|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Redelijk doet toch de opnames drummen ? |
|
Ik vind idd dat er wel erg veel commotie rond deze band is. en dat terwijl het weer zo'n gothic/metal bandje op de grote hoop erbij is. |
|
quote: tja hypen he ik vraag me altijd af wat een artiest daar zelf nou van vindt, behalve dan dat et goed voor de bankrekening is My madness, my sadness |
|
quote: Vraag ik me eigenlijk ook af.. Want zoals iemand hiervoor al zei, zo'n hype legt idd veel druk op de muzikant zelf... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Welke hoop gothic metal? Die hoop is volgens mij stukken kleiner dan de death en black hoop, maar dat zal wel aan mij liggen. Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote: Je hebt volledig gelijk Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
Quote van Ad Sluijter (gitarist Sahara Dust): Toen we begonnen met de band leek alles zo vlekkeloos te gaan. We hadden al snel de line up compleet en het schrijven aan nummers ging heel erg vlot. Allemaal goede vooruitzichten hadden we in eht verschiet. Als Helena en Iwan ons niet hadden besodemieterd en naar Noorwegen waren verhuisd dan hadden wij in juli een demo opgenomen die 2 a 3 nummers zou bevatten. Optredens hadden ook niet zo lang hoeven te wachten als nu. Hoe erg ze op persoonlijk vlak ook waren, des te moeilijker ze op muzikaal vlak vervangbaar bleken te zijn. De website was vlak voor hun vertrek ook al voor een groot deel klaar. Sinds hun vertrek zitten wij met het dilemma, zetten we de site er alsnog op ondanks dat deze incompleet is. Of wachten we eerst totdat de band compleet is zodat we de site in zijn geheel erop kunnen zetten? Een tijdje geleden hebben we besloten om in ieder geval al een forum online te zetten. Ik snap de meeste kritiek van jullie heel goed, maar ik hoop ook dat jullie snappen dat het initiatief van deze meet niet bij ons heeft gelegen. Wij willen ook graag dat alles zo snel mogelijk van de grond komt en zijn daarom ook volop bezig om de nummers en de band rond te krijgen en zeker dat laatste blijkt een hels karwei te zijn. Ik hoop dat jullie hiermee wat meer inzicht heb gegeven in de situatie. Groeten, Ad Bij deze.. |
|
Blij dat Exivious wel ingedrumd wordt! Die band is machtig veel interessanter dan dat Sahara dust!!! quote: Denk dat Raj niet de hoeveelheid bands bedoelt maar dat er in gothic metal gewoon weinig originaliteit is. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Besodemieterd? Dat is alleen hun kant van het verhaal. Ik ken die van Iwan ook. Maar goed, thanks Mutilator Tymon |
|
"All they are is dust in the wind, dust in the wind" Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Psies, er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal! |
|
quote: KANSAS!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
De zangeres zou naar 't schijnt zo goed al gevonden zijn.. Nu nog de drummer... Ze hebben trouwens al een internationaal platencontract gekregen.. Ik begin te zagen, ik weet het, maar 'k blijf het sterk vinden voor een onvolledige band die nog niks heeft opgekomen, noch heeft opgetreden.. Ach ja.. Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Hypehypehype! Hoeraaaaaaaaargh! ... [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 27-09-2002 16:41] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Drummer=Redelijk The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:U loopt achter (en meer zeg ik niet) |
|
quote: Dan loopt Music Maker achter want dat is de bron. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik heb inmiddels alweer afgehaakt. Meerdere redenen. Laten we het erop houden dat er meer van me "gevraagd" werd dan ik kon bieden. In eerste instantie zou ik alleen wat meerepeteren en de cd inspelen, maar op de duur werd er (door zowel de band als het label) meer van mij verwacht (gehoopt) dat ik had verwacht. Onder andere 2 keer per week repeteren. Da's voor mij niet te doen. Alleen al door de afstand (Leiderdorp-Reuver) en het feit dat ik sowieso al alle weekenden kwijt ben aan Sun Caged. Aangezien Sun Caged mijn volle prioriteit heeft besloot ik om bij Sahara Dust af te haken. Ook andere zaken wogen mee. Bijv. het label dat achter mijn rug om naar een andere drummer ging zoeken toen ik duidelijk had gemaakt niet bij de band te kunnen blijven na de cd-opnames. Ik was toen wel met Mark en de band al overeen gekomen dat ik de cd zou inspelen en dat SD daarna een andere drummer zouden zoeken. Het label lapte dat aan z'n laars en zocht op de achtergrond fijn door naar een andere drummer. Principieel haak ik dan gewoon ook af. Ik begrijp dat het label liever in een keer een ("veilige") permanente bezetting heeft, maar als een label geheel respectloos met z'n muzikanten omgaat blijf ik liever ver uit de buurt. Ik had aangeboden de cd in te spelen als vriendendienst voor Mark. Mark vond dat te gek (klikte ook goed tussen ons) maar het label wilde dus per se een permanente drummer. So be it. Anyways.. Geen slecht woord over Mark en de band zelf. Ik heb 4 maal met de boys gerepeteerd en moet zeggen dat dat echt wel wat gaat worden. Zeer sterk materiaal. Zodra ze een zangeres hebben... Ik wens ze alle succes! P.S. Dat interview in MusicMaker is afgenomen begin juni (!) en pas verschenen in oktober. Loopt inderdaad wat achter :-) [Dit bericht is gewijzigd door Redelijk op 18-10-2002 0:54] |
|
Ik ben o.a. benieuwd naar de stem van Simone Simons. Weet iemand of zij al eerder aan muzikale projecten heeft meegewerkt en zo ja welke? |
|
Misschien als instrumentenbouwer? BOSCH & SIMONS Simone Simons & Peter Bosch In het seizoen 1998/99 lopen bij Simone Simons en Peter Bosch naar alle waarschijnlijkheid verscheidene nieuwe muziekmachines van stapel. Momenteel werken zij aan o.a. aan een projekt waarin luidsprekers die zich bliksemsnel verplaatsen een hoofdrol vertolken. Tevens wordt er een nieuw trilproject en een nieuwe installatie met chaotische slingers verwacht. Het centrale thema in voorgaande werken - onvoorspelbare processen die aan de basis staan van een zich nimmer herhalend gedrag van hun sculpturen, zowel in beweging als geluid - blijft uiteraard gehandhaafd. Ook de oudere werken blijven beschikbaar, zoals 'Was der Wind zum Klingen bringt' (1990), het 'Electrisch Zwaai Orkest' (1991/92) en de diverse trilprojekten (1993-97), waaronder de 'Krachtgever' (1995). Simone Simons and Peter Bosch A few decades ago, Walter Jenny said that oscillations in the cells determine the shape and texture of certain characteristics of man, animal and inorganic materials like wood or stone. Architect Albers appended this by saying in VPRO's television program 'Zomergasten' that sound waves cause incredibly dense patterns in different materials and that oscillations as such can be used in architecture. The use and visualization of these oscillations is a nearly unexplored area. Peter Bosch and Simone Simons did not start from this point of view although it sheds a completely different light on the pieces they contributed to DEAF. 'De Krachtgever' is a project that was realized in cooperation with the TU Twenthe, as part of the TART program. During DEAF, we will see a new version of this piece that is based on sound oscillations - more specifically sound interferences - and the different patterns computer controlled oscillations can cause. 32 Wooden and steel boxes are stacked regularly. The boxes are connected through springs. Each stack of boxes is driven by one or more eccentric electrical motors. The motor speeds are computer controlled and varied in such a way that interesting interferences between the fixed oscillation frequencies and the resonance frequency of a stack evolve. It is possible to oscillate separate boxes, whole stacks or induce combinations of oscillations at different levels of a stack. A natural phenomenon is exploited and controlled by the computer. A wall of boxes will be used to create an exciting and dense composition. The more boxes are used, the more complex and varied the sound scala will be. The sound is pure, unamplified and rich in detail, as is the norm in the oeuvre of Peter Bosch and Simone Simons (i.e. 'Het Elektrisch Zwaaiorkest' and 'De Traject Versterker'). The sound can best be described as sound stacks that vary in force, timbre and rhythm from subtle to very powerful, from regular to chaotic. Klinkt interessant...hier nog wat globale info: http://www.v2.nl/deaf/94/index.html [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-11-2002 1:02] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ja dat heb ik ook gelezen i.d.d. Ik twijfel er alleen aan of dat ook de S.S. is die nu in S.D. zit; waarschijnlijk is het gewoon een toevallige naamgenoot. [Dit bericht is gewijzigd door Jade op 25-11-2002 13:40] |
|
|
|
Ik denk dat daar een andere Simone wordt bedoeld...ze is toch wat te jong denk ik om in 1990 al aan muzikale projecten te hebben meegewerkt.... |
|
Wat ik ervan gehoord heb is dat ze de vriendin van Mark is en eerder in een koor heeft gezongen.. Ik ga ze 15 december kijken. Ben eens benieuwd.. Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |