|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
beetje vaag. je koopt een adsl pakket zonder modem? |
|
Hier zoeken: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp http://www.tweakers.net/aanbod.dsp ...en hier kun je vragen stellen en ze beantwoord krijgen. http://gathering.tweakers.net/ |
|
Had gewoon de modem van adsl genomen. Als je dan een bepaald type krijgt, kan je deze ombouwen tot router/firewall. I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
het lijkt me sterk dat hier het vpn-adapter vraagstuk in behandeld word, waar zit dat dan? Oud Vuil. |
|
quote: wat bedoel je dan precies ? Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Oud Vuil. |
|
quote: Niet doen! Zoals de links hierboven al laten zien je Alcatel SpeedTouch is al een router je moet 'm alleen ff tweaken! |
|
Helaas te laat Dargull. |
|
Hey mooi, een topic over ADSL. Ik ben hier thuis mijn telefoontikkenmodem (als mod, maar ook als normale inetgebruiker) nogal beu nl. Ik heb dat eens bekeken en heb wat vragen: Wij hebben hier een pc staan, en ik sluit mijn laptop daar wel vaker op aan (LAN dus). Ik wil van die PC een ADSL Mxstream internet computer maken, waar ik dan met mijn laptop ook van profiteer via mijn LAN. Vraag: heb ik een multi-pc modem nodig om mijn netwerk te behouden, of kan ik ook gewoon een USB-hub modem nemen en dus via het al geinstalleerde LAN op internet met mijn laptop via die pc? |
|
quote: Tuurlijk kan dat, gewoon via netwerk internetten is geen probleem |
|
quote: Gewoon naar KPN toe, anders wordt het bestellen... |
|
quote: quoterobleem ligt aan Windows 98, VPN-adapter. Deze heeft een dll die een buffer opslaat, meestal dat ie na 50 mb uploaden afslaat. Lekker als je Direct Connect gebruikt bijv. Moet je effe zoeken bij het ADSL-Forum (link effe kwijt, maar zo gevonden op een zoekmachine) en daar staat de hele oplossing. Daar staat een link en moet je die dll downloaden (is van Windows ME) en vervangen met je eigen dll. En hoppa, "buffer" is verdwenen en nooit meer problemen met uploaden. Hopelijk help ik hier een aantal mensen mee, ik was er stik blij mee in ieder geval! unquote. dit bedoel ik dus, zou dat ook met Kabel zijn en over welke .dll hebben we het, ik kan het niet op dit forum vinden Oud Vuil. |
|
quote: yup dat kan maar als je dus gewoon je modem in je hub wil pluggen moet je ff je alcatel tweaken (check links hierboven ergens). |
|
Ok, dank. Laatste vraag, voor de zekerheid: met ADSL heb je dus echt helemaal niks te maken met telefoontikken? (omdat het nog steeds via de telefoonlijn gaat nl). |
|
quote:Neej |
|
quote: Good... Dan ga ik maar eens een abonnement bij Planet en wat hardware regelen... |
|
hoe zit het met die adsl lite aanbieding van wanadoo en xs4all? heeft iemand dat al? zit er nl over te denken. 34,95 euro per maand(er is ook nog een aanbieding van 27,95 euro) en hoe zit het met in de praktijk mbt 256/64 Kbit/s? Oud Vuil. |
|
Volgens mij heb je bij dat abonnement ook een download-limiet van 1 Gb. per maand (of is dat alleen bij Planet?). |
|
Ach, dat zuigt echt, dat had mijn overbuurjongen! |
|
quote: 256/64Kb/sec is 32KB/sec down en 8KB/sec up in de praktijd zul je die snelheden vrijwel altijd wel halen. |
|
quote: kijk, daar heb ik wat aan. 32kb/sec is echt wel beter als mijn cable basic wanadoo. dit begrijp ik niet. op de wanadoo site staat over het modem: USB-modem Geschikt voor een analoge telefoonlijn. euro174,03 Ethernetmodem Geschikt voor een ISDN-lijn of een gewone telefoonlijn. euro238,03 weet ik veel wat voor een telefoonaansluiting heb, een gewone dacht ik. maar het scheelt nogal wua prijs. xs4all heeft dezelfde aanbieding, maar : Analoog USB Modem, splitter en eenmalige installatiekosten 99,95 euro. echter wel Dataverkeer 2000 MB per maand . bij wanadoo staat nix over het dataverkeer. en je moet ook een ethernetkaart ofzo aanschaffen, denk'k? [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 08-09-2002 23:09] Oud Vuil. |
|
het is heel simpel kan je 2 lijnen gebruijken thuis heb je ISDN heb je er maar 1 dan dus de gewonene telefoonlijn. zelf heb ik de usb modem die het prima doet en het minst kost. een vrije usb ingang is dan wel handig |
|
Plus, je moet nooit bij Wanadoo gaan Wim want Wanadoo zuigt negerpiemels. En XS4ALL heerst! Maar ik heb een klacht. In mijn nieuwe woonoord is er geen ADSL beschikbaar. Athans, niet in de wijk waar ik woon. Er is wel Kabel, maar dat WIL IK NIET! Want da's te duur en te KUT. Heb er ervaring mee (via Wanadoo dan wel, maar toch). Ik kan wel janken! Word gewoon gedwongen een gewone telefoonverbinding te gebruiken. |
|
quote: wie gaat er ook uit deze geweldige plaats weg hier? goed, geen wanadoo dus, komt wel goed uit, want ik heb al meer dan 2 jaar een hekel aan ze. dat zou dan xs4all moeten worden. onze ouwe bassist zei: een Usb of een ethernet aansluiting wil ook uitmaken, ik weet niet waarom maar een ethernetaansluiting gaat ook iets sneller, is minder storinggevoelig en beter te configureren tja. fjuk zeg, die cabel aanvragen was een stuk simpeler. Oud Vuil. |
|
Ik kan hier vanaf deze maand ook ADSL nemen, maar zit nog te tobben welk abonnement ik zal nemen. Een ADSL-lite abonnement of een ADSL basis abo. Iemand al ervaring met die lite-versie? |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |