IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Crowbar Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-01-2011 23:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2011 23:35 schreef Sonic Titan het volgende:
Ik moet Crowbar ook nog eens uitvoeriger checken, ik ken het namelijk zeer oppervlakkig. Om de één of andere reden vind ik het iets te 'tough guy hardcore'..
Ur? op de uitstraling na klopt daar weinig van. Zitten core invloeden in maar, dan zwaarder. En teksten zijn verre van tough guy.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 15-01-2011 23:40 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Wat zijn de beste albums?


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-01-2011 23:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

mijn voorkeur:
1. Time Heals Nothing
2. Sonic Excess in its Purest Form (vooral het numer The Lasting Dose)
3. Broken Glass
4. Odd Fellows Rest
5. Lifesblood for the Downtrodden
6. Obedience Thru Suffering
7. Equilibrium
8. Crowbar

Nieuwe er even buiten gelaten.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 15-01-2011 23:45 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Thanks, ga ik eerdaags mee aan de slag.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-01-2011 23:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-01-2011 23:50 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

waar komt die nieuwe in de ranglijst, jan?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-01-2011 23:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk op 3 .. Time heals nothing is een speciaal album voor mij. Sonic Excess is gewoon ene snoei sterk album, de nieuwe heeft een aantal erg sterke nummers, maar ook enkele die niet over Sonc Excess heen komen imnsfhasdo


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-01-2011 23:54 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Hm... ik ga me maar eens verdiepen in die 2 albumpjes zo dan. Ben nu naar de beste band ter wereld aan het luisteren, te weten: CONVERGE ////offtipoc


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 16-01-2011 0:00 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 15 januari 2011 23:54 schreef iPim het volgende:
Hm... ik ga me maar eens verdiepen in die 2 albumpjes zo dan. Ben nu naar de beste band ter wereld aan het luisteren, te weten: CONVERGE ////offtipoc


Voor mijn nr 2 beste band ooit maar goed bezig baas!


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 16-01-2011 0:05 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

He Pim, leuk nieuwtje: de beste band ter wereld bestaat niet


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2011 0:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2011 0:05 schreef Alterprince het volgende:
He Pim, leuk nieuwtje: de beste band ter wereld bestaat niet
Wel, zie eerste post


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-01-2011 0:07 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2011 0:00 schreef DrDoom het volgende:
Voor mijn nr 2 beste band ooit maar goed bezig baas!


Goed bezig, hehe. Die gasten hebben geen enkel slecht album, integendeel ze zijn allemaal magistraal met als jane doe het magnum opus.

En converge is voor mij de beste band ooit .

Crowbar,crowbar.

Trouwens, DrDoom, speelden jullie niet voor Anaal Nathrakh in de Baroeg in september?

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 16-01-2011 0:08]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2011 0:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-01-2011 0:41 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht





Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2011 0:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Silence
Usericon van Silence
Posted 16-01-2011 0:56 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik heb dit nog nooit geluisterd, misschien binnenkort toch maar eens doen.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-01-2011 16:13 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Sonic Excess in its purest form maar eens twee keer beluisterd. Zeker niet slecht!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-01-2011 13:16 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2011 23:44 schreef Jenje het volgende:
mijn voorkeur:
1. Time Heals Nothing
2. Sonic Excess in its Purest Form (vooral het numer The Lasting Dose)
3. Broken Glass
4. Odd Fellows Rest
5. Lifesblood for the Downtrodden
6. Obedience Thru Suffering
7. Equilibrium
8. Crowbar

Nieuwe er even buiten gelaten.


Gisterennacht de nummer negen uit je lijstje beluisterd en ik vond die wel heel erg lekker. Je enthousiasme werkt met momenten aanstekelijk, Jenje.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-01-2011 13:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Welke plaat is eigenlijk het meest Sludgy (slomer, minder core)? Ik ken vooralsnog alleen Odd Fellow's Rest en Time Heals Nothing. Waarvan ik bij die laatste (die wel mijn voorkeur geniet) nummers als Planet's Collide mis.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2011 13:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Obedience through suffering heeft heel langzame stukken, maar de productie is wat doffer. Sonic excess is dan weer wat sneller, maar door de betere productie komen de langzame dingen weer beter uit de verf. Da's een beetje het verschil met het nieuwe en oude werk, hangt er vanaf wat je belangrijker vindt.
Edit: En de core-invloeden vind ik nogal meevallen, door de traagte heeft het soms eerder van een St. Vitus of Candlemass weg. Is alleen maar hun uiterlijk denk ik waardoor je core verwacht, muzikaal hoor ik het niet echt.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 17-01-2011 13:48]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-01-2011 13:51 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De pittige Hakritme stukken in nummers als The Only Factor (gruwelijk nummer overigens) bijvoorbeeld.

Ik zal beide platen op den duur wel even beluisteren in ieder geval



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2011 13:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2011 13:51 schreef Dirge for november het volgende:
De pittige Hakritme stukken in nummers als The Only Factor (gruwelijk nummer overigens) bijvoorbeeld.


Oja. Volgens mij zijn de meeste snellere stukken op een Crowbar-album op een hand te tellen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2011 13:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

St Vitus is een huge invloed op Crowbar (check Kirk's tattoo's). Lees de door Kirk geschreven bio maar eens, in Europa werden ze vroeger een doomcoreband genoemd, toen was de hele term sludge nog niet bekend.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2011 13:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2011 13:54 schreef bastianus het volgende:
Oja. Volgens mij zijn de meeste snellere stukken op een Crowbar-album op een hand te tellen.
Op het nieuwe album zitten paar snellere stukken, zeker qua drums. Ben zelf erg te spreken over de nieuwe drummer.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-01-2011 13:57 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Eens! Daarom is en blijft t ook zo'n gruwelijke band. Het viel me alleen op dat het tempo op Time Heals Nothing stukken hoger ligt (gemiddeld) dan op Odd Fellows Rest. En live hoorde ik ook een paar heerlijk tergend trage nummers gespeeld worden, dus ik vroeg me af of er ook platen waren die overwegend traag waren. Maar het is wel duidelijk zo..



Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen