IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 06-09-2002 15:02 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Zelf heb ik werkelijk de oudst mogelijke troep die er is, boxen die nog ouder zijn dan ik. Dit komt door geldgebrek, maar als ik ga werken, is het tijd voor goed spul!

Voor supergeluid gan ik naar mijn broer, met z'n Canton Ergo RC-A's. Niet te geloven, wat een geluid komt daar uit.






Dear dirty delightful old drunken old days


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2002 15:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

*zucht*
ik zou donders graag een mooi setje willen kopen

MAAR JA de centjes zijn er niet


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 06-09-2002 17:12 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

zelf heb ik het geld niet om 10000 gulden aan boxen uit te geven, en het is momenteel niet nodig ook, ik heb van die ouwe boxen staan (ouder als mij ) merk onbekend maar er komt nog steeds super goed geluid uit vooral de bass is ziekelijk zwaar


My madness, my sadness


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-09-2002 16:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb een foto kunnen vinden van mijn fijne luidsprekers:



Ik heb deze, maar dan in mat cremekleur gelakt Heerschende luidsprekers, ookal zeg ik het zelf


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 07-09-2002 17:54 by Eternal Darkness Wijzig reactieProfiel van Eternal DarknessQuote dit berichthttp://-

Uit ervaring weet ik dat de boxen van Snaack heersen haha vooral toen de benedenbuurman iets te hard zn muziek had aanstaan maar wel oneerlijk eigenlijk zo'n vermogen met Deicide in de cd speler en dan tegen de muziek van je benedenBROERman


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 07-09-2002 17:59 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

We hebben een nieuwe Rotel Receiver, En Die aluminium Piega Speakers, Onze gehele 5.1 installatie bestaat trouwens uit Piega's,
tsja, mijn vader is wat je noemt een echte "Audiofile"


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 07-09-2002 18:30 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 7 september 2002 17:54 schreef Eternal Darkness het volgende:
Uit ervaring weet ik dat de boxen van Snaack heersen haha vooral toen de benedenbuurman iets te hard zn muziek had aanstaan maar wel oneerlijk eigenlijk zo'n vermogen met Deicide in de cd speler en dan tegen de muziek van je benedenBROERman


Hij verdient het!! moet hij maar geen house draaien/maken.

Maar idd deze boxen heersen! Wat een geluid zeg.


Don't blush when I rip you open


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 28-07-2003 20:28 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Hier dan maar ff.

Ik heb laatst een 2e hands technics platenspeler aangeschaft, er zat alleen geen handleiding bij. Heeft iemand die? Het is een technics SL-BD22.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-07-2003 21:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

is het een oud apparaat?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 28-07-2003 21:29 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ehm ja denk het wel. Maar hoe oud is oud, ik denk zo'n jaar of 10. Maar heb al zelf de handleiding bij technics besteld, als ze hem nog hebben.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-07-2003 21:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

hehe, ok dan

Als het nou niet lukt, zeg het dan ff, ik weet nog wel enkele potentiële adresjes..


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 28-07-2003 21:36 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ok in ieder gevakl bedankt

Wel een stelletje afzetter, ze willen gewoon 16 pleuro per handleiding hebben, beter krijg ik dan ook een heel boekwerk.


Het is trouwens geen high-end platend speler hoor, maar vond het zonde om er een topic over te starten...

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 28-07-2003 21:37]


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 24-10-2005 20:05 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Nou, High-end is het niet echt, maar ik plaats het toch maar hier.

Ik ben sinds korte tijd in het bezit van een paar B&W DM330i. Boxen uit de jaren tachtig, toendertijd ongeveer het middensegment van B&W, als ik het me goed herinner, max belastbaar tot 100 watt.
Deze worden momenteel aangestuurd door een 2x60 watt Pioneer receiver. Dit deed tot enige tijd goede dienst met mijn oude boxen, maar met deze van B&W, krijg ik het idee dat mn versterker de zwakke schakel in het geheel is geworden (ja, en mn cd-speler ook, maar daar hek t nu niet over).

Nu zit ik erover te denken om een nieuwe versterker aan te gaan schaffen, maar ik vroeg me af of er hier mss mensen zijn die me advies kunnen geven. Heeft het uberhaupt wel zin om met deze boxen een nieuwe versterker te kopen? Of is het gewoon slim om nog een aantal jaren stug door te sparen, en daarna meteen in een hogere prijsklasse alles te vernieuwen?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


bolderkar
Usericon van bolderkar
Posted 24-10-2005 20:14 by bolderkar Wijzig reactieProfiel van bolderkarQuote dit bericht

http://www.crusade-proaudio.nl/
http://www.crusade-audio.nl/

nog weinig op de site, maar retegoed spul. Zowel voor thuis als voor muzikanten.



[Dit bericht is gewijzigd door bolderkar op 24-10-2005 20:52]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2005 20:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Haha, helemaal niets op de site, en die homeaudio URL doet het helemaal niet!

@Rasputin: wat is precies het euvel??? Oftwel, wat valt je qua klank op??


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-10-2005 20:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

die knakkers kunnen wel een nieuwe site gebruiken zeg, zo verkoop je niks


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 24-10-2005 20:42 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Het is allemaal niet zo zuiver en helder als bij mijn oom (van wie ik ze dus gehad heb), het geluid klinkt over het algemeen wat meer als een brij. Minder gedetailleerd is denk ik de beste omschrijving.

Oh, daar hing ie overigens aan een Denon die ong. even oud is, verder hek geen specs ervan ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 24-10-2005 20:47]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-10-2005 21:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik ben nu aan het shoppen (al gaat de definitieve koop pas in januari of februari plaats vinden).

Voorlopig neig ik naar een:

Rotel RSX-1056


Rotel RDV-1060


Alleen over de speakers ben ik nog niet uit. Hier moet ik nog wat nachtjes over slapen. Klipsch of Avalon...maar misschien ook een huis tuin en keuken JBL of Infiniti...ik weet het nog niet.

Mijn huidige installatie is i.i.g. aan vernieuwing toe. Die Rotels zijn heel fijn en niet eens zo duur.

edit: Recensieconslusie van hifi.nl:

quote:
Conclusie

Voordat ik een conclusie schrijf, lees ik mijn bevindingen en aantekening nog eens zorgvuldig terug. Ik merk dat ik best streng ben geweest tijdens het recenseren van deze Rotel combinatie. Wanneer de performance wordt vergeleken met de prijzen van deze componenten, realiseer ik me dat ze dermate hoog presteren, dat deze combinatie gemakkelijk zijn concurrenten in dezelfde klasse zou outperformen, die meer zullen pronken met een groot hoeveelheid aan gimmicks en gadgets en zevenkanaals versterking. Rotel blijft echter bij de basis, maar verzorgt wel een product waar consumenten met hoge gebruikseisen werkelijk van kunnen genieten. De enige opmerking die gedurende deze recensie stelselmatig naar voren kwam, is de typische klankmatige handtekening van Rotel. Echter, dat is een kwestie van smaak, waarbij ik me realiseer dat de warme tonale aftekening misschien niet helemaal mijn ‘cup of tea’ is, maar de luisteraars die mijn home-cinema bezochten tijdens de recensie-periode van deze Rotelcombinatie vielen bijna van hun stoel van verbazing toen ik hen de prijzen van deze combinatie vertelde. Ik denk dat dat laatste een goede weergave is van hun uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.


Idealiter zou ik ook leuke kabels hebben van bijvoorbeeld Siltech maar:

Siltech LS-110 Classic mk II 2 meter set 1800 euro
Siltech HF-10 Classic mk II balanced 1 meter 399 euro
Siltech HF-10 Classic mk II balanced 1,5 meter 620 euro
Siltech SQ-88 Classic mk II rca 1 meter 940 euro
Siltech SPX-30 Classic mk II 1,5 meter 500 euro
Totale setprijs 5759 euro

Een beetje prijzig voor het kabelwerk alleen... En dan vallen deze nog niet eens ZO duur uit..... Het wordt iets goedkoper denk ik hehe.

Het is wel Neerlands trots: http://www.siltechcables.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 24-10-2005 21:08]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-10-2005 21:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

@Chel: Rotel is prima spul!!

Enne, sja, Siltech kabels.. Absolute wereldtop, maar dat mag ook wel voor die prijs

quote:
Op 24 oktober 2005 20:42 schreef Rasputin het volgende:
Het is allemaal niet zo zuiver en helder als bij mijn oom (van wie ik ze dus gehad heb), het geluid klinkt over het algemeen wat meer als een brij. Minder gedetailleerd is denk ik de beste omschrijving.


Hmmmm... Minder gedetailleerd...

* interlinks
* speakerkabel
* componenten stereo (versterker/ cd-speler etc)

Ow, en niet te vergeten de akoustische eigenschappen van de ruimte waar de stereo staat, houten ondervloer of beton etc.. Beïnvloedt allemaal het totaalplaatje.

Je zou eens kunnen beginnen fatsoenlijke interlinks en speakerkabel aan te schaffen. Mensen verkijken zich daar meestal op, maar daar gaat het signaal natuurlijk doorheen.

Brakke kabels == brak geluid.

Nou hoef je geen Siltech te kopen natuurlijk, maar een mooie Van den Hul is helemaal niet zo duur.

Mocht dat nu niet echt veel helpen blijft er maar 1 ding over: je stereo upgraden...

De middenklasse merken bouwen op dit moment heel leuk instapspul, denk aan Rotel, Vincent, zelfs Arcam waagt begeeft zich op de (versterker) budgetmarkt tegenwoordig.

Heel veel vermogen heb je niet nodig (50 watt stereo is meeer dan genoeg), voor rond de 1000-1200 euro zou je best een leuke nieuwe versterker+cd speler moeten kunnen scoren.

En 2e hands al helemaal natuurlijk


DikkeMemmen
Usericon van DikkeMemmen
Posted 24-10-2005 21:22 by DikkeMemmen Wijzig reactieProfiel van DikkeMemmenQuote dit bericht

Wil ik nog toevoegen dat je heel veel high end kunt bereiken zonder al te veel uit te geven. Tjek bijvoorbeeld eens op http://www.crusade-audio.nl/ die rubberen dingen (vibrapods) lijken duur, maar wat je ervoor terugkrijgt is meer dan een paar dure kabels, en een nieuwe cd-speler. Tering veel winst mee te behalen!


DikkeMemmen
Usericon van DikkeMemmen
Posted 24-10-2005 21:24 by DikkeMemmen Wijzig reactieProfiel van DikkeMemmenQuote dit bericht

En natuurlijk alles goed stevig neerzetten, op spikes van een beetje redelijke kwaliteit, in een zwaar meubel, liefst geheel van MDF en ook ontkoppeld van de vloer, net als je speakers. Meeste winst in begin is te halen met goed neerzetten van je spullen. Trilling is dodelijk, alles wat dat voorkomt is meegenomen. Speakers op 1/3 van de muur, liefst in lengterichting van kamer, liefst met zelfde 'muur' erachter, met tweaters op oorhoogte, op je favoriete zitstek. Scheelt al superveel in je luisterplezier, ook met een goedkope set.


DikkeMemmen
Usericon van DikkeMemmen
Posted 24-10-2005 21:26 by DikkeMemmen Wijzig reactieProfiel van DikkeMemmenQuote dit bericht

Overigens: siltech is HEEL VEEL betalen voor de naam. Probeer maar eens twisted pair kabels. VEEL beter geluid voor VEEL minder geld (in verhouding natuurlijk). Zelfde geldt ook voor MIT trouwens. Dat ene NEderlandse merk (ben naam ff kwijt, is een dubbele naam iig) is overigens ook helemaal niet slecht.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-10-2005 21:42 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Beneden een B&O set staan, daar komt een partij zuivere herrie uit. Jammer dat we alleen de subwoofer er niet bij hebben. Verder is het wel toppie spul


"This one is older than shit, heavier than time!"


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 24-10-2005 21:44 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

B&O, daar betaal je toch eigenlijk veel te veel, omdat het altijd zulk mooi design is enzo?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-10-2005 21:45 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 21:44 schreef Rasputin het volgende:
B&O, daar betaal je toch eigenlijk veel te veel, omdat het altijd zulk mooi design is enzo?


Je betaalt ook voor design, maar de kwaliteit is ook ver boven het gemiddelde philips/sony setje. Ze hebben ook redelijk goede innovaties in speakersystemen. Een van hun nieuwere systemen bijvoorbeeld meet de afmeting van de ruimte en past daarop de EQ aan.

Ik heb het dus over deze speakers:
http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/product.asp?section=systems&sub=ls&prodid=544

[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 24-10-2005 21:46]


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen