IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Klussen met klungels Vorige pagina | Volgende pagina
Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 13-10-2012 14:03 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 13 oktober 2012 13:53 schreef faalhaas het volgende:
Kijk dat is het betere werk


mee eens... al past het totaal niet bij die berlijnse flat...


I am mine own redeemer...!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-10-2012 14:08 by faalhaas Profiel van faalhaas

Beetje een vlag op een modderschip effect ja, dat wel.


... hoe de hazen lopen ...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-10-2012 17:58 by Forever After Profiel van Forever After

Hier ook nog maar een keer:

Iemand bekend hier met steenkorven?

Van die schuttingen/muren opgebouwd uit gaas met daartussen steen(puin) gestort.

Het gaat me vooral om benodigde ondergrond/fundering, plaatsing cq verankering, inzicht in de kosten en al dan niet een bedrijf die die zooi levert, bij voorkeur in (de omgeving van) Brabant.

Kortom, alle info is welkom.


 


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-10-2012 0:45 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Heeft hier iemand ervaring met tuinhuisjes/blokhutten? Ik heb een gammele schuur die sowieso weg gaat en twijfel nog over wat ik terug zet. Het liefst iets wat in de winter ook vochtvrij blijft en waar ik zonder problemen gereedschap kan opslaan zonder dat het roestig wordt, stof kan achterlaten zonder dat het gaat schimmelen, etc..

Heb ik dan voldoende aan een basic blokhut van 28mm dik hout of wordt dat ook vochtig en moet ik echt denken aan iets geisoleerds?


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-10-2012 11:37 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 13 oktober 2012 12:57 schreef powertieke het volgende:
Ik wil daar niet vervelend over doen, maar volgens mij ben je hier best goed in.



3D man gevonden inmiddels?

Tänks!
3D software kan ik zelf wel mee overweg, ik zocht iemand die fotorealistische impressies kon maken. Die heb ik gevonden maar was niet tevreden met het resultaat, was me te steriel/levenloos. Nu doe ik het met pen/papier en software, bevalt me toch beter.
Hier bijv. een eikenhouten tafel met een blad van wit glas.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-10-2012 11:42 by XXL Profiel van XXL

Mijn eerste ingeving was dat ik tijgerprint mooier zou vinden maar na het lezen van het verhaal erboven blijkt het geen string te zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-10-2012 11:47 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 14 oktober 2012 0:45 schreef Valorian het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met tuinhuisjes/blokhutten? Ik heb een gammele schuur die sowieso weg gaat en twijfel nog over wat ik terug zet. Het liefst iets wat in de winter ook vochtvrij blijft en waar ik zonder problemen gereedschap kan opslaan zonder dat het roestig wordt, stof kan achterlaten zonder dat het gaat schimmelen, etc..

Heb ik dan voldoende aan een basic blokhut van 28mm dik hout of wordt dat ook vochtig en moet ik echt denken aan iets geisoleerds?


Een ruimte droog houden is puur een kwestie van droogstoken. Zonder verwarming heb je niks aan dik hout of isolatie en zonder isolatie heb je weinig aan verwarming.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-10-2012 11:59 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 14 oktober 2012 11:37 schreef rotor het volgende:
Tänks!
Hier bijv. een eikenhouten tafel met een blad van wit glas.




Niet de onderbroek van je vriendin nadat ze aan de spetter was?


 


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-10-2012 12:09 by rotor Profiel van rotor

Hehe, zo had ik het nog niet eens gezien.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 14-10-2012 14:13 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 14 oktober 2012 11:47 schreef rotor het volgende:
Een ruimte droog houden is puur een kwestie van droogstoken. Zonder verwarming heb je niks aan dik hout of isolatie en zonder isolatie heb je weinig aan verwarming.

Ja. Ik heb zelf een blokhut van 3cm dikke planken en daarin is het niet overdreven vochtig maar ik zou mijn dure gereedschap er niet in willen bergen.
Al valt het met roesten van het tuingereedschap mee en heb ook geen klagen over vochtplekken in de parasol.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-10-2012 14:46 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 13 oktober 2012 13:27 schreef powertieke het volgende:
Hoe zit dat trouwens met aansprakelijkheid in Finland als je vriend al z'n tanden verliest als 'ie wat te hard een stoepje oprijdt?

Goed punt ja. Ik zal voor de zekerheid wel een disclaimer schrijven maar ik zit er eerlijk gezegd niet zo over in, essen bijlenstelen zijn amper kapot te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 14-10-2012 14:58 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 14 oktober 2012 14:46 schreef rotor het volgende:
Goed punt ja. Ik zal voor de zekerheid wel een disclaimer schrijven maar ik zit er eerlijk gezegd niet zo over in, essen bijlenstelen zijn amper kapot te krijgen.

Hickory is toch essen?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-10-2012 15:05 by rotor Profiel van rotor

Nopes, ze lijken erg opelkaar maar zijn verschillende soorten. Essen groeit in Europa, hickory in de VS.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 14-10-2012 17:24 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 14 oktober 2012 0:45 schreef Valorian het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met tuinhuisjes/blokhutten? Ik heb een gammele schuur die sowieso weg gaat en twijfel nog over wat ik terug zet. Het liefst iets wat in de winter ook vochtvrij blijft en waar ik zonder problemen gereedschap kan opslaan zonder dat het roestig wordt, stof kan achterlaten zonder dat het gaat schimmelen, etc..

Heb ik dan voldoende aan een basic blokhut van 28mm dik hout of wordt dat ook vochtig en moet ik echt denken aan iets geisoleerds?

Ooit met vaders zo'n ding in elkaar gezet. Volgens mij gewoon gamma. Broer droogde daar z'n wiet, dus zat qua vochtigheid wel snor denk ik.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 14-10-2012 19:43 by Dentz Profiel van Dentz

Iemand hier ervaring met het aanleggen van een rookkanaal door een enkel steens muur?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 15-10-2012 21:37 by Dentz Profiel van Dentz

Geen technisch orakel die dit al een keer gedaan heeft?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 15-10-2012 21:37 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

ja, gewoon doen.

maar goed... wat bedoel je nou man??? gat naar buiten boren bedoel je? doar he'j van die isooolaassie piep'n veur...

[Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 15-10-2012 21:39]


I am mine own redeemer...!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 15-10-2012 21:39 by Dentz Profiel van Dentz

Ja, en er dan achter komen dat de boel in elkaar plettert. Sta je dan met je kachelpijp.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 15-10-2012 21:42 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 15 oktober 2012 21:39 schreef Dentz het volgende:
Ja, en er dan achter komen dat de boel in elkaar plettert. Sta je dan met je kachelpijp.


Hehe *visualiseert*


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 15-10-2012 21:44 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 15 oktober 2012 21:39 schreef Dentz het volgende:
Ja, en er dan achter komen dat de boel in elkaar plettert. Sta je dan met je kachelpijp.


jezus... eerst klein gaatje boren, dan iets grotere diameter, dan weer grotere diameter und so weiter, und so weiter? of gewoon eerst een spouwmuur metselen en er dan keihard door heen janken (wel aan elkaar verankeren)...


I am mine own redeemer...!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-10-2012 18:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 oktober 2012 13:27 schreef powertieke het volgende:
Hoe zit dat trouwens met aansprakelijkheid in Finland als je vriend al z'n tanden verliest als 'ie wat te hard een stoepje oprijdt?


Als die er over zeurt mag je de rest er ook uit slaan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-10-2012 22:23 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Net 2,5 bus acrylaatkit leeggespoten om de kieren tussen vloer en muur dicht te krijgen in de keuken. Straks weer plakplinten eroverheen en dan hopen dat de naaktslakkenplaag opgelost is


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 24-10-2012 20:08 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 23 oktober 2012 22:23 schreef Valorian het volgende:
Net 2,5 bus acrylaatkit leeggespoten om de kieren tussen vloer en muur dicht te krijgen in de keuken. Straks weer plakplinten eroverheen en dan hopen dat de naaktslakkenplaag opgelost is


zout?


I am mine own redeemer...!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-10-2012 20:42 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 oktober 2012 20:08 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
zout?


Zout klinkt voor de hand liggende maar is een weinig structurele oplossing. Kan moeilijk alle kieren vol zout gooien , zelfs als ik het zou doen zou het eeen slecht plan zijn omdat zout vocht aantrekt en je dan dus vocht krijgt bij je houten vloerdelen. Bovendien levert het enorme derrie op, slakken gaan zout namelijk niet uit de weg, dus je krijgt dan overal slijmvlekken waar slakken waren.

Andere oplossingen zijn ook vooral gericht op doodmaken van slakken, zoals schaaltjes bier (!) of slakkengif. Maar doodmaken is weinig effectief als ze gewoon van buiten weer naar binnen komen door de kieren, dus dan werkt de kit-oplossing wellicht beter.

Heb overigens de huismerkversie genomen van 2 euro per bus, dus echt krom lig ik er ook niet van. Straks als het uitgehard is gaan de plakplinten er weer overheen en zit je er niets meer van. Voorheen gebruikten de slakken de ruimte naast vloer / onder plakplint als een soort highway om van a naar b te komen en namen ze onderweg kattenbrokken mee


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-10-2012 19:36 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Gaaf.. ondanks dat ik geen voortuin heb (deur opent direct op de stoep) mag ik, volgens de site van de gem.Utrecht, toch 0,45 meter annexeren en beplanten onder de noemer 'geveltuin'. En als ik het goed aanpak krijg ik nog subsidie ook omdat het de straat opsiert. Stoep is dan wel wat smaller maar tussen de grijze kliko's en bakfietsen van buren valt dat ook in het niet..


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen