IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Het van Kooten en de Bie topic. Vorige pagina | Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 07-02-2012 12:22 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Misschien qua stijl niet helemaal vergelijkbaar, maar alleen de heren van Jiskefet kwamen soms in de buurt voor mij.

Met alle respect voor Draadstaal, Koefnoen, Toren C etc.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-02-2012 12:28 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Koefnoen hoort niet in dat rijtje thuis...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-02-2012 15:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Toren C kan ik, hoewel niet vergelijkbaar, enorm om lachen. Jiskefet komt inderdaad SOMS in de buurt, maar drie kwart vind ik ronduit vervelend. Kooten en De Bie blijven voor mij de echte heersers.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-02-2012 16:01 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ehmzz, ik had denk ik teveel verwacht van afgelopen zondag. Bleef een beetje op mijn honger zitten.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-02-2012 16:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Appels, peren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-02-2012 16:18 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Nederland is één van de ingewikkeldste landen van de wereld.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Daops
Usericon van Daops
Posted 07-02-2012 16:49 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2012 12:28 schreef powertieke het volgende:
Koefnoen hoort niet in dat rijtje thuis...
Toch mochten de heren van Koefnoen de afgelopen week in diverse programma's opdraven om te vertellen dat van Kooten en de Bie hun grote inspiratie waren. Beiden staan toch bekend om hun types, hoewel Koefnoen meer imiteert dan zelf verzint en enige diepgang zoekt.

Deels appels en peren, maar toch allemaal in de satirische/humoristische hoek.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 07-02-2012 22:38 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2012 16:01 schreef Staalman het volgende:
Ehmzz, ik had denk ik teveel verwacht van afgelopen zondag. Bleef een beetje op mijn honger zitten.

+1

Compilaties doe maar niet, dan trekken we wel een dvd uit de kast..


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 07-02-2012 23:25 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Wat ik opvallend vond was het stuk waarin ze vertelden dat elke sketch van te voren woord voor woord werd uitschreven. De heren van Jiskefet deden dat juist niet, die improviseerden er net zo lang op los tot er wat leuks op band stond.

Ik vind dat je dat ook wel kunt zien, Koot en Bie (hoe goed ook) doet me vaak wat denken aan een stukje schooltoneel. Bij Jiskefet komt het veel losser en spontaner over en dat spreekt me dan ook meer aan.


... hoe de hazen lopen ...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-02-2012 20:48 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kwestie van smaak, natuurlijk. Ik ken jiskefet niet heel goed, heb wel wat dingen op tv gezien. Wat ze voor publiek deden vond ik niet zo, die sketches wel, zoals de dierenwinkel. Maar is zo'n sketch een improvisatie? Ik kan het me haast niet voorstellen.

Even over koefnoen. Dit vond ik vrij slecht.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2012 20:50 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2012 20:48 schreef De Tegenpartij het volgende:
Wat ze voor publiek deden vond ik niet zo, die sketches wel, zoals de dierenwinkel. Maar is zo'n sketch een improvisatie? Ik kan het me haast niet voorstellen.



Dat is nou net 1 van de weinige dingen die ze wel van te voren uitschreven


... hoe de hazen lopen ...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-02-2012 21:02 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Vandaar dat ik dat wél leuk vond.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 08-02-2012 21:02]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2012 21:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Koot en Bie zijn meer geestig, zoals bijvoorbeeld Bomans dat ook was. Jiskefet is toch wat platter en gaat meer voor de grote lach, da's toch een verschil. Echte geestige humor zie je niet veel meer, da's denk ik te subtiel voor deze tijd van oneliners en grofheid.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-02-2012 21:21 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kijk. Mooi gesproken, bastianus!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-02-2012 21:56 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Oubollig.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2012 22:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik vind Koefnoen anders veel oubolliger dan Koot en Bie bijvoorbeeld. Gekunstelder ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-02-2012 22:27 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik mis bij veel dingen vooral de intelligente achtergrond en de kritische koppeling met actualiteit en maatschappij. In het geval van KnB blijft het vaak ook nog eens actueel, wat enorm gaaf is!

Nu ik het teruglees klinkt dit als gebakken lucht. Kort samengevat: ik mis de subtiele maatschappijkritiek.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2012 22:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2012 21:04 schreef bastianus het volgende:
Koot en Bie zijn meer geestig, zoals bijvoorbeeld Bomans dat ook was. Jiskefet is toch wat platter en gaat meer voor de grote lach, da's toch een verschil. Echte geestige humor zie je niet veel meer, da's denk ik te subtiel voor deze tijd van oneliners en grofheid.


Jiskefet was (zeker in het begin) toch wat absurdistischer, wat meer buiten de lijntjes. Ik denk dat dat hetgeen was wat me zo aansprak. Daarom vind ik Rembo & Rembo ook zo prachtig. Als het helemaal nergens meer over gaat vind ik het juist het mooist.

En bij Koot en Bie gaat het juist wel ergens over natuurlijk, kwestie van smaak dus.


... hoe de hazen lopen ...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-02-2012 7:51 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat is waar, maar juist om die reden kan ik net als jou ook enorm genieten van Rembo en Rembo. En dus sommige stukjes van Jiskefet. Ben wel enorm fan van Multilul. En dat gaat dus echt nergens over inderdaad!



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 09-02-2012 7:52 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

- Showersound!
- Ik ben je naam even kwijt!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-02-2012 7:58 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Te droog als hij binnenkomt en meteen naar de koelkast loopt voor een biertje ivm HSS.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-02-2012 7:59 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Hidden Sound System


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-02-2012 8:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2012 22:38 schreef faalhaas het volgende:
Jiskefet was (zeker in het begin) toch wat absurdistischer, wat meer buiten de lijntjes. Ik denk dat dat hetgeen was wat me zo aansprak. Daarom vind ik Rembo & Rembo ook zo prachtig. Als het helemaal nergens meer over gaat vind ik het juist het mooist.

En bij Koot en Bie gaat het juist wel ergens over natuurlijk, kwestie van smaak dus.
Daar heb je wel een punt. Toen Jiskefet net begon vond ik het ook prachtig. Maar naarmate de serie vorderde, gingen ze typetjes (de lullo's, de kantoorpikken, die homo's van de VOC) uitmelken en werd het wat platter allemaal, minder absurd ook. Maar b.v. die jazz-scène of die rare Engelse balsport enzo vind ik ook erg gaaf.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-02-2012 10:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2012 20:50 schreef faalhaas het volgende:
Dat is nou net 1 van de weinige dingen die ze wel van te voren uitschreven


En dat was meteen ook een stuk beter, voor de rest is het bij jiskefet doorgaans 10 minuten wachten op een een (maar dan wel vaak hele goede) grap. Bovendien is dat een heel ander format dan Koot en Bie, die hadden vaak een punt of een boodschap met een sketch.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-02-2012 20:26 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Koot & Bie krijgen site plat
vr 10 feb 2012 - 3 reacties
NieuwsTelevisie

Met 1.835.000 kijkers sloegen Van Kooten en De Bie weer toe! Hiermee is het eerste deel van Coen Verbraaks drieluik de best bekeken documentaire op Nederland 2 sinds het horizontale programmeermodel in 2006 werd ingevoerd.

Precies vijf minuten na het einde van de uitzending lag de site van de VPRO webwinkel plat, waar het eerste pakketje downloads Kloot en Debiel gratis was af te halen. Zo’n storing is vervelend, maar ook een teken dat de interesse in Van Kooten en De Bie onverminderd groot is.

Na tien minuten was de site weer toegankelijk. Inmiddels hebben zo’n 20.000 mensen de site bezocht en hebben 5.600 van hen het eerste pakketje gedownload. “Naar goed voorbeeld van het drugsdealermodel is het eerste gratis, daarna kost een aflevering drie euro”, concludeerde De Pers, die de pakketjes Koot & Bie uitriep tot ‘download van de dag’. Het tweede betaalde pakketje Weerwerkloos is inmiddels ruim duizend keer gedownload.

De VPRO zal elke twee weken op zondag een pakketje à raison van drie euro beschikbaar stellen. Op 19 februari is dat Praatjesmakers.

Preview voor as zondag.



Pakketje 1 nu aan het downen. Alleen even registreren op vpro.nl


pakketje 1 Kloot en Debiel

Toen Het Simplisties Verbond nog actief was op de VPRO-televisie (1973-1998), was de vergroving van onze samenleving al in gang gezet.


Dit eerste pakketje Koot & Bie getuigt hiervan. De heren doen opgewonden verslag van het fysieke molest dat zij zelf ondervinden; een geërgerde Louc Hobbema valt onbeheerst uit tegen een keurige senator uit de Eerste Kamer; de Alleenstaande Vandaal molesteert de accomodatie van een plaatselijke voetbalclub en zwerver Dirk en Wim de Bie gaan elkaar op buitengewoon agressieve wijze verbaal te lijf. Alles bij elkaar een onthutsende presentatie van onbeschaamde molestatie.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen