|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Daar is al een topic over: 'Geslaagde metal covers' Maar daar kunnen we dan ook JBO aan toevoegen. Die coveren echt heel veel, maar de teksten die ze erop verzinnen zijn zo ruig dat ik ze dat wel wil vergeven [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 28-03-2003 13:17] |
|
Hehe, na een uur Blood Red Throne luisteren heb ik het eindelijk weer gevonden. In het nummer Bleeders Lament zit de melodie van As We Speak van Soilwork |
|
JA! ik weet er één...Metallica's Jump in the Fire zit in Possessed van Satyricon. Of was het Seek & Destroy? Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: volgens mij bedoelt hij dat ze metal parodiëren en niet dat de muziek zelf belachelijk is. en wat betreft dit onderwerp, dream theater kopieert op hun recentere cd's zoveel melodieën van andere bands dat ik er eigenlijk niet meer naar wil luisteren. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
zo erg doet dream theater dat toch ook weer niet... toch? I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Arch enemy heeft ook een nr die begint met identiek dezelfde intro-chords als Hangar 18 van Megadeth, maar de titel ontglipt me nu. After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
quote:klootzakken I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Ik vind het zo jammer dat Metal bands allemaal klassieke stukken gaan jatten en die verweven in hun nummers. Zoals dimmu en children "If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself" |
|
quote: 'k vind het wel grappig... je gaat trouwens eerder het klassieke waarderen dan die van dimmu of children... maar das mijn mening I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
quote: Dat is zeker waar. 't eerste nummer van PEM CD is volgens de informatie in het boekje door een van hen geschreven, maar dat kan ik me echt zo lastig voorstellen. Als 't een klassiek stuk is, wil ik toch wel 'ns weten van welke componist, want dat is toch wel heel erg goed. En of ze dat nou zelf geschreven hebben of niet, die combinatie van extremen maakt Dimmu Borgir gewoon tot 'n superband Bij Children of Bodom is de hoeveelheid klassiek toch wel minder, maar zij combineren gewoon heel veel. In hun muziek zit death, black en progressive metal, klassiek, hardcore, van alles gewoon. Ook een heel goeje band, maar niet van het niveau van Dimmu naar mijn mening |
|
Sorgens Kammer van Dimmu Borgir is een copie van een Amiga game. Weet iemand welke game? (Ik heb de file hier ergens op een comp staan, maar waar??) Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: De lead guitaar van COB vind ik anders wel indrukwekkend . Shit wat kan die kerel een stuk spelen . |
|
quote: Idd, dat bedoel ik. Op CD 2 van Six Degrees Of Inner Turbulence staat inderdaad een melodietje van een bekend pop nummer. Ik heb het nog niet kunnen plaatsen maar het is zwaar irritant. Verder is het trouwens wel een vette cd. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Zeg dat dan Dennis! Humor is iig een groot elemtent in DAR |
|
Klassieke stukken worden ook wel veel gebruikt in bepaalde Epic Hollywood Fantasy Power Metal Bands (sorry, kon het niet laten, maar bv Rhapsody, Domine, Fairyland), ook een Hall Of The Mountain King (Grieg) solo in een Helloween nummer. En DragonForce heeft in Revelations een solo die 'gejat' is van het C64 spel Last Ninja (gejat klinkt zo negatief ) Verder lijken de riffs van Orange Goblin's Scorpionaca en Ophtamaliah's Final Hour Of Joy wel erg veel op elkaar, maar ja, dat kan ook toeval zijn (er worden echt zoveel nummers geschreven..) Het begin van HammerFall's The Unforgiving Blade doet me steeds denken aan Maiden's 22 Acacia Avenue. Cryonic Temples The Gatekeeper is wel heel erg Painkiller-achtig (maar nog wel een erg goed nummer). En de intro van Freedom Call's Warriors Of Light doet volgens mij iedereen wel denken aan We Will Rock You. NP: Vintersorg - Fångad Utav Nordens Själ For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
hmmm niet helemaal binnen de metal, maar Dimmu borgir heeft in het nummer Master Disharmony een heel rifje (joh) gejat van pennywise. Het bekende melodietje uit Bro Hym Tribute van pennywise (Full cicle) is exact gekopieerd en te horen in dat nummer na anderhalve minuut. tot zoveer deze niet boeiende mededeling Wrath, hate, pain and death. The code we live by. It's in our souls. Metal is the way! |
|
The Crown - The speed of darkness Zit Knight rider theme in Metallica heeft ook zo'n nummer.... Meerdere zelfs... Dit slaat nergens op. |
|
kwas vanmiddag de nieuwe Apocalyptica (Reflections dus) aan 't luisteren ('k weet niet meer welk nummer), en toen kwam m'n broer me melden dat 'ie het wel heel erg op een melodie van Dream Theater (Through Her Eyes) vond lijken. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Beter goed gejat dan slecht verzonnen. |
|
quote: amen BLAAT |
|
Ach, er is zoveel jatwerk. Veel klassiek ja... 'Glorification of the Black God' van Marduk begint met een stukje van 'Night on the Bare Mountain' van Mussorgski, en de 'main riff' van dat nummer komt ook regelrecht uit dat stuk. Abigor jat riffs bij de vleet (zo is een riff van Graveland's 'The Celtic Winter' rechtstreeks in 'Demon's Vortex' van Channeling The Quintessence of Satan geplakt), en ook nog stukken tekst. Bands als CoB en Dimmu Borgir jatten natuurlijk gewoon alles (en 'Sorgens Kammer' komt idd van een Amiga-computerspel... dit was ooit te lezen op de Heksheim site van Henry Leirvoll a.k.a. kulde, ex-manager van Enslaved). Ach, wat nog meer... het 'Star Wars' theme in 'Pure Holocaust' van Immortal (met dank aan Hub voor deze onthulling), bands als Blood Red Throne en Bloodbath die alles van ouwe Entombed & Dismember bij elkaar jatten, de helft van de amerikaanse 'war black metal' (gewoon Blasphemy luisteren)... In 'Unas, Slayer of the Gods' van Nile zit een stuk Candlemass (ben de naam van het nr. vergeten, enfin, dit geeft Nile zelf toe in interviews, is een eerbetoon). Ah, en de oude Gathering vind ik een ordinaire Paradise Lost-coverband (om maar van alle NL navolgers te zwijgen), en daarna een ordinaire Pink Floyd-coverband (in de middenperiode zo'n beetje), latere werk ken ik niet meer. Beter goed gejat dan slecht verzonnen? Hmmm, ik ga meer voor het beter toegeven en covers gaan spelen ipv de scene verdunnen. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 28-03-2003 18:59] |
|
met dank aan dwaal, op een nummer van de nieuw schijf van Lost Soul staat een riff die volkomen gejat is uit Morbid Angel- Summoning Redemption. op La Grande Danse Macabre van Marduk staat een riff die wel erg veel lijkt op For Whom The Bell Tolls mainriff |
|
Ohh ja nu valt me opeens in dat 'The Day the Dead Walked' van Six Feet Under wel verdacht veel op 'When the Moment of Death Arrives' van Sentenced lijkt |
|
quote: SFU heeft òòk alles bij elkaar gejat. Waarom luisteren mensen toch naar dit soort bands?? Niets begrijp ik ervan, helemaal niets... Denkt men dat dit 'death metal' is of zo? |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |