IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2021 10:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2021 7:50 schreef XXL het volgende:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met audioversterkers zonder toonregeling? Nou gebruik ik het zelden maar maar ik ben bang dat ik toch iets ga missen. Toch wel handig om er in noodgevallen op terug te kunnen vallen.


Ja, maar ik ben een purist. Mijn stereo heeft alleen een source-schakelaar en een volumeknop:

(en, moderne tovenarij, een afstandsbediening!)



In de high end wereld is toonregeling echt not done, dan wil je juist de opname zo ongekleurd als mogelijk af kunnen spelen.

Maar als jij zoals vrijwel iedereen graag een sluitspier-ontspannende hoeveelheid bas in je muziek draait, waarom zou je dat dan niet doen? Het gaat er toch om wat jij lekker vind klinken?


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 01-03-2021 10:41 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Donderdag wordt mijn Linn Majik DSM3 geleverd met 2 wall-mounted M109 boxen. En een Pro-Ject X1 turntable. Zo-veel-zin-in.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-03-2021 10:45 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik luister meestal via YouTube over laptop speakers. Het gaat mij om de muziek, de geluidskwaliteit doet me weinig. Of ik luister via mijn mobieltje met mega kut oortjes, of soms een semi-dure Sennheiser studio closed monitoring headphone. Dat dan weer wel.


When your people matter, menstrual health matters


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-03-2021 11:18 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2021 7:50 schreef XXL het volgende:Zijn hier mensen die ervaring hebben met audioversterkers zonder toonregeling? Nou gebruik ik het zelden maar maar ik ben bang dat ik toch iets ga missen. Toch wel handig om er in noodgevallen op terug te kunnen vallen.


Misschien zou je eens naar NAD kunnen kijken. Zijn vrij basic en zonder rare bass boost loudness fratsen, maar wel nog een simpele treble en bass knop voor 'noodgevallen'.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2021 11:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2021 10:45 schreef Fusion het volgende:
Ik luister meestal via YouTube over laptop speakers. Het gaat mij om de muziek, de geluidskwaliteit doet me weinig.


Ben je het niet met me eens dan, dat als je enigszins een volledig audiobeeld krijgt, de muziek anders op je kan overkomen? En ik bedoel dus niet dat audiofiele geneuzel van hierboven, maar wel dat enorme gat tussen laptopspeakers en een normaal setje muziekspeakers?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-03-2021 11:57 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wel eens hoor. Maar vooral bij metal, als de mix goed is, hoo je alle instrumenten goed (daar alles laag en overstuurd is best knap), that's meestal, generally speaking wel it. Ik vind t verschil dan tussen mega goede versterkers en speakers en gouden kabeltjes persoonlijk met dehand door elfjes gefabriceerd en een Youtube filmpje afspelen niet zo bijzonder. Voor veel andere muziekstijlen ben ik dezelfde mening toegedaan. Maar voor andere stijlen vind ik t wel toegevoegde waarde hebben, Klassiek bijv waarbij de ambient mics in een mooie locatie bijv veel duidelijker in de mix te horen zijn.

Ik kick gewoon vornaelijk op het harmnoische en ritmische gedeelte van muziek. Kan er ook weinig aan doen


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2021 12:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Er zit minder ruimte tussen een Snaack-setup en een setje van de Mediamarkt dan tussen je laptop speakers en datzelfde setje. Erg leuk voor de details en als je geld genoeg hebt, maar uiteindelijk verwaarloosbaar om muziek goed over te laten komen.

Alles op de laptopspeakers daarentegen, zeker bij metal wordt een brij. Dat komt -denk ik- omdat metal een vrij druk in het midden frequentiegebied leeft.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-03-2021 12:55 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Heel soms als ik wild ben sluit ik de laptop of mobiel aan op de Samsung breedbeeld TV en luister ik over de TV speakers


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2021 13:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Fusion toch. Ik zal vanavond ter compensatie "Amused to death" van Roger Waters 5 keer integraal afspelen over mijn proletenset.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-03-2021 13:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wel in Dolby ultra-quad 5.1 S/N van 99% raw FLAC lossless hibernation mode hoop ik!


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2021 13:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Met een bosje worteltjes erbij!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-03-2021 14:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Snaeck, de man die sneller van vega naar carnivoor en back wisselt dan zijn schaduw!


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-03-2021 14:02 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Geen radijs?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2021 14:27 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2021 13:36 schreef Snaack het volgende:
Fusion toch. Ik zal vanavond ter compensatie "Amused to death" van Roger Waters 5 keer integraal afspelen over mijn proletenset.



wat een plaat is dat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-03-2021 16:07 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2021 10:26 schreef Snaack het volgende:
Ja, maar ik ben een purist. Mijn stereo heeft alleen een source-schakelaar en een volumeknop:

(en, moderne tovenarij, een afstandsbediening!)



In de high end wereld is toonregeling echt not done, dan wil je juist de opname zo ongekleurd als mogelijk af kunnen spelen.

Maar als jij zoals vrijwel iedereen graag een sluitspier-ontspannende hoeveelheid bas in je muziek draait, waarom zou je dat dan niet doen? Het gaat er toch om wat jij lekker vind klinken?


Als ik het al gebruik gaat er iets hoog bij.

Voor bas gebruik ik het sowieso al nooit. Ik heb een schijthekel aan dat gedreun.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-03-2021 10:37 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik ga toch voor iets minder high end omdat ik daar ergens het geld niet voor over heb.
Mede vanwege mijn gehoor als zwakste schakel.

Eigenlijk wil ik geen display maar dat lukt helaas niet altijd.

- Yamaha A-S501. Vanwege het geweldige retro uiterlijk en bediening.



- Denon PMA-800NE.



- Rotel A12. Heeft eigenlijk wel alles wat ik zoek.



- Arcam SA10. Geen Bi-Wiring mogelijk. Wel de beste DAC. Alleen niet in zilver uitvoering wat ik eigenlijk wil maar daar valt mee te leven.



Cambridge Audio blijf ik verder enorm mooi vinden maar daar is helaas een Phono ingang niet de standaard afgezien van de AXA35 maar die heeft weer geen DAC aan boord.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 06-03-2021 10:39]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-03-2021 10:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Owja:

quote:
Op 1 maart 2021 12:53 schreef spectre het volgende:
Er zit minder ruimte tussen een Snaack-setup en een setje van de Mediamarkt dan tussen je laptop speakers en datzelfde setje. Erg leuk voor de details en als je geld genoeg hebt, maar uiteindelijk verwaarloosbaar om muziek goed over te laten komen.



Precies dit.

Met dank aan spectre.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 06-03-2021 10:51]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-03-2021 11:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ook eens hoor. Zeg t maar niet tegen audiofoelen met hun puur gouden kabelstekkers en gedemagnetiseerde CDs.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-03-2021 11:07 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Enneh.... Die Rotel heeft zelf vervaardigde ringkerntransformators!!!!!1!!1


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-03-2021 11:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ringkern heeft sowieso de voorkeur.

Dan blijven als ik het goed heb de Rotel en de Arcam over.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-03-2021 11:29 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

En automatische FLAC S/N travo decompressie?


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-03-2021 11:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zit je nou een snaakje te pullen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-03-2021 16:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-03-2021 22:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2021 11:05 schreef Fusion het volgende:
Ook eens hoor. Zeg t maar niet tegen audiofoelen met hun puur gouden kabelstekkers en gedemagnetiseerde CDs.


nou ja, die zeggen hetzelfde denk ik, maar ook dat je heel gelukkig kunt worden van net dat beetje extra kwaliteit.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-03-2021 7:25 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Kutmuziek klinkt altijd kut, hoe duur en high-end je audioset ook is.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen