quote:
Op 22 mei 2025 23:06 schreef ElitE het volgende:
inderdaad sluitend bewijs is er niet, maar dat maakt andere verklaringen van menselijke opzet op geen enkele manier plausibeler.
Waarom zou er bij een lableak meteen sprake moeten zijn van opzet?
quote:
Op geen enkel punt anders dan in mijn vorige post. Naar fledermausen hebben we nog meer kandidaten, dus eenzelfde missing link.
Voor ebolavirussen zijn er ook 3 soorten vleermuizen aangewezen maar kan men exacte origine of tussengastheer ook niet vaststellen. Het ebolavirus kan zelfs plantcellen infecteren. het kan daarna geen mensen meer infecteren, maar het geeft aan dat virussen move in mysterieus ways. Voor oorsprong van andere virussen hebben we vaak minder duidelijke aanwijzingen die dan niet controversieel zijn...
Je schept een vals equivalent tussen SARS-CoV-2 en ebolavirussen en negeert daarbij de specifieke omstandigheden voor SARS-CoV-2. Daar kan ik dus niks mee.
quote:
Tja geheime diensten met geheime bronnen, non peer reviews en strategische inzet van informatie maakt het ook niet sluitend.
Beweert ook niemand. En ze houden zelf ook een slag om de arm. Maar het is wel degelijk ergens op gebaseerd als je wat opmerkelijkheden op een rij zet. Steekwoorden: EcoHealth Alliance, Peter Daszak, Fauci-mails, FOIA-ontwijking, database-deleties, Wuhanlab-veiligheidslacunes, etc.
quote:
Vergeet ook niet dat er andere redenen kunnen zijn dat een virus precies in de buurt van een lab voor virologie opgepikt worden. Dat zijn precies de plekken waar men dat soort analyses kan uitvoeren, en waar meer aandacht is voor virussen. Het is niet dat de plattelands dokter de eerste virale sequencing uitvoert met z'n koffiezet apparaat omgebouwd tot pcr thermocycler.
https://www.instructables.com/Coffee-Cup-PCR-Thermocycler-costing-under-350/
Ook dit snijdt weer geen hout. De suggestie dat een virus bij een virologielab wordt opgepikt vanwege analysecapaciteit verklaart niet waarom de uitbraak juist daar begon, dicht bij gain-of-function-onderzoek, en mist een causale link — een plattelandsdokter met een DIY-PCR lost die context niet op. En dit soort denkfouten maak je steeds, je negeert consequent specifieke omstandigheden.
Ik moet ergens een lijn trekken en ga dus stoppen met dit soort discussies. Mochten er mensen zijn die wel met een
open mind willen kijken naar bijv. bovengenoemde opmerkelijkheden dan ben ik daartoe bereid. Op voorwaarde dat men er eerst zelf naar gekeken heeft. Anders heeft het geen zin. Dit om gênante situaties zoals met AG te voorkomen.