![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote:40. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
- 21 december: De Pankraker Flea Market - Pentagon, Gent (niet echt een concert, maar past hier ergens wel vind ik) - 30 januari: Deftones - Vorst, Brussel - 8 februari (TENTATIEF): Mayhem & Marduk, Seraing - 10 april: GANK in Club Wintercircus, Gent (ons eigen technofeest met een zeer dikke internationale naam!) - 18 april: Roadburn - 13 juni: MAATWERK #4, Gent (ons eigen outdoor technofestival) - 9 augustus: Alcatraz, Kortrijk |
|||||||||
|
quote: Ah, een jonkie die nog volop in het leven staat I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
quote: Hier ook 47. Meerdere shows per week gaat in zekere zin nog prima als dat toevallig zo te pas komt, maar ik houd er zeker geen KGIV-achtige agenda op na. Zo veel tijd heb ik niet, maar zo veel onder de mensen komen in mijn vrije tijd zou me ook serieus opbreken. Verder is het vooral een kwestie van niet meer proberen om bier te drinken voor Satan alsof ik nog 19 ben en zeker ook geen basisplaats in de pit meer willen opeisen, maar meer als een soort ervaren pinchhitter mijn momenten te kiezen. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|||||||||
|
Dat onder de mensen gedeelte herken ik steeds beter inmiddels. Vorig weekend bij Temple Fang ook, trein want biertjes met mijn maat, vertraging, drukte en op het station al zo overprikkeld dat ik bijna de stekker uit de hele avond had getrokken. Voor de rest van de bezoekers niet zo leuk dus toch maar doorgezet ( Paar jaar terug bij Status Quo in Afas waren er veel boertige types waar een groepje vrouwen naast ons last van had. Niet genoeg om in te grijpen, maar dan ben ik dus echt alleen maar daar mee bezig. Zelfde bij Heilung vorig jaar, en gisteravond bij Sabaton dus ook naast iemand staan die het (te) spannend vindt en daar heel duidelijk niet goed op gaat. Dat pik ik onbedoeld en soms ongewild allemaal op en als ik dan zoals gisteravond iemand kan helpen om wat meer relaxed de avond door te komen doe ik dat, maar het vreet wel bakken met energie. 45 trouwens. Voor de volledigheid. Semi ouwe lul. [Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 02-12-2025 22:50] http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
‘Vroeger’ stond naar een optreden/concert gaan indd gelijk aan bierdrinken voor Satan. Ik heb dan ook meer dan genoeg bands live gezien waar ik me eigenlijk niet zo heel veel meer van herinner; maar het feit dat dat twintig jaar geleden was, speelt natuurlijk ook gewoon mee. Zulke dingen vervagen. Ik ben erachter gekomen dat (live)muziek veel beter binnenkomt en beklijft wanneer er geen alcohol(waas) tussen mijzelf en de ervaring instaat. Hoewel ik echt van alcoholdrinken houd, en door de bank eigenlijk net iets meer drink dat goed/gezond is, heb ik dus echt geen moeite met bobben. Als ik een band écht wil zien, zoals Lunar Aurora afgelopen juni in Duitsland, dan bied ik juist actief aan om bob te zijn. Weet ik zeker dat ik na een biertje ‘teveel’ mezelf toch niet dermate bink voel dat de sluizen kunnen worden opengezet, en ik de volgende dag met een gemankeerde ervaring zit. En zoals gezegd, dat en gewoon frequent sporten maakt het allemaal goed te doen. Al heb ik vorige week Perturbator moeten laten schieten, door een samenloop van omstandigheden. Was gewoon even net teveel, niet verstandig. Maar dat lag eigenlijk niet (alleen) aan de concertagenda, maar meer een samenloop van andere zaken. Maar door de afwezigheid van alcohol komen andere/vervelende concertbezoekers, zogenoemde Wacken-metal-bro’s, ook veel harder binnen. Hoewel ik best wel een hekel aan mensen is het algemeen, alsin mensheid heb (hoewel ik aan de andere kant best een druk/groot sociaal leven heb), is dat voor mij toch geen reden om niet te gaan. Jarenlang weinig tot niet naar optredens/concerten geweest, mede omdat ik helemaal klaar was met het publiek/’metalheads’, maar tegenwoordig kan ik me daar wel weer overheenzetten. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Ik heb wel een paar, niet veel, biertjes nodig om wat losser te worden en meer te genieten van een optreden. Als ik dat niet (kan) doen, erger ik me ook te veel aan andere concertbezoekers. Mede daardoor ga ik een stuk minder naar concerten, vrijwel nooit meer doordeweeks. Ik ga tegenwoordig ook liever naar de voor mij speciale dingen. Tripje naar het buitenland bijvoorbeeld om daar een band te gaan kijken die ik nog niet eerder heb gezien of waar ik een groot fan van ben. Ik ben 45 overigens. Waar ik nu al een kaartje voor heb: - vrijdag EMM - Paradise Lost + Saturnus in Leeuwarden - Up the Hammers festival in Athene - Wytch Hazel + Phantom Spell in de Little Devil - Savatage in 013 |
|||||||||
|
quote:Aan een klassiek groot en breed meerdaags metal-festival als Wacken of Graspop heb ik mij sinds mijn rentree nog niet durven wagen. Weet ook niet of dat er inzit. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Nou hoef ik zelf ook niet dwangmatig alcohol te drinken hoor, dus dat is geen bezwaar. Bij sommige bands is het ook inderdaad beter om nuchter te zijn, omdat je anders veel mist. Aan de andere kant ben ik ook echt niet vies van een biertje en bezoek ik ook genoeg shows waar geen wereldmuzikanten aan het werk zijn, dus dan kun je dat risico wel lopen. Het dan wel een beetje in mijn aard om als ik dan drink, ook meteen flink de strijder uit te hangen. Een beetje een alles-of-niks-keuze dus. Gelukkig is er tegenwoordig behoorlijk goed drinkbaar alcoholvrij bier te koop, want een hele avond cola drinken zie ik ook niet zitten. Nuchter komt het gedrag van andere mensen ook duidelijker bij me binnen dan als ik de scherpe kantjes van mijn waarneming af drink, maar ik ben sowieso niet echt een sociaal dier of een leuk mens dus het blijft altijd behelpen in een mensenmassa, ook al ben ik helemaal starnakel. De bob zijn doe ik ook alleen voor mezelf - iemand anders in mijn auto, de gedachte alleen al... Echt grote festivals heb ik sinds COVID ook niet meer bezocht. Ja, een dagje Jera of Dynamo Metal Fest wel, maar geen vier dagen op de camping zitten en bij wijze van spreken de tanden poetsen met een halve liter lauw pils. De bands die ik van de festivalbills wil zien, spelen meestal toch wel een paar clubshows hier of daar. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 03-12-2025 11:25] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|||||||||
|
Als ik met de auto ben of de volgende ochtend/dag écht iets moet dan kan in 2/3 bier gemakkelijk bij 2/3 bier houden, maar als er geen reden tot inhouden is, dan wordt de krijger/clown indd flink gezet. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 03-12-2025 12:14] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Wat een sociale dieren zijn we toch he. Iedereen begeeft zich met tegenzin tussen de mensen om toch maar de muziek mee te maken; daar herken je de echte liefhebbers. Sinds ik niet meer drink en nog maar hoogst zelden blow, is er een heel nieuwe dimensie gekomen aan hoe kut ik andere mensen kan vinden. Wat niet helpt is dat ik me altijd zeer bewust ben van mijn omgeving en wat er verder zoal gebeurt in een zaal. Ik ging er vroeger ook wel echt voor hoor; ik werd doorgaans behoorlijk dronken bij concerten en ging soms liever niet, dan dat ik fris moest blijven. Maar doe het nu al tijden zonder en wat Kwelgeest al zei kan ik onderschrijven, de muziekbeleving is er echt beter op geworden. Lukt me inmiddels ook weer goed om los te laten en op te gaan in de muziek. Dat vond ik in het begin wel lastig. |
|||||||||
|
Ik ben best wel fan van concerten met zitplaatsen. Niet dat continu geloop om bier te halen, iedereen houdt wat meer zijn mond, meestal goed zicht. Een zaal als Hertz in TiVre is wat dat betreft echt heerlijk. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Normaal gezien mee eens. Maar het kan ook tegen zitten.. Bij Wardruna zat iets verderop iemand zijn moment te pakken; hij had speciaal zijn Noors geoefend zodat hij uit volle borst mee kon zingen. Kort daarvoor zat ik bij Lankum gevangen in een rij waar twee stoelen verderop een vrouw een zak individueel verpakte suikerwafels probeerde te eten tijdens stille momenten. Wat een nachtmerrie. |
|||||||||
|
Wat ik tijdens COVID wel heb geleerd is dat live-muziek welhaast een levensbehoefte voor me is. De min of meer gedwongen sociale isolatie in die periode heb op ik vrijwel alle andere vlakken als een absolute zegen ervaren. Het tegenstrijdige is dat ik wel voor mezelf heb vastgesteld dat een deel van de ervaring van live-muziek juist in het gezamenlijke zit. Die andere mensen zijn nodig om de ervaring compleet te maken, of het nou is om de mosh te brengen bij PeelingFlesh of om de sfeer en het vakmanschap te ervaren bij Ulcerate. Om een oud-user te parafraseren: dat maakt het sacraal. Dat ervaar ik ook bij andere evenementen die ik graag bezoek; de gezamenlijke ervaring met gelijkgezinden geeft de muziek of het evenement een extra dimensie. Het voor mij moeizame en moeilijke deel van de aanwezigheid van die andere mensen zit hem vooral in de tijd tussen de bands door. Dan heb ik alle gelegenheid om te observeren, te analyseren en mensen en de mensheid nog meer te gaan haten dan ik al doe. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|||||||||
|
quote: 100% mee eens. |
|||||||||
|
quote:Pr3t ik heb. ("":> Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote: Met terugwerkende kracht mijn excuses voor het meezingen! Je hebt gelijk dat het dan dubbel zo irritant is, omdat je nergens anders kunt gaan zitten. Bij Dead Can Dance zat een vriend van me een stuk verderop achter twee mensen die stijf van de coke uit de maat aan het meeklappen en zingen waren. Die is de keer erna meteen weer naar DCD om de schade in te halen. Al is het aanspreken op gedrag in die situaties wel makkelijker/gepaster denk ik. Al blijft het de vraag in hoeverre mensen daar dan ook hun gedrag op aanpassen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote: Ik snap wat je bedoelt, maar zodra het om publieksparticipatie gaat waarbij iedereen tegelijk moet klappen/zingen/hurken/whatever haak ik direct af en staat het gevoel onderdeel van een groep te zijn mij echt enorm tegen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote: Ja, die gedwongen groepsparticipatie-dingetjes trek ik ook vrij slecht. Vooral meeklappen, dat maakt meteen dat het wel een recital van de Jostiband voor Muziekfeest op het Plein lijkt. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|||||||||
|
Hier leef ik voor! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Hier is de te vaak gestelde vraag 'What the actual fuck?' wel gerechtvaardigd. Euthanaseren. En ovens. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|||||||||
|
Samhain Antwerpen heeft de dagplanning klaar: https://www.trixonline.be/nl/programma/festival/samhain-festival-2026/2119/ De eerste dag lijkt voor mij het interessantste, met o.a. Mysticum, Panopticon, Esoteric en Hulder. 75 euro voor een dagticket. [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 03-12-2025 14:42] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Het gaat mij ook meer om de reistijden. Ik zit meestal sowieso anderhalf uur in de auto om een leuk concertje mee te pikken. Vaak zelfs langer. Waar ik woon heb je eigenlijk alleen de Metropool en Hedon die heel soms leuke concerten hebben. En dan is de Hedon zelfs al bijna een uur rijden. Daar heb ik gewoon niet altijd zoveel zin meer in. [Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 03-12-2025 14:39] I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Bioscopen zijn dan nog erger, natuurlijk. Aanmerkelijk minder herrie, elk kraakje van een chipszak irriteerde me mateloos, haha. Daar ga ik al 20 jaar oid niet meer naartoe. Niet drinken bij concerten, het is me niet vaak gebeurd. Ik was zo goed als nooit de bob, dus tsja. Maar als ik het echt belangrijk vond, dan niet drinken, mercyful fate reünie dynamo, carnivore wacken. Nu ben ik natuurlijk helemaal stokoud. Ik ga nu alleen nog als ik een band super graag wil zien. Zoals Varathron laatst, in de baroeg. Laatst blijkt 2019 te zijn, zie ik nu. : Ach ja, ik mis concerten niet echt. De sfeer, de mensen, het bier uit plastic bekertjes etcetera kan me gestolen worden. Hiep hoi voor een grote tv en fijne geluidsinstallatie daarbij en youtube. Veel prettiger. Vind ik dan. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 03-12-2025 21:49] samen voor ons eigen |
|||||||||
| Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |
| Index / Concerten |