|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Allereerst, wat versta je onder zeer fijn? Zelf denk ik aan TIG lassen. De warmte inbreng is kleiner dan bij MIG, vooral voor dunne plaat is dit een zeer mooie techniek. @ FA: Ik boor altijd met mijn ogen dicht. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Wel, ik maak zelf juwelen met metaal. Ik heb wel soldeergerief, maar dat vind ik enkel in zilverkleur terwijl veel van het metaal waar ik mee werk brons-/koperkleurig is. Lassen zou me bv. zeer handig zijn om ringetjes toe te lassen, zodat de ketting er niet vantussen kan schieten. Ik heb al wat gegoogled maar ik vond enkel info over het grovere laswerk en professionele uitrustingen. Willekeur en dictatuur! |
|
Ook op goudsmidgereedschap ofzo gezocht? |
|
Nee, heb je iets specifieks in gedachten dat ik zou kunnen gebruiken misschien? Ik ben wel voorlopig niet van plan met edelmetalen te beginnen, moet ik er misschien bij zeggen. Willekeur en dictatuur! |
|
Nee, geen idee. Was slechts een ingeving omdat je het over sieraden maken had. |
|
Tja, wellicht toch TIG lassen. Al is een sieraad wel heel erg klein. Voordeel is wel dat je niet perse toevoegmateriaal nodig hebt. Tenzij je grotere stukken gaat lassen. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Ok bedankt, ik zal wat meer info zoeken over dat TIG-lassen dan Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Succes. Post eens wat bevindingen van je zoektocht. ben ik namelijk wel benieuwd naar. Hier nog een meneer die aluminium folie aan elkaar TIG last. http://www.youtube.com/watch?v=6SXyzG_8H48 ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Of eens bij een juwelier/goudsmid binnenlopen en vragen wat hij/zij zo al voor gereedschap voor zoiets gebruikt. |
|
Bedankt voor de tips! Willekeur en dictatuur! |
|
Jack, had jij zo'n industriële nietapparaat? Boeiender |
|
quote: Persvoorlichter? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Boeiender |
|
quote: Ach, wat heet industrieel. Wel zo'n pneumatisch ding. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote:Dadachik. HERRIE RECORDS INC NEEDS YOU! Binnenkort moeten we tapijt vastnieten op de wanden, plafond e.d. in de oefenruimte. Boeiender |
|
quote: Ik had Herrie al wat hulp aangeboden. Godver. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
ik jou ook! moet je die deuren nog hebben dan? ben even klaar met klussen (a.k.a werkvoorbereiding)... behoorlijk wat m3 afvalhout en tuinafval verstookt gisteren en vandaag... afdak gemaakt, opgeruimd, bla bla bla BIER! I am mine own redeemer...! |
|
Oetinger hè, niet overdrijven... Boeiender |
|
quote: Wat zijn de specs van de deuren? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Vandaag mijn werkbank afgemaakt. Om 10 uur vanochtend begonnen met het vlak slijpen van de lassen. Plankjes in de olie gezet. Gaatjes boren en plankjes pas maken. En na een beetje verf dit als resultaat. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: groot! 3 x 3 ofzo, per deur. I am mine own redeemer...! |
|
Knap werk Dentz Willekeur en dictatuur! |
|
Dat ziet er degelijk uit Dentz. |
|
Ziet er goed uit ja. Ik zweer overigens bij de Multifunktiontisch van Festool. Lekker veel manieren om dingen vast te klemmen. Als ik een nieuwe extra werkbank maak zal ik veel van deze mogelijkheden kopiëren. De klemmen aan de rand van de tafel passen bijv. ook netjes in een Incra T-track. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |