IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Laat het los (corona samenzweringstopik)
Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 20-03-2025 14:22 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

En weer verder,

I want you to caress me like a tropical priest

spectre
Usericon van spectre
Posted 20-03-2025 15:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hehe

Fusion
de uitvinder en wegbereider van de post-heterocore
Usericon van Fusion
Posted 20-03-2025 17:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

When your people matter, menstrual health matters

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 20-03-2025 17:15 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Wat is je punt, heeft hier ooit iemand beweert dat virussen niet bestaan?

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-03-2025 17:28 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

De hers... eeh kronkels in het hoofd van Fusion:

Faal: "Ik heb dit jaar niet de griep gehad."

Fusion: "Virusontkenner!"

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

OPPEREINDBAAS
Posted 20-03-2025 17:43 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

ND: "Recht door zee is de beste weg."
Fjoesjon: "Jij gelooft in platte aarde!"

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 20-03-2025 18:01 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Gaan we nu wel met z'n allen geloven dat dat virus uit het Wuhan-lab komt na de artikelen van de Duitse veiligheidsdienst (80 tot 95% zekerheid) en de Amerikaanse publicaties, of blijft het toch een wappie conspiracy theorie?

Is het percentage mensen wat de labtheorie voor wappies vindt alleen gedaald, of zit dat feitelijk al op de 0% en hebben mensen gewoon nog 'wat tijd nodig'?

-> Gewoon even in kaart brengen wat zomaar wat krantenartikeltjes voor de ondenkende, blind voor waarheid aannemende, en vervolgens herscanderende mens kan doen.

Winter is coming

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 20-03-2025 18:03 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Laat het los.

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 20-03-2025 19:16 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2025 17:28 schreef Natural Disaster het volgende:
De hers... eeh kronkels in het hoofd van Fusion:

Faal: "Ik heb dit jaar niet de griep gehad."

Fusion: "Virusontkenner!"

quote:
Op 20 maart 2025 17:43 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:

ND: "Recht door zee is de beste weg."
Fjoesjon: "Jij gelooft in platte aarde!"

Goud

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

spectre
Usericon van spectre
Posted 21-03-2025 8:11 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 21-03-2025 8:37 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Kijk nou wat ze weggooien op mijn werk. Terwijl dit nog reuze van pas kan komen voor de volgende ronde!

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 21-03-2025 8:38]

Ouwe Zemelaar

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-03-2025 9:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Laten we eerst maar eens de complotverhalen over producten van gevaccineerde kippen een kans geven.

Daarna is Corona V2.0 pas aan de beurt.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2025 12:22 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 maart 2025 17:15 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Wat is je punt, heeft hier ooit iemand beweert dat virussen niet bestaan?
Nee (overigens net zo min als men hier ooit heeft beweerd dat de labtheorie een complottotheorie is). Hoewel, het zou me oprecht niet verbazen van jou, maar je hebt je er nooit over geuit hier, dus ik maak geen enkel punt ermee, relax, je hoeft niet alles op jezelf te betrekken, ook niet in dit topic

OPPEREINDBAAS
Posted 21-03-2025 15:35 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2025 12:22 schreef Fusion het volgende:
Nee (overigens net zo min als men hier ooit heeft beweerd dat de labtheorie een complottotheorie is).

Misschien niet hier maar wel veelvuldig in de media, en op linkedin bijv werd je account er gewoon om geblocked. Daarom viel deze recente draai me op en leek het me interessant om te delen.

quote:
Op 21 maart 2025 12:22 schreef Fusion het volgende:
dus ik maak geen enkel punt ermee, relax, je hoeft niet alles op jezelf te betrekken, ook niet in dit topic

Vandaar dat ik het ook als algemene vraag "heeft hier ooit iemand" stelde. Maar fijn dat je zelf ook inziet geen enkel punt te hebben gemaakt.

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 21-03-2025 16:17 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Inzien dat je geen punt hebt gemaakt als je geen punt wilt maken. Kun je nou echt niets beters verzinnen?

DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 21-03-2025 17:32 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Ik vraag me eigenlijk af wanneer we als EU China eindelijke de rekening voor die pandemie presenteren. Of het nu op een wet market is ontstaan of in een lab, punt is dat het ons miljarden en miljarden heeft gekost en het is niet het eerste virus he, wat die viespeuken over de wereld hebben verspreid.
Laat ze het maar eens een keertje voelen.

Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...

OPPEREINDBAAS
Posted 21-03-2025 17:37 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Gelukkig hoef ik niets te verzinnen om jouw incongruente niksweterigheid aan te tonen.

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 21-03-2025 17:44 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Het zit je niet dwars.

OPPEREINDBAAS
Posted 21-03-2025 17:45 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2025 17:32 schreef DuncanMcDane het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wanneer we als EU China eindelijke de rekening voor die pandemie presenteren. Of het nu op een wet market is ontstaan of in een lab, punt is dat het ons miljarden en miljarden heeft gekost en het is niet het eerste virus he, wat die viespeuken over de wereld hebben verspreid.
Laat ze het maar eens een keertje voelen.

Gain of function onderzoek zou gewoon verboden moeten worden. Je kunt nog zoveel veiligheidsprotocollen invoeren het blijft mensenwerk en een foutje is zo gemaakt.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-03-2025 21:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 maart 2025 17:45 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Gain of function onderzoek zou gewoon verboden moeten worden. Je kunt nog zoveel veiligheidsprotocollen invoeren het blijft mensenwerk en een foutje is zo gemaakt.

Een lastig punt, zonder gain of function onderzoek zullen we hoe virussen werken en wat er tegen te doen minder snel begrijpen. Het is niet helemaal onmogelijk.

Fouten maken blijft menselijk, maar wat vooral belangrijk is bij zaken als veiligheid is dat autocratieen dat niet zo goed kunnen.

Zie ook Chernobyl veiligheid moet gerespecteerd worden door alle spelers en anderen daarop wijzen. Onder een autocratie gaat de partij boven alles en daarna geld pas de rest. Chernobyl is daar ook een subliem voorbeeld van.

Dat Chinese lab was eerder al bekritiseerd om veiligheidsstandaard.

Toch opzettelijkheid is echt niet te sprake, naast dat je wel rare motieven moet hebben (China is zelf ook hard geraakt), heeft men simpelweg niet de kennis inhuis om enige mate van controle of voorspelbaarheid uit te oefenen. Nalatigheid is het enige wat hier speelt.

Toch valt er wel grote vraagtekens te stellen of de menselijk hand nu wel zo groot was. Gain of function onderzoek zijn we nog niet zo goed in, inbouwen bij virussen laat niet alleen sporen na, maar sloopt ook bestaande stukken DNA, en bij de kleine geconcentreerde genoompjes van virussen sloop je al snel belangrijk onderdelen en valt er ook veel functie te verliezen. Het is zeer onwaarschijnlijk dat men veel functie aan een virus toe hebben kunnen voegen, en al helemaal dat zo'n virus dan op die manier zo grootschalig om zich heen grijpt. Men heeft hooguit aan 1 functie een beetje kunnen sleutelen

Dat betekend dat men al gestart moet zijn met een virus wat al de meeste eigenschappen van sarscov2 in huis had. Dus had men al moeten starten met een virus wat van nature al gevaarlijk was. Tussen het meest gelijkende bekende coronavirus en sars-cov-2 zitten 1000 genetische verschillen. Dat sleutel je er niet zomaar even bij. Bovendien, moet je blind sleutelen aan een virus, want wat wil je onderzoeken? Dat gaat niet op andere dieren, daarvoor heb je mensen nodig. en bij de meeste is dat een griepje en valt er weinig te onderzoeken en te voorspellen. dat kan pas met duizenden proefpersonen.

Los dat we die genetische code niet altijd even goed snappen kunnen we hem natuurlijk op de letter volgen. Aanpassingen zijn daarmee super goed te herleiden

Men overschat waar men in het lab toe in staat is en men onderschat wat de natuur zelf kan produceren. Uiteindelijk hebben we geen heel bijzonder virus gehad, een sterke verkoudheid, zeker ingrijpender dan de normale griep of neusverkoudheid, maar het komt nergens in de buurt van spaanse griep of nog ingrijpendere ziektes. Men onderschat ook de brute genetische variatiekracht als je meerdere dieren bij elkaar zet onder slechte omstandigheden in een drukke stad. Dat is een grote genetische mutatiefabriek met veel oversprongen, dat gaat een stuk sneller dan een jaartje pipetteren. Bovendien laten we even niet vergeten dat tot nu toe alle virale ziektes ook zo ontstaan zijn. De belangrijkste infectieziektes van de afgelopen eeuwen zijn afkomstig van contact met vee (pokken, mazellen, influenza).
Wat niet onmogelijk is is dat een virus onstaan op een wetmarkt of in en rond dieren uiteindelijk in een lab terecht is gekomen. En dat dit door onzorgvuldigheid in het lab verder is verspreid. En zelfs misschien een heel klein beetje gesleuteld of 1 gastheer verder gebracht. om het virus te laten ontstaan.

Feit is er is niets opmerkelijks aan dit virus. De oorsprong en het gevaar van het virus is voor het overgrote deel van natuurlijke oorsprong, om dit soort dingen te laten ontstaan is echt geen lab nodig. Het kan een rol gespeeld hebben, maar groot was het nooit.
China is absoluut onzorgvuldig geweest. Hoe China met zn dieren omgaat zorgt voor nieuwe virussen (andere landen ook maar China en de rest van Azie doen nog meer hun best).
En een ander feit is, dit gaan we vaker zien,veel dieren dicht op elkaar, veel mensen dicht op elkaar, en een verbondenheid via reizen die ongekend is, de deur staat wagenwijd open voor nieuwe virussen terwijl we ze ook kweken in stallen vol genetisch verarmde dieren. Niet voor niets meten we nu H5N1 in melk.
Wat daarbij wel opgemerkt moet worden is dat we het ook pas enkele jaren goedkoop kunnen meten. Een PCR test is 100 euro, met metabarcoding misschien 200. Dat was twee decennia geleden nog in de vele duizenden euro's.

Hier nog een mooi plaatje van de stamboom:

https://www.nature.com/articles/s41579-023-00878-2

Hier zie je mooi de natuurlijke "gain of functions" van een aantal strains die velen malen zo besmettelijk werden.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com