quote:
Als iedereen rekeking houdt met elkaar op de weg en snelheid aan elkaar aanpast, dan glijdt alles lekker soepel door, maar nee, de sukkels moeten weer net wat harder rijden dan de rest, net effe afsnijden, en hoppetee, file !!
Nee hoor
Er zijn veel beter oplossingen te bedenken
Meer snelwegen helpt niet. Laat het openbaar vervoer maar eens flink groeien, meer treinen, meer bussen, dat scheelt enorm.
Typisch kortzichtig denken. Je kunt wel merken dat je niet veel op de weg zit en dan al helemaal niet in het westen (Jij kwam toch uit Enschede, ofniet?). Ik heb een half jaar lang koeriersdienst gedraait bij een bekend IT-bedrijf. Probleem van files is absoluut niet "hard rijden" of afsnijden. Probleem van files zijn inhalende vrachtwagens, linksplakkers en snelheidscontroles(waarbij iedereen flink in de ankers gaat ookal rijd men 120km/u, meerdere, MEERDERE malen gezien). Spitsstroken schijnen goed te werken, in tegenstelling tot de 'slimme' proef tussen Deventer en Apeldoorn (Trajectcontrole). Kortom : die extra baan tijdens de spits lost een hoop ellende op, en -niet- het gecontroleerd zachter rijden. Die proef is dan ook volledig mislukt (files zijn langer geworden, wachttijd is opgelopen). Maargoed, het brengt geld in het laatje, dus het zal uiteindelijk wel als 'succes' afgestempeld worden.
Meer mensen in het openbaar vervoer kan ik het alleen maar mee eens zijn. Hoe meer mensen er in de (nu al) overvolle treinen en bussen stappen, hoe beter. Heerlijke staanplaatsen, vooral lekker als je een grote lading (zware?) bagage hebt. Met een beetje pech moet je ook nog overstappen ook, en als je voor de deur (voor zover je daar van kan spreken, soms mag je ooknog een paar honderd meter lopen ook) afgezet wilt worden kun je gezellig in de bus stappen. Nouja, hoe meer mensen zo denken, hoe breder ik het heb op de weg straks. Ik lach wel als je uit de trein geperst wordt met je loodzware koffer. Ik lach wel als je in de regen staat te wachten op de bus en ik lach helemaal als de bus net voor je snuit wegrijdt en je weer een kwartier (als het geen half uur is) moet wachten op het volgende veevervoer. Tuut Tuut! Koffer lekker in de "kofferbak", muziekje aan, kacheltje aan, peukie op de lippen en parkeren voor de deur.
Maargoed, mensen zoals Jenje zullen het dan ook eens zijn met het "verbod op benzine"? Krankzinnig is die vent geworden.. Stalin kon hier inderdaad nog een puntje aan zuigen.
http://www.eindhovensdagblad.nl/regioportal/ED/0,2622,2544-Binnenland-Nieuws!Binnenland!__1349848_,00.html
Marijnissen wil verbod op benzine
Woensdag 4 december, DEN HAAG - Als het aan SP-leider Jan Marijnissen ligt, komt er een verbod op het gebruik van benzine, diesel en steenkool. Daarmee wil hij gebruikers dwingen gebruik te maken van alternatieven, zoals auto's op elektriciteit.
Marijnissen doet zijn uitspraken in een interview met het ledenblad van vereniging Natuur en Milieu. 'Als het zo evident is dat de ene vorm van energie milieuverontreinigend is en de andere schoon, dan moet je die ongewenste soort gewoon verbieden.'
De vraag of dat dus een verbod op diesel, benzine en steenkool inhoudt, beantwoordt de SP-partijleider bevestigend. 'Exact. Dan stappen we vanzelf wel over op andere energiebronnen.'
De uitspraken van Marijnissen gaan verder dan het officiële verkiezingsprogramma van de SP. Daarin wordt gepleit voor het stimuleren van schone energiebronnen door 'strengere eisen te stellen aan brandstofleveranciers'. Het programma wil verder dat kolencentrales overstappen op aardgas en een hogere eigen productie van 'groene energie'. Van een verbod op benzine of diesel staat niets vermeld.
De partij, die in alle peilingen voor de parlementsverkiezingen op meer dan twintig zetels staat, wil dat er 'meer kansen komen voor schonere en stillere auto's'. Ook over een verbod voor vliegtuigbrandstof, kerosine, staat niets. 'Er dient accijns te komen op kerosine, btw op vliegtickets en een heffing op korte vluchten', meldt het programma.
Marijnissen vindt overigens wel dat iedere Nederlander recht heeft op een auto, eendachtig de opvatting van PvdA'er Joop den Uyl. 'Al hoop ik niet dat iedereen ook van dat recht gebruik zal maken', zegt Marijnissen.
----
Marijnissen was de laatste van die partij waar ik nog een -beetje- vertrouwen in had, maar ook hier bewijst hij dat hij een hersenloze extreem-linkse rakker is. Opzich heb ik geen problemen met een schoner milieu (althans, leve het broeikaseffect, al buiten geweest?? brr!
) maar een -verbod- op benzine??
quote:
En over 5 jaar is er geen stukje groen meer, al het vlees en groente en fruit is peperduur, en wat lopen we te kankeren dan zeg.
Mama wat is een mus?
Nou meid, dat is een vogel!
Mama wat is een vogel?
Dat is een vliegende diertje
Nee, windmolens en zonnepanelen hebben te weinig capaciteit, dus daar mag absoluut geen geld meer naar toe. SP en Groen Links willen daar wel al onze centjes aan verspillen en moeten dus gestopt worden!
Laat Nederland haar technologische kennis uitbuiten op energiegebied, dan kan dat de komende decenia via patenten en octrooien terug verdient worden. Vette subsidie van de overheid is hier op zijn plaats.
Kernenergie en waterstofenergie hebben de toekomst als de randvoorwaarden d.m.v. intensief onderzoek beter worden. Randvoorwaarden zoals: milieuvriendelijke verwerking kernafval, veiligheid in het algemeen en een concurrerende prijs/Kwh-verhouding.
Stop daar nou eens 10 miljard in en zie bijv. even af van de JSF. Dan heeft Nederland over 50 jaar ook nog energie over om de welvaart te handhaven. En genoeg octrooien om rijk te blijven.
Maarnee, miljarden moeten er geinvesteerd worden in windmolens en zonnepanelen. Ken je de reclame van 'werken bij het rijk'? "Wanneer word schone energie landschapsvervuiling?", tsjah, en dan zul je die linkse rakkers opeens weer horen schreeuwen dat er teveel van die molens in natuurgebieden staan en dat de zeldzame hoekoejakkie-papegaai er wel eens in terecht zou kunnen komen. Of alle vogels! Ja, dan krijgen we inderdaad bovenstaande Quote. Stem SP en we rijden straks allemaal in een invalidenwagentje met een maximum snelheid van 40km/u, terwijl ze in Japan ondertussen op waterstof rijden. Ja, nederland komt er weer helemaal bovenop, stemt u op de SP!
En als dit allemaal door zou gaan, waar moet ik dan mijn Zippo mee vullen? Mag mijn vriendin dan ook geen olielampjes meer gebruiken 's avonds? En hoe denkt die lul op z'n werk te komen? Op de fiets? Moet je eens kijken hoeveel uitstoot een metaalverwerkende fabriek zoals hoogovens heeft.
Zoveel vervuiling om een paar fietsen te kunnen maken.....tttssss......onverantwoord.
SP, op naar de NUL zetels!