IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : High-End audio apparatuur Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-03-2021 7:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dan hoor je iig beter hoe kut de muziek is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-03-2021 13:52 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

medium 2e hands marantz versterktje van een huismoeder die niet weet wat ze verkoopt kopen, en een setje b&w 602'S + actieve sub oids, en je bent voor onder de 200/300 eypo klaar als je een beetje marktplaats savy bent.

In het gemiddelde huishouden gaan ze toch zo staan, dat boven dit setje het toch geen nut heeft geld uit te geven tenzij je eerst eens wat ruimte maakte en je ruimte akoestisch gezien aanpakt.

En laten we wel zijn, 9/10 mensen hier gaat dat toch niet doen.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-03-2021 16:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

zelfs de Snaackjes onder ons niet. Past niet zo best met die Monet aan de muur gok ik zo.



[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 07-03-2021 16:25]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-03-2021 16:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Toch probeer ik hier, soms tot ergernis van de vrouw, weldegelijk rekening mee te houden.

Speakers vrij van de wand op de meest gebruikte luisterplek gericht. Zoveel mogelijk afstand tot tegenovergelegen wanden. Voldoende afstand tussen de speakers. Sowieso een beetje spelen met de opstelling in het algemeen.

Huis niet bekleden als galmbak met zaken als laminaat en lamellen enzo maar liever gordijnen, vloerbedekking en dat soort zaken.

Ik ben alleen wel bang dat ik bij het aanbrengen van dempende materialen op wanden wellicht problemen met de WAF krijg.
Hoewel ik denk dat wanneer ik dat wegwerk achter een raamwerk met een decoratief stofje ik daar nog wel mee wegkom.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-03-2021 9:51 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik zit er nog wel eens aan te denken mijn homestudiootje te behandelen met van die schuimdingen aan de muur met van die eierdozenpatronen, en de opstelling te veranderen. Ooit


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-03-2021 10:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ojee


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-03-2021 10:17 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ooit


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-03-2021 10:39 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Juist in het geval een homestudio zou je denken dat je dat allang had gedaan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-03-2021 10:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2021 9:51 schreef Fusion het volgende:
Ik zit er nog wel eens aan te denken mijn homestudiootje te behandelen met van die schuimdingen aan de muur met van die eierdozenpatronen, en de opstelling te veranderen. Ooit

Zodat je laptop speakers eindelijk volledig tot hun recht komen?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-03-2021 11:08 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

NEe da's om muziek te luisteren. Dit is om mijn mixen te boordelen. Alhoewel laptop speakers een hele goede manier zijn om je mix te beoordelen. Ik vermoed dat bijna alle top engineers hun mixen ook op laptops, mobieltjes en auto radio's afluisteren (of speciale plugins hebben die dat emuleren)


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-03-2021 11:10 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 maart 2021 10:39 schreef XXL het volgende:
Juist in het geval een homestudio zou je denken dat je dat allang had gedaan.
Woon hier pas 2 jaar, en gebrui k m eigenlijk pas recent weer.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-03-2021 12:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2021 10:45 schreef M. het volgende:
Zodat je laptop speakers eindelijk volledig tot hun recht komen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 10-03-2021 11:29 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2021 9:51 schreef Fusion het volgende:
schuimdingen aan de muur met van die eierdozenpatronen


Ja, Nee, ok!

Een soort revolutionaire combi tussen diffuser en absorber


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-03-2021 11:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Je neemt me in de maling

Weet ik veel van die dingen op de muur. Die geluid dingessen. Zodat het beter dingest of juist niet dingest in je studiokamerdinges


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2021 12:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

beter dat je je even goed inleest alvorens maar wat te doen. Ik zie zooooo veel homestudios met veel geld aan de muur wat onzinnig is en rare setups.

Ik zal eens wat goede bronnen opzoeken voor je


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2021 12:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik gebruik overigens alleen maar spul van de bouwmarkt en common sense


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-03-2021 12:45 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 10 maart 2021 11:29 schreef jbassist het volgende:
Ja, Nee, ok!

Een soort revolutionaire combi tussen diffusion en absorber


*fixed*


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-03-2021 12:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Nou Fusion. Met die mixen die jij maakt gaat dat geen verschil maken hoor. Je zou ook gewoon je speakers uit kunnen laten.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2021 12:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik heb heel veel gehad aan Ethan Winer.

http://ethanwiner.com/acoustics.html

Nou ziet zijn website er natuurlijk niet uit, denk niet dat de info erop kul is, want het is erg waardevol en zeer uitvoerig. Ethan is een expert op het gebied van akoestiek van studios. Hij is de oprichter van RealTraps, een bedrijf wat traps maakt. Zijn info maakt niet perse reclame voor RealTraps producten, het is alleen een meer elegantere oplossing. Aardige vent ook trouwens, maar ook goudeerlijk als je snakeoil verkoopt, daar issie nogal berucht om.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 10-03-2021 12:52]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2021 12:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ook zo'n ding wat ik teveel zie = PC monitor voor de speakers en speakers te dicht tegen een achterwand.

Dat in combi met verkeerde speaker hoogte en luisterhoek en je hebt een setup wat minstens 40% kan verbeteren zonder nog na te denken over akoestische panelen!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-03-2021 13:42 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 maart 2021 12:46 schreef Snaack het volgende:
Nou Fusion. Met die mixen die jij maakt gaat dat geen verschil maken hoor. Je zou ook gewoon je speakers uit kunnen laten.
Meen je dat nou?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-03-2021 13:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 maart 2021 12:57 schreef spectre het volgende:
Ook zo'n ding wat ik teveel zie = PC monitor voor de speakers en speakers te dicht tegen een achterwand.

Dat in combi met verkeerde speaker hoogte en luisterhoek en je hebt een setup wat minstens 40% kan verbeteren zonder nog na te denken over akoestische panelen!
Waar ik sowieso aan denk is om het burootje naar het midden te halen, alleen wijst t dan naar de korte richting van de rechthoekige, kleine kamer. En dan de speakers van de wand verwijderen en evt nog met statief met rubber van t bureau isoleren. Maar weet niet of t haalbaar is want kleine kamer en slaapbank


When your people matter, menstrual health matters


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 10-03-2021 13:55 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2021 12:45 schreef Natural Disaster het volgende:
*fixed*


Hehehe

quote:
Op 10 maart 2021 12:51 schreef spectre het volgende:
Ik heb heel veel gehad aan Ethan Winer.

http://ethanwiner.com/acoustics.html

Nou ziet zijn website er natuurlijk niet uit, denk niet dat de info erop kul is, want het is erg waardevol en zeer uitvoerig. Ethan is een expert op het gebied van akoestiek van studios. Hij is de oprichter van RealTraps, een bedrijf wat traps maakt. Zijn info maakt niet perse reclame voor RealTraps producten, het is alleen een meer elegantere oplossing. Aardige vent ook trouwens, maar ook goudeerlijk als je snakeoil verkoopt, daar issie nogal berucht om.


Geen fan van, maar dat komt wellicht omdat ik soms voel dat ie zijn product net iets te veel aan het goedpraten is, kan er naast zitten.
Jesco Lohan van acoustic insider vind ik dan wel erg cool, iets meer pragmatisch advies ook, en staat iets meer met beide voeten in 2021, wel veel aan gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 10-03-2021 14:01]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-03-2021 15:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2021 13:42 schreef Fusion het volgende:
Meen je dat nou?


De interessantere vraag is waarom het er alle schijn van heeft dat mijn oordeel relevant voor je is, maar ik wil best in het respectievelijke topic reageren hoor.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-03-2021 9:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Een nog interessantere vraag is waarom het niet relevant zou zijn en waarom je lijkt te insinueren dat het vreemd is dat ik je mening relevant vindt. Over het algemeen zijn de mensen hier into metal, hebben relatief ontwikkelde oren en zijn bovengemiddeld intelligent. Jij tickt ze ook aan dus waarom zou je mening er niet toe doen?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen