IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Voorlichtingsbureau Vlees en reclame: indoctrinatie? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 12:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:51 schreef Sjaan het volgende:
Ik ben dus ook bereid meer te betalen voor vlees van dieren die een goed leven hebben gehad.
Jij woont toch nog bij je ouders?


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-08-2002 12:53 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ik kende deze realiteit wel en eet ook niet zoveel vlees.... veel vlees vind ik overigens niet eens lekker, wat me trouwens wel verbaasd is dat mensen kwijlend kunnen kijken naar

dat vind ik dus zo goor ....


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2002 12:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:48 schreef Jenje het volgende:
Snaack, je doet nu precies hetzelfde wat dat brueau doet. Situaties uit hun context rukken om een andere situatie erger te laten lijken.

Ok, er kan nog erg veel verandert worden aan hoe slachtvee behandlet dient te worden, maar nu pak je voorbeelden die er niet toe doen.


Ik heb deze foto's als reactie op Slechtheid gepost, dus ze zijn zeker niet uit hun context gerukt!

En ik doe hetzelfde als het bureau?? Het bureau VERDOEZELT de waarheid, ik TOON de waarheid.. We doen dus exact het tegenovergestelde!

En er kan nog veel veranderen, maar Deze voorbeelden doen er niet toe?

Als iedereen de hoeveelheid vlees zou eten die je als mens 'nodig' hebt (ongeveer 40 gram PER WEEK), zouden bovenstaande schandalige praktijken niet nodig zijn!

Deze voorbeelden doen er dus wel toe, omdat ze tonen wat het oplichtingsbureau vlees wil verbergen. Ze zijn on topic, en zetten mijn argumenten tegen het VBV kracht bij.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-08-2002 12:54 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 29 augustus 2002 12:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Jij woont toch nog bij je ouders?


Ja dus? Dan kan ik toch wel bepalen of ikzelf meer zou betalen voor een stuk vlees van een dier die een goed leven heeft gehad?

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaan op 29-08-2002 12:54]


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 12:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:54 schreef Sjaan het volgende:
Ja dus? Dan kan ik toch wel bepalen of ikzelf meer zou betalen voor een stuk vlees van een dier die een goed leven heeft gehad?
Betaal je je eigen vlees dan?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2002 12:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:51 schreef Sjaan het volgende:
Ik heb nooit gezegd ben dat ik het eens ben met de manier van houden van slachtdieren hier in Nederland. Ik heb daar ook veel moeite mee als ik bijvoorbeeld bovenstaande afbeeldingen zie, dit zijn echter extreme beelden. Ik ben dus ook bereid meer te betalen voor vlees van dieren die een goed leven hebben gehad.

Het vlees is echter gewoon te lekker om te laten staan!

Als je denkt dat dit extreme beelden zijn moet ik je teleurstellen, dit is de schokkende waarheid achter de bioindustrie, afgezien van de ruimingsfoto's dan..

Zo gaat het er gewoon elke dag aan toe hoor, om iedereen een lekker goedkoop lapje vlees te kunnen leveren.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-08-2002 12:58 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 29 augustus 2002 12:55 schreef Dwaallicht het volgende:
Betaal je je eigen vlees dan?


Neen, maar ik kan je wel zeggen dat wanneer ik op die leeftijd ben gekomen ik zal kiezen (als die mogelijkheid bestaat) voor vlees van dieren die goed hebben geleefd.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 12:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

En aangezien koeien en kippen die WEL buiten lopen ook buiten poepen komt er op die manier veel te veel ammonia in onze atmosfeer. Het is òf diervriendelijkheid, òf milieuvriendelijkheid (of, in mijn geval allebei want ik eet het niet). En deze keuze (diervriendelijkheid òf milieuvriendelijkheid) komt in dit geval niet zozeer door het feit dat er vlees gegeten wordt, maar dat er VEEL TE VEEL vlees gegeten wordt (en NL exporteert ook veel te veel vlees, want al die koeien en kippen gaan echt niet naar Nederlandse supermarkten hoor).


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2002 13:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:51 schreef Slechtheid het volgende:
Nu dan, het enige probleem dat ik zie zijn de legbatterijen [als we het over pre-dood omstandigheden hebben].
Maar heb je ooit een big gecastreerd zien worden? Ziet er zeer gruwelijk uit, maar de biggetjes huppelen erna gewoon door.

En als je het niet met me eens bent hoef je me nog niet persoonlijk aan te vallen.


Heb je er ooit aan gedacht dat die biggetjes ook kunnen voelen? Ze worden onverdoofd gecastreerd, want een verdoving is natuurlijk te duur.

En ja, ik val je persoonlijk aan! Jij post net zelf dat je 4 maanden in zo'n bedrijf gewerkt hebt! Dus heb je hier aan meegewerkt! En sja, dat vind ik eufemistisch gezegd niet zo jofel!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 13:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:58 schreef Sjaan het volgende:
Neen, maar ik kan je wel zeggen dat wanneer ik op die leeftijd ben gekomen ik zal kiezen (als die mogelijkheid bestaat) voor vlees van dieren die goed hebben geleefd.
Een nobel streven; echter, ik vraag het omdat je vast op kamers gaat en geloof me, dan staat biologisch vlees laag op de prioriteitenlijst hoor (of je moet belachelijk veel financiele steun van je ouders of elders krijgen, of teveel werken).


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 13:01 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:57 schreef Snaack het volgende:
Als je denkt dat dit extreme beelden zijn moet ik je teleurstellen, dit is de schokkende waarheid achter de bioindustrie, afgezien van de ruimingsfoto's dan..

Zo gaat het er gewoon elke dag aan toe hoor, om iedereen een lekker goedkoop lapje vlees te kunnen leveren.

Jij hebt een verkeerd beeld van slachterijen, en ja, ik kan het weten.
Een rondleiding vragen bij een slachterij om uitleg doe je natuurlijk niet [hoewel je echte gruwelijkheden niet tegen zult komen].
Zolang er vraag is komt er aanbod. En de vraag wordt steeds groter, dus meer varkens in minder tijd slachten is meestal dieronvriendelijker.
Maar als ga je op je hoofd staan, je doet er niks aan.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 13:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 13:00 schreef Snaack het volgende:
En ja, ik val je persoonlijk aan! Jij post net zelf dat je 4 maanden in zo'n bedrijf gewerkt hebt! Dus heb je hier aan meegewerkt! En sja, dat vind ik eufemistisch gezegd niet zo jofel!
Vergeet niet: hij is Limburger dat zijn bijna allemaal behoorlijke vleeseters (katholieke achtergrond he...).

't Is nog waar ook, in het Zuiden is vegetarisme veel minder ingeburgerd.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2002 13:05 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 augustus 2002 13:01 schreef Slechtheid het volgende:
Maar als ga je op je hoofd staan, je doet er niks aan.
En dat is nou precies een instelling waar ik zo'n hekel aan heb. Met zo'n houding doe je er inderdaad niets aan.

Waarom denk je dat ik m'n vleesgebruik probeer te minderen? Als er meer mensen dat doen (ja, dat is een grote maar) komt er vanzelf een punt dat de industrie verandert; danwel door het oppikken van het signaal, danwel door een groeiende afname van de vraag.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-08-2002 13:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 13:01 schreef Slechtheid het volgende:
Jij hebt een verkeerd beeld van slachterijen, en ja, ik kan het weten.
Een rondleiding vragen bij een slachterij om uitleg doe je natuurlijk niet [hoewel je echte gruwelijkheden niet tegen zult komen].
Zolang er vraag is komt er aanbod. En de vraag wordt steeds groter, dus meer varkens in minder tijd slachten is meestal dieronvriendelijker.
Maar als ga je op je hoofd staan, je doet er niks aan.


Man, het gaat toch niet alleen om de slachterijen, dat is de voorlaatste schakel van de bioindustrie! Het gaat om het geheel, van geboorte tot het vlees in de winkel ligt

En de vraag wordt niet groter, als dat zo was zou het VBV die reclames niet hoeven te maken heh

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 29-08-2002 13:07]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 13:07 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 13:05 schreef helmet het volgende:
En dat is nou precies een instelling waar ik zo'n hekel aan heb. Met zo'n houding doe je er inderdaad niets aan.

Waarom denk je dat ik m'n vleesgebruik probeer te minderen? Als er meer mensen dat doen (ja, dat is een grote maar) komt er vanzelf een punt dat de industrie verandert; danwel door het oppikken van het signaal, danwel door een groeiende afname van de vraag.

Ik help je hopen, maar ben bang dat je van een koude kermis thuis komt.
Scharrelvlees is duurder, dus mensen willen [of kunnen] er niet meer geld aan uitgeven.
Ik zal ook de laatste zijn die meestrijd trouwens, maar dat terzake.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2002 13:09 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 augustus 2002 13:06 schreef Snaack het volgende:
En de vraag wordt niet groter, als dat zo was zou het VBV die reclames niet hoeven te maken heh
Zoals al eerder opgemerkt.. die reclames worden altijd opnieuw getoond op het moment dat er een of ander vleesschandaal (leuke bandnaam trouwens ) aan het licht komt. Dus inderdaad, die reclames zijn direct gelinkt aan (het voorkomen van) het inzakken van de vraag.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 13:10 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 13:06 schreef Snaack het volgende:
Man, het gaat toch niet alleen om de slachterijen, dat is de voorlaatste schakel van de bioindustrie! Het gaat om het geheel, van geboorte tot het vlees in de winkel ligt

Dan komen alleen legbatterijen in aanmerken [vind ik]. Een varken dat 20 uur per dag in een hok van 2x2 zit vind ik niet zielig.
quote:
En de vraag wordt niet groter, als dat zo was zou het VBV die reclames niet hoeven te maken heh

Naja, wereldpopulatie groeit toch elke dag. Aan de andere kant kunnen ouders hun kinderen voorhouden [indoktrineren] dat vlees eten "slecht" is.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-08-2002 13:10 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik heb respect voor vegetariërs en hun argumenten. Maar ik kan gewoonweg mijn lapje vlees niet missen, wellicht dat het ooit gaat veranderen maar voorlopig wil ik ervan blijven genieten.



Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2002 13:12 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 augustus 2002 13:10 schreef Sjaan het volgende:
Ik heb respect voor vegetariërs en hun argumenten. Maar ik kan gewoonweg mijn lapje vlees niet missen, wellicht dat het ooit gaat veranderen maar voorlopig wil ik ervan blijven genieten.
Zolang je je ogen maar niet sluit voor het leed wat er aan verbonden zit


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 14:02 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

1) Good Farming
Vlees dat wordt verkocht aan klanten wereldwijd voldoet aan een aantal extra eisen ten aanzien van dierziektes, residuen, onderzoeksverplichtingen, productie-omstandigheden en verpakkingen. Zo wil de klant bijvoorbeeld de producten conform de origami-stijl verpakt hebben. IKB-Japan is een uitbreiding van het bestaande IKB-systeem.

2) Good Farming Welfare:
Vlees dat moet voldoen aan hoge eisen ten aanzien van dierenwelzijn wordt geproduceerd binnen het programma Good Farming Welfare. Het betreft hier zowel welzijneisen op de boerderij (groepshuisvesting, verbod op aanbinden, dichte vloergedeelten in stallen), tijdens transport en in de stallen van de vers vlees productielocaties.

3) Good Farming Retail:
Binnen het programma Good Farming Retail worden naast eisen ten aanzien van dierenwelzijn ook eisen ten aanzien van het milieu gesteld. Zo dienen boeren naast een geldende milieuvergunningen, een goede mineralen boekhouding ook aandacht te besteden aan de welzijnseisen. Een voorbeeld van een welzijnseis binnen dit programma is dat varkens speelgoed ter beschikking moeten hebben in de stal.

4) Good Farming EKO:
Een van de kwaliteitslijnen van Dumeco is de biologische lijn Good Farming EKO. De biologische ambachtelijke slagerij De Groene Weg verkoopt uitsluitend vleesproducten die afkomstig zijn van de biologische landbouw waarbij de dieren een diervriendelijk leven hebben gehad zonder kunstmatige ingrepen. Naast de kwaliteitsprogramma controles van Dumeco en Lloyd’s Register Quality Assurance worden de biologische producten regelmatig gecontroleerd door SKAL, de Nederlandse controle organisatie voor biologische productie.


-Dit komt van Dumeco.nl en geldt dus niet voor andere slachtbedrijven. Hoewel Dumeco wel een van de grootste [zo niet de grootste] is.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2002 15:02 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Aargh.. stom toevallig kom ik net een link tegen die hoort bij dit topic:

http://www.vleesinfo.nl/



I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-08-2002 15:04 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 15:02 schreef helmet het volgende:
http://www.vleesinfo.nl/

Ze hebben een vraag en antwoord sectie.
Brand los zou ik zeggen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-08-2002 21:16 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 12:58 schreef Sjaan het volgende:
Neen, maar ik kan je wel zeggen dat wanneer ik op die leeftijd ben gekomen ik zal kiezen (als die mogelijkheid bestaat) voor vlees van dieren die goed hebben geleefd.


Tsja.. als de financiele situatie dat toelaat is dat heel mooi enzo, maar weet je dan al zo zeker dat dit geval gaat zijn??

Ikzelf heb bij mijn ouders ook op biologisch vlees geteerd (rechtstreeks v/d boer zelfs) enzo, maar nu ik op mijzelf woon heb ik andere prioriteiten.. Ik beperk wel mijn vleesconsumptie tot ver beneden wat de gemiddelde nl'er eet, maar dat komt voornamelijk voort uit het feit dat ik gewoon niet zo'n grote vleeseter ben..


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-08-2002 21:20 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 29 augustus 2002 21:16 schreef Valorian666 het volgende:
Tsja.. als de financiele situatie dat toelaat is dat heel mooi enzo, maar weet je dan al zo zeker dat dit geval gaat zijn??

Ikzelf heb bij mijn ouders ook op biologisch vlees geteerd (rechtstreeks v/d boer zelfs) enzo, maar nu ik op mijzelf woon heb ik andere prioriteiten.. Ik beperk wel mijn vleesconsumptie tot ver beneden wat de gemiddelde nl'er eet, maar dat komt voornamelijk voort uit het feit dat ik gewoon niet zo'n grote vleeseter ben..


Ik weet niet zeker dat dat het geval zal zijn, misschien dat ik dan besluit om vlees te gaan minderen.

Nu is dat sowieso vrij moeilijk omdat ik niet zelf m'n maaltijden maak.



Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-08-2002 22:06 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 29 augustus 2002 21:20 schreef Sjaan het volgende:
Nu is dat sowieso vrij moeilijk omdat ik niet zelf m'n maaltijden maak.



Is niet moeilijk, ik ben ook vegetarier itt de rest van mijn gezin, en om nou die vleesvervanger er even bij te bakken, das echt geen moeite hoor. (let op, nou krijgen we gezeik over sojabonen)


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen