IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Kerken vernielen Vorige pagina | Volgende pagina
Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 11:19 by Arwen777 Wijzig reactieProfiel van Arwen777Quote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 11:08 schreef Vargen666 het volgende:
Heet dat "echte Christendom" dan niet gewoon "spiritueel" zijn als ze niet erkend is? Je geloof in Jezus, maar hangt geen religie aan. Als je naar een kerk gaat, en je bij een kerkelijke commune hoort, schaar je je in mijn ogen automatisch onder een religie.


Nee, in onze ogen niet. Kerk betekent samenkomst van christenen en Jezus leert ons zelf dat: Waar 2 of 3 mensen samenkomen in mijn naam ben Ik in hun midden. Erkend zijn we dus door God, maar niet door mensen/religies.
Het punt is van wat ik weet, is dat het religieuze kerk in bepaalde landen juist tegenwerkt tegen christenen. Omdat ze werkelijk anders zijn en niet mee willen werken bijv aan bepaalde zaken. De religieuze kerk is vaak onder toezicht van de overheid in die landen die christenen uit de weg willen ruimen. En ergens heb je een punt, het is spiritueel in de zin van, onzichtbare oorlog tegen de boze machten.(niet mensen)

[Dit bericht is gewijzigd door Arwen777 op 08-06-2015 11:47]


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-06-2015 13:39 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 11:02 schreef Ralph het volgende:
Je moet doen waar je goed in bent, zeg ik altijd. De één zift muggen, de ander brandt kerken plat, met of zonder inzittenden.

Je bent bloedcerious.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-06-2015 13:41 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Dus in principe zeg je hier dat iedereen die zich 'Christelijk' noemt maar zich niet gedraagt volgens jouw optiek van wat Christelijk is, niet religieus is? Of begrijp ik je nu verkeerd? Wat maakt jouw kerkelijke groepje precies de arbiter van wat 'Christenlijk' betekent dan?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-06-2015 13:57 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 8 juni 2015 13:39 schreef BenKnuckles het volgende:
Je bent bloedcerious.


Cupercerious.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-06-2015 13:59 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-06-2015 14:14 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 17:25 by Arwen777 Wijzig reactieProfiel van Arwen777Quote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 13:41 schreef Mark het volgende:
Dus in principe zeg je hier dat iedereen die zich 'Christelijk' noemt maar zich niet gedraagt volgens jouw optiek van wat Christelijk is, niet religieus is? Of begrijp ik je nu verkeerd? Wat maakt jouw kerkelijke groepje precies de arbiter van wat 'Christenlijk' betekent dan?


Nee dat wou ik niet zeggen dat men zich moet gedragen volgens mijn optiek. Volgens mijn optiek en mening is religie een dood iets; regeltjes, tradities die worden opgelegd etc.
Ik denk dat er een verschil is in regeltjes naleven of wetten uit de bijbel en leven door geloof.
Anyways, sorry jongens ben nu een paar uur verder en als ik het teruglees, zie ik in dat ik wss teveel heb afgevuurd op iedereen zonder gewoon eerst relaxt wat ik wou doen, rond te neuzen op t forum en kennismaken...


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 08-06-2015 18:54 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 9:53 schreef Arwen777 het volgende:
Ok, mijn vraag is: wie heeft er aan kerkverbranding gedaan in landen als o.a Scandinavie, Noorwegen, Korea, China,Irak Iran? En wie heeft een christelijke metalband(s) bedreigd? Just cerious. ps en dan met mensen erin (kerk).


Laat ik er dan maar even serieus antwoord op geven. Varg van Burzum heeft wat kerken in de fik gezet, Noorwegen dus. Meer weet ik zo niet uit mijn hoofd. Maar dat kan je zelf toch wel googelen?





[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 08-06-2015 18:56]


VIESPEUK!!!


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-06-2015 18:56 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 10:14 schreef Arwen777 het volgende:
Muggenziften op woordjes is ook een vak.


Welkom op ZM. Als/wanneer OWW terugkomt kun je je lol op.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-06-2015 18:58 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Fusion, je nichtje is er ook.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-06-2015 19:00 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 8 juni 2015 18:56 schreef Negatieveling het volgende:
Welkom op ZM. Als/wanneer OWW terugkomt kun je je lol op.


Precies, probeer maar vast tot een overtuigende uitleg te komen over hoe je homolievendheid kunt verantwoorden tegenover je heiland en of je die de rug toekeert wanneer deze je homolievendheid af blijft keuren. Of zoiets.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 08-06-2015 19:02 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Gaan we de discussie nou gewoon zonder fusion beginnen?




[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 08-06-2015 19:03]


VIESPEUK!!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-06-2015 19:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 19:00 schreef Natural Disaster het volgende:
tegenover je heiland en of je die de rug toekeert


Daar ga je al


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-06-2015 19:15 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 19:00 schreef Natural Disaster het volgende:
Precies, probeer maar vast tot een overtuigende uitleg te komen over hoe je homolievendheid kunt verantwoorden tegenover je heiland en of je die de rug toekeert wanneer deze je homolievendheid af blijft keuren. Of zoiets.


Misschien is het welkomsttopic-vragenlijstje aan een update toe....

- Beschouw je jezelf als christen?
Nee --> Ga door met de volgende vraag: 'Viva of Margriet?'
Ja --> Schrijf een essay van minimaal 500 en maximaal 1000 woorden hoe jij je christen-zijn kunt rijmen met het accepteren van homoseksualiteit. Schrijf je dit essay niet, dan laten we de wolf los. Ga na het schrijven van je essay door naar de vraag: 'Viva of Margriet?'


[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 08-06-2015 19:16]



De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 08-06-2015 19:18 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Beter, ja. Tsja, je moet er wat voor over hebben.




VIESPEUK!!!


Earrebarre
Usericon van Earrebarre
Posted 08-06-2015 19:20 by Earrebarre Wijzig reactieProfiel van EarrebarreQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 19:00 schreef Natural Disaster het volgende:
Precies, probeer maar vast tot een overtuigende uitleg te komen over hoe je homolievendheid kunt verantwoorden tegenover je heiland en of je die de rug toekeert wanneer deze je homolievendheid af blijft keuren. Of zoiets.

Wat heeft dat met het topic te maken? (Gewoon benieuwd )


Elke uil was ooit een uilskuiken


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 08-06-2015 19:21 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 8 juni 2015 19:15 schreef Negatieveling het volgende:
Schrijf je dit essay niet, dan laten we de wolf los.

Sorry, ik ga stuk.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-06-2015 19:23 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 19:15 schreef Negatieveling het volgende:
Ja --> Schrijf een essay van minimaal 500 en maximaal 1000 woorden hoe jij je christen-zijn kunt rijmen met het accepteren van homoseksualiteit. Schrijf je dit essay niet, dan laten we de wolf los. Ga na het schrijven van je essay door naar de vraag: 'Viva of Margriet?'



Eh, door te stellen dat Jezus zichzelf nergens negatief uitlaat over homoseksualiteit? Want je kan geen moslim zijn zonder de Koran letterlijk te nemen natuurlijk :')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Arwen777
Usericon van Arwen777
Posted 08-06-2015 19:27 by Arwen777 Wijzig reactieProfiel van Arwen777Quote dit bericht

Homolievendheid, heb ik daar iets over gezegd? Ben benieuwd waar dat idee vandaan komt.


Lux aeterna luceat eis, Domine, cum sanctis tuis in aeternum, quia pius es. Requiem aeternam dona eis, Domine; et lux perpetua luceat eis


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 08-06-2015 19:29 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Nee, dat gáát aan bod komen, dusss ja.


VIESPEUK!!!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 08-06-2015 19:31 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Maar over 98 dagen pas, als Onweerwolf's ban afgelopen is.



Earrebarre
Usericon van Earrebarre
Posted 08-06-2015 19:37 by Earrebarre Wijzig reactieProfiel van EarrebarreQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 19:27 schreef Arwen777 het volgende:
Homolievendheid, heb ik daar iets over gezegd? Ben benieuwd waar dat idee vandaan komt.


Is een mooi voorbeeld van de stereotype gedachtes die men heeft over christenen.


Elke uil was ooit een uilskuiken


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 08-06-2015 19:45 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Yeah, but no, but yeah.



smoeilijk




VIESPEUK!!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-06-2015 19:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Heeft er iemand lucifers?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Earrebarre
Usericon van Earrebarre
Posted 08-06-2015 20:07 by Earrebarre Wijzig reactieProfiel van EarrebarreQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2015 19:48 schreef Natural Disaster het volgende:
Heeft er iemand lucifers?


Ga je je computer in de fik zetten?


Elke uil was ooit een uilskuiken


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen