IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Voorlichtingsbureau Vlees en reclame: indoctrinatie? Vorige pagina | Volgende pagina
Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 18-11-2002 18:58 by Nans Wijzig reactieProfiel van NansQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/nansieh

quote:
Op 18 november 2002 14:14 schreef Snaack het volgende:
en, smaakte het?

Ja, wel iets flauer. Is ook zachter. Maar vond het lekker hoor


*etiket*


Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 18-11-2002 19:00 by Nans Wijzig reactieProfiel van NansQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/nansieh

quote:
Op 18 november 2002 15:48 schreef basemental het volgende:
Wrom moet iedereen OF compleet vego zijn OF compleet meat-addict?
Als je d'r wat tussenin doet ga je niet dood aan eiwit en vitaminetekort ed en doe je toch wat aan die mega-mesthoop

zoiets ben ik nu aan het doen, beetje ertussenin...


*etiket*


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-11-2002 19:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2002 18:58 schreef Nans het volgende:
Ja, wel iets flauer. Is ook zachter. Maar vond het lekker hoor

Als je ècht iets wil maken van je vego-beleving zou ik die burgers maar laten liggen hoor kijk eens rond op bijv. http://www.vegplek.net/ ... daar ben ik ook begonnen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 16:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*schop*

Nog steeds actueel? I.i.g. wat betreft de "Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!"-"reclame".


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-08-2005 16:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Vrije markt.

Niemand die de veganisten ervan weerhoudt om met hun eigen anti-vlees spotje te komen.


Einde discussie.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 16:55 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Sja Chelman... Imho begeeft het VBV zich op het snijvlak tussen economisch belang en volksgezondheid.

Gezien het enorm economisch belang dat de Nederlandse economie heeft bij de verkoop van vleesch vraag ik me af hoe objectief de informatie van het VBV is.

Edit: ik vind de naam voorlichtingsbureau dan ook tamelijk misleidend.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 29-08-2005 16:57]


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 29-08-2005 17:00 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Het is ook ziek dat er in gtst geen personage mocht wezen die vegetarier is.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 17:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Inderdaad, want dan zou het productschap haar reclames intrekken meen ik..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-08-2005 17:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 16:55 schreef Snaack het volgende:
Sja Chelman... Imho begeeft het VBV zich op het snijvlak tussen economisch belang en volksgezondheid.

Gezien het enorm economisch belang dat de Nederlandse economie heeft bij de verkoop van vleesch vraag ik me af hoe objectief de informatie van het VBV is.

Edit: ik vind de naam voorlichtingsbureau dan ook tamelijk misleidend.


Hozo? Kip is toch het meest veelzijdige stukje vlees?

Verspreiden ze valse informatie? Promoten ze een illegaal produkt? Nee.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 29-08-2005 17:03 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ja, het schiet wat te ver door.

Edit: ...waarom is kip zo veelzijdig dan, behalve dat je het in een leuke reclameslogan kan zetten

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 29-08-2005 17:04]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-08-2005 17:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 17:01 schreef Snaack het volgende:
Inderdaad, want dan zou het productschap haar reclames intrekken meen ik..

Moeten ze toch zelf weten? Ik wist niet dat GTST een van overheidswege geregelde maatschappelijke functie vervulde?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 17:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 17:02 schreef Chelman het volgende:
Hozo? Kip is toch het meest veelzijdige stukje vlees?


Inderdaad. Negers zijn er dol op, en je kan er goed ziek van worden

quote:

Verspreiden ze valse informatie?


Ze verspreiden onvolledige informatie om de verkoop te stimuleren en wantrouwen in het product bij de consument weg te nemen.

Zie eerdere post van mij betreffende het parallel lopen van vlees-promotiespotjes en "schandalen" in de bio-industrie.

quote:
Promoten ze een illegaal produkt? Nee.


Dat niet nee, maar "voorlichtingsbureau" vind ik een misplaatse benaming voor dit propaganda-instrument.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 17:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 17:03 schreef Chelman het volgende:
Moeten ze toch zelf weten? Ik wist niet dat GTST een van overheidswege geregelde maatschappelijke functie vervulde?


Theoretisch gezien niet natuurlijk, maar de impact die "meningen" in GTST hebben op de publieke opinie in NL is enigszins vergelijkbaar met het effect van Oprah op de Amerikanen

De krampachtige reactie van het VBV vormt hier een overduidelijk bewijs voor, en dat hoef ik verder niet uit te leggen me dunkt.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-08-2005 17:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 16:50 schreef Chelman het volgende:
Vrije markt.

Niemand die de veganisten ervan weerhoudt om met hun eigen anti-vlees spotje te komen.


Einde discussie.



nee, niet einde discussie. die begint pas. want was er niet onlangs een rel over een spotje tegen dierenproeven? Ik weet niet hoe dat is afgelopen. (weliswaar niet exact het zelfde maar tot redelijk verwant)

en vrije markt, okee. maar dan ook een met eerlijke voorlichting over hoe je product to stand is gekomen. dan licht je de consument ook eerlijk voor en kan een consument een duidelijke keuze maken.

ed: snaack had een gelijksoortige reply(en verder geheel gelijk) dus, negeer me maar.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 29-08-2005 17:41]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-08-2005 17:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Krijgt het voorlichtingsbureau voor vlees eigenlijk subsidie? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om belastinggeld kwijt te zijn aan iets dat KIP promoot... wie koopt er dan ook kip.... kip is gay.

Men moet dan ook gewoon fatsoenlijk vlees halen!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 29-08-2005 18:08 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ik vind dat mensen in de welvarende, oorlogloze (westerse) landen teveel zeiken over wat je nou wel of niet zou mogen eten. Te veel tijd om na te denken over waar je ingredienten vandaan komen en of dat wel mag volgens je geweten. Boo fucking hoo.
Als het voedzaam is en het je niet acuut dood maakt, EET!



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 29-08-2005 18:09 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Frikandel bijvoorbeeld!

edit: reactie op M

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 29-08-2005 18:09]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-08-2005 18:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 18:08 schreef Mikeee het volgende:
Als het voedzaam is en het je niet acuut dood maakt, EET!


nou, veel plezier met je regenwormenmaaltijd.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-08-2005 20:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 18:08 schreef Mikeee het volgende:
Ik vind dat mensen in de welvarende, oorlogloze (westerse) landen teveel zeiken over wat je nou wel of niet zou mogen eten. Te veel tijd om na te denken over waar je ingredienten vandaan komen en of dat wel mag volgens je geweten. Boo fucking hoo.

Vegetarisme, veganisme, etc. is idd decadent.

En ik hóu van decadentie. Maar ook van vlees. MOE-HOEI-LIJK!! Ik zal het eens aan mijn kalfsschnitzel vragen, wat hij ervan vindt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2005 20:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

*burp*

Die kip was het met me eens, goed gebakken met een sausje smaakt ie prima


*burp*


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2005 22:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 18:08 schreef Mikeee het volgende:
Ik vind dat mensen in de welvarende, oorlogloze (westerse) landen teveel zeiken over wat je nou wel of niet zou mogen eten. Te veel tijd om na te denken over waar je ingredienten vandaan komen en of dat wel mag volgens je geweten. Boo fucking hoo.


Zoals M. al zegt is de keuze vega/ vegan te eten inderdaad pure "luxe" en "decadentie".

Maar ja, als je de keuze hebt, waarom niet?

Verder kan ik hier het standaard vega-verhaal over voedselverspilling etc gaan posten maar daar heb ik echt geen zin meer in

quote:
Als het voedzaam is en het je niet acuut dood maakt, EET!



En als dat niet hoeft om in leven te blijven, alle voedingsstoffen binnen te krijgen en lekker te eten, what's the point?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2005 22:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

SLET MSN!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-08-2005 22:30 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 22:25 schreef Snaack het volgende:
En als dat niet hoeft om in leven te blijven, alle voedingsstoffen binnen te krijgen en lekker te eten, what's the point?
Simpel.

Vlees is óók lekker en simpel klaar te maken.

*haalt schouders op*


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 29-08-2005 22:33 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

Vleesch heerscht nu eenmaal!!!


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-08-2005 22:35 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2005 22:33 schreef robbemans het volgende:
Vleesch heerscht nu eenmaal!!!
Tsja, daar doe je niets aan. Betekent dus wel dat ik van een, mits goed bereide, vega-maaltijd kan genieten.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen