IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-09-2021 17:50 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2021 17:42 schreef Snaack het volgende:
Hiermee komt mijn high-end avontuur ten einde.


Ja, maar.... En je ontstoorde audiorack dan?



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-09-2021 17:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2021 17:42 schreef Snaack het volgende:
Dat gevoel ging niet meer weg.



Gek, ik heb onlangs ook een aantal keer dezelfde gedachte gehad. Er hoeft maar één keer de twijfelgedachte door je hoofd te schieten, en ineens is het klaar. Waarom heb ik al die LP's eigenlijk? Ik hield mezelf lang voor dat het een corona-afstomping was (ik heb in de afgelopen 18 maanden nog geen 10 platen gekocht). Daarvoor schoof ik het af op mijn hersenschudding en dat ik daardoor geen zin had om op volume naar muziek te luisteren. Nu begint me het gevoel te bekruipen dat ik er gewoon klaar mee ben.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 06-09-2021 17:58]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 06-09-2021 18:23 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Wat ook helpt is het besef dat elke installatie zijn eigen klank heeft, en dat het best leuk is dat mijn plaat bij mij thuis anders klinkt dan bij mijn maat thuis.

Platen gaat toch ook meer om het ritueel en het tastbare medium dan om de meest zuivere weergave?

Ik ga altijd een werkende platenspeler met een tweedehands stereosetje hebben. Gaat nooit HiFi worden maar zeker goed genoeg om er van te genieten.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 07-09-2021 7:02 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2021 17:42 schreef Snaack het volgende:
Ik heb heel de teringzooi toch weggedaan. Een tijd geleden dacht ik "wanneer heb ik nou echt de tijd genomen om een paar platen te draaien, of echt te genieten van het beluisteren van een album".

Ik wist niet meer wanneer, en toen kreeg ik het gevoel dat de set er alleen maar voor de heb stond. Of zodat de visite kon zeggen "goh wat een mooie installatie". Dat gevoel ging niet meer weg.

Nu had ik eerder al geprobeerd (toen ik ging scheiden) de set in consignatie te laten verkopen maar daar had ik van afgezien omdat de afschrijving krankjorum was.

Met particuliere verkoop was de afschrijving nog steeds aanzienlijk maar toch leverde de verkoop me bijna het dubbele op van wat de winkel mij had geboden. Wat een klootzakken zeg.

Enfin, ik heb op Marktplaats een beschaafd 5.1 setje van Monitor Audio op de kop weten te tikken, waarmee ik nog net in dit topic mag posten. Daarbij een simpele receiver die native streaming biedt en ook phono ingangen heeft.

Heb nog een oude platenspeler staan die ik op ga knappen en een beetje ga upgraden.

Hiermee komt mijn high-end avontuur ten einde.
Centenkwestie dus.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-09-2021 7:56 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als ik mijn spul leuk voor elkaar zou hebben zou ik het niet zomaar wegdoen omdat ik er klaar mee ben.

Of het moet opeens enorm in de weg staan of niet voldoen aan de W.A.F.. Hoewel je in het laatste geval ook je vrouw de deur kunt wijzen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 07-09-2021 8:00]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-09-2021 15:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2021 17:50 schreef Negatieveling het volgende:
Ja, maar.... En je ontstoorde audiorack dan?


Daar slaap ik nu in. Dat rack is niet alleen uitstekend geschikt om onhoorbare hoogfrequente storing te elimineren maar doet het ook goed tegen 5G nanobot mindcontrol shizzles.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-09-2021 15:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2021 7:56 schreef XXL het volgende:
Als ik mijn spul leuk voor elkaar zou hebben zou ik het niet zomaar wegdoen omdat ik er klaar mee ben.


Wanneer dan wel?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-09-2021 15:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2021 7:02 schreef Slegthyd het volgende:
Centenkwestie dus.


Nou nou, wat een projectie zeg.

Ik begrijp dat het niet leuk is om van uitkering tot uitkering te moeten leven, constant de stress de eindjes aan elkaar te moeten knopen. Jouw projectie is tekenend voor dergelijke stress.

Maar, newsflash, veel mensen kennen die stress niet en doen gewoon wat hun goeddunkt in het leven. Zo ook ik.

Blijf vooral proberen de troll uit te hangen, hebben wij weer iets te lachen. Maar nou opkankeren. Dank je.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-09-2021 16:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2021 17:57 schreef iPim het volgende:
Nu begint me het gevoel te bekruipen dat ik er gewoon klaar mee ben.

Natuurlijk, dingen zijn maar leuk zo lang ze leuk zijn. Nog erger: heb al zeer lang geen platendraaier meer en heb ook absoluut de energie niet om een leuke installatie te gaan uitzoeken + het is verre van een prioriteit. Dus nu ligt 90% van mijn muziekcollectie klaar voor verkoop, enkel de stuks waar ik echt aan gehecht ben blijven liggen, voor de heb.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 07-09-2021 18:32 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2021 15:42 schreef Snaack het volgende:
Nou nou, wat een projectie zeg.

Ik begrijp dat het niet leuk is om van uitkering tot uitkering te moeten leven, constant de stress de eindjes aan elkaar te moeten knopen. Jouw projectie is tekenend voor dergelijke stress.

Maar, newsflash, veel mensen kennen die stress niet en doen gewoon wat hun goeddunkt in het leven. Zo ook ik.

Blijf vooral proberen de troll uit te hangen, hebben wij weer iets te lachen. Maar nou opkankeren. Dank je.
Je hebt een goeie run gehad. Nu even rustig aan doen en accepteren dat je gezakt ben op de sociale ladder nadat je vriendin je de deur gewezen heeft. Toegeven is de eerste stap.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-09-2021 18:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

sjeezzz...



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-09-2021 19:31 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2021 16:30 schreef BenKnuckles het volgende:
Natuurlijk, dingen zijn maar leuk zo lang ze leuk zijn. Nog erger: heb al zeer lang geen platendraaier meer en heb ook absoluut de energie niet om een leuke installatie te gaan uitzoeken + het is verre van een prioriteit. Dus nu ligt 90% van mijn muziekcollectie klaar voor verkoop, enkel de stuks waar ik echt aan gehecht ben blijven liggen, voor de heb.


Dat hoor ik van meer muziekliefhebbers om me heen, het lijkt haast wel of er een grote voorjaarsschoonmaak woedt. Hele platen- en CD-collecties gaan rücksichtslos de deur uit na eventueel omgezet te zijn in digitale bestanden - ik ken zelfs al mensen die het hele 'bezitten' van muziek er aan hebben gegeven en dat hebben uitbesteed aan de Spotify's van deze wereld. Ik ben daar nog niet.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-09-2021 19:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik ben ook nog niet helemaal klaar om fysieke formats te laten gaan omdat ik het leuk vind om artiesten en platenzaken te steunen. Wat ga ik anders kopen, nog meer shirts?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sater
Usericon van Sater
Posted 07-09-2021 21:54 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb in de loop der jaren honderden cd's weggedaan, maar ik merk dat ik toch behoorlijk vaak dingen opnieuw koop. Bijvoorbeeld omdat een ander album van een bepaalde band opeens wél klikt, omdat ik eindelijk rijp genoeg ben of omwille van nostalgie. Nu geeft dat voor reguliere items niet zo, maar zeldzamere items doe ik niet meer zo snel van de hand als voorheen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-09-2021 22:04 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 7 september 2021 7:02 schreef Slegthyd het volgende:
Centenkwestie dus.


Al zou ie er de hypotheek op een nieuwe achterband voor z'n motorfiets mee af willen lossen, so what?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 07-09-2021 22:44 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 7 september 2021 19:31 schreef Negatieveling het volgende:
Dat hoor ik van meer muziekliefhebbers om me heen, het lijkt haast wel of er een grote voorjaarsschoonmaak woedt. Hele platen- en CD-collecties gaan rücksichtslos de deur uit na eventueel omgezet te zijn in digitale bestanden - ik ken zelfs al mensen die het hele 'bezitten' van muziek er aan hebben gegeven en dat hebben uitbesteed aan de Spotify's van deze wereld. Ik ben daar nog niet.


Nope, ik ook niet. Valt me inderdaad ook op, ik heb de laatste paar maanden echt shitloads aan supervette cd’s voor wêhnâg bij de kringloop gekocht, alsof mensen inderdaad hele collecties wegpleuren. Eerder mocht je je in je handen wrijven als je thuiskwam met een of twee leuke albums, nu was het af en toe gekkenwerk. Heerlijk.

Mijn collectie gaat niet weg. Klaar. Ik vind het verzamelen tof, ik vind zo’n kast vol muziek in de kamer tof, ik vind het tof om ze te draaien… Spotify gebruik ik voor in de auto, om nieuwe dingen op te ontdekken, of soms even voor de makkelijk. Verder cd’s for the win.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-09-2021 23:59 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2021 22:44 schreef Ethereal het volgende:
Ik vind het verzamelen tof
Dat is het net: ik niet meer. Het heeft allemaal ook veel minder prioriteit dan andere dingen bij mij. CD's en vinyl liggen hier enkel plek in te nemen, gezien ik ook nog (nog...) geen aandrang voel om degelijke audio-apparatuur aan te kopen om het op af te spelen.

De enige uitzondering zijn tapes. Die speel ik ook nagenoeg nooit af, maar blijf ik wel te gek vinden om te verzamelen. Dus eens de prio weer wat hoger gaat liggen, ga ik me daar ook weer meer mee bezighouden, om die twee handenvol die ik nu heb aan te vullen.

quote:
Op 7 september 2021 19:57 schreef iPim het volgende:
Ik ben ook nog niet helemaal klaar om fysieke formats te laten gaan omdat ik het leuk vind om artiesten en platenzaken te steunen. Wat ga ik anders kopen, nog meer shirts?
Daar heb je een goed punt... Vandaar dat ik in goede buien wat meer richting Bandcamp wil beginnen kijken en muziek daar digitaal zou aankopen. Puur symbolisch dan eerder, want ik zou het alsnog streamen (van Bandcamp dan, in geval van aankoop daar).

Het blijft wel machtig irritant om meerdere streamingdiensten met elkaar te combineren. Ik heb mijn actuele muzieklijsten liever op 1 plek staan. Anders is mijn vertrekpunt om zeep.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2021 0:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2021 18:32 schreef Slegthyd het volgende:
Je hebt een goeie run gehad. Nu even rustig aan doen en accepteren dat je gezakt ben op de sociale ladder nadat je vriendin je de deur gewezen heeft. Toegeven is de eerste stap.


Hahaha dat bedoelen we dus. He shoots, he score.. O nee. Alweer 20 meter naast het doel. Teringjantje zeg.

Maar goed, het is op zich al een hele prestatie dat het jou lukt je in relatief coherent Nederlands uit te drukken hier. Voor iemand met jouw conditie, chapeau.

Dat we je soms niet helemaal begrijpen of kunnen volgen als jij denkt dat je gevat of grappig bent is verder een direct gevolgd van jouw kleine beschadigde hersentjes. Dat neemt niemand jou kwalijk, knulletje.

*knijpt in wangetjes*


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-09-2021 1:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2021 15:29 schreef Snaack het volgende:
Wanneer dan wel?


Njah, het is meer dat ik me moeilijk voor kan stellen er klaar mee te zijn.
Ik draai vrij veel muziek en dat is in mijn leven gewoon enorm belangrijk.

Gezien het feit dat je nu een 5.1 setje hebt gekocht doet me vermoeden dat je iig niet klaar bent met muziek.
En als er dan toch een andere versterker staat had er dus ook gewoon je high end spul kunnen staan.

Neemt afgezien van de speakers vermoedelijk de zelfde ruimte in.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 08-09-2021 5:33 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2021 0:14 schreef Snaack het volgende:
we
Oei


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2021 8:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2021 5:33 schreef Slegthyd het volgende:
Oei


quote:
Op 8 september 2021 0:14 schreef Snaack het volgende:
Hahaha dat bedoelen we dus. He shoots, he score.. O nee. Alweer 20 meter naast het doel. Teringjantje zeg.





quote:

Wij / we
Mag je in plaats van wij ook we gebruiken in een tekst, bijvoorbeeld in een zakelijke brief of e-mail?

Ja, we mag zeker gebruikt worden.

Veel mensen denken dat in formelere teksten zoals brieven en zakelijke e-mails alleen wij gebruikt mag worden, maar dat is niet terecht. Als het onderwerp van de zin geen nadruk krijgt, is het onnatuurlijk om wij te gebruiken: ‘Wij hebben uw brief ontvangen’ klinkt minder natuurlijk dan ‘We hebben uw brief ontvangen.’

Nadruk of niet?
Het is ook geen probleem om de vormen wij en we af te wisselen. Gebruik wij als er nadruk op ligt: ‘Wij zijn verantwoordelijk voor de juiste afhandeling van klachten.’ Gebruik we als er niet zo veel nadruk ligt op het woord: ‘Zoals we hebben afgesproken’, ‘Als u graag gebeld wilt worden, nemen we contact met u op.’

Vaak wordt wij de eerste keer gebruikt, als de personen in kwestie geïntroduceerd worden. Ook kan wij een contrast met andere personen aanduiden: ‘Niet zij, maar wij moeten dit oplossen.’

Hetzelfde geldt voor de varianten mij - me, jij - je, jou - je en zij - ze.


https://onzetaal.nl/taaladvies/wij-we

Dus, wederom, kudos voor de moeite maar jammer, knul.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 08-09-2021 8:02]


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 08-09-2021 8:14 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Oef...

Als het goed is ben jij een enkele persoon, maar toch praat je in de 'we/wij' vorm. Daarover 2 vragen:

Wie denk jij dat er onderdeel zijn van het denkbeeldige groepje waar jij je de frontman van voelt?

Waarom klamp je je telkens vast aan illusionaire bijval?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2021 8:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2021 1:10 schreef XXL het volgende:
Njah, het is meer dat ik me moeilijk voor kan stellen er klaar mee te zijn.
Ik draai vrij veel muziek en dat is in mijn leven gewoon enorm belangrijk.

Gezien het feit dat je nu een 5.1 setje hebt gekocht doet me vermoeden dat je iig niet klaar bent met muziek.


Als je dacht dat dat wel het geval is, berust dat op een groot misverstand.

Ik luister over het algemeen de hele dag door muziek. Op mijn noise cancelling koptelefoon, in mijn werkkamer. Niet over de stereo-installatie in de woonkamer.

quote:

En als er dan toch een andere versterker staat had er dus ook gewoon je high end spul kunnen staan.

Neemt afgezien van de speakers vermoedelijk de zelfde ruimte in.


Nou, nee. En "ruimte" is het punt niet. Zoals ik al zei: omdat ik de set zo weinig gebruikte (vooral voor het geluid van de TV) kreeg ik het gevoel dat ik de set voor de heb had staan.

FYI, het was een installatie van zo'n 20.000 euro (yes, geen typefout) en dan is het is wel wel wat overdreven om zo'n set alleen te gebruiken om je gaypr0n over te blasten.

Dat is het gevoel dat ik kreeg en dat gaat dan niet meer weg. Zelfs met de lockdown heb ik zelden de rust gehad om een plaat of album te draaien, laat staan een hele avond lang.

Dat heb ik verkeerd ingeschat toen ik de set kocht, kan gebeuren maar daar moet je dan ook niet moeilijk over doen. Ik zie het punt er niet van het dan te houden, met als enige reden dat ik het dan toch al heb.

Ik heb het nu nog voor een redelijke prijs kunnen verkopen en nu staat er dus een, voor mijn doen, midrange 5.1 set van een fractie van het geld.

Niet alleen voelt dat beter, het voldoet ook meer aan onze geluidsbehoefte. En als ik dat wil kan ik nog steeds een plaatje draaien.

Vanavond de receiver ophalen (ook tweedehands gekocht, jaja) en van het weekend de boel maar eens aansluiten. De TV komt met een beugel aan de muur zodat ik de center speaker kan plaatsen. En ik heb nog een zooitje lijsten liggen voor mijn vinyl die ik op ga hangen.

Dit spul, echt fantastisch: https://artvinyl.com/


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2021 8:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2021 8:14 schreef Slegthyd het volgende:
Oef...

Als het goed is ben jij een enkele persoon, maar toch praat je in de 'we/wij' vorm. Daarover 2 vragen:

Wie denk jij dat er onderdeel zijn van het denkbeeldige groepje waar jij je de frontman van voelt?

Waarom klamp je je telkens vast aan illusionaire bijval?


Heb je met groepstherapie geleerd om zulke vragen te stellen? Dat is heel knap van jou!!

Dit is alleen geen groepstherapie. Althans, voor de meesten van ons niet.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2021 8:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2021 19:31 schreef Negatieveling het volgende:
Dat hoor ik van meer muziekliefhebbers om me heen, het lijkt haast wel of er een grote voorjaarsschoonmaak woedt. Hele platen- en CD-collecties gaan rücksichtslos de deur uit na eventueel omgezet te zijn in digitale bestanden - ik ken zelfs al mensen die het hele 'bezitten' van muziek er aan hebben gegeven en dat hebben uitbesteed aan de Spotify's van deze wereld. Ik ben daar nog niet.


Ik had een vrij forse CD-collectie, zo'n 2000 albums gok ik. Ik was echter ook een early adaptor van Spotify. Toen bleek dat zelfs de meest obscure shit waar ik naar luister daar op staat heb ik na enig twijfelen vrijwel mijn gehele collectie verkocht. Dat is alweer een jaar of 8, 9 geleden. Gemak dient de mens.

Ik verzamel wel nog vinyl overigens en dat doe ik echt nooit weg. Denk ik nu hahaha.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen