IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2021 11:46 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Wellicht omdat hij een narcist is en narcisten continue de bevestiging nodig hebben dat ze geweldig zijn?


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2021 11:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 11:46 schreef faalhaas het volgende:
Wellicht omdat hij een narcist is en narcisten continue de bevestiging nodig hebben dat ze geweldig zijn?


Begrijpend lezen blijft lastig voor je.

Als ik gezegd had:

quote:
De interessantere vraag is waarom het er alle schijn van heeft dat mijn oordeel niet relevant voor je is....



Had ik er immers op gehint dat ik mijzelf geweldig vind en dat mijn oordeel de moeite waard is, omdat ik een kleine lul heb en een narcist ben.

Maar ik stel exact het tegenovergestelde. Kneus.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-03-2021 11:53]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2021 11:55 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Dat heet ook wel reverse psychology

En ook nog een kleine lul dus


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-03-2021 12:18 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Mannen met een kleine penis waren slim, gesofisticeerd en rationeel.

https://www.hln.be/wetenschap-en-planeet/waarom-zijn-oude-standbeelden-altijd-klein-geschapen~a1f50bdd/

Vroeger was alles kleiner beter.

Nou dat. En door.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2021 16:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 11:55 schreef faalhaas het volgende:
Dat heet ook wel reverse psychology


Ik denk niet dat jij intellectueel afdoende capabel bent je dusdanig in het principe van reverse psychology te verdiepen om in te zien dat je er nu een onjuiste interpretatie van weer hebt gegeven.

quote:
En ook nog een kleine lul dus


Dat moet je toch niet kunnen verbazen, waarom denk je anders dat ik mij hier zo hautain op jullie afreageer?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2021 16:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 11 maart 2021 12:18 schreef F.Jacobse het volgende:
Mannen met een kleine penis waren slim, gesofisticeerd en rationeel.

https://www.hln.be/wetenschap-en-planeet/waarom-zijn-oude-standbeelden-altijd-klein-geschapen~a1f50bdd/

Vroeger was alles kleiner beter.

Nou dat. En door.





Narcist.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2021 22:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2021 7:50 schreef XXL het volgende:
Niet meer op zoek. Besloten er toch van af te zien en mijn geld in andere dingen te investeren.

Ik ben momenteel eigenlijk vooral op zoek naar een leuke cd speler omdat die momenteel volledig ontbreekt en ik een beetje kaar ben met die dingen op de pc af te spelen. Geen invoerlade maar slot-in heeft mijn voorkeur.

Eventueel met versterker Met build in DAC en digitale ingangen als setje.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met audioversterkers zonder toonregeling? Nou gebruik ik het zelden maar maar ik ben bang dat ik toch iets ga missen. Toch wel handig om er in noodgevallen op terug te kunnen vallen.

Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.audiolabstore.nl/products/cd-speler-audiolab-6000cdt

https://www.audiolabstore.nl/products/versterkers-audiolab-6000a




En dit setje is het geworden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-05-2021 22:59 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ziet er mooi uit en handig, met bluetooth gedoe en gewoon ouderwetse aansluitingen.

Voor de niet wetenden, er is een leuke fb groep over dit soort dingen.

High End Audio For The Passionates




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2021 23:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik had hem al gehoord dus voor minder dan 1100 euro het setje bij bol gekocht.

Benieuwd hoe het klinkt op mijn B&W 604 S2 speakers. Op zich behoorlijk neutrale speakers dus ik verwacht geen probleem wat dat betreft.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 29-05-2021 9:22 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2021 16:41 schreef Snaack het volgende:
Ik denk niet dat jij intellectueel afdoende capabel bent je dusdanig in het principe van reverse psychology te verdiepen om in te zien dat je er nu een onjuiste interpretatie van weer hebt gegeven.
Wat is volgens jou dan eigenlijk reverse psychology?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2021 9:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ga jij je nu in elk topic schuldig maken aan High-End azijnpisserij?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-05-2021 9:29 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Vinegar peeing is z'n high-end hobby.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-05-2021 9:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zoiets als de juiste man op de juiste plaats.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-06-2021 10:44 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Pff, dat is wel ff omschakelen. Heel anders dan je gewend bent.

Bas dreunt minder. Hoog is minder scherp.
Wel mooi en uitgebalanceerd geluid met meer detail dan ik gewend ben in het middengebied.

Neutraler zeg maar. Zonder dat er een deel van het geluid enorm uitspringt ofzo. Goed stereobeeld ook.

Aangezien Snaak met dit soort speelgoed ervaring heeft (Of spectre omdat die als ik het goed heb ook het 1 en ander aan ervaring met geluid heeft)een vraagje:

Weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven en het kan aan mij liggen hoor maar het is net of je veel minder de volume nodig hebt om je kamer goed te vullen met geluid?
Kan dat kloppen?

Misschien stuurt hij mijn speakers gewoon ook beter aan.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 08-06-2021 11:16]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-06-2021 12:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

simpel, het menselijk gehoor is vooral erg goed in dat middengebied, blijkbaar was dat een evolutionair voordeel.

Als je setje dus vooral daar erg goed is, lijkt het luider zonder extra volume



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-06-2021 12:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Klinkt aannemelijk en zal dan toch een beetje dit verhaal zijn.

quote:
Op 8 juni 2021 10:44 schreef XXL het volgende:
Bas dreunt minder. Hoog is minder scherp.
Wel mooi en uitgebalanceerd geluid met meer detail dan ik gewend ben in het middengebied.

Neutraler zeg maar. Zonder dat er een deel van het geluid enorm uitspringt ofzo. Goed stereobeeld ook.



Minder de nadruk op een bepaald deel van het geluid.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-06-2021 12:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nu dat Apple heel hard speelt op Spatial Audio (ism Dolby Atmos) gaan misschien meer mensen interesse krijgen om muziek te beluisteren op apparatuur met meerdere speakers.

Muziek met Spatial Audio wordt, -voor zo ver ik het nu begrijp- aangeboden in meerdere formaten en afhankelijk wat als output wordt gekozen luister je een bijbehorend formaat. Het leuke eraan is, dat je ook gewoon met 2 speakers of met hoofdtelefoon kunt luisteren, bij de laatste kun je dan kiezen voor Binaural.

Omdat het mijn beroep is ga ik me eens goed verdiepen hoe ik mijn mixen aangeboden krijg in die formaten.

Ik luisterde al veel afwijkende nieuwe mixen bij Apple Music, niet altijd tof, maar dit opent wel deuren imho.. Hopelijk gaan de andere streaming diensten ook zoiets soortgelijks uitrollen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2021 16:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2021 10:44 schreef XXL het volgende:
Pff, dat is wel ff omschakelen. Heel anders dan je gewend bent.

Bas dreunt minder. Hoog is minder scherp.
Wel mooi en uitgebalanceerd geluid met meer detail dan ik gewend ben in het middengebied.

Neutraler zeg maar. Zonder dat er een deel van het geluid enorm uitspringt ofzo. Goed stereobeeld ook.

Aangezien Snaak met dit soort speelgoed ervaring heeft (Of spectre omdat die als ik het goed heb ook het 1 en ander aan ervaring met geluid heeft)een vraagje:

Weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven en het kan aan mij liggen hoor maar het is net of je veel minder de volume nodig hebt om je kamer goed te vullen met geluid?
Kan dat kloppen?

Misschien stuurt hij mijn speakers gewoon ook beter aan.




Dat is wel herkenbaar. Ik zeg altijd maar dat het geluid met het opvoeren van de volumeknop groter wordt, en niet perse harder. Ik vind het ook minder vermoeiend om te luisteren.

Leuke set XXL. Veel plezier ermee!


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-06-2021 13:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Heel erg vet dat Spatial Audio, luister nu op in-ears, op goedkope buds is het niet goed te horen.

Nu nog het mixen erin onder de knie krijgen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-06-2021 14:21 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het was eventjes zoeken, maar de nieuwe Gojira - Fortitude is voor zover ik kon vinden de enige of één van de weinige metal releases in Dolby Atmos.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-08-2021 23:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hier maar even, voor de duidelijkheid.

quote:
Op 4 augustus 2021 21:14 schreef cynic het volgende:
Mag ik een domme vraag stellen? Welk verschil hoor je tussen slechte kabels en goede? Ik heb onlangs een nieuwe stereo gekocht. Die wordt standaard met speakerkabels geleverd en nu ben ik benieuwd of een upgrade zich loont.


De discussie over kabels vervalt al snel in pseudo-wetenschappelijke nonsens door corpulente zestigplussers met teveel geld. Kwaliteitsverbetering die alleen meetbaar is in een lab maar niet hoorbaar zeg maar. Die dove mannetjes beweren gerust dat ze zelfs op die leeftijd frequenties kunnen horen die het menselijk gehoor helemaal niet waar kan nemen. Het is om je rot te lachen en zielig tegelijk.

Klankbeleving, het is natuurlijk nogal subjectief. Nu heb ik hier best een aardige set staan en ik vond het als een vlag op een modderschuit om, laten we zeggen, luidsprekers van een paar duizend euro per stuk met een kabel van een tientje aan te sluiten op een eindversterker van een paar duizend euro. Dat is als b-merk banden onder je Maserati zetten. Het kan wel en het rijdt maar ja, eigenlijk zou je er gewoon Michelins onder willen hebben.

Voor mij was het belangrijk dat de kabels dik genoeg zijn, degelijk zijn en goede aansluitingen hebben. Verder denk ik dat mijn set wel zo goed is dat je verschil tussen kabels zou moeten kunnen horen maar, het gaat mij zoals gezegd meer om het gevoel.

Ik weet dat het goed zit en dat luistert lekker.

Daarnaast: het prijsverschil tussen een goede kabel en een fantastische kabel is voor mij krankzinnig. (een paar honderd versus een paar duizend euro)

Ik heb een set van AudioQuest, de Type-4. Dit is al een paar decennia een geliefde kabel die zeer goed uit tests komt en die uiterst betaalbaar is. (deze is overigens net opgevolgd door de Type 5)



Ziet er toch dik uit. Al mijn bekabeling is overigens van AudioQuest.

Maar, hoor je het nou echt? Dat ligt aan nogal wat variabelen: de installatie, de luidsprekers, de akoestische eigenschappen van de ruimte, plaatsing van de luidsprekers, de productie van het album, de overige bekabeling tussen de componenten, de stroomvoorziening, niet in de laatste plaats de kwaliteit van jouw oren..

Tegen de gemiddelde luisteraar die laten we zeggen voor 1500 euro een setje bij de MediaMarkt haalt, kan ik alleen maar zeggen: koop niet het allergoedkoopste tweelingsnoer maar een beetje een fatsoenlijke, zuiver koper, dikke kabel van een paar tientjes.

Dat hele dunne draad kan namelijk nogal warm worden als je vrij hard speelt en dan kan de isolatiemantel smelten. Ook verandert de weerstand van de kabel, die wordt hoger als de temperatuur toeneemt, en dat zorgt voor signaalverlies, kortom, een dunner geluid. Een beetje zoals een cassettebandje dat duizend keer af is gespeeld.

Maar de prietpraat die je in reviews over duurdere kabels leest, over "het realistische timbre van houtklanken", dan denk ik, ga toch dood met je neutrale kabel in die open rug van je.



[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 05-08-2021 15:30]


cynic
Usericon van cynic
Posted 05-08-2021 15:02 by cynic Wijzig reactieProfiel van cynicQuote dit berichthttp://www.the-wounded.nl

Okay, bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik nam een beetje aan dat je dan ook echt meetbaar verschil zou moeten merken. Meer volume bijvoorbeeld, of dat bepaalde frequenties beter/mooier klinken. Met gitaarkabels kon ik daar ook nooit super veel van horen.
Een paar honderd euro voor een paar speakerkabels vind ik nog steeds best veel trouwens, dat is voor mijn setje denk ik sowieso niet nodig.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-08-2021 15:07 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Gewoon 2-aderig zuurstof vrij koper vanaf de rol (2.5 of 4mm2) voldoet ook prima ipv die prefab kabels met aangegoten stekkertjes.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-08-2021 15:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik had deze al in het andere topic gepost, maar zoiets is prima. Ben je voor een paar tientjes klaar.

https://www.hifiklubben.nl/argon-audio-classic-speaker-cable2-luidsprekerkabel/argcl2sc/

edit:
quote:
Op 5 augustus 2021 15:07 schreef Natural Disaster het volgende:
Gewoon 2-aderig zuurstof vrij koper vanaf de rol (2.5 of 4mm2) voldoet ook prima ipv die prefab kabels met aangegoten stekkertjes.




Dat dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 05-08-2021 15:09]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-09-2021 17:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb heel de teringzooi toch weggedaan. Een tijd geleden dacht ik "wanneer heb ik nou echt de tijd genomen om een paar platen te draaien, of echt te genieten van het beluisteren van een album".

Ik wist niet meer wanneer, en toen kreeg ik het gevoel dat de set er alleen maar voor de heb stond. Of zodat de visite kon zeggen "goh wat een mooie installatie". Dat gevoel ging niet meer weg.

Nu had ik eerder al geprobeerd (toen ik ging scheiden) de set in consignatie te laten verkopen maar daar had ik van afgezien omdat de afschrijving krankjorum was.

Met particuliere verkoop was de afschrijving nog steeds aanzienlijk maar toch leverde de verkoop me bijna het dubbele op van wat de winkel mij had geboden. Wat een klootzakken zeg.

Enfin, ik heb op Marktplaats een beschaafd 5.1 setje van Monitor Audio op de kop weten te tikken, waarmee ik nog net in dit topic mag posten. Daarbij een simpele receiver die native streaming biedt en ook phono ingangen heeft.

Heb nog een oude platenspeler staan die ik op ga knappen en een beetje ga upgraden.

Hiermee komt mijn high-end avontuur ten einde.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen