeger of andere traumatische ervaringen? (ik kook bijna nooit groente, meestal bakken of rauw, uit de oven, etc.).
Gewoon nooit lekker groenten opgediend gehad? Of wat? Fuck man, euh, rode ui & knoflook en spaanse peper gebakken in de wok, daarna broccoli, geroosterd sesamzaad erbij, ff opbakken en dan verse koriander erbij , lijkt je niks? (je moet wel iets 'doen' met groente eh)

Verse groente .


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2002 12:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 11:40 schreef suzanne het volgende:
Ik heb me ook mateloos geirriteerd aan de reclames van de dierenbescherming. Dat als je wilt dat je melk drinkt van koeien die in de wei lopen dat je dan biologische melk moet kopen...terwijl dik 90% van de 'gangbaar' gehouden koeien ook in de wei loopt


En waar haal je die 90 procent vandaan? Er wordt op dit moment niet voor niets actie gevoerd met als thema 'Koe in de wei'.. De meeste melkkoeien staan 'gewoon' op stal hoor!

Maar dat is dus niet mijn punt:

quote:
Op 29 augustus 2002 11:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat-ie bedoelt denk is dat hij zich ergert aan het propagandakarakter en de doorzichtigheid van die reclames.




Touché!

quote:
Maar, aan de andere kant, elke reclame is propaganda, indoctrinatie en superdoorzichtig.

Reclame = prostitutie: "Koop Mij!!".

Daarom kijk ik ook nooit reclame, ik wil elke advertentie uit mijn hoofd bannen. OOK de "leuke".


Ook dat is uiteraard waar.. Volgens een docent Reclame van mijn vriendin wordt reclame voor de makkelijk te beïnvloeden groep gemaakt, en gaan ze er voor het gemak vanuit dat die groep 70 procent van de Nederlandsche bevolking is (!)

Maar goed, mijn punt is dus dat de reclame voor vlees zo doorzichtig is, je kan het zeer makkelijk linken aan incidenten in de vleesindustrie! Valt dat alleen mij op, of interesseert het verder niemand?


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-08-2002 12:05 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 29 augustus 2002 11:59 schreef Dwaallicht het volgende:
Aaaai, nog een groentehater

Wat is dat toch, hoe kan dat nou, waar ligt dat aan. Moeders die de prei tot pap kookten vroeger of andere traumatische ervaringen? (ik kook bijna nooit groente, meestal bakken of rauw, uit de oven, etc.).
Gewoon nooit lekker groenten opgediend gehad? Of wat? Fuck man, euh, rode ui & knoflook en spaanse peper gebakken in de wok, daarna broccoli, geroosterd sesamzaad erbij, ff opbakken en dan verse koriander erbij , lijkt je niks? (je moet wel iets 'doen' met groente eh)

Verse groente .


Ach man, een lapje vlees braden is 10 keer makkelijker en 10 keer lekkerder!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 29-08-2002 12:06 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 11:59 schreef Dwaallicht het volgende:
Aaaai, nog een groentehater

of andere traumatische ervaringen?


Ja, attack of the killer tomatoes gezien.
Ik heb vele groente op verschillende manieren bereid gegeten, maar de meeste vind ik nog steeds niet lekker (helaas, want dan moet je je vitamines uit een pilletje halen).


Bazzio Attacks!!!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2002 12:10 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 augustus 2002 12:05 schreef Sjaan het volgende:
Ach man, een lapje vlees braden is 10 keer makkelijker en 10 keer lekkerder!
Pfff.. als ik (meestal voor gasten dan) vlees lekker wil bereiden ben ik minstens zo lang bezig als wanneer ik een uitstekende groentegerecht wil maken.

En inderdaad.. met groente en kruiden valt zoveel creatiefs te doen.. daar haalt vlees het gewoon niet bij.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-08-2002 12:12 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 29 augustus 2002 12:10 schreef helmet het volgende:
Pfff.. als ik (meestal voor gasten dan) vlees lekker wil bereiden ben ik minstens zo lang bezig als wanneer ik een uitstekende groentegerecht wil maken.

En inderdaad.. met groente en kruiden valt zoveel creatiefs te doen.. daar haalt vlees het gewoon niet bij.


Je moet es een combinatie proberen


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2002 12:15 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 augustus 2002 12:12 schreef Sjaan het volgende:
Je moet es een combinatie proberen
Geloof me, ik weet dondersgoed hoe het smaakt. En hoewel ik geen extreme liefhebber ben mag ik me graag een goed bereid stukje vlees doen smaken.
De reden dat ik probeer zo veel mogelijk vlees te laten liggen (parttime vego zeg maar) is dat ik het absoluut niet eens ben met de vleesindustrie. Ik ben namelijk wel een dierenliefhebber.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 12:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:15 schreef helmet het volgende:
De reden dat ik probeer zo veel mogelijk vlees te laten liggen (parttime vego zeg maar) is dat ik het absoluut niet eens ben met de vleesindustrie. Ik ben namelijk wel een dierenliefhebber.

De manier waarop dieren aan hun eind komen?
Geloof me, dat valt reuze mee.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2002 12:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:17 schreef Slechtheid het volgende:
De manier waarop dieren aan hun eind komen?
Geloof me, dat valt reuze mee.


....

Dus!

Ik zal even een paar leuke foto's voor je opzoeken, debiel


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 12:22 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:20 schreef Snaack het volgende:
....

Dus!

Ik zal even een paar leuke foto's voor je opzoeken, debiel

Nee, ik heb zelf 4 maanden gewerkt bij een varkensvlees verwerkingsbedrijf.
De varkens worden onder verdoving [elektrisch] gedood. Of het er dan vies uitziet vindt ik totale bijzaak.


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 29-08-2002 12:22 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:15 schreef helmet het volgende:
Geloof me, ik weet dondersgoed hoe het smaakt. En hoewel ik geen extreme liefhebber ben mag ik me graag een goed bereid stukje vlees doen smaken.
De reden dat ik probeer zo veel mogelijk vlees te laten liggen (parttime vego zeg maar) is dat ik het absoluut niet eens ben met de vleesindustrie. Ik ben namelijk wel een dierenliefhebber.


Ik ben het ook niet eens met de vleesindustrie maar dan vooral de bioindustrie.

Maar een stukje vlees


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2002 12:26 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 augustus 2002 12:17 schreef Slechtheid het volgende:
De manier waarop dieren aan hun eind komen?
Geloof me, dat valt reuze mee.
Neuh, dat niet zo zeer.. dat geloof ik wel.

Meer de dubieuze omstandigheden (Let op: niet geschikt voor jeugdige kijkers) waarin ze bij het slachthuis aankomen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 12:27 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:26 schreef helmet het volgende:
Neuh, dat niet zo zeer.. dat geloof ik wel.

Meer de dubieuze omstandigheden (Let op: niet geschikt voor jeugdige kijkers) waarin ze bij het slachthuis aankomen.

Dat klopt. Iets van 7 of 8 procent van de dieren komt niet levend aan.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 12:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:05 schreef Sjaan het volgende:
Ach man, een lapje vlees braden is 10 keer makkelijker en 10 keer lekkerder!
Gelul, vlees GOED klaarmaken kost net zoveel tijd, en trouwens, hetgeen ik beschreef is echt supermakkelijk, 10 minuutjes werk. Snij snij hak hak bak bak KLAAR. Goh, wat moeilijk .

En 'een lapje vlees' is nix aan, net zoals doodgewoon gekookte broccoli ook nix aan is. Doe es iets leuks met rode wijn, citroensap, peper, kruidenboter, citrusschillen of zo. Weet ik veel, ik heb geen verstand van vlees maar daar zou ik beginnen, denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 29-08-2002 12:35]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2002 12:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:22 schreef Slechtheid het volgende:
Nee, ik heb zelf 4 maanden gewerkt bij een varkensvlees verwerkingsbedrijf.
De varkens worden onder verdoving [elektrisch] gedood. Of het er dan vies uitziet vindt ik totale bijzaak.


Kijk hier maar eens naar:


'scharrelkuikens'


Ganzelever 'foie gras'
Lekker heh!


Het kistkalf



De (binnenkort verboden) legbatterij



Het is een DIER, geen vuilniszak!





De 'kuikenstofzuiger'


Shoarma? Rituele slachting


Transport naar slachthuis








Bontjas?


!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 29-08-2002 12:38]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 12:39 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Wat maakt er uit wat er met een varkens gebeurt als hij eenmaal dood is?
Daarnaast hebben die ruimingsfoto's niks met vleesverwerking te maken.
Oja: komen die foto's wel van bedrijfen uit Nederland? Ik neem aan dat we het daar over hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Slechtheid op 29-08-2002 12:40]


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 29-08-2002 12:45 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Ach gatver!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2002 12:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:39 schreef Slechtheid het volgende:
Wat maakt er uit wat er met een varkens gebeurt als hij eenmaal dood is?
Daarnaast hebben die ruimingsfoto's niks met vleesverwerking te maken.
Oja: komen die foto's wel van bedrijfen uit Nederland? Ik neem aan dat we het daar over hebben.


De foto's komen uit Nederland ja..

En het gaat er toch ook juist om wat er met de dieren gebeurt voordat ze dood zijn

Heb je je brein op je nachtkastje laten liggen vandaag?!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 12:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Snaack, je doet nu precies hetzelfde wat dat brueau doet. Situaties uit hun context rukken om een andere situatie erger te laten lijken.

Ok, er kan nog erg veel verandert worden aan hoe slachtvee behandlet dient te worden, maar nu pak je voorbeelden die er niet toe doen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2002 12:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:45 schreef Witchking het volgende:
Ach gatver!


Eet smakelijk zou ik zeggen..

Denk nog eens aan deze foto's als je vanavond lekker een kippeboutje naar binnen werkt


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 12:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Die shoarma doet er anders aardig toe vind ik. En die kistkalveren, legkippen en 'scharrelkuikens' ook. Dat zit in je vlees, Snaack laat ff zien wat er in je vlees zit is verder geen geopinieerd commentaar, gewoon even een blik in de realiteit .


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2002 12:50 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 augustus 2002 12:36 schreef Snaack het volgende:
Kijk hier maar eens naar:

Ah juist ja.. dat soort fotos staan dus in die link van mij ook.. alleen wilde ik ze niet opdringen
quote:
Op 29 augustus 2002 12:39 schreef Slechtheid het volgende:
Oja: komen die foto's wel van bedrijfen uit Nederland? Ik neem aan dat we het daar over hebben.
Ik mag aannemen dat we het hebben over het vlees wat je eet, en dat komt dus ook lang niet altijd uit Nederland.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 12:51 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:48 schreef Snaack het volgende:
En het gaat er toch ook juist om wat er met de dieren gebeurt voordat ze dood zijn

Nu dan, het enige probleem dat ik zie zijn de legbatterijen [als we het over pre-dood omstandigheden hebben].
Maar heb je ooit een big gecastreerd zien worden? Ziet er zeer gruwelijk uit, maar de biggetjes huppelen erna gewoon door.

En als je het niet met me eens bent hoef je me nog niet persoonlijk aan te vallen.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-08-2002 12:51 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik heb nooit gezegd ben dat ik het eens ben met de manier van houden van slachtdieren hier in Nederland. Ik heb daar ook veel moeite mee als ik bijvoorbeeld bovenstaande afbeeldingen zie, dit zijn echter extreme beelden. Ik ben dus ook bereid meer te betalen voor vlees van dieren die een goed leven hebben gehad.

Het vlees is echter gewoon te lekker om te laten staan!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen