IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : modelbouw Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-11-2002 16:59 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Is er hier iemand die daar ook aan doet, of gedaan heeft, ik doe het nog soms.

Welke merken verkiezen (verkozen) jullie dan, ik verkies de volgende merken:

Tamiya hele goeie modelbouw, precies, hoog detail, goed afgewerkte onderdelen en een hele goeie bouwbeschrijving.

Ittalerie, goeie prijs/kwaliteits verhouding.

Hassegawa: ook heel goed detail, ook heel precies afgewerkt, goed afgewerkte onderdelen, goede bouwbeschrijving.

Merken die ik als de tering haat:
Revell, zijn wel aan het beteren maar het is dat nog niet, grote kans op slecht afgewerkte onderdelen, een goeie bouwbeschrijving kennen ze niet.

Heller KUTmodelbouw, hoe zij zich een modelbouwmerk noemen weet ik zelf niet, onderdelen die gewoon niet passen, echt teringzooi, enorm slechte bouwbeschrijving, en noem maar op.



Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 12-11-2002 17:02 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik heb het (heel) even gedaan.


ik heb drie autootjes inmekaar geplakt, maar dat is ook al een aantal jaren geleden hoor.

Tamiya was het merk idd.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-11-2002 17:03 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik heb het als klein jongetje wel heel veel gedaan, maar ik geloof dat ik een beetje gedesillusioneerd ben geraakt toen mijn broertje in z'n onschuld alle kleine onderdeeltjes van mijn net gemaakte bommenwerper (type weet ik niet meer) af heeft zitten breken...


I'm not being rude. You're just insignificant.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 12-11-2002 17:03 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

dat is wel kut ja


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 12-11-2002 17:06 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Ik heb tot 3 of 4 jaar geleden een tijdje 2 Wereldoorlog Modelbouw gedaan, eerst tijdje 1: 35 of zow, later toch mar 1: 72 maar veel heb ik er niet aangedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Moordlustige Hamster op 12-11-2002 17:09]


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 12-11-2002 17:07 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

ik heb ooit twee vliegtuigjes en een autotje in elkaar geplakt, maar ik heb niet eens de moeite genomen om ze af te werken en te beschilderen..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-11-2002 17:09 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 12 november 2002 17:02 schreef aerodis het volgende:
ik heb het (heel) even gedaan.


ik heb drie autootjes inmekaar geplakt, maar dat is ook al een aantal jaren geleden hoor.

Tamiya was het merk idd.

heb van een vriend een hele hoop bouwdozen gekregen, bijna allemaal revell , heb al een paar dozen in de vuilbak mogen flikkeren, onderdelen pasten langs geen kanten.

Maar zelf ben ik bezig met de volgende modellen:

De F-15 op 1/32, gaaf model, hoog detail maar ik heb er nog zo veel werk aan.

de F-14 op 1/32, ook nog zoooo veel werk aan, minder geslaagd model dan de F-15


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 12-11-2002 17:11 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Dat wat ik in elkaar plakte, zo'n 7 jaar geleden, was volgens mij Revell..

En eigenlijk vond ik het maar niks. Die modellen zagen er dan ook heel gammel uit. Ik weet niet of dat aan mij lag of aan het merk..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 12-11-2002 17:16 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik heb wel een aantal keren een complete miniatuur treintraject gezien. Das ook wel supertof als je dat gedetailleerd uitwerkt met natuur, huisjes, en rijdende treintjes etc.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-11-2002 17:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

kwas vroeger helemaal gek van modeltreintjes, heb zelf ook nog een klein baantje gehad maar was wat duur en deed er eigelijk weinig zelf aan (beetje erg onhandig)


Je moeder.


Ares
Usericon van Ares
Posted 12-11-2002 18:29 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2002 17:35 schreef karnivoor het volgende:
(beetje erg onhandig)
Joh?


Aglaranna
Usericon van Aglaranna
Posted 12-11-2002 19:39 by Aglaranna Wijzig reactieProfiel van AglarannaQuote dit bericht

Ik maak nog steeds modellen, maar dan van anime-figuurtjes. Welke verf vind je het best ?


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-11-2002 19:58 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 12 november 2002 19:39 schreef Aglaranna het volgende:
Ik maak nog steeds modellen, maar dan van anime-figuurtjes. Welke verf vind je het best ?

hangt ervan af, van welk merk maak je ze?


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-11-2002 21:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb van alles gehad, doe het nu niet meer.. Heb een aantal auto's gehad, van Tamiya, met zelf opgevoerde elektromotortjes

Een grote boot die ik had heb ik nooit af kunnen bouwen ivm geldgebrek Ik was 15, sja, met je zakgeld kom je dan niet echt ver..

Mijn vader heeft talloze motor- en zweefvliegtuigen gehad, ik heb het genoegen gehad daar ook wel eens mee te mogen vliegen.

Hij had ook een kolossale zelfgebouwde zeilboot, gaaf aparaat!

Dat was het wel zo'n beetje..


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-11-2002 21:37 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2002 16:59 schreef beli mawr het volgende:
Is er hier iemand die daar ook aan doet, of gedaan heeft, ik doe het nog soms.

Welke merken verkiezen (verkozen) jullie dan, ik verkies de volgende merken:

Tamiya hele goeie modelbouw, precies, hoog detail, goed afgewerkte onderdelen en een hele goeie bouwbeschrijving.

Ittalerie, goeie prijs/kwaliteits verhouding.

Hassegawa: ook heel goed detail, ook heel precies afgewerkt, goed afgewerkte onderdelen, goede bouwbeschrijving.

Merken die ik als de tering haat:
Revell, zijn wel aan het beteren maar het is dat nog niet, grote kans op slecht afgewerkte onderdelen, een goeie bouwbeschrijving kennen ze niet.

Heller KUTmodelbouw, hoe zij zich een modelbouwmerk noemen weet ik zelf niet, onderdelen die gewoon niet passen, echt teringzooi, enorm slechte bouwbeschrijving, en noem maar op.


Bij Revell moet je gewoon kijken of het een model is van 7 jaar of jonger, dan valt het best mee. Voor de rest heb je zeker gelijk. Heller zuigt. (Is ook Frans, wat verwacht je?)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-11-2002 21:59 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Vroeger veel gedaan. Merken weet ik niet meer, maar veel Revell en Itallerie (?) geloof ik. Vooral straaljagers en auto's/motoren. Ook wat Starwars en Star Trek spul. Heb alles een flinke tijd geleden weggeflikkerd.



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-11-2002 23:13 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 12 november 2002 21:37 schreef Greycloak het volgende:
Bij Revell moet je gewoon kijken of het een model is van 7 jaar of jonger, dan valt het best mee. Voor de rest heb je zeker gelijk. Heller zuigt. (Is ook Frans, wat verwacht je?)

Bij Heller heb je soms zelfs dat o zo nodige puntje, gaatje systeem niet, zelfs bij grote onderdelen wat het haast onmogelijk maakt om ze te bouwen.

Over Revell heb je wel gelijk, ze zijn aan het beteren, maar de soort plastic is ook niet zo goed gekozen, ze leggen nog vaak de plaatscheidingen op de bv. vleugels, wat een hele grote fout is.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 13-11-2002 8:07 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Heb t ook ff gedaan, maar ik had er na drie auto's genoeg van (3 succesvolle hé): k was r wel maniakaal op, bij een speciale uitvoering van een Corvette heb ik t interieur geschilderd naar de foto's die ik in een tijdschrift had gevonden, op een 70's plymouth (ja ik heb ooit een zwak gehad voor Amerikaanse bakken) had ik n soort special paint aangebracht.
Door t omzichtig omspringen (lees té zuinig) komt r tijdens het afstoffen wel es een onderdeeltje los.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


DeCiPhEr
Usericon van DeCiPhEr
Posted 13-11-2002 8:29 by DeCiPhEr Wijzig reactieProfiel van DeCiPhErQuote dit bericht

Dat heb ik al een tijdje niet meer gedaan, ik weet nog dat mijn kast vroeger volstond met vliegtuigen...damn dat was leuk


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 13-11-2002 11:09 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

ik deed sinds mij 10e aan afstandsbestuurbare bootjes. daar heb ik toen 2 van gemaakt, een jachtje van Robbe, (goed merk, kwaliteit!) en een vissersbootje van hout, onbekend merk. op mijn 14e heb ik een hele vliegtuigen set gekocht van iemand, dus ging ik vliegen, bij een modelclub...
daar ging ik vanaf omdat ik alleen met een leraar mocht vliegen, dus ik kocht een modelvliegtuigje op electro, en ging gewoon in een weiland bij een boer vliegen.
en later had ik van billingboats de zwarte zee gekocht, een zeesleper.
die heb ik nooit meer afgemaakt, omdat ik er geen zin meer in had.
ik heb niet eens de moeite genomen om die vliegtuigen te koop te zetten... (ik houd dat vissersbootje, en me (pas) zelf ontworpen en gebouwde speedboot (die is echt vet :D)

iemand interesse? (oh, ik heb ook nog een half afgebouwde heli, missen een aantal onderdeeltjes, verder wel goed)


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 12-05-2004 18:23 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Gisteravond weer de doos terug gevonden waarin me modeltankjes en zo van vroeger in zaten.
Allemaal spul uit Tweede Wereldoorlog, o.a. een Sherman tank, Jagdpanzer, Focke Wulf, etc, etc.
1: 72
Vroeger was ik er helemaal gek van, maar na tijdje deed ik het niet meer.
Eerst ook tijdje 1:32 gedaan (ooit eens een Sherman tank gekocht, maar waar die is gebleven ) maar dat werd me te groot + te duur, dus over gestapt op 1: 72.

Nu weer onafgemaakte dingen aan het afmaken/verven.

[Dit bericht is gewijzigd door Moordlustige Hamster op 12-05-2004 18:24]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2004 18:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb het een half jaar terug ook weer opgepakt, maar alleen 1:32 en 1:48, en alleen WWII vliegtuigen (tot nu toe).

En ik zweer bij Revell ....
Niks geen last van onduidelijk beschrijving of slechte stukken ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2004 18:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heeft iemand hier overigens een lijst waarop staat welke kleuren/codes verf van de verschillende merken overeenkomen?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-05-2004 18:42 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik heb vroeger geloof ik twee keer een modelvliegtuigje in elkaar gezet met mijn opa, maar ik kan het me niet meer precies herinneren want we waren high van de lijm.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 12-05-2004 19:10 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Ik heb zo'n 15 jaar geleden nog een paar "mechwarrior"-achtige modellen gekocht.
Ook had ik een Douglas SBD-5 Dauntless.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 12-05-2004 19:26 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Niemand Airfix?

Ik houd van tankjes en heli's, alle modellen 1: 72.

Het vervelende van de meeste Revell tankjes is dat de rupsbanden bestaan uit tientallen kleine stukjes plastic en daardoor nooit zo mooi worden als rubberen rubsbanden.

[Dit bericht is gewijzigd door stoomfiets op 12-05-2004 19:30]


I am the 1%.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen