IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Alice in Chains Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 9:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb gisteravond van onze zwaar heerschende bassist de wat meer akoetsische cd's van Alicew in Chains geleend (Sap, Jar of Flies en Unplugged).

Pff wat is dit mooi zeg. Alles sleept lekker voort met een emotie die dwars door je heen snijd.
Fantastische samenzang met twee opmerkelijke stemmen.

Super relax muziek!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-01-2003 10:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Dat klopt. Maar dat is al oud nieuws . Ik ben overigens wek beniuwd naar het werk van Jerry Cantrell aangezien dat op het A.I.C. materiaal zou lijken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 10:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb laatst er een nummer van op tv gezien, mwa, vond het wel aardig ..
AiC heerscht beter ..


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2003 10:04 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

De cd van Jerry Cantrell is vrij saai vind ik zelf. Ben een grote AIC-fan (op de moment staat zelfs de Unplugged-cd op).. De muziek van JC zit inderdaad in dezelfde sfeer maar is iets minder geïnspireerd, wat teveel vat zelfde. Niet slecht ofzo, maar ik kan hem niet helemaal uitluisteren..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 10:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah die gasten schrijven zulke heerlijke teksten ..

"Don't Follow"

Hey, I ain't never coming home
Hey, I'll just wander my own road
Hey, I can't meet you here tomorrow
Say goodbye don't follow
Misery so hollow

Hey you, you're livin' life full throttle
Hey you, pass me down that bottle, yeah
Hey you, you can't shake me round now
I get so lost and don't know how
And it hurts to care, I'm going down

Forgot my woman, lost my friends
Thinks I'd done and where I've been
Sleep in sweat the mirrors cold
See my face it's growin' old
Scared to death no reason why
Do whatever to get me by
Think about the things I said
Read the page it's cold and dead

Take me home


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-01-2003 10:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

A.I.C heeft best wel heavy nummers, vooral het debuut staat vol met zware en slepende riffs (en natuurlijk het supernummer "Them bones"). Jammer dat het junkies zijn/(waren??) en daarmee dus veel tijd verspillen met andere dingen dan supermuziek maken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 10:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja , maar was niet alleen Layne Staley een junk?



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2003 10:20 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik denk dat de rest er ook wel wat van kon..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-01-2003 10:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2003 10:19 schreef Jenje het volgende:
Ja , maar was niet alleen Layne Staley een junk?




Ik denk dat hij idd wel de meest extreme was en dat de anderen zich iets beter kunnen controleren. Maar waren zowat al die lui in die Grunge scene niet aan de drugs? Ook Chris Cornel gebruikt toch?? Doodzonde, zulke getalenteerde muzikanten.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 10:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Chris is aan de drank, niet aan de drugs ..

Dat vind ik idd het grote nadeel vand e Grunge, dat drugs gebruik, wat ook flink geadverteert werd. Zo jammer, er werd zulke goede muziek gemaakt ten tijde van Dirt en Badmotorfinger

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 23-01-2003 10:32]


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2003 10:32 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 januari 2003 10:30 schreef Jenje het volgende:
Chris is aan de drank, niet aan de drugs ..



Voor in rehab te zitten zag hij er toch verdraaid gezond uit..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 10:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2003 10:32 schreef Sharteel het volgende:
Voor in rehab te zitten zag hij er toch verdraaid gezond uit..

Maar het is toch echt zo.
Nog steeds dom trouwens dat ie z'n haar afgeknipt heeft.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2003 10:33 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Yep, weet ik wel.. Ik dacht dat hij net iets mee wallen en rimpels zou hebben.. De wat meer afgeleefde look.. Oftewel was ie geschminkt En met dat korte haar kan ik wel leven hoor..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-01-2003 10:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2003 10:30 schreef Jenje het volgende:
Chris is aan de drank, niet aan de drugs ..




o, nou ja even erg zou ik zeggen. off-topic: soundgarden mag best weer bij elkaar komen en dan vooral weer in de oude stijl gaan spelen. Die audioslave is echt superkut.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 10:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2003 10:40 schreef attila_de_hun het volgende:
o, nou ja even erg zou ik zeggen. off-topic: soundgarden mag best weer bij elkaar komen en dan vooral weer in de oude stijl gaan spelen. Die audioslave is echt superkut.
In de Louder than Love/Badmotorfinger stijl ja .. darana wast bout ..

Chris Cornell heerscht, hij trekt die band nog enigszins omhoog


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2003 10:44 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Van heel die grungescene gesproken.. 'k Vraag me af wat voor muziek Nirvana uiteindelijk zou zijn gaan maken, moest mister Cobain nog leven..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 10:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2003 10:44 schreef Sharteel het volgende:
Van heel die grungescene gesproken.. 'k Vraag me af wat voor muziek Nirvana uiteindelijk zou zijn gaan maken, moest mister Cobain nog leven..

Hmm ik wil Nirvana eigenlijk niet vergelijken met bands als Soundgarden en Alice in Chains.
Nirvana heeft me nooit echt kunnen boeien .. die andere wel ..


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2003 11:10 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Nirvana waren toch de bezielers van het grungegenre.. AIC, Soundgarden, alles is daar toch uit voortgevloeid... Ik vind de laatstgenoemden persoonlijk ook pakken beter, maar ik vraag me gewoon af wat er van Nirvana geworden zou zijn.. Electrogrunge ofzo..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 11:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

AAHHH NEE NEE NEEE

Soundgarden bestond al zo gruwelijk lang voordat Kurt Cobain begon met kwelen ...

De muziek is ook behoorlijk anders, Nirvana is simpele muziek, nummers van Soundgarden steken echt goed in elkaar en de gitaarpartijen zijn stukken moeilijker.

De Grunge werd gewoon door Nirvana bekend voor het grote publiek, het bestond al jaren ..
Als Nirvana er niet was geweest had Soundgarden misschien nog bestaan en goeie muziek gemaakt.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2003 11:14 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 januari 2003 11:13 schreef Jenje het volgende:
AAHHH NEE NEE NEEE

Soundgarden bestond al zo gruwelijk lang voordat Kurt Cobain begon met kwelen ...

De muziek is ook behoorlijk anders, Nirvana is simpele muziek, nummers van Soundgarden steken echt goed in elkaar en de gitaarpartijen zijn stukken moeilijker.

De Grunge werd gewoon door Nirvana bekend voor het grote publiek, het bestond al jaren ..
Als Nirvana er niet was geweest had Soundgarden misschien nog bestaan en goeie muziek gemaakt.


We leren weer wat bij seh..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 23-01-2003 11:20 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Meeer texten!!!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2003 11:24 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Tekst van Would..

Know me broken by my master
Teach thee on child of love hereafter

Into the flood again
Same old trip it was back then
So I made a big mistake
Try to see it once my way

Drifting body its sole desertion
Flying not yet quite the notion

Into the flood again
Same old trip it was back then
So I made a big mistake
Try to see it once my way

Am I wrong?
Have I run too far to get home
Have I gone?
And left you here alone

If I would, could you?


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 12:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2003 11:20 schreef Inside-Lie het volgende:
Meeer texten!!!
ga googlen kreng .. ze staan er allemaal


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 23-01-2003 12:02 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

één van mijn favo bands!!!!


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 23-01-2003 13:08 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 23 januari 2003 12:01 schreef Jenje het volgende:
ga googlen kreng .. ze staan er allemaal


Hey Aap! Ik bedoelde je favo texten etc, want ze zijn allemaal mooi! Sletje...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2003 13:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2003 13:08 schreef Inside-Lie het volgende:
Hey Aap! Ik bedoelde je favo texten etc, want ze zijn allemaal mooi! Sletje...

Pff, zeg dat dan, we snappen dat zeehondentaaltje niet hiero


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen