IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Alice in Chains Vorige pagina | Volgende pagina
CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 10-06-2004 20:55 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 23 januari 2003 10:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat klopt. Maar dat is al oud nieuws . Ik ben overigens wek beniuwd naar het werk van Jerry Cantrell aangezien dat op het A.I.C. materiaal zou lijken.


Dat het op Alice In Chains lijkt, is niet verwonderlijk... Jerry schreef namelijk de muziek voor Alice In Chains...
Layne schreef de teksten. Al vindt ik persoonlijk Alice In Chains beter, maar dat voroal door Layne's bijzondere stem...


Bloodied by the thorns beside the leaves


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2004 21:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 20:55 schreef CurseOfDeath het volgende:
Dat het op Alice In Chains lijkt, is niet verwonderlijk... Jerry schreef namelijk de muziek voor Alice In Chains...
Layne schreef de teksten. Al vindt ik persoonlijk Alice In Chains beter, maar dat voroal door Layne's bijzondere stem...

Dat klopt niet: Layne heeft ook bijgedragen aan de muziek, net als beide bassisten (Mike en Mike) en de drummer (Sean). Weliswaar niet zo veel als Jerry, maar toch een behoorlijk deel.
Jerry, Mike en Sean hebben ook bijgedragen aan de teksten, vooral Jerry heeft een behoorlijk deel van de AiC teksten geschreven.

De nieuwste van JC (Degradation Trip) lijkt wel wat op AiC, maar het is toch echt andere muziek. Het is zeker geen zwakke poging van hem om op het AiC erfgoed te teren. Al vind ik het materiaal wel zwakker dan dat van AiC.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 10-06-2004 21:08 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 21:04 schreef ZelThoR het volgende:
Dat klopt niet: Layne heeft ook bijgedragen aan de muziek, net als beide bassisten (Mike en Mike) en de drummer (Sean). Weliswaar niet zo veel als Jerry, maar toch een behoorlijk deel.
Jerry, Mike en Sean hebben ook bijgedragen aan de teksten, vooral Jerry heeft een behoorlijk deel van de AiC teksten geschreven.

De nieuwste van JC (Degradation Trip) lijkt wel wat op AiC, maar het is toch echt andere muziek. Het is zeker geen zwakke poging van hem om op het AiC erfgoed te teren. Al vind ik het materiaal wel zwakker dan dat van AiC.


Hmm het materiaal op Degradation trip sluit bijna naadloos aan bij de laatste Alice in chains plaat..Jerry Cantrell is geen fantastische zanger maar slecht wil ik hem absoluut niet noemen


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2004 21:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 21:08 schreef Borgia het volgende:
Hmm het materiaal op Degradation trip sluit bijna naadloos aan bij de laatste Alice in chains plaat..Jerry Cantrell is geen fantastische zanger maar slecht wil ik hem absoluut niet noemen

Vind je echt dat het zo goed aansluit? Ik niet eigenlijk, ik vind het een echt andere sfeer ademen. Er zijn natuurlijk paralellen, maar aansluiten doet het zeker niet. En al helemaaaal niet naadloos

Jerry is technisch even goed als Layne was, maar Layne's stem was bijzonderder. Maar wat wel duidelijk is, is dat Layne en Jerry samen veeeeel beter is, dan een van de twee alleen. Zo, wat hebben die een bruut goede en moeilijke samenzangen op plaat gezet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 10-06-2004 21:11 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 10 juni 2004 21:04 schreef ZelThoR het volgende:
Dat klopt niet: Layne heeft ook bijgedragen aan de muziek, net als beide bassisten (Mike en Mike) en de drummer (Sean). Weliswaar niet zo veel als Jerry, maar toch een behoorlijk deel.
Jerry, Mike en Sean hebben ook bijgedragen aan de teksten, vooral Jerry heeft een behoorlijk deel van de AiC teksten geschreven.

De nieuwste van JC (Degradation Trip) lijkt wel wat op AiC, maar het is toch echt andere muziek. Het is zeker geen zwakke poging van hem om op het AiC erfgoed te teren. Al vind ik het materiaal wel zwakker dan dat van AiC.


Oke, gelijk! Layne deed inderdaad wel WAT aan de muziek, maar het merendeel deed Jerry... En idd Jerry's muziek is goed, alleen dat van Alice In Chains is beter...


Bloodied by the thorns beside the leaves


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 10-06-2004 21:12 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 10 juni 2004 21:10 schreef ZelThoR het volgende:
Vind je echt dat het zo goed aansluit? Ik niet eigenlijk, ik vind het een echt andere sfeer ademen. Er zijn natuurlijk paralellen, maar aansluiten doet het zeker niet. En al helemaaaal niet naadloos

Jerry is technisch even goed als Layne was, maar Layne's stem was bijzonderder. Maar wat wel duidelijk is, is dat Layne en Jerry samen veeeeel beter is, dan een van de twee alleen. Zo, wat hebben die een bruut goede en moeilijke samenzangen op plaat gezet


Hihi, yes... mijn soulmate is gevonden

Inderdaad, hun stemmen samen... *wow* echt mooi...


Bloodied by the thorns beside the leaves


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-06-2004 23:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 21:12 schreef CurseOfDeath het volgende:
Hihi, yes... mijn soulmate is gevonden

Inderdaad, hun stemmen samen... *wow* echt mooi...

Soulmate? Pas maar op hoor, anders maak ik nog misbruik van je

Het is niet alleen mooi wat ze doen, het blijkt (zoals andere zangers me vertellen) ook nogeens erg moeilijk te zijn. iets met kwintenzang ofzo


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 11-06-2004 17:40 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 10 juni 2004 23:42 schreef ZelThoR het volgende:
Soulmate? Pas maar op hoor, anders maak ik nog misbruik van je

Het is niet alleen mooi wat ze doen, het blijkt (zoals andere zangers me vertellen) ook nogeens erg moeilijk te zijn. iets met kwintenzang ofzo


Hihi, yeah sure, misbruik?? *denkt hard na *


Bloodied by the thorns beside the leaves


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 11-06-2004 17:51 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Blijf Dirt, Jar of Flies en Facelift de beste AIC platen vinden..vind Alice in chains (het album) minder geslaagd..vind veel nummers nogal zeikerig en eentonig op enkele uitzonderingen na..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2004 17:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sap heerscht zwaar


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 11-06-2004 17:56 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 17:54 schreef Jenje het volgende:
Sap heerscht zwaar


Sap is qua opzet toch met Jar of flies te vergelijken?


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2004 17:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 17:56 schreef Borgia het volgende:
Sap is qua opzet toch met Jar of flies te vergelijken?
ja


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 11-06-2004 17:59 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 17:56 schreef Jenje het volgende:
ja


Heb je wel eens die DVD gezien waar Alice in chains zo'n unplugged show deed voor MTV?

Godver wat zag die Layne er toen beroerd uit..een wonder dat ie het nog zo lang uitgehouden heeft..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2004 18:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee niet gezine, heb unplugged wle op mp3 .. hij klinkt wel vrolijk (voor zover een grungeband vrolijk kan zijn)


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 11-06-2004 18:02 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 18:00 schreef Jenje het volgende:
Nee niet gezine, heb unplugged wle op mp3 .. hij klinkt wel vrolijk (voor zover een grungeband vrolijk kan zijn)


zie de beelden er maar niet bij..daar wordt je minder vrolijk van..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2004 18:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Op Sap staat overigens het magistrale Right Turn met leden van Soundgarden (Chris Cornell = closest thing to a god) en ik Mother Love Bone (dacht ik)

Nummer is zo gruwelijk goed, al die verschillende stemmen .. ZWAAR heersch


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 11-06-2004 18:14 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Jerry Cantrell had het er last over om met de overgebleven leden van Alice in chains een album op te gaan nemen en dat onder de noemer van AIC uit te gaan brengen..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-06-2004 0:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 18:02 schreef Borgia het volgende:
zie de beelden er maar niet bij..daar wordt je minder vrolijk van..

Oef, ik heb daar één klein stukje van gezien, maar dat vond ik al behoorlijk deprimerend. Ik ben niet bekend met hele oeuvre van Alice in Chains, maar ik heb wel laatst eens aandachtig alle teksten van 'Dirt' gelezen. Die teksten zijn zo zwartgallig, ik werd er gewoon helemaal ellendig van. Echt compleet lusteloos en depressief. Combineer dat gevoel met een ENORME kater en een extragratis extra depressie, en je hebt een beetje een idee van Layne Stayley's look tijdens dat unplugged optreden op MTV. Wat zag die er verkankerd en levenloos uit zeg, daar kan geen Forgotten Tomb of Shining aan tippen.



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-06-2004 20:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2004 0:25 schreef M. het volgende:
Oef, ik heb daar één klein stukje van gezien, maar dat vond ik al behoorlijk deprimerend. Ik ben niet bekend met hele oeuvre van Alice in Chains, maar ik heb wel laatst eens aandachtig alle teksten van 'Dirt' gelezen. Die teksten zijn zo zwartgallig, ik werd er gewoon helemaal ellendig van. Echt compleet lusteloos en depressief. Combineer dat gevoel met een ENORME kater en een extragratis extra depressie, en je hebt een beetje een idee van Layne Stayley's look tijdens dat unplugged optreden op MTV. Wat zag die er verkankerd en levenloos uit zeg, daar kan geen Forgotten Tomb of Shining aan tippen.



Ik heb de DVD, en alle albums en EP's, dus op de B-sides en demo's na ken ik alles van AiC. En de depressiviteit en "bleak"-heid van Dirt is overal terug te vinden, al geven de meer acoustische EP's soms een wat vrolijker geluid.
Layne zag er inderdaad tijdens dat optreden niet uit, ook qua houding en bewegingen, erg treurig Al zag je wel dat hij *gelukkig* op bepaalde momenten wel kon genieten van het optreden of de fouten/grappen etc.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 15-06-2004 0:24 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

Die dvd heb ik ook, op een gegeven moment vergeet Layne z'n tekst en moeten ze overnieuw beginnen.
Behoorlijk van de wereld was ie daar.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 15-06-2004 0:29 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Drugs maken duidelijk meer kapot dan je lief is..achteraf gezien is het nog een wonder dat hij het zolang uitgehouden heeft..die kerel had echt een grote heroineverslaving..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-06-2004 14:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 0:24 schreef Sneeuwwitje het volgende:
Die dvd heb ik ook, op een gegeven moment vergeet Layne z'n tekst en moeten ze overnieuw beginnen.
Behoorlijk van de wereld was ie daar.

Mwah, dat viel toch wel mee. Ze hadden toen superlang niet meer opgetreden, niet zo gek dat je dan het begin van een refrein vergeet, en hij kon er zelf wel om lachen. Tijdens het optreden was ie volgens mij zelfs nuchter, ik heb hem geen fout horen maken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 15-06-2004 14:47 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 11 juni 2004 17:59 schreef Borgia het volgende:
Heb je wel eens die DVD gezien waar Alice in chains zo'n unplugged show deed voor MTV?

Godver wat zag die Layne er toen beroerd uit..een wonder dat ie het nog zo lang uitgehouden heeft..


Nee klopt... hij was toen zelfs al zijn tanden kwijt, maar deed goed zijn best dit te verbergen...


Bloodied by the thorns beside the leaves


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 15-06-2004 14:49 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

quote:
Op 15 juni 2004 14:47 schreef CurseOfDeath het volgende:
Nee klopt... hij was toen zelfs al zijn tanden kwijt, maar deed goed zijn best dit te verbergen...


Naja, een gedeelte van zijn tanden in elk geval


Bloodied by the thorns beside the leaves


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-09-2004 13:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

hehe, ik zit Queen of the Rodeo van de Live-cd te luisteren en wat is dat toch een tof nummer zeg komt duidelijk de humor van die lui naar voren.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen