|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
Donderdag wordt mijn Linn Majik DSM3 geleverd met 2 wall-mounted M109 boxen. En een Pro-Ject X1 turntable. Zo-veel-zin-in. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
Ik luister meestal via YouTube over laptop speakers. Het gaat mij om de muziek, de geluidskwaliteit doet me weinig. Of ik luister via mijn mobieltje met mega kut oortjes, of soms een semi-dure Sennheiser studio closed monitoring headphone. Dat dan weer wel. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Misschien zou je eens naar NAD kunnen kijken. Zijn vrij basic en zonder rare bass boost loudness fratsen, maar wel nog een simpele treble en bass knop voor 'noodgevallen'. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Ben je het niet met me eens dan, dat als je enigszins een volledig audiobeeld krijgt, de muziek anders op je kan overkomen? En ik bedoel dus niet dat audiofiele geneuzel van hierboven, maar wel dat enorme gat tussen laptopspeakers en een normaal setje muziekspeakers? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Wel eens hoor. Maar vooral bij metal, als de mix goed is, hoo je alle instrumenten goed (daar alles laag en overstuurd is best knap), that's meestal, generally speaking wel it. Ik vind t verschil dan tussen mega goede versterkers en speakers en gouden kabeltjes persoonlijk met dehand door elfjes gefabriceerd en een Youtube filmpje afspelen niet zo bijzonder. Voor veel andere muziekstijlen ben ik dezelfde mening toegedaan. Maar voor andere stijlen vind ik t wel toegevoegde waarde hebben, Klassiek bijv waarbij de ambient mics in een mooie locatie bijv veel duidelijker in de mix te horen zijn. Ik kick gewoon vornaelijk op het harmnoische en ritmische gedeelte van muziek. Kan er ook weinig aan doen When your people matter, menstrual health matters |
|
Er zit minder ruimte tussen een Snaack-setup en een setje van de Mediamarkt dan tussen je laptop speakers en datzelfde setje. Erg leuk voor de details en als je geld genoeg hebt, maar uiteindelijk verwaarloosbaar om muziek goed over te laten komen. Alles op de laptopspeakers daarentegen, zeker bij metal wordt een brij. Dat komt -denk ik- omdat metal een vrij druk in het midden frequentiegebied leeft. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Heel soms als ik wild ben sluit ik de laptop of mobiel aan op de Samsung breedbeeld TV en luister ik over de TV speakers When your people matter, menstrual health matters |
|
Fusion toch. Ik zal vanavond ter compensatie "Amused to death" van Roger Waters 5 keer integraal afspelen over mijn proletenset. |
|
Wel in Dolby ultra-quad 5.1 S/N van 99% raw FLAC lossless hibernation mode hoop ik! When your people matter, menstrual health matters |
|
Met een bosje worteltjes erbij! |
|
Snaeck, de man die sneller van vega naar carnivoor en back wisselt dan zijn schaduw! When your people matter, menstrual health matters |
|
Geen radijs? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: wat een plaat is dat Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Als ik het al gebruik gaat er iets hoog bij. Voor bas gebruik ik het sowieso al nooit. Ik heb een schijthekel aan dat gedreun. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik ga toch voor iets minder high end omdat ik daar ergens het geld niet voor over heb. Mede vanwege mijn gehoor als zwakste schakel. Eigenlijk wil ik geen display maar dat lukt helaas niet altijd. - Yamaha A-S501. Vanwege het geweldige retro uiterlijk en bediening. - Denon PMA-800NE. - Rotel A12. Heeft eigenlijk wel alles wat ik zoek. - Arcam SA10. Geen Bi-Wiring mogelijk. Wel de beste DAC. Alleen niet in zilver uitvoering wat ik eigenlijk wil maar daar valt mee te leven. Cambridge Audio blijf ik verder enorm mooi vinden maar daar is helaas een Phono ingang niet de standaard afgezien van de AXA35 maar die heeft weer geen DAC aan boord. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 06-03-2021 10:39] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Owja: quote: Precies dit. Met dank aan spectre. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 06-03-2021 10:51] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ook eens hoor. Zeg t maar niet tegen audiofoelen met hun puur gouden kabelstekkers en gedemagnetiseerde CDs. When your people matter, menstrual health matters |
|
Enneh.... Die Rotel heeft zelf vervaardigde ringkerntransformators!!!!!1!!1 When your people matter, menstrual health matters |
|
Ringkern heeft sowieso de voorkeur. Dan blijven als ik het goed heb de Rotel en de Arcam over. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
En automatische FLAC S/N travo decompressie? When your people matter, menstrual health matters |
|
Zit je nou een snaakje te pullen? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: nou ja, die zeggen hetzelfde denk ik, maar ook dat je heel gelukkig kunt worden van net dat beetje extra kwaliteit. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Kutmuziek klinkt altijd kut, hoe duur en high-end je audioset ook is. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |