|
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | ||||
Auteur: |
|
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik check mijn discogs, en ik mis gewoon een kooten en bie plaat die ik al voor mijn relatie met mijn ex had, die krijgt nog een wordy email. |
|
We zijn klaar |
|
"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
twee lamafluimen |
|
Treurig nieuws vandaag. Vanochtend werd bekend dat Tedje van Es, Arie Temmes, Aad van der Naad, Dirk (bijnaam de Pens), Harry F. Kriele, Bulle van Berkel, Louc Hobbema, Hans van der Vaart, Walter de Rochebrune, Mémien Holboog, Berendien uut Wisp, Thea Ternauw, Robbie Kerkhof, Meneer Foppe, Dien Meibos, A. Bonus, A. Jongepier, O. den Beste, burgemeester Van der Vaart en Jet Veenendaal zijn overleden. Ze werden 83 jaar. https://speld.nl/2023/03/27/tedje-van-es-arie-temmes-aad-van-der-naad-frank-van-putten-en-robbie-kerkhof-overleden/ "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
En het bizarre filmpje hier ook maar even. Ze voorspelden veel zaken, maar dat ze in 1973 voorspelden dat de Bie in 2023 zou overlijden... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Wow! |
|
quote: Het gaat zelfs nog verder. De duur van het filmpje/sketch is 3:27 en de sterfdatum is 27/3. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik hoor dat meer. Maar kijk naar de clip hierboven. 3:28 Dus Tsja. Wat kan dat betekenen. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Dat is niet voorspellen, hij heeft er gewoon voor ingetekend en vorig jaar schijnbaar er netjes voor betaald (Maar wel freaky, ja!) Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Er zijn al complottheorieën genoeg. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Treurig dat hij er niet meer is in ieder geval. Gelukkig heeft hij wel een (denk ik) goed en lang leven gehad. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Waar kan ik Van Kooten en de Bie materiaal terug zien? Streamingservice, torrentsite, alles is whalecum. |
|
|
|
|
Koot en Bie, Keek op de Week, Krasse Knarren; vanaf 1974 bekritiseerde en analyseerde Kees van Kooten en Wim de Bie met hun Simplisties Verbond op tv de Nederlandse samenleving jarenlang op eigen, onnavolgbare wijze. Wat blijkt? De thema’s van toen zijn de thema’s van nu. Daarom viert de VPRO dit vijftigjarig jubileum met tien compilatie-uitzendingen Toen werd nu waarin steeds een andere deskundige met een helikopterblik het actuele onderwerp bespreekt. Gender, privacy, oorlog, populisme, taalverloedering: de tiendelige compilatieserie 'Toen werd nu' (vijf dit najaar, vijf in voorjaar 2025) maakt thematisch gebruik van scènes die het Simplisties Verbond tussen 1974 en 1998 maakte. Elke uitzending is er een speciale gast, die zowel met het thema als met het werk van Van Kooten en De Bie een relatie heeft en het thema duidt. De serie wordt voorafgegaan door een aparte compilatie-uitzending ter ere van het vijftig jarig bestaan, waarin een algemene selectie van de hoogtepunten van het Simplisties Verbond is te zien. Deze compilaties worden samengesteld door VPRO in samenwerking met het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Van Kooten en De Bie: Vijftig jaar Simplisties Verbond, zondag 17 november, 20.20 uur, VPRO, NPO 3 en NPO Start/Plus Toen werd nu (5 afleveringen, voorjaar 2025 nog 5), vanaf vrijdag 29 november, 20.25 uur, VPRO, NPO 3 en NPO Start/Plus. https://www.vpro.nl/programmas/toen-werd-nu.html Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Leerling aan de school der losbandigheid. |
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |