|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: mee eens! you say you're men, we know you're cowards |
|
Ik heb de tracklist -eindelijk- 1. Rust 2. Det Svartner Nå 3. Fucked Up And Ready To Die 4. Ytterst I Livet 5. Divided We Stand 6. Striving For A Piece Of Lucifer 7. In Honour Of Thy Name Hakkuh |
|
Darkthrone Heerscht! Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
Fucked Up And Ready To Die... Lijkt op dat nummer van The Ravenous! |
|
Nieuwe Darkthrone is goed aan te horen beetje in hetzelfde straatje (doodlopend??) als de voorganger. Nog steeds old school black dus nog niet bezweken voor de commercie in mijn opinie. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote: Klopt ja, maar deze niet |
|
Het begin van dat tweede nummer laat me echt aan een nummer van Queen denken, ik weet alleen niet meer welk. Het einde van Killer Queen of zo denk ik... |
|
quote: Zeikstraal. Deze heerscht net zo fuckin' hard als al die anderen. Je wil mij ook niet wijsmaken dat je Ravishing Grimness beter vond... Dit slaat nergens op. |
|
quote: Nou wel dus! |
|
quote: tering-blekkie Dit slaat nergens op. |
|
quote: bzzzz, daar heb je wel een . 't zegt mij wel iets, dat de laatste keer dat ik een nummer uitgezocht heb op gitaar, dat een nummer van "total death" was. niet om te coveren ofzo, maar puur om de plezier van het nummer(1ste). latere releases geen zin meer in, geen nummer springt er echt tussenuit. na total death is het gewoon een beetje saai geworden, alle releases ervoor zitten nog vaak in de ceedeewisselaar v/d auto. gelukkig hebben we ook nog craft. Oud Vuil. |
|
quote: Ha! Precies.... Tsjernobyl-metal!!! Dit slaat nergens op. |
|
quote: Ravithing Gayneth?? Nein danke . |
|
Ik vond Hate them redelijk in dezelfde lijn liggen als de Volcano van Satyricon. Alleen heeft Satyricon een industrial randje aan de muziek zitten. Volcano is in mijn ogen beter omdat er betere songs op staan en er is meer afwisseling tussen de nummers onderling. [Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 27-03-2003 12:58] I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Waar heb je last van? |
|
hmmm, bij het lezen van de review van hate them op: http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=1820 las ik dit: and second of all because of the poor individual skills of both musicians. Let's face it; after existing since 1987 Fenriz's drumming work is still very poor. Especially in the fast(er) passages the drumming becomes disorderly, and sometimes his drums have a polka-like way of rumbling. en: Yet as a diehard Darkthrone fan I can say it is at least totally worthy to be called a Darkthrone album. gerecenseerd door ene john. heeft de goede man als die hard fan soulside journey gemist? fenriz is in mijn oren een geweldige drummer, die de techno-deathmetal aankan, evenals zijn geniale darkthrone ritmes. ik snap echt niet waar john het over heeft. [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 03-05-2003 0:20] Oud Vuil. |
|
quote: Deze "ene John" heeft hierdoor binnen het Vampire-kamp ook al een aardige discussie mee gekregen. De 1 vind Fenriz bijvoorbeeld de juiste "feeling" hebben qua drummen wat opzich al een gave is, de ander vind het rommelig en de ander vind het sowieso al kut omdat het black metal is. Aangezien John wel degelijk de juiste kennis heeft en dit zijn visie is, is er niks mis met deze recensie. Neem niet weg dat dit altijd een leuk discussie punt is wat je altijd met de maker van de recensie kan uitvechten (via e-mail) of op het Vampire-forum... p.s. Soulside Journey "ligt" niet iedereen, dat heb ik wel vaker meegemaakt in discussies. Ligt er ook maar net aan of diegene naar de black of naar de death neigt. John in dit geval is een Blekkie. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Feit is ook dat Gylve graag opzettelijk foutjes drumt om zo meer de drumstijl van zijn oude helden in de thrash scene begin jaren 80 te benaderen.(klinkt misschien raar,maar het is wel zo). Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Wim, Ik meen inderdaad dat ik voor iemand die zo lang drumt vind dat dat makkelijk beter kan, maar aan de andere kant, als je mijn recensie volledig (dus inclusief de context!!!) had gelezen had je ook gezien dat juist dat gebrek aan virtuositeit eigenlijk net de charme is. Een Darkthrone met virtuositeit is als een vlag op een modderschuit (imo). En zoals Ricardo al zegt; ik ben inderdaad absoluut geen death metal fan (af en toe een uitzondering)... Maar in de stijl dat Fenriz nu drumt is hypersnelheid geen optie; laten we heel eerlijk wezen; zowel vriend als vijand weten dat de kracht van Darkthrone ook niet op het hyperspeed gedeelte ligt. En dat bedoel ik dus, hetgeen duidelijk uit de context had moeten blijken! Dankjewel Ricardo voor de toelichting! Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
quote: dat ben ik helemaal met je eens. gelukkig maar, zou ik zeggen. ik wil je ook niet aanvallen ofzo! feit is, met een darkthrone ceedee in de auto op, roffel ik m'n hele stuur altijd aan gort, juis vanwege die lekkere snelheid van hen, als ze op dreef zijn. Oud Vuil. |
|
Ik vind Hate Them een van de betere releases van Darkthrone (samen met A Blaze in the Northern Sky, Total Death en Ravishing Grimness). Er staan weer lekker veel riffs op waarbij ik niet kan stilzitten. En dat zijn vooral de midtempo, opzwepende doch vrij simpele passages. Dan is DT op z'n best! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: ik denk van jou 11.45: restate my assumptions |
|
dubbelpost [Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 03-05-2003 20:22] Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Oh maar Wim, ik zie iets niet zo gauw als een aanval hoor; doe ik dat dan zit ik als recensent bij Vampire voor black metal helemaal verkeerd, want die scene bestaat voor een flink deel uit mensen met niet alleen een eigen mening (gelukkig maar) maar ook uit mede-recensisten Maar in ieder geval is het weer duidelijk wat mijn bedoeling is, en daar gaat het om. Overigens vind ik het altijd leuk terugkoppelingen te krijgen, of mensen het met me eens zijn of niet... Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |