IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Drumvraagje: Twinpedals! Vorige pagina | Volgende pagina
Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 17-08-2003 13:32 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

En hoe vind je hem spelen?

blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-08-2003 14:48 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Erg soepel. Voelt degelijk aan. Ziet er gaaf uit. Wat wil je nog meer?

Touché, pussycat!

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 17-08-2003 21:30 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

quote:
Op 17 augustus 2003 14:48 schreef Sporty Voleg het volgende:
Erg soepel. Voelt degelijk aan. Ziet er gaaf uit. Wat wil je nog meer?

Snelheid en kracht

En hoeveel heeft dat pedaal nou gekost?

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 17-08-2003 22:04 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

325
Schappelijk, niet?

Kracht heeft ie zeker door z'n conventionele (= 'zware') vilten kloppers (dus niet van die Axis crap dingetjes).

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 17-08-2003 22:06]

Touché, pussycat!

Twone
Usericon van Twone
Posted 18-08-2003 0:05 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2003 22:04 schreef Sporty Voleg het volgende:
325
Schappelijk, niet?

Kracht heeft ie zeker door z'n conventionele (= 'zware') vilten kloppers (dus niet van die Axis crap dingetjes).

Ik vind die axis crap dingetjes toch wel wat beter spelen,maar ik ben niet tevreden over het geluid EN ze doen je bassdrumvellen niet veel goed,ik heb op men axissen daarom ook tama kloppers gestoken,klinkt beter maar voelt lomper aan.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 18-08-2003 9:58 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2003 0:05 schreef Twone het volgende:
Ik vind die axis crap dingetjes toch wel wat beter spelen

Ik had het alleen over die kloppertjes, niet de pedalen zelf. Er is trouwens ook een yamaha dfp9410 uitgebracht. Die heeft een direct drive (itt tot chain- of strap-drive), die vergelijkbaar is met het systeem dat axis gebruikt.

Touché, pussycat!

Twone
Usericon van Twone
Posted 18-08-2003 18:22 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2003 9:58 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik had het alleen over die kloppertjes, niet de pedalen zelf. Er is trouwens ook een yamaha dfp9410 uitgebracht. Die heeft een direct drive (itt tot chain- of strap-drive), die vergelijkbaar is met het systeem dat axis gebruikt.

ik had het ook over de kloppertjes

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 19-08-2003 13:00 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Speel je louter Axis, of stamp je ook nog wel eens op en IC (of iets anders)?

Touché, pussycat!

Mariekwel
Usericon van Mariekwel
Posted 19-08-2003 15:56 by Mariekwel Wijzig reactieProfiel van MariekwelQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 23:38 schreef Ethereal het volgende:
Jenje: Ben zelf begonnen met een Riggs twinpedaal... Heb daarop aardig leren spelen, maar na een paar jaar merkte ik dat het toch niet helemaal was wat ik wilde...

Ga nu denk ik voor de Iron Cobra's Chain Drive (Power Glide)... Hoor alleen maar goede verhalen over, en ben er achter dat ze in Amerika "ietsje" goedkoper zijn als in NL... Wow! 495 Euro tegenover 270 Dollar... Kan ze ook nog via het bedrijf waar mn vader werkt gratis laten versturen naar NL, dus dat scheelt dik...

Iemand nog interesse in een Riggs Twinpedaal?

Hoeveel gaatie kosten?

Mariekwel
Usericon van Mariekwel
Posted 19-08-2003 15:58 by Mariekwel Wijzig reactieProfiel van MariekwelQuote dit bericht

Oeps! Ik zie dat ik net heb gereply-t heb op een heel erg oud berichtje Ik kan beter een bril gaan kopen

Twone
Usericon van Twone
Posted 19-08-2003 18:45 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2003 13:00 schreef Sporty Voleg het volgende:
Speel je louter Axis, of stamp je ook nog wel eens op en IC (of iets anders)?

alleen Axis,heb al op een IC dubbele pedaal gespeeld maar dat ging niet echt goed en ik zie geen reden om van Axis af te stappen,alles gaat naar wens

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 02-12-2003 19:45 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

Ik weet dat dit topic enorm verouderd is, maar toch een vraag (aan Sporty):
Je hebt 4 maand terug een Yamaha dfp9310 gekocht (toch?) en nu wil ik graag weten of ie nog bevalt en alles nog naar behoren werkt.
Ik zit er over te denken om ook zon pedaal te kopen, vandaar.

Suck on this

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 02-12-2003 19:47 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik speel met twinpedals van Pearl. Die spelen lekker soepel. Ik heb ooit eens met Axis gespeeld, maar dat lag me niet echt. Pearl rules (althans wat betreft pedalen en statieven, de rest is van Tama).

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 07-12-2003 17:10 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 19:45 schreef Colcothar het volgende:
Ik weet dat dit topic enorm verouderd is, maar toch een vraag (aan Sporty):
Je hebt 4 maand terug een Yamaha dfp9310 gekocht (toch?) en nu wil ik graag weten of ie nog bevalt en alles nog naar behoren werkt.
Ik zit er over te denken om ook zon pedaal te kopen, vandaar.

Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je gewend bent, natuurlijk. Maar goed:

Hij heeft een conventionele voetbordlengte, vergelijkbaar met IC, standaard Axis, etc. Dit i.t.t. bijvoorbeeld de longboards van Axis, de eliminators, de giant step, etc. Lompe kloppers. Soepele respons. Staat stevig door rubberen onderkant (dus niet van dat "klitteband"gedoe. Vrij goed verstelbaar (behalve het voetbord, i.t.t. IC, Axis, Eliminator). En tenslotte erg betaalbaar. Ook niet onbelangrijk.

Ik vergelijk hem meestal een beetje met de IC. Yamaha lijkt hem daar behoorlijk van hebben afgekeken. Aris van Seizure (die doorgaans IC speelt (soms Axis)) heeft er ook een tijdje op zitten stampen en vond het een prima ding.

Als ik jou was zou ik echter nog wel zien dat je het pedaal ergens in de winkel kan proberen.

Touché, pussycat!

The Duke
Usericon van The Duke
Posted 11-02-2004 19:03 by The Duke Wijzig reactieProfiel van The DukeQuote dit bericht

Ik ben van plan nieuwe pedalen aan te schaffen. 2 enkele pedalen voor m'n 2 base drums. Heb ik erover heen gelezen of is dit nog niet speciaal aan bod gekomen op 't forum?
In ieder geval. Welke 2 moet ik pakken, waarmee kan ik 't snelste rennen?
Ik dacht zelf dat misschien een "Iron Cobra Power Glide" wel geschikt zou zijn...

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 11-02-2004 19:30 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

Ik heb de Pearl Eliminator twin, zeer fijn, lekker lang voetbord, verwisselbare cams, en de lompheid van het pedaal.
Ik heb ook 3 weken Iron Cobra gespeeld, maar dat was het toch net niet helemaal voor mij, oa om de lengte van het voetbord.
Ik vond em te klein, en ik heb niet eens grote voeten (42).
Ik zou gewoon gaan uitproberen, bij Feedback zijn de IC en de Eliminator in de aanbieding voor 329,- euro, en volgens mij zijn die verder nergens zo goedkoop te krijgen.

Suck on this

The Duke
Usericon van The Duke
Posted 12-02-2004 7:14 by The Duke Wijzig reactieProfiel van The DukeQuote dit bericht

ik heb 't dus niet over twinpedals maar over 2 losse he... Is de Axis dan niet de beste?

Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 12-02-2004 14:08 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

Alle (extreem) snelle metal drummers hebben Axis.
Deze zijn wel duur en vereisen wel een bepaalde techniek.

Ik heb zelf ook 2 losse bassdrums en heb daar 2 losse IC rolling glide's bij. Dit vind ik lekker spelen.

The Duke
Usericon van The Duke
Posted 12-02-2004 20:38 by The Duke Wijzig reactieProfiel van The DukeQuote dit bericht

welke axis is het meest geschikt voor me dan, ik wil hoogst mogelijke snelheid.

Axis AX-A Single Pedal of
Axis AAX-X Single Pedal of
Axis A-L Longboards A Single Pedal of
Axis X-L Longboard Single Pedal?

Ook iemand enig idee waar ik ze voor een mooi prijsje (nieuw) kan halen, in hoeverre je nog bij deze pedalen over een mooi prijsje kan spreken?

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-02-2004 20:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Als je echt voor snelheid wil gaan kan je beter een paar grammetjes speed halen

Iig longboards natuurlijk, dan komen de doublestrokes er wat makkelijker uit..

Colcothar
RottenGijs
Usericon van Colcothar
Posted 12-02-2004 22:29 by Colcothar Wijzig reactieProfiel van ColcotharQuote dit bericht

Eliminator is ook als single te krijgen en het zijn longboard pedalen.
Bij Feedback zijn ze als single 140 euro per stuk incl. tas.
IC's zijn daar ook voor 140 euro per stuk.

Suck on this

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 13-02-2004 17:34 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 7:14 schreef The Duke het volgende:
ik heb 't dus niet over twinpedals maar over 2 losse he... Is de Axis dan niet de beste?

Volgens mij is het niet zozeer een kwestie van wat (kwalitatief) het beste pedaal zou zijn. Het is meer wat je gewend bent, wat voor techniek je gebruikt, hoe vaak en lang je oefent, hoeveel geld je ergens voor over hebt, etc.

Het is een feit dat veel extreme drummers (zoals daar zijn een Sandoval of een Roddy) op Axis trappen. Ik denk dat dat voor een groot deel veroorzaakt wordt door het feit dat ze bekend zijn en dus endorsements aangeboden krijgen. Ik sluit niet uit dat ze ze anders niet gekocht zouden hebben, maar ze hebben toch ook jarenlang vrij "verdienstelijk" op andere pedalen gespeeld. Sandoval speelde op Pearl ook al ik-weet-niet-hoeveel bpm's. Ik ben ervan overtuigd dat hij zijn huidige niveau ook had weten te bereiken op eliminators.

Elk pedaal heeft z'n sterke en zwakke punten. Wat voor de meeste mensen het goede van Axis pedalen zal zijn, is de lichte weerstand. Ik denk dat die wordt veroorzaakt door de kleine kloppers en door de direct drive (dus geen ketting of strap).

Maar laten we nu niet net doen of Axis daar zo uniek in is. Vroeger gold de Speedking (ludwig) als het zogenaamde "snelste" pedaal en dat gebruikte al een dergelijk systeem. Yamaha heeft ook een direct drive ontwikkeld, alleen die heeft dan weer zwaardere kloppers (die natuurlijk te vervangen zijn door lichtere).

Uiteindelijk komt het er volgens mij gewoon op neer dat je je vooral moet laten leiden door je portemonnaie en dat je je helemaal de tering moet oefenen als je Hate Eternals en Niles wil bijhouden. Je wordt niet een snellere drummer door een "beter" pedaal e kopen.

Touché, pussycat!

niles
De derde hond in het kegelspel
Usericon van niles
Posted 13-02-2004 17:52 by niles Wijzig reactieProfiel van nilesQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thegreatboo

quote:
Op 13 februari 2004 17:34 schreef Sporty Voleg het volgende:

...als je Hate Eternals en !! Niles !! wil bijhouden. Je wordt niet een snellere drummer door een "beter" pedaal e kopen.

Hehe, ik speel toch maar (enkel) bas (foei wat flauw) .

Maar ehm... Ik dacht dat over gear lullen een typische gitaristen-ziekte was? What's next? Drummers die ook in elk nummer een solo willen hebben, ookal past en klinkt dat niet? Moet niet gekker worden!!

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 13-02-2004 18:10 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Dan moet je dit topic maar niet lezen

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

niles
De derde hond in het kegelspel
Usericon van niles
Posted 13-02-2004 18:53 by niles Wijzig reactieProfiel van nilesQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thegreatboo

JA... en dat zeg je nu pas. Mooi te laat dus.

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com