IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Borderline Volgende pagina
madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 25-07-2002 20:06 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik ben erg triest.Reden : een goeie vriend van Spitz en mij,is zelfs nadat hij jaren als 'gezond' werd bestempeld,in de psychiatrie beland.Verdict : borderline.Een donderslag bij heldere hemel.Ik heb er al veel over gelezen,in de hoop hem beter te verstaan.Helaas,ik word er niet wijzer van-


[titel aangepast. borderline is een emotionele stoornis, geen verstandelijke]

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 26-07-2002 13:45]


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 25-07-2002 20:08 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Heel veel sterkte
Gelukkig is Bordeline met medicijnen heel goed onder controle te houden.


bla...bla...bla...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-07-2002 20:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

das heftig. ik weet er helaas helemaal niks van dus ik kan je verder niet iets zeggen od nuttige informatie geven. sorry. maar in ieder geval wel veel sterkte voor jou en vooral voor je vriend. laten we hopendat het weer snel beter met hem zal gaan.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-07-2002 20:08 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Aan info over borderline kan ik je wel helpen, maar je hebt al veel gelezen zeg je... Je moet enorm veel geduld hebben.




madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 25-07-2002 20:12 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Soms is hij heel blij,maar van het ene moment op het andere kan het omslaan : dan snauwt hij iedereen af en roept hij dat ze hem met rust moeten laten.Naar verluidt hoort hij ook stemmen die elkaar voortdurend tegenspreken-


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-07-2002 20:13 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2002 20:12 schreef madeline usher het volgende:
Soms is hij heel blij,maar van het ene moment op het andere kan het omslaan : dan snauwt hij iedereen af en roept hij dat ze hem met rust moeten laten.Naar verluidt hoort hij ook stemmen die elkaar voortdurend tegenspreken-


Hmz, das vreemd. Heeft hij dat altijd gehad of pas na dat hij onderzocht werd?


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-07-2002 20:15 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Borderline zit in je, het is iets fysieks in je hersenen, dus dat moet je altijd gehad hebben. Het is wel zo dat het op bepaalde leeftijden sterker tot uitdrukking komt.

Check de bijlage van de EOS van laatst, staat een superinteressant artikel daarover in. Maar je word er niet per se vrolijk van.

hierzo:
http://www.eos.be/sciam/blad/sc020103.htm

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 25-07-2002 20:15]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-07-2002 22:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

als je contact met die vriend vol wilt houden zou ik me inderdaad in zijn ziekte verdiepen. anders weet je niet waarom ie bepaalde dingen doet of zegt, en zal het voor jou heel zwaar worden om met hem/haar om te blijven gaan. (is het een jongen of meisje?? 80% ofzo van de borderliners is vrouw btw) er is vrij veel over deze ziekte bekend dus info heb je zo gevonden.


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-07-2002 22:14 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Tjee sterkte ermee
Misschien dat Vampie je btw een beetje kan helpen, die weet er wel wat meer vanaf

misschien dat hier nog iets bij staat waar je wat aan hebt. het is de startpagina voor depressies, ik zal eens kijken of ik ook wat over bordeline kan vinden:
http://depressie.pagina.nl/


SQT
Usericon van SQT
Posted 25-07-2002 22:15 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 25-07-2002 22:19 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik heb ook borderline al jaren ben in therapie en slik medicatie het is vrij aardig te behandelen alleen gaat het bij de een over en de ander loopt er jaren mee.Bij mij wordt het vermoeilijkt omdat ik ook een angststoornis heb.Ik wandel al 11 jaar door de medische molen.Ben 4 maanden terug met een nieuwe therapie begonnen en nieuwe medicatie die redelijk goed lijken aan te slaan.
Borderline is niet voor iedereen hetzelfde omdat je niet alle symptonen hoeft te hebben.Ik heb vooral last van woedeaanvallen,moeite met mensen,slecht zelfbeeld,moeite met relaties en het af en toe het gevoel hebben niet aanwezig te zijn.

Een nadeel..ik kan niet alleen zijn zeker s'avonds niet ik ben bang alleen in het donker,moeilijk om mee te leven.Maar ik ga heel erg langzaam maar toch een beetje vooruit.

Ik moet morgen naar therapie,ik kan wel wat folders voor je vragen als je wilt..


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 26-07-2002 8:30 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

*knuffel*


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-07-2002 11:04 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Van een van mijn beste vrienden weet ik sinds een tijdje ook dat hij een 'borderliner' is... Maar dit heeft niks veranderd aan onze vriendschap en wat mij betreft gebeurt dat ook niet.

"Zijn verstand verliest" vind ik trouwens nogal een overdreven omschrijving van borderline


Zenial


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 26-07-2002 11:10 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2002 11:04 schreef Zenial het volgende:
Van een van mijn beste vrienden weet ik sinds een tijdje ook dat hij een 'borderliner' is... Maar dit heeft niks veranderd aan onze vriendschap en wat mij betreft gebeurt dat ook niet.

"Zijn verstand verliest" vind ik trouwens nogal een overdreven omschrijving van borderline


Mja..ben ook niet zo blij met de titel..met m'n verstand is niks mis...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Psychoblast
Thrash is back
Usericon van Psychoblast
Posted 26-07-2002 13:29 by Psychoblast Wijzig reactieProfiel van PsychoblastQuote dit bericht

Ik heb zelf last van een psychotische structuur. Dat wil niet zeggen dat ik psychoses heb maar het gaat wel die richting uit, indrukken komen dus nogal sterk binnen enzo. Met mijn verstand is ook niks mis maar ik ben wel stemmingsgevoelig dus.

Maar over het algemeen komt er toch wel veel meer bij kijken, bij mij is dat zo en een vriend van mij die ik al 7 jaar ken bleek uiteindelijk 'hetzelfde' te hebbem, vandaar dat wij last hadden van dezelfde ervaringen en klachten etc.

Ik gebruik medicijnen die het effect verminderen maar het helpt nooit helemaal, zo is het voor mij ook lastig om normaal te werken....


Thus spoke the night spirit....


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 26-07-2002 13:40 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

[dubbelpost, leuk zo'n ^%$&^% verbinding]

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 26-07-2002 13:43]



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 26-07-2002 13:41 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Naar mijn mening is borderline niet te genezen. Je kunt er mee om leren gaan, en je kan de effecten onderdrukken met medicijnen (prozac, ik heb er wisselende dingen over gelezen van borderliners qua bijwerkingen en effecten op de lange termijn - ik zou er erg voorzichtig mee zijn). Het beste wat je kunt doen is idd het zo goed mogelijk proberen te begrijpen, en veel geduld hebben. Borderliners kunnen verschrikkelijk onredelijk doen terwijl ze dat eigenlijk niet willen.

Madeleine Usher: ik kan je dat artikel wel toesturen als je wilt, het gaat over het ontstaan van borderline en helpt misschien beter begrijpen wat het nu is.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-07-2002 13:49 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Borderliner's zijn a pain in the ass om mee om te gaan, hoewel ze dat zelf niet zo bedoelen.
Ik de nederlandsche gottik-scene lopen er ook een paar rond.


SoM
Usericon van SoM
Posted 26-07-2002 15:44 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

elessar: het is meer de basis die niet zal veranderen: het feit dat je een lichtgeraakt, gevoelig mens bent die alle prikkels die hij/zij opvangt, heftiger ervaart dan een ander. Want het begrip borderline is eigenlijk een soort escalatie van een aantal kenmerken. En van die kenmerken kun je weer afkomen
Ik ben ook ooit high-level borderliner geweest en kan zeggen dat ik genezen ben. Ms geeft bep. mensen dat weer hoop


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 26-07-2002 15:55 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Dat zeg ik toch ook: ". Je kunt er mee om leren gaan, en je kan de effecten onderdrukken met medicijnen". Naar mijn idee is borderline een beschadiging aan de hersenen veroorzaakt door teveel stress op zeer jonge leeftijd - en ik denk dat er ook een genetische oorzaak kan zijn. Als je hele nare dingen meemaakt als kind heb je een grote kans om borderline te krijgen, maar als je er genetisch al gevoeliger voor bent heb je niet zo heel veel nodig om het te krijgen.

Maar het hangt er idd vanaf hoe je "borderline" definieert.

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 26-07-2002 15:56]



SoM
Usericon van SoM
Posted 26-07-2002 15:58 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

Een hersenbeschadiging? Dat vind ik wel HEEL erg krom gesteld. Ik weet zeker dat dat niet het geval is. Het heeft zeker met stress en traumatische ervaringen op jonge leeftijd te maken, maar met de suggestie dat het een hersenbeschadiging is, ga je te ver, het spijt me.

[Dit bericht is gewijzigd door SoM op 26-07-2002 15:59]


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 26-07-2002 16:00 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik zeg niet dat dat altijd zo is, maar dat je er gevoeliger voor kan zijn. Ik denk dat als je er aanleg voor hebt je minder erge dingen mee hoeft te maken als kind dan wanneer je er geen aanleg voor hebt. Maar lees dat artikel in de EOS eens, dat gaat over onderzoek daarnaar.

he nu edit je je post. Ik reageeer op genetische aanleg. Check dat artikel, daarin wordt aangetoond dat het een beschadiging is...

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 26-07-2002 16:01]



SoM
Usericon van SoM
Posted 26-07-2002 16:02 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

Oh het is zeker zo dat je er aanleg voor hebt: dat bijv. 1 van je ouders depressief of schizofreen is, dat kun je overerven. Maar ik denk dat je te plat denkt: een hersenbeschadiging is toch echt iets anders dan psychische schade. Een trauma is geen kapotgesprongen zenuwtje in 1 of ander hersenkwabje


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


SoM
Usericon van SoM
Posted 26-07-2002 16:04 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

Mag ik vragen waar ik het kan vinden, want ik zie alleen een cover als ik op je linkje druk en kom nergens uit...


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Psychoblast
Thrash is back
Usericon van Psychoblast
Posted 26-07-2002 16:04 by Psychoblast Wijzig reactieProfiel van PsychoblastQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2002 16:02 schreef SoM het volgende:
Oh het is zeker zo dat je er aanleg voor hebt: dat bijv. 1 van je ouders depressief of schizofreen is, dat kun je overerven. Maar ik denk dat je te plat denkt: een hersenbeschadiging is toch echt iets anders dan psychische schade. Een trauma is geen kapotgesprongen zenuwtje in 1 of ander hersenkwabje



Ja, hoe zit dat eigenlijk met overerving?


Thus spoke the night spirit....


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 26-07-2002 16:04 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

In dat artikel wordt uitgelegd dat als je op jonge leeftijd, wanneer je hersenen zich nog ontwikkelen, aan teveel stress blootgesteld wordt die ontwikkeling niet goed kan verlopen. OK, beschadiging is een te groot woord. Maar er is zeker fysiek iets met je hersenen aan de hand en dat komt ook niet meer goed.

Ik kan je het artikel wel toesturen als je wilt, nou ik toch bezig ben...



Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen