![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Die vond ik erg goed ![]() ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm ![]() |
|
The night manager was zeer genietbaar. Vooral Hugh Laurie was geniaal. Nu aan American crime begonnen. Realistische benadering van de impact van een misdaad op alle betrokken families (slachtoffers, daders). Leuk om Timothy Hutton nog eens aan het werk te zien. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc ![]() |
|
Iemand zich al aan American Gods gewaagd? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Maakte vorige week kennis met The Strain tijdens het zappen: veel beter dan de reclames op Fox deze vermoeden ![]() Nadeel: ben halverwege seizoen 3 ingestapt, maar is best vermakelijk ![]() ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm ![]() |
|
quote: Ja, vette shit. Is al even geleden dat ik het boek gelezen heb, maar ik vind het een goede match qua sfeer en gevoel. In mijn herinnering wordt de hoofdpersoon in het boek voortdurend overvallen door het gebeurde, en gaat hij daar (meestal) redelijk stoïcijns mee om. Het gebeurde is over het algemeen diep bovennatuurlijk wat onder een Americana-jasje verteld wordt, met de nodige uitspattingen van geweld en seks die uiteindelijk toch niet echt beeldbepalend zijn: het is al met al een redelijk rustig, uitgesponnen verhaal. Het gebeurde voelt allemaal ontzettend vanzelfsprekend, simpelweg omdat het zo goed wordt neergezet allemaal. Dat vertaalt zich allemaal direct naar de serie, wat mij betreft. Voor de serie gaat er natuurlijk wel nog een stukje update naar nu overheen, en wordt het visueel en dus gestyleerder. Daar komen ze ook prima mee weg, die vertaling, en het visuele aspect zelf is simpelweg te gek. Acteurs helemaal prima. Je moet er qua flow wel goed inkomen/inzitten, het 'actuele' verhaal is al vrij uitgesponnen en (ten opzichte van hoe bovennatuurlijk sommige dingen zijn) vaak wat 'onderkoeld' gebracht. De vignettes met achtergrond/voorgeschiedenis nemen ook een prominente plek in, waarmee de serie nog wat meer afwijkt van een 'normale' flow. Wat mij betreft komen ze er prima mee weg, in ieder geval. quote: The Strain is mooie pulp. Net genoeg narratieve onderlaag en extreem toffe elementen om de stomme elementen voor te vergeven. Zelfde als voor de boeken, al hebben die iets minder stomme elementen. In een ander, beter, universum hadden Guillermo del Toro en Chuch Hogan (die de boeken geschreven hebben) wat meer direct aan de serie geschreven/geregisseerd. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-06-2017 21:36] No dogs, no masters. ![]() |
|
Thanks. ![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Dat nieuwe miniseizoen van Prison break bekeken. Wat een ramp... Na aflevering 1 al goesting om af te haken en het eigenlijk enkel afgekeken for old time's sake. Hopen dat het nu Dead & buried blijft. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc ![]() |
|
quote: Ik hield het na aflevering 4 echt voor gezien.. Gister GoT gekeken, dankzij Ziggo gewoon de aflevering moeten downloaden. Dacht de eerste 5 sec even dat ik een oude aflevering aan het kijken was.. ![]() ![]() |
|
Ik vond het een goeie episode, zelfs ondanks de cameo van een welbepaald Engels zangcreatuur. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
quote: Ik had geen idee wie dat was, dus ik stoorde me er ook niet aan. ![]() |
|
Ed deed het prima. Niks mis mee. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
3e seizoen Fargo was weer smullen. ![]() ![]() |
|
Fargo binnenkort eens aan beginnen. Nu bezig met Secrets & lies. Middelmatige copycat van The killing, maar net goed genoeg om te blijven kijken. Ook leuk om Juliette Lewis nog eens aan het werk te zien. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc ![]() |
|
quote: ![]() ![]() |
|
quote: Heb me ook prima vermaakt ![]() ![]() |
|
Tjonge het tempo ligt wel bijzonder hoog nu in GoT. Je kan merken dat ze nu maar 7 afleveringen hebben. Waar het bijvoorbeeld eerst een halve seizoen koste om van noord naar zuid te gaan, is het nu in een halve aflevering gepiept. ![]() |
|
DVD van Serie Homicide - Life on the Streets gevonden in de Media Markt jippie!!! signature ![]() |
|
Ken het niet, maar ziet er wel interessant uit. Hoe is het opgebouwd? Lange doorlopende verhalen of 'monster of the week' concept? discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc ![]() |
|
quote: Ik heb nu, aan het begin van elke week, een leuke traditie: eerste de nieuwste episode van GOT, dan die van Twin Peaks. Het verschil in tempo zou niet groter kunnen zijn. In GOT gaan ze er inderdaad erg snel door (ik mis tot nu toe wel de obligatoire wreedheden), terwijl Twin Peaks aan een tergend traag tempo aan je voorbijtrekt. Wat zeker ook z'n charme heeft, met die typische, weirde Lynch-elementen, van bizarre, ongemakkelijke stiltes en scènes waarvan je je afvraagt wat er in hemelsnaam het nut van is. Maar ik kan die 'slow-television' wel appreciëren. Alleen hoop ik dat er uiteindelijk toch een soort van coherent geheel gaat uit voortvloeien. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
The leftovers afgerond. Eerste seizoen is echt wel sterk. Mix van mysterie en zwaarmoedigheid werkt perfect. Goeie soundtrack: zowel de originele soundtrack als de songs (Slayer ![]() ![]() discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc ![]() |
|
Ik kan je wel volgen, maar heb goed genoten van alle seizoenen. Wel blij dat het voorbij is. Zit ook al weken met Take On Me in mijn hoofd. ![]() |
|
Ondertussen absolute topseizoenen van zowel Game of Thrones als Twin Peaks ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
quote: Ik vooral met Where is my mind. De Wu-Tang en Perfect Strangers connecties waren ook nog wel leuk. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc ![]() |
|
Erg genietbare finale van Game of Thrones, spijtig dat het nu weer een hele tijd wachten is. Gelukkig is er nog Twin Peaks, dat nu ook opeens een versnelling hoger lijkt te zijn geschakeld (mocht ook wel). Sluit tegenwoordig altijd met goede muziek af, nu met Eddie Vedder. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |