IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Drumvraagje: Twinpedals! Vorige pagina | Volgende pagina
Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 20-11-2002 19:58 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

hmm, Katablaster misschien? die behaalde zieke snelheden

Twone
Usericon van Twone
Posted 20-11-2002 21:18 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 19:54 schreef Snaack het volgende:
Damned.. dan wil ik nog zoveel

Een extra hi-hat, 14" of 15", remote
Een xtra crash, 15"
Een extra splash, 12"
2 china's, 16" en 22"
Een xtra snaredrum (picollo, een melodymaster van Tama)

Zucht.. als ik nou eens rijk was

och, ik wil alleen nog

een hi-hat 15"
stuk of 4 chrashes
2splashes
1china
tom van 10" en 12"
7 boomstands
5 nieuwe vellen voor op men toms + nieuw snarevel

Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 21-11-2002 17:17 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

vanmiddag de Cobra besteld en komt morgen aan bij Feedback

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 21-11-2002 18:54 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 20 november 2002 19:18 schreef Wishmaster het volgende:
rofl! waar doe je 't dan voor
haha maar damn.. die shit die jij drumt is wel te gek man! ik was d'r laatst bij in Veenendaal, Inhume en co... dat was GENIAAAAAAL wat je liet horen! kheb zelden (nog nooit) zo'n goeie drummer live gezien.....

en da's een GROOT compliment

hehe...slijmbal!
ik speel ook veel andere shit zoals pop en fusion en jazz enzo...daar leer je veeeel meer van dan alleen maar puur metalbeuken.ik vind trouwens zelf dat er wel wat meer afwisseling in mag.maar ja....dat komt wel op de volgende cd

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 21-11-2002 18:58 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 20 november 2002 19:45 schreef Snaack het volgende:
Kent iemand die Wuhan-gevallen? Kost geen drol, klinkt lekker, en als je hem verrot mept is het niet zo erg omdat hij toch geen hol koste

Kheb zelf een 8" splash van Wuhan, kostte 18.50 ofzo.. En dat ding klinkt goed!

Is er hier trouwens een drummer die db't met doublestrokes of met het L-R-L-L-R-L-R-R patroon? Vooral doublestrokes zou ik graag leren en ik zou een tip kunnen gebruiken

het is heel simpel.koop/leen een boek waar alleen maar technische dingen in staan.zoals parradidles en zo.dat kun je natuurlijk ook met je bassdrums doen.wel heeeel langzaam beginnen.net zo langzaam tot het goed strak is.doe je dat niet dan duurt het veel langer om het te leren.en je bassdrumspel word er in alle opzichten beter van.

Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 22-11-2002 18:27 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

AAAARGH! Feedback had die pedaal dus weer niet op voorraad en in R'dam ook niet dus ik moet weer 2 week wachten... maarrrrrr ik heb een Wuhan China gehaald! (14") geniaal ding zeg! lekker geluid en kost geen reet! hoop dat ie nog wel ff mee gaat...
En een Powerstroke 3 bassvel... 4 was er weer niet dus die komt nog wel eens...

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-11-2002 20:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 18:58 schreef Katablaster het volgende:
het is heel simpel.koop/leen een boek waar alleen maar technische dingen in staan.zoals parradidles en zo.dat kun je natuurlijk ook met je bassdrums doen.wel heeeel langzaam beginnen.net zo langzaam tot het goed strak is.doe je dat niet dan duurt het veel langer om het te leren.en je bassdrumspel word er in alle opzichten beter van.

Dan moet ik eerst een oefenkit kopen, heb net mijn drumstel in de opslag gezet.. Maar ik zal een boek kopen en elke dag braaf 1-2 uur oefenen totdat ik kan helikopteren

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 23-11-2002 13:26 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 22 november 2002 20:56 schreef Snaack het volgende:
Dan moet ik eerst een oefenkit kopen, heb net mijn drumstel in de opslag gezet.. Maar ik zal een boek kopen en elke dag braaf 1-2 uur oefenen totdat ik kan helikopteren

hehehe...je kunt ook overdrijven.je moet niet forceren...

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-11-2002 15:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

das waar.. maar 1-2 uur per dag, tijdens het oefenen van gitaarriffjes moet kunnen toch!

Stoppen met roken om weer "conditie" te krijgen is ook wel handig

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-04-2003 23:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2002 15:46 schreef Snaack het volgende:
das waar.. maar 1-2 uur per dag, tijdens het oefenen van gitaarriffjes moet kunnen toch!

Stoppen met roken om weer "conditie" te krijgen is ook wel handig

SnaacK, niet slap lullen heh..

Dat stoppen met roken is trouwens wel gelukt..

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 30-04-2003 12:14 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

En toen werd je verkouden...

By the way, how's the leg?

Touché, pussycat!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-04-2003 12:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2003 12:14 schreef Sporty Voleg het volgende:
En toen werd je verkouden...

By the way, how's the leg?

2 weken niet ge DB't.. Het voelt wel weer ok..

Maar ik zal toch gruwelijk aan mijn techniek moeten gaan werken, snel dubbele bases deed ik met mijn enkelgewricht zeg maar.. Daar zijn de klachten door ontstaan.

Maar goed, eerst een zaak vinden waar ik een normale prijs voor mijn Axis krijg, een ander pedaal kopen (IC of Pearl Eliminator) en dan aan mijn techniek gaan werken.

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 30-04-2003 12:42 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

Ik gebruik Iron Cobra's type rolling glide.

Het zijn echt fantastische pedalen, alles kan je instellen, en ze spelen gewoon ongelofelijk stabiel. Het is echt een degelijk pedaal, en dat merk je

Voor de in de oefenruimte gebruik ik een Iron Cobra junior twin pedaal. Is een erg goedkoop pedaal, en speelt redelijk. Acheraf had ik liever de gewone IC twin gekocht, maar daar had ik toen geen geld voor.

Op een axis zou ik ook nog weleens willen spelen, om uit te proberen, omdat de 'grote' drummers dit pedaal ook gebruiken.

Voorlopig ben ik nog altijd zéér tevreden met mijn IC

blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-05-2003 14:51 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Yamaha DFP-880... Zeker weten! Interdrum heeft ze op voorraad (http://www.interdrum.nl), dus ga ze kopen

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 01-05-2003 15:05 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Zeer binnenkort komen de nieuwe series van Yamaha in Europa op de markt. Die zijn weer een stapje verder dan de 880. Ik heb nog even geduld.
quote:
Op 30 april 2003 12:24 schreef Snaack het volgende:
Maar goed, eerst een zaak vinden waar ik een normale prijs voor mijn Axis krijg, een ander pedaal kopen (IC of Pearl Eliminator) en dan aan mijn techniek gaan werken.
Als je voor die Eliminator kiest, zou ik overwegen die met de strap te kopen. Ik heb al een aantal maal gehoord dat mensen er met enige regelmaat mee teruggaan naar de winkel met een gebroken ketting.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 01-05-2003 15:08]

Touché, pussycat!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-05-2003 15:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2003 15:05 schreef Sporty Voleg het volgende:
Als je voor die Eliminator kiest, zou ik overwegen die met de strap te kopen. Ik heb al een aantal maal gehoord dat mensen er met enige regelmaat mee teruggaan naar de winkel met een gebroken ketting.

Hmmm.. Hoe hard trap je in jezusnaam als je het voor elkaar krijgt een dubbele ketting te breken

Maar, bedankt voor de tip! Ik overweeg die Pearl omdat
-hij momenteel bij Feedback in de aanbieding is (325 pleuro)
-er 4 verschillende cams bij zitten
-de quadklopper erop zit
-er een draagtas bijzit

Ik vraag me alleen af of hij net zo uitgebreid verstelbaar is als de IC..

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 01-05-2003 19:56 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2003 15:41 schreef Snaack het volgende:
Hmmm.. Hoe hard trap je in jezusnaam als je het voor elkaar krijgt een dubbele ketting te breken
Idd., maar het zal wel gewoon een 'standaard' zwakke plek zijn in dit pedaal, ofzo.
quote:
Maar, bedankt voor de tip! Ik overweeg die Pearl omdat
-hij momenteel bij Feedback in de aanbieding is (325 pleuro)
Voor 325 moet je die Axis toch particulier kwijt kunnen raken (is mij ook gelukt). Dan maak je financieel iig. geen verlies.
quote:
-er 4 verschillende cams bij zitten
-de quadklopper erop zit
-er een draagtas bijzit
Hij is idd. erg 'volledig.' En die quadkloppers: zo'n knal krijg je volgens mij vrijwel nergens anders uit. En een tas is natuurlijk errug handig.
quote:
Ik vraag me alleen af of hij net zo uitgebreid verstelbaar is als de IC..
Ja, ik vind van wel. En nog traploos ook (is dat bij de Cobra ook zo?). Je moet alleen even 'spelen' met de as om de voetborden onder dezelfde hoek te krijgen. Om de een of andere reden doet Pearl dat nog steeds niet goed. Maar voor de rest top pedaal. Ik heb hem ook geprobeerd. 't Is niet helemaal mijn ding, maar doet in principe denk ik niet onder voor de IC.

Touché, pussycat!

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 01-05-2003 20:09 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

Het voordeel van die Pearl is dat je 4 cams hebt. Bij IC kies je 1 van de 3 soorten (power, rolling, strap)

Als je een enkel bass stukje speelt dan kan ik begrijpen dat een bepaalde cam (bijv. bij IC de power glide) een harder geluid produceert dan een 'gewone' ronde cam. Vanwege de versnelling van je klopper op het moment dat hij vlakbij je vel is.

Maar als het om snel double bass gaat lijkt mij een ronde cam gewoon veel prettiger spelen.

Afgelopen zondag bij VADER in de baroeg kon ik heel goed zijn pedalen zien. Hij gebruikte IC rolling/power glide. En die drummer weet wel wat double bassen is

[Dit bericht is gewijzigd door Imotep op 04-05-2003 21:28]

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-05-2003 22:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2003 19:56 schreef Sporty Voleg het volgende:
Idd., maar het zal wel gewoon een 'standaard' zwakke plek zijn in dit pedaal, ofzo.

Blijkbaar.. Gelukkig is een een nieuw kettingkje niet zo duur (en al helemaal niet in de garantie periode )

quote:

Voor 325 moet je die Axis toch particulier kwijt kunnen raken (is mij ook gelukt). Dan maak je financieel iig. geen verlies.

Exact.. Maar in principe wil ik hem voor de prijs van een IC proberen te verkopen.

quote:

Hij is idd. erg 'volledig.' En die quadkloppers: zo'n knal krijg je volgens mij vrijwel nergens anders uit. En een tas is natuurlijk errug handig.

Yeap, die kloppers zijn tof! Ik had ze op mijn vorige twinpedaal ook..

En een tas is altijd handig ja, misschien zelfs handiger dan de koffer die bij de IC zit.. Een draagtas kan je op de fiets over je schouders heen gooien

quote:

Ja, ik vind van wel. En nog traploos ook (is dat bij de Cobra ook zo?).

Ja..

quote:
Je moet alleen even 'spelen' met de as om de voetborden onder dezelfde hoek te krijgen. Om de een of andere reden doet Pearl dat nog steeds niet goed. Maar voor de rest top pedaal.

Een uurtje klooien en hij staat goed dus.. Das wel vrij standaard hehehehe..

quote:
Ik heb hem ook geprobeerd. 't Is niet helemaal mijn ding, maar doet in principe denk ik niet onder voor de IC.

Wat vind jij er niet "jouw ding" aan dan?

Persoonlijk vind ik de feel van de Pearl net iets "rammeliger" dan die van de IC, hij voelt aan alsof er speling opzit.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 02-05-2003 22:31]

Twone
Usericon van Twone
Posted 02-05-2003 23:15 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

vandaag voor het eerst op een IC twin gespeeld..best aardig... maar toch liever Axis

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 04-05-2003 16:06 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2003 22:30 schreef Snaack het volgende:
Wat vind jij er niet "jouw ding" aan dan?
Ja, hoe leg je dat uit? De "feel," ofzo.
quote:
Persoonlijk vind ik de feel van de Pearl net iets "rammeliger" dan die van de IC, hij voelt aan alsof er speling opzit.
Dat had ik niet gemerkt. Bij de IC krijg je trouwens ook vrij snel wat speling in de scharnierpunten van de verbindingsas. Maar volgens de mensen die er op spelen (die ik ken), maakt dat geen flikker uit.

Touché, pussycat!

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 04-05-2003 18:27 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

quote:
Op 4 mei 2003 16:06 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ja, hoe leg je dat uit? De "feel," ofzo.
Dat had ik niet gemerkt. Bij de IC krijg je trouwens ook vrij snel wat speling in de scharnierpunten van de verbindingsas. Maar volgens de mensen die er op spelen (die ik ken), maakt dat geen flikker uit.

Idd, bij mijn IC pedalen zit ook een klein beetje speling. Dit is echter zéér gering, en je merkt er zeker weten niks van.

ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 24-05-2003 0:28 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

Bij deze zoekt control human delete vanaf nu een nieuwe drummer! optredens gaan nog wel door, voor zover ze vast staan!
dus uhm...tja....! denk je dat je deze vorm van black metal kunt drummen, of ken je iemand! laat het horen!

meer band info! www.controlhumandelete.tk
Als je wilt weten wat van muziek wij maken en wat voor drumstijl minimaal vereist is kun je hier 3 korte samples downen.

Seeking For The End Of Life

Discipline March Towards Destruction

The Prospectus Negative

[Dit bericht is gewijzigd door ryn op 24-05-2003 13:35]

the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com

scotfan
Usericon van scotfan
Posted 24-05-2003 0:55 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Ik speel bij twee bands Decapitation en Grinroth. En bij die bands hebben de drummers repectievelijk de voorkeur aan Iron Cobra's en Axis pedals.

Mark Hendriks van Decapitation vindt dat wanneer je in bezit bent van puur techniek Axis pedals de betere keuze zijn omdat ze veel soepeler zijn dan de Iron Cobra's. In de laatste echter kun je meer gevoel in leggen. Als je de Axis pedaal indrukt dan is er ook meteen een slag. Er is gewoon veel minder weerstand.

gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 17-08-2003 12:49 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Zo, ik pleur hem hier ook nog maar even neer.
quote:
Op 1 augustus 2003 10:41 schreef Sporty Voleg het volgende:
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van dit gebakje:

Dfp9310, één van de nieuwste modellen van Yamaha. UIteraard schaamteloos gecopieerd van de meest gangbare kwaliteitspedalen Iron Cobra en Eliminator (ze hebben hem dan ook maar gewoon zonder blikken of blozen de "Flying Dragon" genoemd), maar dan goedkoper.

Touché, pussycat!

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com