|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Smaken verschillen. En schijnbaar houden mensen van de zekerheid van HK. Dan kan je wel moeilijk gaan doen omdat je speciaal naar de toko moet voor bepaalde dingen, maar daar is niemand mee geholpen. |
|
Yeah!! En vegetarisch eten is natuurlijk ook véél lekkerder dan dat vieze vlees [edit]Reactie op kookgek[/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-09-2002 1:13] |
|
quote:In de supermarkt is genoeg te krijgen hoor. Allerlei noten en kaas enzo, en kruiden zat. Hoef je ECHT niet moeilijk voor te doen. Nee, mensen zijn gewoon LUI. "Ik kreeg aardappels vroeger, dus nu eet ik aardappels!". |
|
Wake up. Daar is geen tijd voor. Tegenwoordig is alles snel en super en ultra enzo. Mensen ontbijten in de auto op weg naar het werk. Erg ongezond, maarja: tijd = geld. |
|
Niet lullen, ik werk fulltime en heb tijd om te koken. Zo niet, dan eet ik maar om half negen. |
|
quote: Gelul Mensen nemen gewoon geen tijd meer voor zichzelf, dat is ongezond! |
|
quote:Dat zeg ik toch ook! |
|
quote: Gamma!! Ik dacht even bijdehand te zijn, maar ik ben het niet |
|
quote: Dat is echt waar, mensen willen een superluxe keuken MET magnetron. De superluxe keuken is voor het aanzien geloof ik en de magnetron voor de kant-en-klaar maaltijden. Nederland heeft echt een slechte eetcultuur, veel voor weinig, makkelijk en snel klaar. *zucht* --Tiepvaut-- [Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 12-09-2002 13:28] Don't blush when I rip you open |
|
1-Minder kanker en andere ziektes bij vegetariërs Vegetariërs hebben 40 procent minder kans op kanker dan mensen die vlees eten. Dat blijkt uit een rapport van Britse en Nieuwzeelandse onderzoekers die zesduizend vegetariërs en vijfduizend vleeseters en hun vrienden en verwanten onderzochten. Vegetariërs blijken ook minder risico te lopen om te overlijden aan hartkwalen. Niet-vleeseters vertoonden opvallend lagere sterftecijfers dan vleeseters door de belangrijkste doodsoorzaken: hartkwalen als gevolg van vernauwing van de kransslagaders en kanker, aldus het rapport. Don't blush when I rip you open |
|
Hehe, ik kijk nooit reclames, in die tijd ga ik gewoon ff wat te drinken pakken ofzo. ALS ik al t.v. kijk. Ik woon dus bij mijn oma (om redenen die ik hier niet ga uitleggen) en het is bijna elke dag: aardappels, tot pap gekookte groenten en een kippepootje o.i.d. Dan vind ik het vlees het enige lekkere, gewoon omdat tot pap gekookte groenten niet te vreten is. Ik probeer zo vaak te zeggen dat ze es wat anders moet proberen, maar luisteren? nee hoor. Bijv. wat dwaallicht post klinkt erg lekker Misschien moet ik zelf es mijn eten klaar gaan maken [Dit bericht is gewijzigd door Enigma op 22-09-2002 16:57] |
|
Doe dat, er gaat een wereld (van culinair genot) voor je open Vegetarisch koken heerscht! In aanvulling op de post van JaneDoe: Een tijd geleden is er een onderzoek naar kanker en hart/vaatziekten uitgevoerd onder de, o.a. qua eetgewoonten, twee meest van elkaar verschillende volkeren: Japanners en Amerikanen. Het is algemeen bekend dat de Amerikanen erg veel vet fast food eten, en Japanners veel verse vis en groenten. En idd, de jankies bleken een veel hogere kans te hebben bijv. darmkanker te krijgen dan de Japanners. Dit komt vermoedelijk doordat vlees té lang in de dikke darm blijft rotten en deze daardoor irriteert. Ook de verzadigde vetten en het hoge cholesterolgehalte in vlees dragen bij aan het ontstaan van hart- en vaatziekten. Dussuh -- vlees is ongezond. En vies natuurlijk |
|
gelul, de mens is toch van nature omnivoor? als het zo slecht was, was de mens wel anders ge-evolueerd Je moeder. |
|
quote: Gelul, je zegt het zelf goed.. De mens is OMNIvoor, geen CARNIvoor Oftwel -- op zowel dierlijk als plantaardig voedsel kunnen we overleven.. Je hebt slechts 35 gram vlees PER WEEK nodig voor de benodigde voedingsstoffen (die je ook uit groenten, noten e.d. kunt halen). De meeste mensen eten dus veel te veel vlees, meer dan goed voor je is blijkt uit het onderzoek, En daardoor loop je dus een verhoogd risico op o.a. darmkanker en hart- en vaatziekten. Lezen is niet zo moeilijk toch |
|
quote: voor mij wel ah, ik vatte het op als eten van vlees int algemeen... ach alles waar je teveel van gebruikt ga je dood van... vlees is gewoon lekker Je moeder. |
|
quote:Waarom zouden vegetariers wel mensen mogen overhalen om vegetarisch te worden en mag je niet iemand overhalen om vlees te eten? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Dit ging om het beeld wat veel mensen hebben bij vegetaries eten, in dit geval is de poster misleidend vind ik. Natuurlijk mag het Oplichtingsbureau Vlees reclame maken, maar ze moeten niet de feiten verdraaien. Don't blush when I rip you open |
|
feiten worden altijd verdraaid, wen er maar aan, tis van bijde kanten... Je moeder. |
|
quote: Dat is wel waar, maar het b.v de vegetariers bond probeert de verschrikkelijke waarheid achter het lapje vlees te laten zien. Daar valt weinig aan te verdraaien denk ik, kijk maar naar fotoos in het begin van dit topic. Don't blush when I rip you open |
|
Ik ben zelf een vleeseter maar als ik die foto's zie word ik ook wel misselijk. Maarruh ik laat mijn vlees er niet door staan. Lang leve het scharrelvlees.(ik weet het is nog zielig ) [Dit bericht is gewijzigd door gummibeer op 22-09-2002 18:40] |
|
quote: Scharrelvlees is in ieder geval een stuk diervriendelijker! Don't blush when I rip you open |
|
quote:Ik ben het er ook niet mee eens hoe die dieren worden behandeld, maar probeer het dan op een andere manier op te lossen die de mensen die die dieren mishandelen direct aangaat. Probeer er gewoon voor te zorgen dat de levensomstandigheden van die dieren veranderen, want alleen geen vlees eten heeft ook niet echt veel succes. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Die beesten zouden niet in die omstandigheden hoeven te leven als niet iedereen elke dag vlees zou eten. En het mag natuurlijk ook niet te veel kosten. De hele bioindustie is gebaseerd op die behoefte: het goedkoop produceren van grote hoeveelheden vlees. Don't blush when I rip you open |
|
quote:Er is genoeg ruimtie om die dieren normaal te laten leven, alleen de goedkope massaproductie is gewoon makkelijker en dat zou moeten veranderen. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |