IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Doom Metal II Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-03-2022 14:23 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Klinkt best lekker

quote:
Op 9 februari 2022 19:40 schreef HierIsMike het volgende:
De eerste track van de aankomende MWWB-plaat (releasedatum: 25 maart), de band die voorheen onder de naam Mammoth Weed Wizard Bastard bekend was. Heerlijke mix van dikke stoner/doomriffs, spacende electronic/synths en prachtige dromerige dreampopstijl vocalen.

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 25-05-2022 18:08 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Uit Friesland / Groningen. Pander.

Lekkere doom / sludge.

bub

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-06-2022 12:27 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Na 12 jaar weer een nieuwe Las Cruces plaat

LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 15-10-2022 9:27 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

Melodische death/doom

Never have so many sacrificed so much for so few

jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 25-12-2022 16:20 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

Carcinoid Doom/Death metal

Atramentus Funeral doom

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 25-12-2022 22:10 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Die bovenste kende ik nog niet. Heeeeeerlijk smerig, dank!

jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 26-12-2022 1:15 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

Graag gedaan Remco, Mark had vrijdag gevraagd of deze nog even wou posten.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-12-2022 11:15 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Thanks! Klinkt goed!

Bub
Usericon van Bub
Posted 18-01-2023 21:24 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Nieuw 1782 nummer.

Ultra zwaar.

bub

Bub
Usericon van Bub
Posted 21-01-2023 11:54 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Deze plaat net ontdekt.
Thy Listless Heart - Pilgrims On The Path Of No Return.
Een heerlijke emotionele pot doom metal wat mij ergens in de verte aan While Heaven Wept doet denken maar ook The Wounded.

Een prachtplaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 21-01-2023 11:54]

bub

Bub
Usericon van Bub
Posted 24-01-2023 21:37 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Uit Finland...en gaaf. Mansion - Second Death.

bub

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-01-2023 14:54 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Beide leuke platen ja

Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 27-01-2023 7:03 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 03-02-2023 16:41 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 04-02-2023 19:33 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
LEGION OF DOOM: Metal/Doom Supergroup Featuring Current And Former Members Of The Skull, Trouble, Saint Vitus, Corrosion Of Conformity, Pentagram, And More Solidifies Lineup; First Festival Dates Announced

Have you ever wanted to hear all the heavy in one place? From its origins onward?

After the untimely passing of Eric Wagner (Trouble, The Skull), one of doom metal’s most notable and esteemed singers and songwriters, The Skull bassist and bandleader, Ron Holzner, contemplated long and hard on whether it would be possible to carry on. Nine months and a lot of soul searching later, an idea was born.

Recalls Holzner, “I decided I want to honor the memory of Eric by playing songs that he crafted. I want his spirit to become eternal through his words and melody. And I also want to play songs from the catalogs of everyone involved.”

Alongside guitarist Lothar Keller (The Skull, Sacred Dawn) and drummer Henry Vasquez (The Skull, Saint Vitus, Blood Of The Sun), Holzner decided to reach out to his longtime comrade, vocalist Karl Agell (Corrosion Of Conformity, Blind, Leadfoot, Lie Heavy) as well as vocalist Scott Reagers (Saint Vitus) and riff master general, guitarist Victor Griffin (Death Row, Pentagram, Place Of Skulls). And so LEGION OF DOOM has come to exist with an all-star lineup of doom’s most prestigious figureheads, here to share their ultimate heavy truth, taking the genre from what is known into uncharted territories.

Comments Keller, “Continuing The Skull in some kind of form seems like the right thing to do. LEGION OF DOOM is a perfect way to continue bringing doom metal to the fans! There is new music to finish and it’s important for us to follow through with bringing it out for everyone to hear.”

“This is gonna be a monster,” adds Vasquez.

“I have always gravitated towards heavier music. I have been involved with making it for over four decades,” reflects Agell. “When Ron asked me to join him in carrying on the doom metal tradition that he was part of and established first with Trouble and then The Skull, there was only one path forward. It’s been a great honor to sing Eric Wagner’s words and melodies and I truly look forward to performing songs from the massive legacy of all the members of LEGION OF DOOM.”

“It’s a great combination of experience and lineage with everyone involved,” says Griffin. “Though I prefer to avoid hype… regardless, it’s gonna be heavy!”

“Ron approached me and asked if I would be interested in participating in first a tribute to Eric Wagner who was a dear friend of mine and then a new musical adventure,” recalls Reagers. “We both concluded that we were not done with metal. How could I say, ‘no?!’ Karl, whom I respect and admire, adding his incredible vocals to this ensemble… Victor Griffin! My dear friend and bandmate Henry, the great Lothar Keller, and Ron whom I have known forever… This venture is gonna be fun. I look forward to working with these gentlemen!”

Concludes Holzner, “We are all seasoned veterans of the music business and prefer to let our music do the talking… And our music is gonna be speaking loudly! All the fans and bands…We are family. Combined, we are all the Legions Of Doom!”

LEGION OF DOOM will make its debut appearance at Legions Of Metal Fest in Chicago this June before heading overseas for a performance at Hellfest in France with more live dates to be announced in the weeks to come.

LEGION OF DOOM:
6/03/2023 Legions Of Metal Fest @ Reggies Live – Chicago, IL
6/18/2023 Hellfest – Clisson, FR

LEGION OF DOOM:
Ron Holzner – bass
Lothar Keller – guitars
Henry Vasquez – drums
Karl Agell – vocals
Scott Reagers – vocals
Victor Griffin – guitars

Dit klinkt fantastisch. Wow.

One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 05-02-2023 1:22 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ik zat nog even in de discografie van het legendarische Wounded Love Records (RIP) te struinen.

Kwam deze nog tegen uit 1995:

"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 05-02-2023 11:04 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2023 19:33 schreef zodiac lung het volgende:
Dit klinkt fantastisch. Wow.

Dat was het (nog) niet op Hammer of Doom.

Het lijkt een beetje op een samenstelling van mensen die nog wel fit genoeg zijn om te touren. Hopelijk is het nog niet einde oefening voor bands als Saint Vitus..

Sater
Usericon van Sater
Posted 15-02-2023 8:48 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2023 21:37 schreef Bub het volgende:
Uit Finland...en gaaf. Mansion - Second Death.

Fijne tip! Ik heb de cd net binnen (besteld via bandcamp, maar blijkbaar verstuurd door Svart Records). Klinkt erg fijn. Doet me een beetje denken aan een mix van latere Christian Death (vooral de mannenzang) en een doomy versie van Sabbath Assembly.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 05-04-2023 15:35 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Wat schaamteloze zelfpromotie:

Voor fans van Shape of Despair, AHAB en Doom:VS. Eerste EP werd op 30 september uitgebracht bij Black Lion Records.

[Dit bericht is gewijzigd door Svartekunst op 05-04-2023 15:37]

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 05-04-2023 19:26 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 april 2023 15:35 schreef Svartekunst het volgende:

Voor fans van Shape of Despair, AHAB en Doom:VS. Eerste EP werd op 30 september uitgebracht bij Black Lion Records.

Oeh, lekker dit!!

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-04-2023 8:01 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2023 15:35 schreef Svartekunst het volgende:

Nice!

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 21-04-2023 11:05 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Dinsdag aangekondigd, vandaag gedropt en om 15:30 live integraal op Roadburn. Ik kan niet wachten. Deze mannen staan, mijns inziens, op zeer eenzame hoogte in de Funeral Doom scène op dit moment.

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-05-2023 14:15 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Bub
Usericon van Bub
Posted 19-05-2023 18:28 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2023 14:15 schreef Dirge for november het volgende:
Nieuwe Khanate:

https://khanate.bandcamp.com/album/to-be-cruel

Gaaf. Totaal onverwacht.

LP is wel, inclusief belasting en verzendkosten ongeveer een 80 euro. Dit via bandcamp.
Ik heb de digtale versie gekocht.

En zie ik even later dat de Europese verkoop via Evil Greed gaat.
https://evilgreed.net/collections/khanate
Het zwart stukje vinyl besteld.
Overigens hebben ze ook leuke shirts te koop. Die met de martelstoel had ik echter al. Dus ik geloof het momenteel verder wel.

bub

F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-11-2023 20:26 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Was deze al langs gekomen? De samenzang doet me een beetje aan de eerste van Godsend denken.

"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."

Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com