IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : club van 10.000.000 Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-06-2005 23:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 23:27 schreef Misanthrope het volgende:
Is in Nederland niet goed. Als je in Amsterdam winkelt, kom je verder wanneer je Engels spreekt dan wanneer je Nederlands spreekt. Ook Arabisch is een populaire taal.


ja, lekker even chillen, weet je wel man. (of zoiets)


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2005 23:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

aah, zoals die rayman is laat of zo? Is dat integratie eigenlijk?


signature


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-06-2005 23:39 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 23:07 schreef Snaack het volgende:
Ben ik niet met je eens.. Als de bevolkingsgroei het welzijn van een bevolking in gevaar brengt (op alle vlakken) vind ik ingrijpen van hogerhand geoorloofd.

Als we jouw liberteinse visie volgen leidt dat er toe dat de "beschaving" ten onder gaat omdat individuele vrijheid boven maatschappelijk belang wordt gesteld. Dat is precies waar van mij de grens gelegd mag worden.
Volgens de libertijnse visie is het wel degelijk mogelijk een geboortebeperking in te stellen. De staat heeft als enige doel de burgerlijke goederen, dat wil zeggen het leven, de vrijheid, de integriteit van het lichaam en zijn bescherming tegen pijn, het bezit van uitwendige goederen zoals land, geld, meubels enz., te bewaren en te bevorderen. Zoals John Locke het zegt 'Het is de plicht van de burgerlijke magistraat (dat wil zeggen de overheid) om, door wetten die gelijk voor iedereen gelden, aan het hele volk en aan ieder afzonderlijk, het juiste bezit te garanderen van die dingen die tot dit leven behoren.' Om dus de integriteit van het leven te bewaren en te bevorderen zal de leefomgeving hiervoor juist moeten zijn. Met de toenemende bevolking is deze leefomgeving dat niet en is de burgerlijke magistraat (de overheid) volgens het libertijnse gedachtengoed dus gemachtigd in te grijpen om de burgerlijke goederen te bewaren en te bevorderen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-06-2005 23:43 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2005 23:29 schreef Hypnos het volgende:
is arabisch een taal? Hoe klinkt dat ?
http://www.kitabullah.com/


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2005 23:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Het komt er gewoon op neer wat je prioriteiten zijn.

Stel je ofwel individuele vrijheid voorop, of culturele eigenheid (wat dat dan ook moge betekenen), of mondiale gelijkheid van kansen en/of inkomen? Wat stel je voorop als belangrijkste doel? De realisatie daarvan is voor politici en andere leiders, maar de gedachte derachter moet toch van ergens komen?!


signature


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 21-06-2005 2:04 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Geen kinderbijslag meer na het tweede kind, dat lijkt me nou een uitstekende maatregel. Wil je fokken? Mag je dokken!

Verder is zo'n club uiteraard veel geschreeuw en weinig wol en als zodanig niet bijster serieus te nemen.


no text supplied


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-06-2005 2:05 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ik wil fokken maar geen kids


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-06-2005 19:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 2:05 schreef invictis het volgende:
ik wil fokken maar geen kids


dat kan:

http://frontpage.fok.nl/


Fire
Usericon van Fire
Posted 21-06-2005 19:22 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

De natuur lost het wel een keer op, of er is geen voedsel meer of er zijn wel weer ziektes. Het loopt wel los..



1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 21-06-2005 21:15 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 2:04 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Verder is zo'n club uiteraard veel geschreeuw en weinig wol en als zodanig niet bijster serieus te nemen.


Dat is onzin. Deze organisatie bestaan uit mensen die nadenken over problemen op deze wereld die (gaan) ontstaan door bevolkingsgroei en manieren proberen te vinden om de ongebreidelde groei van het aantal mensen af te laten nemen. Nergens maken ze schreeuwend reclame of dringen ze hun denkbeelden op.

Zelf sta ik volledig achter de standpunten van de Club van Tien Miljoen. Ik zeg: gratis anticonceptie-middelen (het liefst overal op de wereld met flink wat voorlichting erbij; ik weet dat dat onrealistisch is, maar zonder wat idealisme zijn we nergens) en afschaffen van de kinderbijslag.

Zelf lever ik een bijdrage door geen kinderen te krijgen. En wanneer het onderwerp te sprake komt mijn mening te geven.

Misschien wat off-topic, maar ik vind het verbazingwekkend hoe weinig mensen bij het nemen van kinderen nadenken, gezien de wereld waar we in leven en de kennis die we hebben. Met dat beetje extra hersenen van ons mens moeten we er toch over kunnen nadenken en niet stomweg onze hormonen achterna lopen.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-06-2005 21:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 21:15 schreef 1i1ith o.a. het volgende:
Met dat beetje extra hersenen van ons mens moeten we er toch over kunnen nadenken en niet stomweg onze hormonen achterna lopen.


Yup. Je zou verwachten van niet..


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 22-06-2005 0:34 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 21 juni 2005 21:15 schreef 1i1ith het volgende:
Misschien wat off-topic, maar ik vind het verbazingwekkend hoe weinig mensen bij het nemen van kinderen nadenken, gezien de wereld waar we in leven en de kennis die we hebben. Met dat beetje extra hersenen van ons mens moeten we er toch over kunnen nadenken en niet stomweg onze hormonen achterna lopen.


Is het ook niet zo dat hoger opgeleide c.q. intelligentere mensen doorgaans minder kinderen krijgen? Ik vind sowieso ook dat mensen eerst eens moeten gaan nadenken over hun verantwoordelijkheden t.o.v. zo'n kind voordat ze er eentje op de wereld zetten...


no text supplied


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 22-06-2005 7:45 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 2:04 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Geen kinderbijslag meer na het tweede kind, dat lijkt me nou een uitstekende maatregel. Wil je fokken? Mag je dokken!


Moet je straks ook niet gaan lopen zeuren, als de sociale premies voor het onderhouden van de ouderen exhorbitant gaan stijgen.

Verdwijnt de kinderbijslag, dan komen er minder kinderen, ergo meer ouderen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat je, indien je zelf oud mocht worden, geen gebruik meer kan maken van een oudedags uitkering.



Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 22-06-2005 7:51 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 0:34 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Is het ook niet zo dat hoger opgeleide c.q. intelligentere mensen doorgaans minder kinderen krijgen? Ik vind sowieso ook dat mensen eerst eens moeten gaan nadenken over hun verantwoordelijkheden t.o.v. zo'n kind voordat ze er eentje op de wereld zetten...


Dat heeft m.i. niets met de intelligentie van deze mensen te maken.
Hoger opgeleide mensen willen doorgaans carrière maken boven alles. Hiervoor worden relaties e.d. ondergeschikt aan de carrière.

Een intensieve baan is volgens mij ook niet echt bevordelijk voor je seksleven, dus ik denk niet, dat het een bewuste keuze is.

Ik ben het met je eens, dat mensen inderdaad heel goed moeten nadenken, voor ze aan kinderen beginnen.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 22-06-2005 7:53 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 2:05 schreef invictis het volgende:
ik wil fokken maar geen kids


If you can't do the time, don't do the crime!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-06-2005 8:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 0:34 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Is het ook niet zo dat hoger opgeleide c.q. intelligentere mensen doorgaans minder kinderen krijgen? Ik vind sowieso ook dat mensen eerst eens moeten gaan nadenken over hun verantwoordelijkheden t.o.v. zo'n kind voordat ze er eentje op de wereld zetten...
In de context van dit topic lijkt het er nu dus op dat jij het recht van gezinsuitbreiding alleen aan "intellectuelen" wilt geven ....

Deed Hitler ook ....


cooperfan
rollator rocker
Usericon van cooperfan
Posted 22-06-2005 10:46 by cooperfan (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van cooperfanQuote dit bericht

Ingrijpen in de bevolkingsgroei is nog nooit ergens een sukses geworden. En ook al is men nog zo ongeschikt om ouder te worden, men kan mensen het recht niet ontnemen. Neemt niet weg dat de kinderbescherming in Nederland eindelijk wel eens goed geregeld mag gaan worden en niet iedere bezuinigingsronde weer de dupe wordt. Ik heb vanuit mijn werk de nodige ervaring met kinderbescherming en daar wordt je niet vrolijk van.


Rock moet Rollen


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-06-2005 11:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 8:58 schreef Jenje het volgende:
In de context van dit topic lijkt het er nu dus op dat jij het recht van gezinsuitbreiding alleen aan "intellectuelen" wilt geven ....

Deed Hitler ook ....
In Denemarken gaan er nu ook serieus stemmen op om het krijgen van kinderen slechts aan intelligente mensen toe te staan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-06-2005 11:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 11:21 schreef Misanthrope het volgende:
In Denemarken gaan er nu ook serieus stemmen op om het krijgen van kinderen slechts aan intelligente mensen toe te staan.
Ik geloof dat Singapore ook zo'n soort beleid heeft.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-06-2005 11:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 10:46 schreef cooperfan het volgende:
Ingrijpen in de bevolkingsgroei is nog nooit ergens een sukses geworden. En ook al is men nog zo ongeschikt om ouder te worden, men kan mensen het recht niet ontnemen. Neemt niet weg dat de kinderbescherming in Nederland eindelijk wel eens goed geregeld mag gaan worden en niet iedere bezuinigingsronde weer de dupe wordt. Ik heb vanuit mijn werk de nodige ervaring met kinderbescherming en daar wordt je niet vrolijk van.


aan de ene kant vind ik dat iedere mens recht heeft op kinderen, aan de andere kant denk ik wel eens: dat die zomaar ouder mag worden( het is qua "papierwerk" moeilijker om auto te leren rijden) . twee haaks op elkaar staande dingen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-06-2005 11:27 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

In principe niet eens zo'n slecht idee, aangezien het hebben van kinderen grote verantwoordelijkheid vraagt en we de meeste zaken in het leven, waarvoor grote verantwoordelijkheid nodig is, over het algemeen ook aan mensen met een grotere intelligentie overlaten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-06-2005 11:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 11:21 schreef Misanthrope het volgende:
In Denemarken gaan er nu ook serieus stemmen op om het krijgen van kinderen slechts aan intelligente mensen toe te staan.


dat kan nooit van leven ingevoerd worden. een intelligent mens beseft dat intelligentie niet of nauwelijks te meten is.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-06-2005 11:29 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik denk dat het beter is om boven een bepaalde leeftijd levenverlengende operaties niet meer uit tevoeren. Een 'nieuw' hart voor iemand van 85 bv.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-06-2005 11:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 11:28 schreef attila_de_hun het volgende:
dat kan nooit van leven ingevoerd worden. een intelligent mens beseft dat intelligentie niet of nauwelijks te meten is.
Nieuwe technieken, dus niet het meten van intelligentie dmv vragen beantwoorden, maar door het meten van intelligentie gebaseerd op biologische/genetische eigenschappen, worden steeds beter en het meten van intelligentie dus steeds betrouwbaarder.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-06-2005 11:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 11:31 schreef Misanthrope het volgende:
Nieuwe technieken, dus niet het meten van intelligentie dmv vragen beantwoorden, maar door het meten van intelligentie gebaseerd op biologische/genetische eigenschappen, worden steeds beter en het meten van intelligentie dus steeds betrouwbaarder.


maar dan nog..

stel dat iemand zo lomp is als het achterend van een varken maar wel een supergitarist is of zeer goed kan schilderen.? hoe pak je dat dan aan?


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen