IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Crowbar Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2011 13:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Broken Glass is dan ook lekker


Gewoon alles kopen zeg ik ..


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2011 14:01 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2011 13:58 schreef Jenje het volgende:
Broken Glass is dan ook lekker


Gewoon alles kopen zeg ik ..
+1. Eén van mijn nummer 1-bands, Crowbar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 18-01-2011 13:58 by Nebelwerfer Wijzig reactieProfiel van NebelwerferQuote dit bericht

Nieuw nummer, geen idee of het al gepost is.

http://www.youtube.com/watch?v=zy5UnS6QSo0&feature=channel

BRIIIIIIIIIIING IT DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWNNNNNNNNN!!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2011 14:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is al tijdje vrij gegeven hoor

Maar massief gitaarwerk dat stuk ja


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 18-01-2011 14:34 by Nebelwerfer Wijzig reactieProfiel van NebelwerferQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2011 14:00 schreef Jenje het volgende:

Maar massief gitaarwerk dat stuk ja


Het scheelde weinig of ik had hier wat 100 jaar oude eikebomen ontworteld en richting een andere provincie gegooid.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-01-2011 16:52 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

+1, goed verwoord


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ravenny
Usericon van Ravenny
Posted 18-01-2011 19:52 by Ravenny Wijzig reactieProfiel van RavennyQuote dit bericht

Er werd me in het verse vis topic gezegd hier mee te beginnen om nieuwe band te ontdekken. Nou, ik ben zeer tevreden .


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-01-2011 19:53 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Wat vind jij nu het beste album, Jenje?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-01-2011 19:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2011 19:53 schreef Silence het volgende:
Wat vind jij nu het beste album, Jenje?
Ik gok 'Hits! The very best of Erasure'.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-01-2011 20:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2011 23:44 schreef Jenje het volgende:
mijn voorkeur:
1. Time Heals Nothing
2. Sonic Excess in its Purest Form (vooral het numer The Lasting Dose)
3. Broken Glass
4. Odd Fellows Rest
5. Lifesblood for the Downtrodden
6. Obedience Thru Suffering
7. Equilibrium
8. Crowbar

Nieuwe er even buiten gelaten.
Kickje voor Silence


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-01-2011 22:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik moet de hele tijd aan Endzeit van Heaven Shall Burn denken als ik Silence lees, hooooo!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-01-2011 14:08 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

De nieuwe klinkt echt heeeeerlijk!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-01-2011 14:22 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2011 14:08 schreef XnegativeX het volgende:
De nieuwe klinkt echt heeeeerlijk!


Is ie gelekt?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 30-01-2011 14:34 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Ik weet het nog niet.

Let Me Mourn is iig wel heel erg tof


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-01-2011 14:57 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2011 14:08 schreef XnegativeX het volgende:
De nieuwe klinkt echt heeeeerlijk!
Ik vond er niet zoveel aan. Geen pakkende nummers en het geluid staat mij ook niet zo aan.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 30-01-2011 21:29 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2011 14:08 schreef XnegativeX het volgende:
De nieuwe klinkt echt heeeeerlijk!


Zo ver wil ik nog niet gaan, maar hij klinkt goed inderdaad!



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 06-02-2011 14:30 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Een lang interview in de laatste Terrorizer. Kirk is gestopt met drinken en blijkt gristen te zijn. Het leek overigens wel of er in elk interview in de laatste Terrorizer over zuipen moest worden gepraat. Leek wel een promoblad voor de AA.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 06-02-2011 14:36 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ik heb deze band nou toch een paar keer geprobeerd te luisteren, maar nee, ik blijf het op een bepaalde manier gewoon kut vinden. Slechte vocals, te 'cleane' productie, tóch het 'tough guy hardcore' sfeertje eromheen waar ik een hekel aan heb. Nee, niks voor mij, sorry.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 06-02-2011 14:38 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Ben bang dat ik me bij Sonic Titan en bokaj aan moet sluiten. Het pakt me gewoon niet, gaat zelfs vervelen moet ik zeggen. Nee, dit is niks voor mij.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2011 19:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2011 14:30 schreef Count Usher het volgende:
Een lang interview in de laatste Terrorizer. Kirk is gestopt met drinken en blijkt gristen te zijn. Het leek overigens wel of er in elk interview in de laatste Terrorizer over zuipen moest worden gepraat. Leek wel een promoblad voor de AA.
Staat dat intie ook ergens online?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-03-2011 11:21 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Weet je, ik lees hier en daar nog wel eens dat mensen Odd fellows rest, Sonic excess in it's purest form en Lifesblood for the downtrodden door sommigen gezien worden als de beste Crowbar platen.

Ikzelf was Crowbar na Time heals nothing eigenlijk een beetje kwijt. De platen daarna wisten me wat minder aan te grijpen. Het waren absoluut geen slechte albums maar ik miste iets van de ellende (ik weet dat dat raar klinkt) van de eerste 3 albums.

Maar Sever the wicked hand grijpt me wel zo keihard bij de strot. Elke keer als ik dit album luister krijg ik weer kippenvel. Dit is gewoon een prachtige mengeling van woede, frustratie, wanhoop en pure ellende. Precies de redenen waarom Crowbar altijd een van mijn favoriete bands is geweest. Vooral de nummers Liquid sky and cold black earth, Let me mourn, Cemetery angel en Echo in eternity zijn kleine meesterwerkjes.

Ik weet niet wat voor moois dit jaar verder nog gaat brengen maar momenteel staat dit album nog ferm in mijn top 3 van 2011. Misschien is dit zelfs het beste Crowbar album to-date. De tijd zal het leren.

En over dat "niet meer zuipen" gesproken, hier nog even een geniale quote uit de review van dit album op Blabbermouth:
So let me get this straight. For two decades a self-medicated Kirk Windstein (vocals/guitar) was making with CROWBAR some of the most enormously riffed, supremely composed NOLA misery metal albums ever recorded, up to and including 2005's "Lifesblood For The Downtrodden". Then the guy gets clean and sober, and look what happens; he makes another enormously riffed, supremely composed album of NOLA misery metal. In terms of scientific classification, that makes him a fucking machine.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2011 11:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind Time Heals Nothing nog steeds een beest van een album. maar goed dat album is al een dikke 10 jaar oud, dat moet je meenemen in het beluisteren. Sonic.. heeft een aantal immmens vette tracks (lasting dose oa) maar die tussen periode vind ik de albums over het geheel gezien minder sterk dan ouder werk en idd de nieuwe.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-03-2011 13:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2011 11:23 schreef Jenje het volgende:
... maar goed dat album is al een dikke 10 jaar oud, dat moet je meenemen in het beluisteren. ...


Hoe bedoel je dat? een goede plaat is toch een goede plaat? (oude sabbath is nog steeds te gek bijv. en kill'm all>>>>>>> death magnetic). of bedoel je qua sound ofzo??


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-03-2011 13:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

'Obedience..' heeft een niet al te beste productie, maar bevat m.i. wel de beste nummers. Normaal gesproken niet erg, maar bij Crowbar is de sound toch belangrijk. Moet je je voorstellen dat 'Obedience' de sound van 'Sonic excess..' had, dan was het wel tijdloos geweest.
Zelfde met b.v. Sick of it All, 'Just look around' heeft de beste nummers, maar 'Scratch the surface' lijkt door productie beter. Toch vind ik uiteindelijk de nummers minder.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2011 13:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jup, misschien kunnen ze Obedience eens opnieuw opnemen


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen