IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : 'Gejatte' melodieën in metal Vorige pagina | Volgende pagina
DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 28-03-2003 13:12 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

annihilator jat voortdurend hun eigen ideeen


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 28-03-2003 13:13 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 28 maart 2003 12:57 schreef Jenje het volgende:
Dat jatten soms best goed kan zijn

Daar is al een topic over: 'Geslaagde metal covers'
Maar daar kunnen we dan ook JBO aan toevoegen. Die coveren echt heel veel, maar de teksten die ze erop verzinnen zijn zo ruig dat ik ze dat wel wil vergeven

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 28-03-2003 13:17]


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 28-03-2003 13:16 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Hehe, na een uur Blood Red Throne luisteren heb ik het eindelijk weer gevonden. In het nummer Bleeders Lament zit de melodie van As We Speak van Soilwork


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-03-2003 13:32 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

JA! ik weet er één...Metallica's Jump in the Fire zit in Possessed van Satyricon. Of was het Seek & Destroy?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-03-2003 14:02 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 13:08 schreef Jenje het volgende:
Nha, dat belachelijk maken vind ik zwaar meevallen,ik heb All you need is Love van ze en vind em geweldig, verrassend en beukend.

volgens mij bedoelt hij dat ze metal parodiëren en niet dat de muziek zelf belachelijk is.

en wat betreft dit onderwerp, dream theater kopieert op hun recentere cd's zoveel melodieën van andere bands dat ik er eigenlijk niet meer naar wil luisteren.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 28-03-2003 14:29 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

zo erg doet dream theater dat toch ook weer niet... toch?


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Metal
Usericon van Metal
Posted 28-03-2003 14:34 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Arch enemy heeft ook een nr die begint met identiek dezelfde intro-chords als Hangar 18 van Megadeth, maar de titel ontglipt me nu.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 28-03-2003 14:34 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 14:34 schreef Metal het volgende:
Arch enemy heeft ook een nr die begint met identiek dezelfde intro-chords als Hangar 18 van Megadeth, maar de titel ontglipt me nu.

klootzakken


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 28-03-2003 14:36 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

Ik vind het zo jammer dat Metal bands allemaal klassieke stukken gaan jatten en die verweven in hun nummers. Zoals dimmu en children


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 28-03-2003 14:37 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 14:36 schreef Sorpresa het volgende:
Ik vind het zo jammer dat Metal bands allemaal klassieke stukken gaan jatten en die verweven in hun nummers. Zoals dimmu en children


'k vind het wel grappig... je gaat trouwens eerder het klassieke waarderen dan die van dimmu of children... maar das mijn mening


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 28-03-2003 14:49 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 28 maart 2003 14:37 schreef DaVinz het volgende:
'k vind het wel grappig... je gaat trouwens eerder het klassieke waarderen dan die van dimmu of children... maar das mijn mening

Dat is zeker waar. 't eerste nummer van PEM CD is volgens de informatie in het boekje door een van hen geschreven, maar dat kan ik me echt zo lastig voorstellen. Als 't een klassiek stuk is, wil ik toch wel 'ns weten van welke componist, want dat is toch wel heel erg goed. En of ze dat nou zelf geschreven hebben of niet, die combinatie van extremen maakt Dimmu Borgir gewoon tot 'n superband Bij Children of Bodom is de hoeveelheid klassiek toch wel minder, maar zij combineren gewoon heel veel. In hun muziek zit death, black en progressive metal, klassiek, hardcore, van alles gewoon. Ook een heel goeje band, maar niet van het niveau van Dimmu naar mijn mening


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-03-2003 14:51 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Sorgens Kammer van Dimmu Borgir is een copie van een Amiga game. Weet iemand welke game? (Ik heb de file hier ergens op een comp staan, maar waar??)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 28-03-2003 14:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 14:49 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Dat is zeker waar. 't eerste nummer van PEM CD is volgens de informatie in het boekje door een van hen geschreven, maar dat kan ik me echt zo lastig voorstellen. Als 't een klassiek stuk is, wil ik toch wel 'ns weten van welke componist, want dat is toch wel heel erg goed. En of ze dat nou zelf geschreven hebben of niet, die combinatie van extremen maakt Dimmu Borgir gewoon tot 'n superband Bij Children of Bodom is de hoeveelheid klassiek toch wel minder, maar zij combineren gewoon heel veel. In hun muziek zit death, black en progressive metal, klassiek, hardcore, van alles gewoon. Ook een heel goeje band, maar niet van het niveau van Dimmu naar mijn mening


De lead guitaar van COB vind ik anders wel indrukwekkend . Shit wat kan die kerel een stuk spelen .


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-03-2003 14:57 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 28 maart 2003 14:02 schreef El Chulo het volgende:
volgens mij bedoelt hij dat ze metal parodiëren en niet dat de muziek zelf belachelijk is.

en wat betreft dit onderwerp, dream theater kopieert op hun recentere cd's zoveel melodieën van andere bands dat ik er eigenlijk niet meer naar wil luisteren.


Idd, dat bedoel ik.

Op CD 2 van   Six Degrees Of Inner Turbulence staat inderdaad een melodietje van een bekend pop nummer. Ik heb het nog niet kunnen plaatsen maar het is zwaar irritant. Verder is het trouwens wel een vette cd.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2003 14:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zeg dat dan Dennis!

Humor is iig een groot elemtent in DAR


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 28-03-2003 15:10 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

Klassieke stukken worden ook wel veel gebruikt in bepaalde Epic Hollywood Fantasy Power Metal Bands (sorry, kon het niet laten, maar bv Rhapsody, Domine, Fairyland), ook een Hall Of The Mountain King (Grieg) solo in een Helloween nummer. En DragonForce heeft in Revelations een solo die 'gejat' is van het C64 spel Last Ninja (gejat klinkt zo negatief )

Verder lijken de riffs van Orange Goblin's Scorpionaca en Ophtamaliah's Final Hour Of Joy wel erg veel op elkaar, maar ja, dat kan ook toeval zijn (er worden echt zoveel nummers geschreven..)

Het begin van HammerFall's The Unforgiving Blade doet me steeds denken aan Maiden's 22 Acacia Avenue. Cryonic Temples The Gatekeeper is wel heel erg Painkiller-achtig (maar nog wel een erg goed nummer). En de intro van Freedom Call's Warriors Of Light doet volgens mij iedereen wel denken aan We Will Rock You.



NP: Vintersorg - Fångad Utav Nordens Själ


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Child of bodom_PU
Usericon van Child of bodom_PU
Posted 28-03-2003 16:56 by Child of bodom_PU Wijzig reactieProfiel van Child of bodom_PUQuote dit bericht

hmmm niet helemaal binnen de metal, maar Dimmu borgir heeft in het nummer Master Disharmony een heel rifje (joh) gejat van pennywise. Het bekende melodietje uit Bro Hym Tribute van pennywise (Full cicle) is exact gekopieerd en te horen in dat nummer na anderhalve minuut.

tot zoveer deze niet boeiende mededeling


Wrath, hate, pain and death. The code we live by. It's in our souls. Metal is the way!


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 28-03-2003 17:52 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

The Crown - The speed of darkness

Zit Knight rider theme in
Metallica heeft ook zo'n nummer....
Meerdere zelfs...


Dit slaat nergens op.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 28-03-2003 17:56 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

kwas vanmiddag de nieuwe Apocalyptica (Reflections dus) aan 't luisteren ('k weet niet meer welk nummer), en toen kwam m'n broer me melden dat 'ie het wel heel erg op een melodie van Dream Theater (Through Her Eyes) vond lijken.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 28-03-2003 18:40 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Beter goed gejat dan slecht verzonnen.



Grimreaper
Follow me!
Usericon van Grimreaper
Posted 28-03-2003 18:57 by Grimreaper Wijzig reactieProfiel van GrimreaperQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 18:40 schreef Mies het volgende:
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.


amen


BLAAT


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-03-2003 18:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ach, er is zoveel jatwerk. Veel klassiek ja... 'Glorification of the Black God' van Marduk begint met een stukje van 'Night on the Bare Mountain' van Mussorgski, en de 'main riff' van dat nummer komt ook regelrecht uit dat stuk.
Abigor jat riffs bij de vleet (zo is een riff van Graveland's 'The Celtic Winter' rechtstreeks in 'Demon's Vortex' van Channeling The Quintessence of Satan geplakt), en ook nog stukken tekst.

Bands als CoB en Dimmu Borgir jatten natuurlijk gewoon alles (en 'Sorgens Kammer' komt idd van een Amiga-computerspel... dit was ooit te lezen op de Heksheim site van Henry Leirvoll a.k.a. kulde, ex-manager van Enslaved).
Ach, wat nog meer... het 'Star Wars' theme in 'Pure Holocaust' van Immortal (met dank aan Hub voor deze onthulling), bands als Blood Red Throne en Bloodbath die alles van ouwe Entombed & Dismember bij elkaar jatten, de helft van de amerikaanse 'war black metal' (gewoon Blasphemy luisteren)...

In 'Unas, Slayer of the Gods' van Nile zit een stuk Candlemass (ben de naam van het nr. vergeten, enfin, dit geeft Nile zelf toe in interviews, is een eerbetoon).
Ah, en de oude Gathering vind ik een ordinaire Paradise Lost-coverband (om maar van alle NL navolgers te zwijgen), en daarna een ordinaire Pink Floyd-coverband (in de middenperiode zo'n beetje), latere werk ken ik niet meer.

Beter goed gejat dan slecht verzonnen? Hmmm, ik ga meer voor het beter toegeven en covers gaan spelen ipv de scene verdunnen.




[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 28-03-2003 18:59]


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-03-2003 19:07 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

met dank aan dwaal, op een nummer van de nieuw schijf van Lost Soul staat een riff die volkomen gejat is uit Morbid Angel- Summoning Redemption.


op La Grande Danse Macabre van Marduk staat een riff die wel erg veel lijkt op For Whom The Bell Tolls mainriff


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 28-03-2003 19:19 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ohh ja nu valt me opeens in dat 'The Day the Dead Walked' van Six Feet Under wel verdacht veel op 'When the Moment of Death Arrives' van Sentenced lijkt


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-03-2003 19:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 19:19 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Ohh ja nu valt me opeens in dat 'The Day the Dead Walked' van Six Feet Under wel verdacht veel op 'When the Moment of Death Arrives' van Sentenced lijkt

SFU heeft òòk alles bij elkaar gejat.


Waarom luisteren mensen toch naar dit soort bands?? Niets begrijp ik ervan, helemaal niets... Denkt men dat dit 'death metal' is of zo?


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen